Hej
Igår tränade jag, glömde dock skriva om det för glömde helt av!! Men jag tränade direkt efter jag kom hem från skolan eftersom jag skulle sen på kvällen iväg och träffa kompisar men ville få ut någonting från dagen!

Började med att springa till kyrkogården för att köra backintervaller. Ville få ut lite mer av de så jag gjorde en burpee och sedan sprang upp för backen.

- 10 st burpee sprinter


När jag sedan kom hem tog jag tag i styrketräningen, den innehöll:

- utfallsteg bakåt 30 sec på varje ben
- björngång i sidled 1 min
- armhävningar 30 sec
- sedan broad jumps (grodhopp) 30 sec

Gör varvet 3 ggr

Passet kändes grymt mycket i lår och axlar! Nu en dag efter sitter träningsvärken i låren och vader!

Bye

Likes

Comments

Hej

Idag var sista träning för säsongen med tjejerna, jag har denna säsong både spelat med damlaget som kvalade till Div 1 men tyvärr snubblade på målsnöret. Jag har även spelat imitt riktiga lag, damjuniorerna och där har det ju gått som det gått men allt som hänt ska jag nu lägga bakom mig. Slut på säsongen innebär nya möjligheter till att bli större och starkare.

Jag spelar som målvakt i klubben Baltichov i Lerum. Där har jag spelat i snart 10 år och möjligheterna till att bli den målvakt jag drömt om är på vidgavel, men det behövs träning och träning. Här kommer du följa mig och mitt lag genom nästa säsong och hur vi tillsammans ska ta oss till Div 1. Jag kommer även dela med mig gym och andra träningspass som jag gör utanför handbollen, för kroppen måste hålla sin styrka om man ska stå emot.

Jag har i ungefär 5 år lidit med en skada som just nu är under kontroll, jag har patello femoralt smärtsyndrom (PFSS). Men med styrke träning och anpassad träning har jag idag tagit kontrollen över mina knän och smärtan är som bortblåst men att slappna av går inte, nu är det bara att fortsätta.

Hoppas att detta kan motivera andra inom handboll och inom annan träning till att ta sig i kragen och kriga för sina mål!

Bye


Likes

Comments