Jag hittade ett recept på glutenfria frallor på Hälsa som Livsstil hemsida. De blev SUPER GODA och var smidiga att göra. Så här kommer länken till receptet. http://www.halsasomlivsstil.com/recept/frukostbullar/


Till frallorna gjorde jag en yoghurt på hallon, kokosmjölk och en avokado. Dessa tre ingredienser mixade jag bara ihop till en yoghurt/smoothie och toppade med kokos och cashewnötter. En perfekt kvällsfika enligt mig!

// Jenny

Likes

Comments

Testade ett nytt recept på vegetariska biffar i dag. Biffarna blev super goda och var dessutom väldigt smidiga att göra. Jag gjorde dem i ugnen vilket gör att man spara lite tid, men kan tänka mig att dem går lika bra att steka i en stekpanna.

Morots- & Halloumibiffar

250g morötter
250g halloumi
2 ägg
Ca 1/2 dl fiberhusk
1 tsk Chiliflakes
1 krm svartpeppar
Salt
Olja

• Sätt på ugnen på 250 grader
• skala och riv morötterna
• riv ner halloumi
• blanda ner kryddor, ägg och fiberhusk till en smet
• Forma till biffar och lägg på en plåt med bakplåtspapper.
•Pensla biffarnamed olja på under- och översidan
• In i ugnen på 250 grader i 15-20 min

Jag åt biffarna tillsammans med en sallad. Men kan tänka mig att dom är goda med t ex quinoa, hummus, broccoli.

Lycka till!

// Jenny

Likes

Comments

Gjorde en super god kladdkaka i dag och dessutom så är den glutenfri, mjölkfri, nöt fri och nästan helt utan raffinerat socker (lite socker i den mörka chokladen).

Receptet hittar ni här.

//Jenny

Likes

Comments

När jag åt kött så älskade jag korv stroganoff. Men när jag slutade äta korv så har jag inte riktigt hittat någon variant som är lika god. Provat med sojakorv men nja är inte överförtjust i det. Men sen provade jag med halloumi och FASEN va gott det blev. Visst det smakar inte lika dant men blir så gott ändå. Framförallt så går det på ett kick. Bara att steka ihop medan riset kokar :-)

🌟Fräs lök och halloumi i smör, salt, svart och vitpeppar
🌟lägg i en msk tomatpuré
🌟Sen la jag i en skvätt havremjölk och lite grädde.

KLART! Låt koka någon minut. Smaka av ifall mer kryddor eller tomatpuré behövs, jag tycker det är gott när det är mycket smak av tomat. Ska visst va gott med lite dijonsenap i också!

Ha det bra!
/ Anna

Likes

Comments

Ett annat tips inför halloween!
En muffins på banan, kakao, ägg, mandelmjöl, bakpulver och bitar av choklad. Chokladen jag använde var 71% och med kardemumma smak. Jag brukar ha dem i frysen sen.

Toppa med valfri grädde (ganska hård konsistens ) sätt dit choklad som ögon och mun👻

/Anna

Likes

Comments

View tracker

Två alternativ hur man kan göra sin smoothie lite mer kuslig👻 passar bra nu i halloweentider!

Jag har banan, acerola, papaya, havtorn samt lite mynta. "Skaftet" är selleri. Den blev fräsch och god!

/Anna

Likes

Comments

Hur lyxigt när man bara kan gå ut och plocka äpple i sin trädgård?! Där snackar vi närodlat ;-) Ett plus med hösten! Slängde ihop denna paj väldigt snabbt och så god den blev. Har inga mått som vanligt men prova er fram efter smak..


🍎Smörj en form med kokosolja strö över kokoks.
🍎Skiva och lägg i äpple i en form
🍎Blanda bovetepuffar, havregryn, kanel, agave, kokosolja och kanel
🍎In i ugn på 150 grader tills det ser färdigt ut.
Servera med havregrädde och lite vaniljpulver i 😛

Likes

Comments

Kuná chokladmjölk med kardemumma🍁
☕️Havremjölk (oatlys ikaffe)
☕️Choklad, kunás choklad med smak av kardemumma 71%
☕️ 1 tsk lucuma som sötning
☕️lite kokosgrädde
Kokade upp mjölken sen i med resten vispade så den blev lite skummad🍫

Vill även tipsa om chokladen så sjukt god! Värt varenda öre jag köpte mitt  Här


Perfekt i kylan 🍂
/Anna

Likes

Comments


Bakade dessa super goda kanelbullar innan!! Det är ju faktiskt kanelbullens dag i dag och jag hittade ett recept på nyttigare kanelbullar igår. Så var bara tvungen att testa att göra dem. De blev jätte goda och var smidiga att göra, tog inte lång tid.
Receptet hittar ni här.

Lycka till!

//Jenny

Likes

Comments

Har precis varit och kört igenom hela kroppen, i ett härligt utomhuspass med Emma. Så skönt att kunna träna utomhus och roligt att göra det tillsammans med någon! Vi körde cirkel träning då vi hade 6 olika övningar som vi körde vardera i 45 sek, vila 10, detta körde vi i 3varv. Vila ca 1 min emellan varven. Vi avslutade med mage, 3 olika magövningar i 20 sek på varje övning, vila 10, detta körde vi 3 varv av.
Detta blir ett högintensivt pass och man kan själv bestämma vad man vill köra för övningar. Grymt bra träning!

Nu är jag hemma igen och har gjort storkok på en grönsaksgryta. Jag slängde i hop allt möjligt som jag hade hemma. Den blev super god, så tänkte dela med mig av receptet här. Har dock inga exakta mått, men smaka av med kryddor och ta så mycket grönsaker som du vill ha i.

Grönsaksgryta

Gul lök
vitlöksklyftor
Paprika
Zucchini
vitkål
Broccoli
Haricot verts
tomatkross
kokta kikärtor
Vatten

gurkmeja
sambal olek
spiskummin
riven färsk ingefära
Salt & peppar

Hacka grönsakerna och fräs dem på svag värme.
Häll i tomatkrossen tillsammans med vatten så det täcker alla grönsaker.
Lägg i kikärtorna.
Krydda och smaka av.
Låt stå och små koka i ca 15 min.

Jag serverade grytan tillsammans med quinoa. Men den är lika god att bara äta den som den är eller tillsammans med linser/ bönpasta mm.

Lycka till!

//Jenny

Likes

Comments