Idag har varit en lugn dag med snorkling, strandhäng och riktig mat! Vi sover inatt på hotell och åt på en resturang. Det var riktigt gott!

Det blev ett miniinlägg ikväll, men så kan de vara ibland! Kramar från Hanna

Hej på er!

Hawaii forsätter att visa sig från sin bästa sida och bjöd på strålande sol hela dagen! Det resulterade i många glada miner och att de flesta brände sig, inklusive jag..

Vi började dagen med att köra till Hawaiis mest södra punkt, vilket också är USAs mest södra punkt. Vi fortsatte därifrån med en timmes vandring vid vattnet tills vi kom fram till Green sand beach, den kallas så för att sanden ser grön ut. Smidig som jag är lyckas jag snubbla till på vägen dit och slå i mitt knä, men ingen större skada sked. Efter några timmars sol och bad åkte vi vidare till en farm där de odlade bland annat kaffe, nötter och ananaser. Hade ingen aning om hur ananaser växte och att de tar över 2 år för en ananas. Vi åkte vidare till en ny strand där vi fick se sköldpaddor! Vi avslutade dagens äventyr med att åka och kolla på lava igen, riktigt häftigt!

Södraste punkten i USA

Bilder från vandringen och stranden

Bilder från farmen

Vulkanen med lava

Godkväll, eller godmorgon för er som precis vaknat i Sverige!

Idag har vi fått ta del av allt möjligt. Vi har tillexempel gott en kort vandring i regnskog, solat och badat vid en varm källa & cyklat på 25 år gammal lava. Förutom detta han vi också se riktig lava som flöt ut i havet. Man kunde se den både i bergen och där den flöt ut. Detta var riktigt coolt men blir tyvärr aldrig lika bra på bild som i verkligheten!

Hawaii fortsätter som sagt att leverera och jag är riktigt taggad på de kommande dagarna!

Bilder från regnskogsparken

Varma källor vi körde förbi

En marknad vi stannade vid

Stranden vid de varmakällvattnet

Cykelturen

Svart lava (lavan vi cyklade på var mycket plattare dock)

Lavan som inte alls gjorde sig bra på bild

Wiihooo, tro de eller ej, men jag överlevde första natten i tält! Framåt morgonen var det väldigt blåsigt och vi hade inte satt upp tältet jättebra så jag vaknade några gånger och trodde jag skulle blåsa iväg.. men jag kramade bara nallen, som för övrigt följer med mig vart jag än ska sova, och somnade om igen.

Idag har vädret varit lite sämre men vi har haft det toppen ändå! Vi gjorde en fin, jobbig och rolig vandring ner till Pololū Valley! Vi han även med lite solning, se en surfstrand och rainbow waterfall! Nu ikväll och två till nätter ska vi campa i Volcano park. Det är mycket kallare här uppe men vi ska nog klara oss!

Hoppas ni har de jättebra i Sverige! Kram Hanna

Bilder från dagens vandring

En liten stad vi stannade i

Rainbow waterfall

Emma och jag vid vattenfallet

Hej på er!

Första dagen på Hawaii har varit helt underbar. Strålande sol, varma vindar och runt 28 grader. Vi har fått se en fantastisk strand och badat i jättestora härliga vågor.

Gruppen jag åker med består utav 14 tjejer plus en guide och alla verkar jättetrevliga! Jag har en känsla av att detta kommer bli en faktiskt resa!

Jag ska försöka ta så mycket foton som jag bara kan och dela med mig av här på bloggen! Många kramar från Hawaii

Maniniowali Beach

Maniniwali Beach

Trots lite blåst var det väldigt varmt

Jag och Sofia

Emma och jag

Kvällsmaten // jag och Emma

Hej på er!
Efter många timmars flygresa är Emma och jag nu på Hawaii. Vår flygresa bestod av 2 korta mellanlandningar och allt gick perfekt! Boston - Philadelphia, Philadelphia - LA, LA - Hawaii.

Nu ligger vi på en luftmadrass i ett hotellrum tillsammans med 5 andra personer haha! Imorgon börjar vågat äventyr!
Kram

Hej på er!!
Idag är det lördag och imorgon bär det av mot Hawaii! Jag är hur taggad som helst och tror verkligen detta kommer bli en resa för livet. Imorgon måste vi vara på flygplatsen vid 8 på morgonen, vilket betyder (för mig som inte är en morgonmänniska) att packningen måste bli gjord idag. Tyvärr finns det få saker i livet jag tycker är så tråkigt som att packa, så det har tagit väldigt lång tid. Börjar dock bli någorlunda färdig. Måste ta en runda till Target och köpa mer solkräm (efter att mamma inte tyckte de va okej att åka till Hawaii med solskyddsfaktor 15 haha). Ska nog även köpa lite bars så jag överlever även om maten vi ska laga inte är ätbar!

Just nu sitter jag och kollar Disney filmen bilar samtidigt som jag äter min lunch/frukost. Mosad bakadpotatis, pesto och dinosaurienuggets.

Hoppas alla har en superlördag!
Kram Hanna

Väldigt sakta och ganska så osäkert börjar packningen bli klar

Dagens lunch

Godkväll!
Klockan är nästan 1 och jag förstår inte varför jag är vaken. Var jäääättetrött för några timmar sen! Idag har jag sagt hejdå till min värdfamilj då vi båda ska på semester och jag inte kommer se dem förrän jag kommer hem från Hawaii. Jag har även försökt packa lite, något jag är väldigt dålig på och måste göra allt imorgon. I alla hjärtans dag present fick jag ett presentkort av min värdmormor på pedikyr och manikyr nu när jag skulle still Hawaii, så jag åkte till salongen och blev lite ompysslad. Nu ikväll har jag varit hemma hos en dansk tjej, Emilie, tillsammans med Josefine, Ellen och Emma, en svensk au pair som bor 40 minuter här ifrån. Det var första gången jag träffade Emilie och Emma. Båda två var riktigt trevliga! Vi lagade mat och pratade strunt i flera timmar innan vi kände att klockan började bli mycket. Imorgon kommer Emma och på söndag bär det av mot HAWAII!!!

Godkväll!

Igår snöade det väldigt mycket hela dagen vilket gjorde att de flesta skolorna runt Boston var stängda idag. Därför har jag haft båda barnen och även tagit hand om en pojke på 3 år ett bar timmar. Det blev en riktig lazyday, med filmtittande, lekande, snölek, ännu mera film och varm choklad! Barnen har skött sig väldigt bra så de va inga problem att ha båda hemma hela dagen!

TK som leker med tågbana // Picknick lunch framför tvn

Soffmys med Kenzie // Mackenzies nya grej är att ta på sig alla glasögon hon hittar

Snölek!!

Hej på er!!

Det har gått några dagar sedan jag senast skrev och det har hänt massor med saker under den tiden. Bland annat så har snöstormen Niko varit och hälsat på oss vilket ledde till massor med snö och en mysig snowday då verken Kaitie eller Kyle kunde ta sig till jobbet och TKs skola stängde. Snön fortsätter falla och nu är en ny storm påväg in, denna gången kallad Orson! Även om jag tycker de är väldigt mysigt med snö så längtar jag till Hawaii, som jag och Emma ska till om en vecka!

Dagen efter våran snöstorm bjöd vädret på strålande sol

Jag har även hunnit ha myskväll tillsammans med Ellen & Clara då vi åt grönsaker med dipp och kollade film i min säng!

Igår gick jag på bio och såg 50 shades of darker tillsammans med Ellen, Clara & Josefine! Den var överförväntan och mycket bättre än den första filmen. Efter filmen åkte jag och träffade Ella som är och hälsar på nu sen hon flyttade ner till Maryland. Har verkligen saknat henne och vi hade en underbar kväll som bestod av restaurangbesök och lite collageparty. Tyvärr åker hon hem idag men förhoppningsvis ser vi varandra snart igen!