View tracker

Alltså faaaaan vad stressigt det varit på sista tiden. Har sökt in till nästa skola, fått prepp-kurs materialet och patetiskt försökt börja räkna igen. Efter matte studentskrivningarna känns det inte helt OK att IGEN börja läsa som en dåre. 😭​ Jag jobbar från 7 på morgonen till 19 på kvällen så det betyder 12 h dagar (plus ca.1,5 h som går till resor). Efter kl. 19 får man fundera två gånger vad man vill göra, träna, träffa vänner eller familjen. SHIT, allt lider nu liksom. Dessutom finns det otroligt mycket småsaker som hela tiden måste fixas. Borde föra in mina försäkringspapper, hämta ut studentmössan, tala med min arbetsgivare om jobbturer o.s.v.

Jag är bra på att hantera stress men NU HAR DET GÅTT FÖR LÅNGT! Har haft sjuk mage i 3 dagar (har beställt läkartid tills idag), troligen p.g.a. stress så nu ska det ske ändringar i den här firman. Har redan försökt stänga ut "onödiga" saker ur mitt liv som tar upp tid som t.ex. bloggen, vänner som egentligen bara är "vänner", fancy maträtter o.s.v. Tyvärr har jag även ätit och tränat dåligt senaste 2 veckorn. Gick en gång 24 h(!!!) utan att äta. Vågar med handen på hjärtat säga att jag ALDRIG varit så länge utan mat och utan att känna hunger.

Här är en lista på saker jag tänker göra för att få livet back on track:

1. Fortsätta stänga ut "onödiga" saker
2. Sova bra på natten och äta ordentligt
3. Skriva en detaljerad lista av vad som måste göras och jobba igenom den så effektivt som möjligt📝
4. Ta en två minuters paus då allt känns "för mycket"
5. Göra saker och beslut FÖR MIG och inte för att please någon annan. Jävlar endå den punkten ska jag köra stenhårt på. Tänker bli en liten egoistisk bitch. Vill INTE bli tillplattad av andra mer och sedan må dåligt.

Onödig bonus-punkt:

6. Sluta röka (jaaa ja röker men ain't nobody got money for that liksom? 😄💰

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Här är en lista på saker jag gör för att hålla mej själv motiverad! 😄

1. Gör ett diagram!
Den här punkten har jag inte provat på ennu men tänker absolut göra det! Genom att hålla ett diagram med datum, träning och vikter ser man hela tiden var man ligger, vilket troligen kommer öka viljan att bli bättre och jobba hårdare! 💪

2. Gör en motivationstavla
HAH, en sådan har jag redan! 😏 Jag har hängt upp den på en nästan tom vägg framför sängen. Tavlan är typ det första jag ser på morgonen och visst får man lust att åka till gymmet direkt! 😄 På min tavla har jag olika citat som olika förebilder till mej sagt och bilder med någon inspirerande text. Alla mina mål, både lång- och kortsiktiga, står fint skrivet på tavlan och bilder på hur jag vill se ut när jag nått mitt mål. Det låter kanske fånigt att hänga upp tavlan men OJJOJJ vad det motiverar! Man blir konstant påmind om vad man sliter för!

3. Mål
Som jag nämnde i förra punkten så har jag både kortsiktiga mål och långsiktiga. Om man bara har som mål att "bli smal och få en sixpack" får man vänta en lååång tid på att nå sitt mål. Genom att lägga mindre mål på vägen känns det som att man hela tiden gör framsteg! Jag har som långsiktigt mål att få en stark och välmående kropp, medan mitt nästa kortsiktiga mål är att göra 10st pull-ups om 2 månader utan att ta bort någon vikt! (lycka till med det... 😂) När man sedan når sina "små" mål är man super motiverad att jobba mot the ultimate goal 👑

4. BELÖNING!! (min favoritpunkt)
Ge dej själv belöningar tillräckligt ofta! T.ex. ge dej själv en extra cheat-day efter att du nått ett av dina mini-mål eller köp en ny fin gymskjorta som present åt dej själv. Belöningar är viktiga på psyket, det ger en sorts bekräftelse åt hjärnan att man gjort något bra 🍔🍰👗

​5. Tänk negativa tankar
​Okej det låter fel, men det ligger en viss sanning i det. Om du känner för att skippa ett gympass fast du inte borde så ska du tänka negativa tankar. Tankar som att "omfg jag kommer få åtminstone 5kg fett till på oönskade ställen om jag inte går till gymmet" eller "jag kommer ennu vara smällfet medan  *insert haters name* ser bra ut". Speciellt det senare alternativet brukar få mej att rusa till skåpet och hetspacka gymkläder för att sedan träna skiiiit hårt! 😂

Dehär 5 tipsen är mina bästa motiveringskällor. 🌺

PS. Jag ber om ursäkt åt dem som läst mina tidigare inlägg, otrolig mängd skrivfel har det varit. Har gjort inlägg med Ipaden och herreguuuud autokorrect är stöööörande! 😖 Tog bort det nu så kanske texterna blir mer begripliga härifrån framåt! 😄

Likes

Comments

View tracker

Wuhuu! Idag kom mitt paket från Fitnesstukku!! Har väntat såååå! Jag beställde alltså Mari Kasvis Bikini Shape Stack paketet före veckan och ska nu äntligen få öppna det och totta vilka produkter jag köpö (kommer nämligen inte ihåg helt exakt 😄).

Det här produkterna var ett färdigt paket som innehöll
1. 1 kg Diet-Pro protein pulver med långsamma kolhydrater
2. 120 kapslar Omega 3
3. 40 kapslar Ripped Pro
4. 90 kapslar CLA Advanced
5. En ljusröd shake med behållare för pulver vid bottnet (kom inte med på bilden)

Diet-Pro pulvret är pöörfekt efter träningar då det innehåller 22g protein och 9g kolhydrater! Varken för mycket eller för lite av någondera. 👌Omega 3 (fisk olja) är efterlängtat till min "diet", har en tendens att inte äta tillräckligt med fett, men nu skall det bli ändringar på det! 😄 Ripped Pro innehåller örter, kryddor, koffein, krom och vitaminer. Örterna och kryddorna boostar ämnesomsättningen och förbättrar immunförsvaret lika som vitaminerna medan krom och koffein ger energi. Kommer bli intressinsä att se hur "duracell-bunny" jag kommer vara på morgnarna efter en kapsel av det 😏. CLA Advanced är en blandning ämnen som ska snabba upp fett förbränningen, speciellt i området runt magen. (OBS!! Man kan inte väljä en del på kroppen och säga att nu ska vi enbart förbränna fett därifrån så jag är lite skeptisk på hur det egentligen fungerar... 😮 tänker verkligen inte börja använda det förrän jag tagit reda på exakt hur det fungerar. Skulle nog inte köpt det om det inte skulle ha hört till paketet som nu.
Sist men inte minst: Green tea extract kapslar!! Grönt te boostar också ämnesomsättningen 👌

Om några veckor kommer jag att skriva ett inkägg om hur jag tycker det fungerat och ifall jag rekommenderar det. 😋

Tack och hej, lever pastej nu går jag till sängs!

Likes

Comments

Alltså vilken otroligt rutten morgon. Vaknade kl 6 när klockan ringde och kände redan då mej på dåligt humör. Åkte sedan på jobb utan att ha ätit morgonmål (ska fara och ta blodprov kl. 10.00) och sitter nu här och är jämnsur. Inget morgonmål, inget kaffe.. recept på disaster liksom.

Bild på morgonmålet jag åt på lördag.
Stekt ägg på fullkornsbröd, gurka under och gröt med fusta bär. NAM 😍

Likes

Comments

....utom ifall mamma ringer och bjuder på fisksoppa och nybakat bröd!! Woopwoop 😍 Med andra ord: skippade testdagen. Nå shit happens and then you die 😄 Nämen seriöst, världen går inte under fast du missar ett pass. Tänker dra testet imorgon iställe före ben/magträningen!

Funderar på att sätt upp Before bilder nu (hur jag ser ut för tillfället) och After bilder om typ 1-2 månader. Genom att ha satt ut bilder på nätet (!!) kommer ju träningsmotivationen verkligen finnas där och jag kommer ju villa bevisa att "jag klarade det!" Har vissa problem att hållas motiverad en längre tid..

Mina favorit motivationsbilder för tillfället. Kung Fu Bunnyn är bara där för att göra mej glad 😍

Likes

Comments

En annan grej som kan löna sig att skriva ner är träningstidtabell man går efter. Jag började igår med ett helt nytt program som jag helt själv lagat. Eftersom jag inte tycker om att göra en muskelgrupp/dag har jag nu funderat i timtal och kommit fram till något som borde fungera för mej. Jag spenderar heldre lite längre tid per besök än springer där varje jävla dag och tränar bara en stund. Efterhand kommer jag nog ändra på det hela och dela upp träningarna mer och kanske lägga till något, men tills vidare duger detta UTMÄRKT! 💪Dessutom kan jag välja om jag vill ha min vilodag på lördag eller söndag vilket ger trevligt mycket flexibilitet till det hela👌

NOTE TO SELF: Träna inte dag!! Då går du sönder. 

Måndag: Ben & mage
Tisdag: VILA
Onsdag: Armarg, axlar & rygg
Torsdag: HEEEEELA kroppen
Fredag: Ben & mage
Lördag: VILA
Söndag: Armarg, axlar & rygg

Extra: BJJ på måndag (1,5h) & torsdag (45 min)

Likes

Comments

Hejssansvejssan!

Jag började just (för 2 minuter sedan) skriva en blogg. Tanken här är den att jag kommer använda bloggen som en sorts dagbok där jag skriver ner dagens träning, kommentarer, idér jag har om nya rörelser o.s.v.! Mitt mål här är inte att få så mycket läsare som möjligt (fast det är ju roligt om någon finner bloggen intressant, hehe 😏) utan att jag själv lätt kan gå tillbaka i arkiven och se hur min träning framskridigt och hurdana framsteg jag gjor

Here we go!

Som rubriken säger så är det testdag ​idag​!"Jahaa, men vad är en testdag för nåt då?" ​​Let me tell you.. En testdag är en dag då du gör X-antal repetitioner av olika rörelser med så mycket vikt som bara möjligt. Om valfri tid gör man samma rörelser men med nya vikter och kan på så sätt "meta" hur långt man utvecklats. Jag tycker det är skitkul att helt konkret kunna se hur man utvecklats! 
Jag har några mål för idag: 1. 7 st pull-up:s med -Xkg (har aldrig kollat hur mycket vikt jag tar bort). 2. 5 st squats med en kettlebell på 32 kg! Vet faktiskt inte hur det kommer gå. Blir det för lätt eller helt omöjligt? Får se det senare 
😄

Likes

Comments