Header

Precis hemkommen från ett axel/bicepspass tillsammans med brorsan. Har så ont i min rumpa från gårdagenspass (kolla pumpen på ovanstående bild) då jag och mamma körde slut på oss rejält.

Övningarna:
Allting kördes i superset d.v.s. att när jag körde en övning körde mamma en annan för att få mkt puls, och tvärtom. Så passet:

Squats & jumpsquats (den som körde squats gjorde 12 st och den andra hoppade tills den som squata var klar) x 3

Utfallsteg & squats på balansbräda ( samma här, utfallstegen tog ledning och den som gjorde på balansbräda fortsatte tills den andra var klar ) 20 x 3

Raka marklyft & kissande hunden högerben ( ni förstår upplägget nu, samma igen ) 15 x 3

Höftlyft med vikt & kissande hunden vänsterben 15 x 3

"Gynmaskinen" & jägarstolen ( den som körde gynmaskinen körde tre dropset med 10, 10 och 30 ) x 3

Sista övningen vi körde var liggande benpress där vi pumpa ut bena det sista vi hade och inte slutade förens det skakade.

Woho vad kul det var, älskar verkligen att köra ben då man får sån kontakt till skillnad från hur det är med andra muskler!

Likes

Comments

Sitter och äter detta till frukost nu. Hallon, grekisk yoghurt, chiafrön och müsli. Om 40 min ska jag cykla till stationen för att ha matte 12:10-14:30. Sen slutar jag, ska ta mig hem, försöka komma igång på gymnasiearbetet och sedan åka iväg till gymmet. Tycker min torsdag låter ganska bra ändå, inte allt för ansträngande 😇

Likes

Comments

Den 22a februari åker som sagt jag och mina tre vänner Astrid, Molly och Felicia till London i några dagar. Vi ska bara ha en riktig semester med massor utav god mat, goda drinkar, shopping, festande och ja, ni förstår ju själva vad fyra unga tjejer gör i storstaden.

Det är skönt att ha en milstolpe, något att se fram emot nu när jag tycker skolan är en sån pina. Jag vill ändå att dagarna ska gå, så att man närmar sig resan. Och, visst ser hotellet underbart ut? Blir intressant om det når upp till sina förväntingar efter bilderna man ser därifrån.

Likes

Comments

Sömnlösa nätter. Somnade 05 inatt, fattar ni hur sent det är? Då la jag mig ändå och försökte somna redan vid 22:30. Det är helt sjukt. Övertänker, tänker om allt och så ligger man där helt vaken och börjar stressa över att man ej sover. Så imorse när alarmet ringde på 06:20, orkade jag verkligen inte. Huvudet höll på att explodera och jag var alldeles för trött. (Detta är då andra natten i rad nu.)

Som "tur" är, vet jag vad som görs i skolan idag och ska därför sätta mig ner och göra allt. Ska skriva en sak på entreprenörskapen, läsa några mattetal, läsa ur en roman och skriva anteckningar på internationella ekonomin. Ska ta mig ut på en promenad senare också, tror ni det gör mig tillräckligt utmattad för att somna ikväll? Har ni några tips, på vad man kan göra innan läggdags så man somnar enkelt?

Likes

Comments

Eftersom jag hade en lång sovmorgon imorse så gjorde jag iordning en lite mer räjäl frukost. Omelett med ost, skinka och tomat.

Allt du behöver göra är att blanda två ägg med salt, peppar och 2 matskedar vatten för att sedan hälla ut det i en stekpanna. Låt det stekas på medeltemperatur, häll i skinka, ost och tomat (använda mer, eller mindre om du så vill) och låt det fortsätta stekas på mellantempen. Vönd sedan över omelleten och låt den stekas färdigt. :) Jag stekte även några extra tomater vid sidan om, för att kunna toppa omeltten med i slutet. Mumsigt.

Likes

Comments

Godmorgon! Strax kommer pappa hem så att jag får ta bilen till skolan, alltid lika skönt att slippa ta sig iväg till stationen för att senare ta en buss eller ett tåg vidare in mot Hallsberg. Vaknade vid 10 i vilket fall, och det första jag såg var att jag blivit ordinarie nu på spinningen, så idag ska jag köra core och cykel. Får se hur coren går med min träningsverk i magem efter gårdagens pyramidpass. Aldrig vart med om något liknande, trodde jag skulle spy flera gånger, det var så otroligt jobbigt.

Annars händer inte så mycket idag. Ska försöka komma i säng i tid så jag orkar skoldagen imorgon som innebör 08:40-16:10 buhu... Tur man har piloxingen att se fram emot på kvällen iallafall.

Likes

Comments

Du behöver:
- En banan
- Ett ägg
- Chiafrön
- Hallon

Mosa bananen, mixa ihop med ett ägg och häll i chiafrön. (Ej nödvändigt) stek ihop små pannkakor och servera med hallon. Går relativt snabbt och smakar gudomligt, mycket godare och bättre än vanliga pannkakor :)

Du behöver:
- Ett äpple
- Turkisk/Grekisk yoghurt (spelar ingen roll)
- Kanel

Stek äpplena och krydda med kanel. När de fått en lite brunare färg häller du över de stekta äpplena till yoghurten som du hällt upp i en skål. Mummaaa

Likes

Comments

Oj vad jag älskar våra måndagar! En fantastisk bra start på veckan måste jag säga :) imorgon är ännu bättre, börjar 12:50 och slutar 14:00 ca. Wiho😍 över lever nog VT17.

Nu ska jag laga mig lite bananpannkaka och ta en nocco för att ladda upp med lite vila innan träningen ikväll. Sov dåligt inatt, så det behövs verkligen. I helgen så åt jag inte det bästa, men nu kör på på i samma spår som jag gjort sen 2a januari. Strikt, och träning minst 1 h om dagen. 🙌 Är taggad! Ibland behöver man verkligen "fuska" lite för att få tbx motivationen, inta sant?

Likes

Comments

MÅNDAG
Skola 08:40 - 13:30
Träning Pyramidpass 19:45 - 20:45

TISDAG
Skola (?) har bara mentorstid schemalagt 09:25 - 09.45 men vet inte om vi börjar med gymnasiearbeterna efter det.
Träning Core 17:00 - 17:30 + Spinning 17:30 - 18:15 (står som reserv nu och om jag ej kommer in på passet kör jag cardio själv i 45 minuter.

ONSDAG
Skola 08:40 - 16:10 (min värsta dag)
Träning Piloxing 18:45 - 19:45

TORSDAG
Skola 12:00 - 14:30 (har gymnasiearbetet på morgonen men vet som sagt inte om vi börjat med det tills dess)
Träning Benpass

FREDAG
Skola 08:40 - 12:30
Träning Cardio + Mage

LÖRDAG
Arbete 17:00 - 20:00
Träning Cardio + Mage

SÖNDAG
Leedig (<3)




Likes

Comments

Jobbat 13-17 och nu väntar jag på att maten ska bli klar så att jag efter det kan ta mig in till Åsbro och mysa med favo tjejen❤❤ vi ska se skam och äta massa gott, en lördag som om man vore 12 igen :)

Likes

Comments