Tänkte bara kika in och berätta att jag lever. Dagarna här bara springer iväg och man har nästan aldrig tid över till att bara sätta sig ner och ta det lugnt. Men jag älskar det.
Jag tror inte ni förstår hur bra jag har det här och hur mycket jag trivs. Att jag tvekade så många gånger på att faktiskt åka hit, om det verkligen var det rätta för mig. Men jag är så glad för att jag gjorde det. Jag älskar allt som har med det här jobbet att göra och jag älskar mitt team, ett riktigt dreamteam. Just nu känner jag att jag aldrig kommer vilja ha ett "vanligt" jobb igen och att åka hem känns så långt bort. Har verkligen the time of my life.
Idag har jag haft både am/pm service så det har varit en väldigt lång dag. Dagen avslutades med en italiensk middag med teamet och några timmar på Luna Park tillsammans med Emmi. Helt perfekt! Imorgon är jag ledig och det ska bli så himla skönt, det lutar åt att hyra fyrhjulingar för att sen ge oss ut på vänster sida av vägen. Det absolut bästa sättet att utforska ön på! Hoppas ni har det bra där hemma, PUSS!

Förlåt att jag inte har uppdaterat här på ett tag, men dagarna bara rullar på. Var i Limassol hela förra veckan för att gå klart Smiles, det kändes svårt i början men jag klarade det och fick mitt certifikat. Så jag är nu officiellt certifierad Service Guide. Woho! Vi bodde på ett jättefint hotell med all inclusive och vi hade så kul hela veckan. Älskar mina kollegor!
Igår var det dags, att gå live och börja jobba. Jag var SÅ nervös men det gick superbra. Jag har mycket att lära men jag tror att det kommer gå fort att komma in i rutinerna. Just nu har vi scheman så att vi jobbar på morgonen, är ledig på dagen och sen jobbar på kvällen igen. Så man har hela dagen till att ligga på stranden om man vill det, drömjobb? JA!
Det blir bara varmare och varmare för varje dag och det är så skönt. Längtar tills säsongen har kickat igång på riktigt!
Idag har vi varit på en utav våra utflykter i Famagusta och "spökstaden". Kändes så sjukt att bara åka igenom en kontroll och sen var man i Turkiet. Tycker Cyperns historia är så intressant och spännande. Att alla cyprioter var tvugna att lämna sina hem när turkarna invaderade den norra delen av ön och att det är som att tiden stått still sen dess. Som en riktig spökstad. Förfallna byggnader och övergivna lyxhotell. Man får inte ta några bilder på staden och det finns vakter överallt som kontrollerar detta. Nästan lite obehagligt. Haha.
Hoppas ni har det bra där hemma, PUSS OCH KRAM!

Imorse var klockan ställd på 06.00 för att gå upp och slänga in en tvätt. Eftersom att alla ska flytta på samma gång så var vi tvugna att börja i tid så att alla skulle hinna. Somnade sedan om och vaknade vid 10. Dagen har hittills gått till att städa av lägenheten och packa ihop mina grejer. När alla var klara i lägenheterna gick vi ett gäng och åt en DRÖMMIG brunch på Mojito. Det är verkligen mitt nya favoritställe här, så gott!
Nu kommer snart bussen som ska ta oss till våra nya lägenheter i Ayia Napa. Spänd på att se hur jag ska bo. Resten utav dagen kommer gå till att städa, packa upp och göra det fint i lägenheten, skönt att ha det gjort det direkt. Senare ikväll har vi planerat utgång i Ayia Napa, WOHO! Ha det fint - PUSS!

Efter många om och men trotsade vi vädergudarna och tog lokalbussen till Cape Greco idag. Det var SÅ fint där. Kristallklart vatten och höga klippor. Dock gjorde inte vädret platsen riktigt rättvis men jag kan bara tänka mig hur fint det är där när det är fint väder. Så jag MÅSTE åka dit snart igen.
Nu har jag precis kommit hem från kvällens middag på andra sidan gatan. Idag blev det mexikanskt - SÅ GOTT. Känner att min svensk-taco craving redan är out of control men jag fick stillat begäret en aning ikväll med en nachotallrik. Nu ska jag sätta på någon serie och somna till den. GODNATT!

Hello!
Hoppas ni har det bra där hemma, det känns så sjukt att det faktiskt är påsk nu. Det känns inte som det men samtidigt så märker man av det väldigt mycket här eftersom påsken är den största högtiden för cyprioterna, större en julen. Så många affärer är stängda och det är även svårt att ta sig någonstans då bussar/taxi-bolagen också är stängda.
Efter Smiles igår tog vi taxi in till Ayia Napa för en sista måltid med Lisa och Benjamin som flyttar till Limassol idag, kommer bli så tomt utan dom i gänget. Det är lite tråkigt att gänget kommer splittras nu när alla ska ut till sina resort och börja jobba. Men vi kommer hålla kontakten och på söndag åker jag och några andra till Limassol för att gå färdigt Smiles, så vi kommer ses redan på söndag igen. Eftersom Smiles började den 3 April och jag kom till Cypern den 6 April så har jag missat halva utbildningen, så vi är ett gäng som kommer åka och göra klart resten utav utbildningen i Limassol. Imorgon flyttar jag och mitt team till Ayia Napa, ska bli spännande och se lägenheten som jag ska bo i resten utav säsongen. Vi är några från TUI Nordic som fortfarande kommer bo i samma lägenhetshus, så det känns skönt.
Nu har vi precis ätit frukost på ett supermysigt ställe som heter "Mojito Bar" här i Pernera. Idag ska vi "resort rumble" på Cape Greco om vädret tillåter. Just nu är det regnigt och blåsigt - Inte det ultimata. PUSS!

Hej på er!
Dagarna rullar på här i Cypern. Kom nyss hem ifrån att ha haft resort rumble, vilket betyder att vi utforskar destinationen på egen hand. Så idag har vi varit i Ayia Napa och Protaras/Fig Tree Bay. Vi har kollat upp hur buss-tider, vart närmaste sjukhus/polisstation finns, vad det kostar att hyra solstolar på stränderna och andra "local tips" som vi kan använda för att serva våra gäster.
Igårkväll fick vi reda på våra resort och min blev AYIA NAPA!!!!! Det var Ayia Napa jag hade önskat som resort så jag blev överlycklig. Kerttu och Emmi, som jag har klickat superbra med, fick också Ayia Napa som resort så det hade faktiskt inte kunnat bli bättre. DREAMTEAM! Så på fredag kommer jag att flytta till min lägenhet i Ayia Napa. Känns skönt att veta vart man kommer bo resten utav säsongen och att slippa bo i en resväska som jag har gjort nu.
Efter maten tog vi oss ut på Ayia Napas gator för att fira, en superlyckad kväll som slutade med läggdags klockan 05.30. (Sen upp klockan 09 idag = jävligt trött). Haha. Vi var på en klubb som hade vad dom kallade "silent club" där du har hörlurar med musik istället för att dom spelar musiken högt i lokalen. Det måste sett väldigt dumt ut, men det var så sjukt roligt och det var längesen jag skrattade så mycket! Haha.
Nu ska jag vila lite innan vi ska ut och äta ikväll. Hoppas ni har det bra där hemma - PUSS!

Bilder ifrån dagens utflykt - "Best of Cyprus". Och det var verkligen the best of Cyprus. Vi fick testa på allt det traditionella med Cypern genom både mat, dryck och historia. Härlig dag!

Min första lediga dag på Cypern har verkligen varit så härlig. Började dagen med en promenad runt hela området där vi bor tillsammans med Kerttu och en av mina kollegor från UK-teamet. Vi köpte varsin kaffe nere vid stranden och tog sedan strandpromenaden tillbaka till lägenheterna. Hade faktiskt aldrig hört talas om Pernera innan jag kom hit, men det är så himla mysigt här. Det är ett lite mindre och lugnare område men det är verkligen jättefint. Säsongen har ju inte börjat riktigt heller så det är väldigt lugnt och det är fortfarande mycket av affärerna och hotellen som är stängda, men hade verkligen kunnat tänka mig att bo här resten av säsongen. Hur som helst, efter promenaden tog jag och Kerttu lokalbussen in till Ayia Napa för att strosa i några timmar. Shoppade lite, åt en god lunch och sen tog vi bussen tillbaka igen. Nu har jag nyss kommit hem efter en supermysig middag tillsammans med Kerttu och Henry och imorgon ska jag på min första utflykt. "Best of Cyprus" - Låter lovande. Godnatt!

Vardagsrum

Köket

Toaletten

Sovrum - En dubbelsäng för mig själv, inte illa!

Lite förvaring

Och det bästa, en stor balkong med havsutsikt!

Som sagt, jag vet inte om jag kommer att bo här resten utav säsongen. Men såhär bor jag just nu och jag är verkligen supernöjd. Jag hade helst velat bo tillsammans med någon, men alla i teamet bor i samma lägenhetshus så vi har nära till varandra oavsett och då vi kommer spendera i stort sätt hela dagarna ihop så kanske det kan vara skönt med lite egentid också. Det ska nog bli bra detta!

Hej på er!
Har precis vaknat efter en efterlängtad sömn och har kunnat landa lite i att jag faktiskt är här. Jag landade på Larnaca AirPort klockan 03.15 igår natt. Sen körde en taxi mig och en annan tjej som skulle börja jobba för TUI till våra lägenheter. Blev mött utanför lägenheten av Karina som sen visade mig till min lägenhet. Jag bor för tillfället själv i en rymlig lägenhet här i Pernera, men jag vet inte om jag kommer bo här resten utav säsongen eller om jag kommer få flytta till en annan lägenhet. Vi kommer få reda på våra områden på måndag och det ser jag verkligen fram emot. Man vill liksom inte riktigt packa upp och göra det hemtrevligt här innan man faktiskt vet att man ska bo här. Hur som helst, bussen till Smiles Academy hämtade upp oss vid 08.30 och jag hann få runt 2 timmars sömn. Det var inte det ultimata då dagen var väldigt lång med mycket information. Men jag fick träffa resten utav det Skandinaviska Teamet och det är verkligen ett gäng härliga själar. Har lite svårt för att förstå danskan men det känns som att det blir lättare och lättare för varje minut. Efter Smiles var jag helt död, men jag följde ändå med dom andra ut för lite käk och drinkar i Ayia Napa. Skulle bara ta en öl men det slutade med att jag var hemma med dom andra vid 03. Men det var värt det och jag är ledig idag så har hela dagen till att vila upp mig. Idag vet jag inte vad jag ska hitta på, tänkte iallafall ta lite bilder på lägenheten så ni får se hur jag bor och sen tänkte jag ge mig ut på en promenad för att lära känna området lite. Hoppas ni har det bra där hemma - PUSS!