Hello!

Har precis ätit frukost här i Abu Dhabi! Jag landade klockan 03.45 torsdags morgon och har tagit igen lite sömn plus kolla lite på hotellet de senaste dagarna. Jag kan redan nu säga att det är ett fantastiskt häftigt land jag är i! 😍 ska bli så himla roligt att få uppleva allt här!

Idag är det lite mulet här nere men det ska spricka upp under dagen. Det väntas utflykt för mig idag där jag bland annat ska få se Burj Kalifha!
Jag bor ju förresten på en konstgjord ö som heter Yas Island, så här har vi Ferrari world, Yas waterworld, Yas mall med massssa butiker och Yas beach för att nämna lite. Slänger upp några bilder från när jag var på stranden och kollade igår.

godmorgon!

hos mig är klockan lite efter 5.30 och jag sitter redan incheckad på flygplatsen på Gran Canaria. Idag är det dags att flyga vidare mot min nya destination Abu Dhabi! Ska bli spännande, så idag väntar en heldag på flyg med byten i Barcelona och Cairo. Är mest nervös över om mitt bagage kommer att följa med hela vägen eller om det kommer hamna i något annat land...

I förrgår hade vi en liten avskedsmiddag innan jag skulle åka vidare. Supermysigt! vi gick till en restaurang som heter Tipsy hammock och ligger nere på Playa Ingles. Jättegod mat och drinkar!

Eftersom igår var min sista dag på hotellet var personalen i receptionen så snälla att det kunde fixa så att jag och Natascha, som jag är närmast med fick gå och äta hotellfrukost där! Såå gott! Hon ska också åka vidare fast hem till Danmark så det passade bra att vi fick gör de. Tanken var att vi skulle åka samtidigt men mitt flyg blev framflyttat så vi fick skynda oss att se och göra alla saker som vi hade planerat in att se innan jag åkte! Tyvärr hann vi inte med någon mer utebio, men det blir säkert fler gånger!

Hörs när jag är i Abu Dhabi! 🌴

igår firade vi lite första advent här på Gran Canaria, så mysigt! ✨

hola!

Dagarna bara flyger iväg här nere! sedan sist jag skrev har jag hunnit ta en tur in till Las Palmas. Åker man dit på torsdagar är det nämligen tapaskväll i gamla delen a äv staden. Efter klockan 19 dukar alla restauranger på gatan upp sina tapas och folk får gå runt och köpa från flera olika restauranger. Supermysigt och gott! Ska ni resa till Gran Canaria kan jag verkligen rekommendera att åka in en torsdagkväll till Las Palmas.

Ikväll väntas lite adventsfirande! 🎅🏼✨

Hej!👋🏼

Mitt namn är Hanna och jag kommer från en liten ort mellan Vänern och Vättern. På den här på bloggen kommer jag att försöka skriva som mycket som möjligt om mitt äventyr och vad jag gör på mitt arbete utomlands.

Jag arbetar som sagt utomlands och just nu befinner jag mig på Gran Canaria på och har det super! Men inom kort kommer jag att förflytta mig till min nya destination som är Abu Dhabi!☀️