View tracker

Det må jag säga. Idag märkte jag verkligen av att min träning har gett resultat. Efter jobbet blev det ett body attack pass innan mötet och om det kändes bra! Body attack som är ett högintensivt gympapass men lite vila gör att pulsen är på topp. Kände av i benen under passet men flåset var inte alls som tidigare utan kändes så mycket lättare och var taggad under hela passet. Dem där 55 minuterna gick väldigt fort och utan att jag visste ordet av var passet slut och dags att dra vidare på möte.

Är väldigt nöjd med mig själv och min resa jag har gjort. Idag under träningen kom positiva tankar som att "fan vad grym jag är" och "det här gjorde du bra". Det är inte ofta som dessa har kommit och därför kändes det oerhört kul att höra sig själv berömma sig själv och tycka att man är grym! Det gjorde verkligen min dag ❤️

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hälsa

Träning för full fart igen, känner att jag verkligen börjar komma in i det. Ser fram emot träningarna på kvällen och längtar efter att arbetsdagen ska ta slut så att jag kan gå iväg till träningen. Träning för mig är verkligen ett måste och hyser så stor kärlek till det, gjorde det när jag var yngre och kommer alltid att göra. Dippen kom ju i mina senare tonår då jag åt förskräckligt dåligt och inte tränade. Jag var LAT! Nu är det annorlunda, då jag inte kan tänka mig ett liv utan träningen. Dessutom är jag nu mer än taggad på att göra dem två klippen på mig själv ha gruppträning och skicka till Actic för att sedan hoppas att dem tycker om det. Kände det verkligen på gruppträningen jag gjorde igår, hur roligt det skulle vara och hur mycket jag saknar det här "att leda" . Just ledarskap och att inspirera människor är en oerhört stor drivkraft hos mig som jag trivs väldigt bra med. <3

Anyway, tisdagens träning såg ut som följande:

Bodypump 17:00-17:45

Uppvärmning: 10kg

Squats: 25kr (ökning :D)

Bröst: 17,5kg

Rygg: 15kg

Ben (utfall/benböj): 5kg

Axlar: 5/10kg

Mage: Kroppsvikt

Kändes riktigt bra under passet då jag kände mig oerhört stark. Älskar Actics bodypump, speciellt denna volym.

Tabata 17:50-18:20

Uppvärmning

Block 1:

1. Bakåt utfall med hantlar (2,5kg vardera) 6*20

2. Sidohopp på bräda 6*20

Block 2:

3. Frivändningar (17,5/15,0kg) 6*20

4. Flyes på knä (2,5kg vardera) 6*20

5. Armhävningar på knä 4*20

Block 3:

6. Burpees 6*20

7. Squat -jumps 4*20

Riktigt hårda pass idag, och om jag var trött efteråt. Speciellt i benen! Avslutade kvällen med en promenad hem, gjorde en hälsosmotthie och påbörjade lite julpyssel med att måla kottar, glas och ljusstake.

Ser inte jättefräsch ut den där smoothien men ack så god och så enkel att göra. Morötter, sojamjölk, lite spenatblad, päron är det ändå som behövs för att få den här utsökta drinken.

Onsdagens träning såg sedan ut som följande:

Zumba 17:30-18:25

Så välbehövligt för min koordination och taktkänsla!

Actic Power 18:45-19:30

Uppvärmning 10kg

Ben: 25kg

Marklyft: 25kg

Rygg (frivändning, rodd, armhävning): 20/15kg

Bröstpress+flyes: 20kg/5kg vardera

Utfall (vanliga/bräda/balans/box jumps): Kroppsvikt

Biceps: 7,5kg

Mage (Planka --> 2x(box+crunch) + cykel)

Älskar det här passet! Så bra musik och jag blir så himla taggad att själv bli ledare. Det är sjukt jobbigt och jag känner i varenda muskel när jag kör det här men jag älskart! Det ändå som gör mig så oerhört irriterade är mina egna handleder, dem stoppar mig att kunna ge mitt allt! Speciellt på marklyften där dem inte orkar att knipa ihop stången och därmed blir marklyften lidande och i sin tur min rygg som inte får den pålastning den behöver.. Gaaaah, jag måste träna i det för jag blir så himla frusterad. Men men allt annat kändes super och kombinationen med Zumba och Actic power är ju perfekt. Får både kondition, koordination och styrka under en kväll!

Avslutade kvällen med att ta mig hem och påbörja storkök av matlagning. Nej storkök ska man väl egentligen inte kalla det, utan en vanlig lasagne. Fast en annorlunda lasagne: provade att göra en egen ihopsatt vegetarisk lasagne med zucchini skivor som plattor istället för pastaplattor, och istället för köttfärs gjorde jag en "smet" av:

* Hyvlade morötter

* Svamp (färska champinjoner)

* Lök

* Gul paprika

* Krossade tomater (tetra pack)

Ugnen på 200 grader. Det både såg väldigt gott ut och luktade gott ut så vi får se hur det smakar sen vid lunch idag. Tror dock att jag hade inne den för kort tid, men det gör ju inte så mycket då det är grönsaker, och ja jag kan konstatera att en zucchini inte räcker att skiva lasagneplattor till, minst två!. Anyway det blir nog jättegott och ser som sagt redan nu fram till lunchen! Fick ihop det till sex matlådor, vilket kommer räcka ända fram tills dess att jag åker till Malmö, perfekt ju! Självklart blev det ju även en smoothie med lite mer spenatblad än under tisdagen. Funderar på om jag ska testa någon annan variant ikväll eller om jag kör på denna gamla goding!

Pratade även med P som jag gör varenda dag. Längtar så mycket tills jag flyttar i februari och att vi då kommer ses dagligen!!

Likes

Comments

View tracker

Förra veckan blev inte som jag hade tänkt, var inte tillräckligt stark mentalt denna vecka. Jag kan konstatera och det har jag ju egentligen vetat under en lång period att jag mår så ofattbart mycket bättre när jag tränar och rör på mig. Jag blir piggare, gladare och mer entusiastisk för nya saker, men det är ju vetenskapligt bevisat sedan långt innan, men ändå! Jag tog mig ur ovanan och kom iväg till gymmet i söndags på ett grymt CXworx- och Spinningpass.

Båda passen gick ruggigt bra och CX:en har nog aldrig känts så bra som den gjorde i söndags. Mådde genast bättre och fick upp humöret radikalt. Blev därför även ett träningspass igår, vilket jag på jobbet inte var ett dugg taggad alls att köra, men så är det i och för sig alltid när jag ska komma ut ur ovanan. Men som sagt så kom jag iväg och vad skönt det var. Så fort att jag började promenera från mig mot gymmet släppte det mesta och jag blev så taggad inför träningen. Gårdagens pass blev alltså ett Zumba och ett Yoga pass. Jag som inte tycker om Yoga gillade det för en gångs skull. Kan man tänka sig?

Instruktören var så bra, precis i samma mentala nivå som mig. Det var bra (normal) musik, fast i lugnare tempo, instruktören pratade lugnt men inte sådär äckligt överdrivet och tillgjort som dem jag tidigare har varit på utan i normal ton fast lugnare. Sååå bra, och det kändes verkligen i hela kroppen. Vi gjorde en övning för att stretcha höften och den behövs verkligen för mig då jag från och med igår ska försöka komma ihåg och ge tiden åt att göra den övningen. Den kommer hjälpa mig så mycket i längden. Så nu är alltså mina måndagskvällar uppbokade med minst ett yogapass på kvällen hos henne. Ska försöka leta reda på någon bra yogakurs sen när jag kommer ner till Malmö också, för det är verkligen välbehövligt.

Likes

Comments

​Nu har jag äntligen tagit tag i saken och börjat julpynta! Efter allt med jobb och träning igår blev det fullt ståhej där hemma med städning och julpynt. Hann dock inte riktigt klart så får väl fortsätta idag tänkte jag. Jag vet inte men jag har alltid svårt att påbörja saker hemma men när jag väl gör det så går det i ett och kan hålla på i flera timmar. Blev riktigt nöjd med dem dekorationer jag gjorde och vardagsrummet i det stora hela. Jag tror att när allt blir klart att det kommer bli hur mysigt som helst. Ska nog också passa på att sälja rensa ut saker jag inte behöver och försöka sälja dem vidare. Varför ska man spara liksom? Även om jag vet att jag har svårt med hela grejen med att slänga eller ta bort saker. Nu måste jag ju göra det så...

Gårdagens träning var även den bra. Var inte alls taggad att träna igår, ville egentligen bara hem och äta godis i mörkret men jag tog mig i kragen och stack till gymmet för ett träningspass, och OM jag är glad att jag gjorde det. Det är så roligt med Zumba, och dessutom är det välbehövligt för koordinationen och smidigheten. Ja även för sinnet också då, i alla fall jag blir så oerhört glad av att dansa. Om jag jämför när jag  var mycket större och nu så är glädjen så mycket större för dans än den var tidigare. Beror till stor del på att kroppen hänger med nu på ett annat sätt och som sagt: man är smidigare. Längtar redan tills på onsdag då det är ytterligare ett Zumbapass. För att avsluta träningsdagen blev det såklart även ett 30 minuters tabata pass innan hemfärd:

Uppvärmning: Skidor - Halva Burpees

Block 1:

* Sidohopp på bräda 6x20s

* Armhävningar i kors på bräda 6x20s

* Utfall 6x20s

Block 2:

Thrusters (benböj --> upp med vikt) 6x20s

Axlar (Raka armar rakt ut, svinga) 4x20s

Block 3:

Båten Crunch 6*20

Hopp i Kryss från benböj 4*20

Ser fram emot en ny dag imorgon med jobb, träning och mer julpynt!

Likes

Comments

Fullspäckad dag med träning, försäljning, glöggmys och chill. Började dagen med träning tillsammans med M på gymmet som har blivit så fräscht sedan dem byggde om. Blev ett tabata pass och om det blev jobbigt. Blev riktigt nöjd med hur jag la upp passet och övningarna:

Uppvärmning

Tabata:

KB swing 4x20
Benböj med medicinboll 4x20

Frivändning 15kg / powerpress 4kg hantlar 8x20

Boxning: fram-under-sida-fram 4x20
Armhävning på knä och bräda 4x20

Burpees 4x20
Triceps (sida-triceps-sida) bräda 4x20

Utfall bräda- utfall håll - utfall knä tak - Box jumps 8x20

Djup böjd höger ben på bräda arbeta med vänster upp ner upp ner osv 4x20
Situps med medicinboll - par 4x20

Mage:
Saxa benen / små crunches 8x20

Stretching

För att bli varm, svettig och rent av dyngsur till att sedan stå på julmarknaden i Hallsberg och sälja jultomtar av granris som pappa har tillverkat. Han är så oerhört duktig och dem blev så fina och populära. Om man ska ha någon som är händig och uppfinningsrik så är det honom man ska fråga. Han är sååå grym! Försäljningen gick riktigt bra och i slutet blev det bara en kvar. Det som även var lite komiskt är att en del man har träffat och pratat med mycket förr kände knappt igen mig sedan jag har gått ner så mycket i vikt. Hahaha, visst borde man känna igen mig, men får väl skylla på att jag var sminkad !

Jaja efter att ha frusit i flera timmar, med tår stela som ispinnar så blev det hem till B för glögg och pepparkaksmys. Självklart blev det mycket prat och skratt. Vad är inte bättre att avsluta en söndag på! (Förutom att vara med min P såklart ! ❤️)

Ny arbets- och träningsvecka imorgon och dessutom ett steg närmare den stora förändringen !

Likes

Comments

När klockan ringde vid 7:30 var jag faktiskt någorlunda pigg, mest taggad inför pumpen klockan 9. Trots träningsvärk och seghet gick bodypumpen riktigt bra. På release 99 är låtarna så himla bra och jag blir så oerhört taggad när jag kör. Blev även ett pass piloxing knockout vilket inte riktigt var någonting för mig, blev inte alls så bra men det beror nog på dagsformen.

Såklart blev det även lite shopping, lika bra att passa på då det är så stor rea och vilka kap jag gjorde! Med mig hem fick jag: två träningsbyxor, två träningslinnen, en sporttopp, ett par jeans, en mjukiskofta, en vas och tre glas. Sååå nöjd.

Avslutade dagen med att åka till päronen för myskväll, vilket även blev att jag hjälpte till vid tillverkningen av grantomtar. Blev sömmerskan av mässor och om dem blev bra ;) ser bra ut inför julskyltningen och försäljningen imorgon!

Likes

Comments

Idag har jag haft en händelserik dag. Började stressig och ångestladdad men med ett stort steg i ny riktigt som kommer ha en stor påverkan på framtiden. Känns riktigt bra nu efter att ha gjort det och nu är det bara att blicka framåt.

Citatet "fredagsfys innan fredagasmys" stämmer riktigt in på kvällens aktivitet. Blev direkt att ta sig till gymmet för ett bodycombat pass, och satan vad kul det var. Oerhört svettigt och jobbigt men så kul med ett leende på läpparna. För att träna hela kroppen så är det en suverän träningsform. Allt från styrka och tempo till koordination.

Efter passet blev det snabbt hem och duscha för att sedan ta mig upp på stan igen för att träffa V och catcha ikapp under en middag på Hellas. Så länge sen sedan sist så det fanns så mycket att prata om och riktigt god mat!

Likes

Comments

Hälsa

Dagens träning:

On the minute pass:
30-25-20-15-10-5
OTM: 4xBurpees

* Benböj
* Armhävningar på knä
* Renegade Row
* Rygglyft
* Crunches

Total arbetstid: 18min

Riktigt jobbigt, och riktigt svettigt, men oerhört gött när det var klart. Snabb och effektiv träning. Perfekt för dem dagar man har mycket att göra men ändå vill träna.

Körde även ett Tabata-pass senare på kvällen med olika övningar om:
* KB Swing (fast med vattenflaska)
* Benböj
* Skridsko
* Armhävningar
* Boxning - sparkar
* Boxning - armar (fram, sidan, underifrån)
* Axlar ( små bollar fram/bak, stora bollar fram/bak)
* Cykel-crunches
* Djupa crunches med raka ben
* Snabba Crunches
* V:et med rotation/ Plankan med sjöstjärnan
* Plankan

Skapligt bra sammansatt men inte så att jag blev helt slut av träningen, så som jag gjort vid andra tillfällen. Finns förbättringar att göra.

Fick sedan avnjuta en god kvällsmat med ett av de godaste kombinationerna man kan tänka sig.
* Två proteinmackor med ost och örtsalt
* Vaniljyoghurt med propud choklad och päron.

Säger bara: Såååå gott!

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter. Lönen kommer in och det är black friday - alltså REA. Blir troligtvis en liten tur upp på stan efter jobbet för att se om man kan finna några riktiga bra kap på träningskläder. Längtar!

Likes

Comments

Hälsa

Blev en ganska lång träningskväll men så välbehövlig efter en seg och tröttsam dag på jobbet. Att det är mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man åker hem är inte speciellt bra, iallafall inte för mig då jag blir så oerhört trött. Vad är då rätt medicin för detta: TRÄNING! Även om kroppen dör så blir mitt sinne så oerhört boostat och jag orkar så mycket mer. Kvällens träning blev därför Zumba, Actic Power och Dynamic Flex, vilket blev en riktigt bra kombo. Det med att börja med kondition och koordinationspass på zumban, gå över till ren styrka på powern för att sedan avsluta kvällens träning med rörelseövningarna och stretch fungerade prima!

Zumba (55min)
Actic Power (45min)
1. Uppvärmning (10kg) (Ben, Frivändning, Rodd, Marklyft, Biceps)
2. Benböj 22,5kg
3. Marklyft 22,5kg
4. Frivändn/Rodd /Push armhävn, 15/15/Kropp
5. Bänkpress/Flyes, 17,5/2x2,5
6. Utfall, Kropp/Bräda, Utfall bak, Skridskoutfall, Utfall bräda, Utfall bräda balans, Box Jump
7. Biceps, 10kg
8. Mage, Kropp/Bräda, (Planka bräda, 90grader vrid h/v - planka/håll, crunches)

Dynamic Flex (30min)

Avslutade kvällen med att avnjuta min gröna smoothie, vilket det var premiär att göra själv, och vad god den var! Så enkel och så god! Kommer lätt att fortsätta göra sådana. Den ser inte speciellt aptitlig ut men oj vad fel man kan ha. Riktigt mumma:

Ingredienser:
Soja Mjölk (2,5 dl)
1 Morot
1 Päron
Spenat

Rekommenderar starkt, och ska försöka göra en imorgon innan jobbet som jag kan ta med mig!

Likes

Comments

Vilken dag det var igår!

Var riktigt trött efter att ha varit uppe 10min under natten för att se Sjöströms 200frisims lopp, men som jag sa tidigare: sååå värt det! Övriga delen av dagen rullade på som vanligt, med dagbokföring, leverantörsreskontra och mycket mer. Men sen däremot: Hemfärd och dags att tagga upp inför kommande 2 timmars träning på Actic - först med Bootcamp pass och sedan Bodycombat.

När jag kom hem så hann jag t.o.m städa och omorganisera lite innan träningen där jag blev verkligen nöjd med resultatet! Dags för träning!

Under bootcampen, som var baserat på cirkelträning gjorde vi följande:

30sekunders hårt arbete på varje styrkestation. 5sekunder efter stationen gick man över till tempo 30sekunder och därefter hade vi 15sekunder att byta station.

1. Korsande Crunches --> Upphopp

2. Squats (ett i taget med lutning på ena benet och sedan andra) --> Spark rakt upp och nudda med handen mot fot

3. Plankan med lyft ben/arm --> Skridskoåkning

4. Armhävning med stålmannen --> 8höga knän, ner 8 mountainclimber

5. Snabba Utfall --> Burpees

6. Rygglyft --> Bakåtvända burpees (Hopp - ner på rygg - sittups - upp)

7. Axelarmhävningar (stå i V och gör armhävningar med huvud riktat ner mot golvet) --> Snabba steg

Dessa gjorde vi i 3 varv med extra vila mellan varje varv.

När alla tre varven var klara avslutade vi passet med två olika låtar: den första med fokus på squats i 3 min (såå jobbigt) och sedan med fokus på burpees..

Pass nummer 2 för kvällen blev 55minuters bodycombat där svetten rann, benen och armarna värkte. Var en riktig genomkörare...

Likes

Comments