View tracker

God dag folket! Har haft en hel del svårigheter med att kunna skriva den här veckan, men nu är jag på banan igen. Alltså har sådan ångest av att man ska bli sjuk nu, vart man än går så är det folk so hostar o har sig! Jag vill verkligen inte bli sjuk. Jag känner att jag har ett bra flyt i livet nu, och speciellt inom träningen. Så det skulle vara katastrof om man vart sjuk nu. Jag har inte tänkt att gå igenom måndagens eller tisdagens pass så invecklat men i måndags körde jag bröst o triceps och i tisdags vart det axlar o nacke.

Men Idag vart det rygg och det är nice! det här passet ska jag gå igenom lite någrannare så so jag brukar göra.

Uppvärmning 5 minuter roddmaskin.

I marklyften så startade jag med en 10a på 70 kg ökade sedan och gjorde en 10a med 100 kg. Sedan vart det 8 rep/4 set med 125 kg i marklyften.

Rätt så tunga rodd 8 rep/ 3 set.

chins 8 rep/ 3 set med 15 kg hängandes.

Sjukt många rygglyft.

Sedan så körde jag ett litet biceps pass. Hade inte så mycket tid men jag hann köra:

Stående biceps curl med stång 10 reps/ 3 set 25 kg.

Stående biceps curl med hantlar 10 reps/ 3 set 13 kg skälvklart på varje arm då.

Vill jätte gärna ha frågor och komentarer som jag kan svara på i mina inlägg! Hej då, syns snart och lycka till med era liv!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Tjenare tjenare!

Igår vart det ett riktigt jävla benpass! Jag har så himla ont i mina ben idag så jag knappt kan gå. Utan att överdriva så skulle jag ju inte tacka nej till en rullstol just nu!

Jag började med att springa i ca 20 minuter för att bli ordäntligt uppvärmd innan jag hoppade på att köra knäböj.

När jag körde min knäböj serie så gjorde jag 18-20 reps med 50 kilo, sedan 10reps 70 kg knäböj. 2 reps/ 2 set 100 kg knäböj och sedan 8 reps/4 set 70 kg knäböj. Vill bara tilläga att jag hade stången bakom huvudet.

sedan så vart det 10 reps/4set benspark med 80 kg.

Ben press 8 reps/ 4set med uppskattningsvis 220 kg.

lårcurl 10 reps/ 4 set 70 kg.

Och sist på mitt ben pass vart det ett gäng utfalls steg. När jag gjorde dom så räknade jag inte hur många jag gjorde. Jag hade 40 kg på stången och körde 4set där jag bara körde tills att jag inte orkade mer.

Om någon känner för att sponsra med en rullstol så skulle det var as sjyst! Men ha en bra fortsatt kväll så syns vi snart igen!

Likes

Comments

View tracker

Go kväll allesammans!

Har precis duschat och har satt mig för att skriva en liten uppdatering. Har börjat känna mig lite förkyld och det går ju bara inte. Jag kan inte bli sjuk nu! Det är typiskt, man känner att man har fått ett riktigt bra flyt i träningen och så ska man gå och bli förkyld. Men så länge det håller sig så som det är nu och inte blir värre så är det lugnt!

Idag vart det i alla fall ett rygg pass med stor fokus på marklyften. Jag började med att värma upp som vanligt med lite roddmaskin. Innan Marklyften så körde jag en övning som kallas för sumolifts, det är nästan precis som marklyft fast man står väldigt bredbent och jobbar väldigt mycket med benen. När det var dags för marklyft så körde jag några stycken på 70 kg. Sedan några på 120 kg och sedan var det dags för dagens mål, och jag klarade det faktiskt lite lättare än förväntat, en 2a på 150 kg. Sänkte till 130 kg och körde ganska länge med många set på den vikten.

Sedan lite rodd och chins vart det även. På chinsen körde jag 10rep/4set med 10 kg hängande, på rodden vart det också 10rep/4set fast med 62 kilo.

Hoppas alla sover gott! natti

Likes

Comments

Hello!!

Är verkligen sjukt trött och är tvungen att plugga, inte roligt! Hade ett segt tyska prov idag vilket gick rätt så bra faktiskt, tror jag. Men blää inte roligt med B-språk. Idag så är det ju den så kallade fettisdagen men det betyder ju inte att det är lag på att äta semlor! Säger ju bara grattis till er som inte åt en semla idag! Ni borde fan ha en medalj för det är inte många som kan motstå en semla idag! Men skit samma! Om ni har ätit en semla så är det inte hela världen. Det är mycket nyttigare med en eller två semlor än att gå och äta en BigMac o Company på McDonalds. Nu är det ju svårt att säga vad som är en normalstor semla men om man säger att en semla som man köper på konditori skulle vara normalstor så ligger den på ca 350-400 kcal. Men om du skulle trycka i dig en BigMac o Company så är du lätt uppe i 1250 kcal. Så från den synvinkeln verkar ju semlor som rena rama salladen men NEJ! Våga säga nej till semla!

Idag så vart det bröstpass med lite gott o blandade övningar.

Bänkpress 10 rep/4 set 70 kg.

Snebänk med hantlar 10 rep/4 set 25 kg.

Flyes med hantlar 10 rep/4set 12,5 kg.

Cableflyes över/under sida bröst 10rep/4set.

Och så körde jag en ny övning för bröst som jag tycker är helt suverän, har ingen aning om vad den kan heta men den är bra! Man lägger sig ner på en bänk med en vikt skiva. Man ska pressa ihop händerna med plattan emellan händerna så att plattan inte ramlar ner i bröstet på dig och för att hålla bröstmusklerna konstant spända medans man kör som väldigt smala bänkpressar uppåt och neråt. Hoppas ni fattar hur jag menar haha!

Måste plugga nu så med det här inlägget säger jag god natt!

Likes

Comments

Hejsan alla!

Konstigt nog så kände jag bara äntligen måndag idag! Efter denna helg så vill man ingenting annat än till gymmet. Det var så himla skönt att få träna efter en riktigt slarvig helg med slarvig kost och dålig träning, känner mig verkligen trött på det just nu. Men idag så är det måndag vilken innebär ny vecka med nya möjligheter. Idag så vart det ett ryggpass med fokus på ovansidan av ryggen. Jag började att värma upp med 5 minuter roddmaskin och sedan själva passet.

Först 10 chins utan vikter för att även där på lite uppvärmning. Sedan så vart det 8 rep/3 set chins med 15 kilo hängandes.

Rodd 10 reps/4 set.

Rodd med stång 10 reps/4 set.

Rodd med hantel 10 reps/4 set.

Och sist men inte minst så vart det stående flyes med hantlar 10 rep/4 set.

Imorgon så blir det ett bröst och triceps pass som jag verkligen ser fram emot. Ni får ha det bäst tills nästa gång vi hörs! tjaaao!



Likes

Comments

Tjenare!

Hade fest igår så dagens träningspass vart stor städning av hela huset! Vaknade upp idag bredvid min vackra flickvän, inte på det här sköna sättet som man vill vakna upp. Jag vaknade av att en av polarna som sov kvar över natten går runt och sjunger i huset, men sjukt schyst av honom att hjälpa till med städningen i alla fall. Så jag går upp och efter ett litet tag så börjar även resten av dom som sov hos mig att vakna. Själv så tar jag en macka och ett glas mjölk till frukost medans polarna sätter sig och ska börja grogga halv elva på morgonen. Klockan 12 så hade nästan alla åkt hem så då började jag och dom andra två som var kvar att städa. Sjukt vad folk kan vara grisiga alltså! Det var så mycket att städa så under tiden vi städade så tog vi en kaffe paus, en lunch paus och så badade vi lite bastu. Rätt seg dag alltså! Efter att man har haft fest så vill man inget hellre än att gå till gymmet! Prova verkligen det, man mår mycket bättre efteråt!

Ska äntliggen få gå och lägga mig nu utan massa fulla människor i huset! Hoppas alla sover gott, det kommer i alla fall jag att göra utan det minsta problem!

Likes

Comments

Heej alla! Jag har en grej som jag känner att man kan bli lite sur över eller nästan ledsen. När tjocka människor säger att dom har gener som gör att dom blir tjocka. Jag känner bara att jag måste klargöra att generna gör dig inte tjock! Bara för att man kan ha gener som gör att det blir lättare eller svårare att gå upp i vikt så behöver det inte bli så! Det är hur mycket du tränar eller rör på dig och vad du äter som bestämmer om du ska bli tjock eller smal. Dina gener påverkar inte hur fort du går ner eller upp i vikt men generna kan däremot påverka hur hungrig du är och vad som krävs för att bli mätt.

Det finns dock en sjukdom som leder till nedsattämnesomsättning (hypotyrios ) ungefär 1% av befolkningen lider av den sjukdomen. Sjukdomen är att man har för lite sköldkörtelhormon, men om du tror att du har det så borde du kolla upp det hos en läkare.

Har du något som du undrar över eller något som du vill att jag ska ta upp här på bloggen så komentera gärna det! Ha det göt nu så syns vi snart igen!

Likes

Comments

Att satsa på träningen och festa på helgerna är ingen bra kombination! Den som försöker att gå ner i vikt begår ett stort misstag då alkohol innehåller skyhöga kcal halter. Rent fett innehåller 9 kcal/gram och alkohol hela 7 kcal/gram. Lite omräknat så innehåller 40 cl starköl nästan 200 kcal. För den som vill bygga muskler men också dricka så är inte det heller någon bra kombination! När du dricker alkohol så förstör du proteinsyntesen, vilket betyder att du försämrar möjligheterna att bygga muskler.

Förstörs träningen om man tar ett glas timmarna efter ett träningspass? Träningen kommer inte att förstöras men effekten av ditt träningspass kommer att bromsas.

Hur påverkas styrketräningen av alkohol? Förmågan att bygga muskler försämras! Den försvinner inte men blir mycket sämre! Det som händer är att t.ex. hormonen testosteron minskar i mängd och nivå.

Kan man träna bakfull? Skaderisken är högre och det känns förmodligen jobbigare, men är du fullt frisk kan du träna bakfull.

Det var lite kort men sammanfattad information om alkohol och träning.


Likes

Comments

Tjenare! Till alla som läst mitt senaste inlägg så vill jag bara säga att jag kunde faktiskt ta mig till gymmet idag på egna ben, det gjorde ont men det gick! Idag vart det i alla fall armar på menyn. Gillar verkligen känslan när man tränar armar! Man blir verkligen slut och får ett riktigt skönt pump i armarna. Har varit väldigt trött idag men piggnade till när jag kom till gymmet! Det är inte alla dagar dock som man är så pigg eller taggad på gymmet som man skulle vilja vara! Då gäller det att försöka ha träningen som en rutin. Det är inte alltid man går till skolan eller jobbet och tycker att det är jätte roligt, men det spelar ingen roll för att man gör det bara. Det gäller att försöka ha även träningen som någonting man bara gör. Sätt hela tiden upp nya mål, tänk på att ha mål som faktiskt är troliga att klara av, och mål som är inom lite kortare perioder och inte ha mål som är om ett år eller mer!

Det är väldigt många som festar på helgerna, men hur påverkar alkoholen träningen? Det kommer jag att svara på i morgondagens inlägg. Ha det gott så länge!

Likes

Comments

Go kväll alla som läser detta på kvällen och inte på dagen. Men annars så god dag på er! Hoppas ni mår bra för det gör jag. Idag så vart det bara ett rent ben pass. Förstår inte hur man kan få sådan extrem träningsvärk i benen! Men det är en stor del varför det är kul att köra ben, just att få sådan träningsvärk så att man ser helt mupp ut när man ska gå dagen efter. Vet inte varför det är kul men det finns någon charm i det! Dagens pass vart i alla fall ben och ett ganska så kort pass ca 45 minuter. Men kör man rett så intensivt så duger 45 minuter ganska bra! jag startade uppvärmningen med att göra några knäböj med bara stången (20 kg). Ökade sedan ett sett med 10 rep på 50 kilo. Likaså på 70 kg för att sedan köra 2 rep 3 set 100 kg.

Efter det så körde jag 12 rep 4 set benspark. Vi får se ifall om jag kan gå eller behöver ta Taxin till gymmet imorgon ;) Men jag ska dit! Vi syns igen imorgon, ny dag med nya möjligheter! Ha det bra!

Likes

Comments