Som jag skrev tidigare så var planerna att jag och Hussein skulle traska ner på stan en sväng vilket också blev av. Där unnande vi oss en god lunch och sedan en god latte på favoritstället. Vi hann också med några ärenden innan vi tillsist gick hemåt igen.

Resten av eftermiddagen har varit väldigt lugn, men har man semester ska man inte behöva göra massa saker hela tiden. Vi får passa på att vila upp oss innan vi åker ner till Stockholm, där väntas det en hel hög med aktiviteter. Men det ser jag verkligen framemot!

Denna dag bjöd verkligen på mycket bättre väder än gårdagen. Varför har det inte kunnat vara såhär hela sommaren? Men man får helt enkelt njuta nu istället.

Började som sagt dagen med att åka till stallet för att hjälpa Lina. Efter cirka en timme åkte jag hem för att ta en dusch och få i mig lite frukost och KAFFE ❤️ Så nu är planerna att jag ska fixa ordning mig innan jag och Hussein tänkte traska ner till stan. Kanske blir en lunch eller en kaffe i solen, det visar sig helt enkelt.

Efter en dag med regn och rusk blev man väldigt tacksam när kvällen bjöd på sol och vindstilla. Dock blev det ingen fiskelycka för oss denna gång men man får hoppas att det går bättre nästa gång.

När vi tillsist gav upp fisket åkte jag och Hussein på Ica för att köpa med oss lite "nyttigt" gotta som vi unnande oss när vi kom hem. Har spenderade resten av kvällen framför Fjällbackamorden och nu hade jag tänkt läsa lite innan jag somnar gott i sängen.
Imorgon står klockan på 9.00 för att jag sedan ska åka till stallet och hjälpa Lina. Men det skadar nog inte att kliva upp lite tidigare än vanligt. (har blivit en sjusovare nu under semestern)

Som jag skrev igår var planerna att åka iväg till stallet för att rida en sväng vilket också blev av. Dock var jag inte i mitt bästa skick och lyckades sträcka båda ljumskarna vilket gjorde så att jag knappt kunde rida. Men får helt enkelt köra på hårdare en annan gång.

Resten av kvällen blev lugn, Hussein fixade ordning en god middag och resten av kvällen spenderades framför Fjällbackamorden och ännu en bok.
Och idag då, då bjuder vädret på regn och då ska vi passa på att städa ihop i förrådet. För tillfället går det inte att gå in där för att det är så mycket grejer överallt. Så det ska bli himla skönt att få det gjort!

Semestern fortsätter att bjuda på härliga dagar. Igår stod tvätt på schemat och mycket mer än så blev det inte under dagen. Hann läsa ut en bok och titta på några avsnitt på olika serier, en lugn och mysig dag helt enkelt.

Idag klev vi upp i tid för att sedan vid 11.00 åka med Robin ut till Frösön. Där tog vi oss en skön promenad runt Frösöberget på 7 km, vilket var väldigt behövligt efter en stillasittande dag igår. Dessutom bjuder vädret på sol denna tisdag, så man ska absolut inte klaga.
Nu är planerna att få i sig något i magen och sedan bara mysa ner sig i soffan med en bra bok. Ikväll står ridning förmodligen på schemat och det ser jag verkligen framemot!

Alltså vilka fantastiskt fina vänner jag har runt omkring mig. I fredags efter en toppendag på stan så var (vad jag trodde) planen att vi skulle iväg och äta middag ute. Istället överraskades jag av alla mina fina vänner hemma hos Rebecca och det blev verkligen en toppenkväll med mina fina vänner och pojkvän.

I lördags mådde jag faktiskt bra och hann med lite handling och städning av lägenheten. Ville att det skulle se någorlunda trevligt ut när mamma, pappa, Lina och Rebecca kom på besök under gårdagen.
Vi avslutade sedan kvällen på en båt med Gabbi och Dennis vilket var så himla mysigt. Fick alltså en otroligt bra helg med nära och kära, det hade inte kunnat blivit bättre. Tusentusen tack ❤️

Nu börja vi sakta men säkert känna semester-lugnet. Äntligen har vi några fantastiska veckor som väntar oss, som vi verkligen ska njuta av. Det känns fantastiskt att man äntligen kommer få kunna vila ut och släppa vardagen lite.

Vi började vår semester med en tur till Orrviken och Persåsen med mamma. Blev en mysig dag med lite shopping för mamma och fika för oss andra. Kvällen slutade ganska tidigt för att sedan orka kliva upp tidigt igår. Jag, Hussein och Rebecca bestämde oss för att ta en tur på fjällen och vi fick en riktigt lyckad dag. Fantastiskt väder, en otrolig utsikt och en 12 km vandring runt Blanktjärn. Lagom möra i kroppen avslutade vi dagen med tacos hemma hos Rebecca.

Idag har jag hunnit med att torka av i badrummet och dammsugit, samt haft Maria på snabbesök. Nu ska jag packa en väska för att sedan åka ut till Knytta för ett "mini läger". Ska bli intressant att se hur det går med ridningen för min del. Har inte suttit på en häst på väldigt länge, men det kommer nog bli roligt!

Denna vecka har verkligen varit jobbigare än vanligt men nu sitter jag här och har bara en kort dag kvar innan jag går på semester. Hur fantastiskt skönt är inte det? Äntligen ska jag få tid till att vila ut mig!

Efter jobbet i tisdags stod det tvätt på schemat och mycket soffliggande. Har haft, vad jag tror, en förkylning på gång så har varit enormt hängig. Sov otroligt dåligt och onsdagen blev väldigt jobbig men klarade mig igenom arbetsdagen och på kvällen fick vi sällskap av mamma och pappa. Min snälla pappa satt upp en tavelhylla så nu ser det ännu bättre ut i vardagsrummet.

Blev en relativt tidig kväll så jag skulle klara av dagens arbete vilket jag har gjort. Men nu har jag kommit hem, ätit en god middag och ska snart hoppa in i duschen. Hade tänkt försöka somna rätt tidigt ikväll också så jag orkar med min sista dag.

(PS. I tisdagskväll gjorde jag och Hussein LCHF chokladbollar med jordgubbar i. SUVERÄNT GOTT!)

Det var längesedan jag var såhär trött efter en arbetsdag. Har suttit och matat information till personen som ska vara vikarie för mig, så vet inte riktigt vem som är mest slut. Men det känns ändå lite roligt att få göra lite annat än vad jag brukar göra.

Men trots att jag var så trött så åkte jag och Rebecca en sväng på Expo och Rusta. Fick med mig lite saker som jag hade tänkt så jag är väldigt nöjd. Så nu kan jag fortsätta piffa upp vardagsrummet, vilket jag tycker är så himla roligt!

Äntligen fick vi i Östersund en helg med sommarväder. Man måste verkligen passa på att njuta av solen när den väl tittar fram och det har vi gjort. Igår efter att jag och Hussein hade storstädat lägenheten mötte vi upp Rebecca på Teaterträdgården för att ta några glas vin. Vi blev kvar där ett tag innan vi avslutade kvällen hemma hos Rebecca med ännu mer vin.

Idag kom Lina och hämtade upp mig för att köpa med oss lunch och sätta oss uppe vid utsiktstornet. Vi fick njuta av en god lunch, den varma solen och en toppen utsikt. Därefter mötte vi upp Rebecca och Hussein för att sätta oss i solen på vår innergård. Vi avslutade sedan kvällen med grillat och middag utomhus för en gång skull!