Hej på er!

Idag tog vi lång sovmorgon igen, jag trodde att Leo skulle vakna tidigt men jag vaknade kvart över tio och då låg han fortfarande och sov. Har grejat lite här hemma idag, tvättat och så. Sen har jag varit på stan och storhandlat i mängder! Gick i tre olika mataffärer så nu är det fullt i både kylen och frysen, så skönt när det är så. Nu har jag precis ätit middag och ska slå in några julklappar om en stund, men först ska jag kolla ikapp lite avsnitt från serier jag missat under veckan under tiden jag var på semester.

Oh my god vad trött jag var imorse!! Efter mycket om och men (både bilstrul och kaos på något mc donald som slutade med poliser och väktare på plats) kom jag hem imorse vid 06.40 typ och la mig bredvid Robin, jag somnade direkt och sov som en stock tills klockan blev typ 11. Har i alla fall bara slappat hemma hos Robin idag, körde igång en tvätt hemma, var hemma hos familjen en sväng och hämtade Leo som jag ska vara hundvakt åt i några dagar och så handlade vi lite så vi kunde käka tacos till kvällsmat och kollat på film. Vi tittade på Bridget Jones Baby, bra och rolig film. Helt klart sevärd!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen lägga mig tror jag, är supertrött så det är nog lika bra.

Igår var det sista kvällen på semestern och det firades med avskedsfest. Vi hade BBQ-dinner på kvällen och sen drog festen igång med både beerpong och andra dricka-lekar. Jag gick och la mig runt två-tiden på natten medan dom andra kom och la sog ungefär vid fyra-tiden.

Upp som vanligt idag vid åtta för att käka frukost och sen duscha, packa, käka pch bara ta det lugnt innan hemresan påbörjas.

Wow vad den här semesterveckan har gått snabbt. Imorgon är vi påväg hem igen. Dock längtar jag hem just nu för igår morse vaknade jag och mådde skit. Spydde och var dålig i magen så jag sov större delen av dagen igår. Fick i mig lite mat vid kvällsmaten i alla fall. Idag vilar jag med men har lite mer energi och mår betydligt bättre än igår i alla fall! Så idag passar jag på att läsa massor, just nu pågår det dock en bön i moskén i närheten och gubben har babblat på i snart en timme.. men tydligen var det så på fredagar. Annars är det ju ca fem böneutrop per dag men det brukar bara vara i någon minut eller så. Önskar att man kunde förstå vad han säger och vad de sjunger om!

Läser i alla fall boken Digital Succé som jag klickade hem från Adlibris för ett tag sedan. En massa bra tips att tänka på för oss som använder sociala medier och riktar sig mest till facebook, instagram, twitter och bloggare som jag upplever boken än så länge. Har kommit ungefär halvvägs nu.

Före surfingen

Efter surfingen

Strandhäng

In action

Bonfire-party

• Resa

Lite bilder från stranden och första surfpasset. Heeelt slut efter några timmar i vattnet, men shit vad kul!

Bilder tagna från stället vi bor på!

• Resa

Idag har bara bestått av resande. Jag och Moa åkte från Sommen ungefär vid 06-tiden, sen stannade vi på frukostpaus och senare för att gå på toa och köpa dricka. Så vi var framme och hade parkerat bilen och allt vid 10 ungefär. 13.10 skulle planet lyfta men var lite försenat och sen när vi landat här i Marocko tag passkontrollen hundra år kändes det som.. så vid halv 9 nu ikväll var vi framme på stället vi ska bo och var vrålhungriga. Nu har vi precis lagt oss och imorgon är det frukost vid 8 och sen två timmar surflektion på förmiddagen. Är skitnervös men det ska förhoppningsvis gå någorlunda bra!

Godnatt

• Resa

Ska straxt iväg till jobbet för att köra på med ett sista pass på jobbet innan en veckas semester. Idag jobbar jag mellan 14.00-21.15 sen åker jag bara hem pch duschar, packar ner det sista och åker hem till Moa så sover jag där inatt tills vi ska åka iväg imorgonbitti! Om precis ett dygn sitter vi på flygplanet och har just lyft från Arlanda påväg mot Marocko och en veckas surfresa. Ska bli superspännande och skönt med semester!