Jag o Hanna har filmat massa random klipp ifrån veckan o igår klippte Hanna ihop dom till en video!! Så härlig video. Denna resan kommer förevigt ligga nära hjärtat då de va en av dom bästa resorna i mitt liv o vänner för livet. Så underbara människor, så härligt gäng så oförglömliga minnen. MAHALO HAWAII<3

Heeeej!! Klockan är väldigt sent här nu, snart 1 på natten. Ja o Hanna ligger uppe här me datorerna o bloggar, fixar med bilder, videos osv. Har både spelat in en vlogg en dag som ja ska klippa ihop, svarat på frågestunden tillsammans med Hanna i en video och så ska Hanna klippa ihop en video med massa klipp som vi filmat under hela veckan. Idag iaf var det sista heldagen här. Så vi började med att åka till Hanauma Bay redan vid 7:15 lämnade vi. På Hanauma Bay så snorklade vi med alla fiskar, så kul! Vi hela g´tjej gänget somnade också när vi solade. Vi va där fram tills 12 ungefär o sen åkte vi tillbaka till hotellet o gick ut på en uteservering o åt lunch ett gäng. Ja o Hanna delade på en jätte god pizza! Efter det la vi oss på stranden en stund till o sen var det dags att göra sig i ordning inför kvällen då vi åkte till Paradie Cove o spenderade ungefär hela eftermiddagen o kvällen där. Det var så fint där verkligen. Alla gick runt med hawaii kläder o de fanns massa saker man kunde testa på som kasta spjut, fläta kransar, tattoos osv osv. Det var huuur många långbord som helst framför scenen där vi åt middag medans vi kollade på en hawiansk show. Det var så häftigt! Dom dansade, sjöng, trixa runt med eld osv.

Vi kom hem vid 10 tiden ungefär o då samlades hela gruppen i konferans rummet o då kom de sorgliga.. Ledarna höll tal, o de var så fint! Dom har verkligen varit världens bästa!! Så himla glada o roliga hela veckan. O gruppen också, bääst. Sån bra sammanhållning!! Så blev väldigt sorligt o säga hejdå till alla fina vänner man träffat o umgåts med i veckan. Vi har fan haft livets resa ihop alltså. Vi alla fick en t-shirt i början av veckan så vi alla hämtade dom o skrev under varandras osv. Vill verkligen inte lämna denna fina plats o alla underbara människor. Men det är inga hejdå utan bara att vi ses snart igen liksom! Nuu måste ja o Hanna sova så vi får några timmars sömn iaf. Åker till flygplatsen runt 9 tiden tillsammas med Iselin. Godnatt o kram på er hjärtan!

Dagen började med yoga klockan 7 på morgonen på stranden framför soluppgången. Har aldrig provat på yoga förut så det va riktigt svårt men var himla härligt ändå o kul o testa på yoga på hawaii liksom. Sedan var det dags att ta bussen till Diamond Head där vi skulle gå upp på hike. Tog cirka 45 min o gå upp dit o alltså utsikten var maagisk!! Var så najs där uppe o vädret var så så bra med. Tycker det är så kul att gå upp för berg på hikes sådär!! Efter det tog vi bussen tillbaka till hotellet o bytte om o gick ut för lunch. Blev en standard subway o sen var det dags för dagens extra aktivitet som jag Nora o Hanna la till. Vi valde stand up paddeling. När man står upp på en bräda o paddlar liksom. Det var också sjukt skoj o var helt obeskrivligt o paddla runt där i det klar blåa vattnet med bästa tjejerna!! Vi såg även en mega stod skölpadda simma runt precis under oss o man såg ju den jätte bra o den simma upp o stack upp huvudet osv. Sååå söt!!! När det var klart så låg vi o solade på stranden de sista timmarna innan de va dags att gå tillbaka till hotellet för att göra ordning sig för middag. Vi åt middag ute på ett Hilton hotell ikväll vilket var väldigt gott o mysigt!! Senare på kvällen hängde vi alla på stranden, lyssnade på musik o tog kvällsdopp. Underbart;DDD Sista dagen imorgon o ja vill inte ens tänka på att det är sista.. Det här är bäst. Godnatt på er<3

Hej på er!! Hoppas ni uppskattar inlägg där jag berättar varje dag, för tänkte iaf göra det hela resan. Iaf idag så åkte vi o besökte Pearl Harbor vilket var väldigt intressant o kändes ändå viktigt att fått besöka det. Då vi kommer vara den sista generationen att se detta då mycket saker där börjar bli gamla osv. Så vi gick runt där i någon timma o kollade runt på allt o såg en film. Vi skulle åkt ut med en guide båt men dom ansåg att det var för vindigt så det ställdes in. Var ganska passande att besöka detta nu då vi faktiskt läser om när detta hände på andra världskriget i amerikansk historia. Efter besöket där så åkte vi o käkade lunch på Panda Express o sedan åkte vi till en mega stor marknad så alla fick chansen att köpa massa souviner för billiga priser. Fanns sååå mycket verkligen. Allt ifrån kaffe till kokosnöt BH. Vi gjorde även tatueringarrr!! Vi spenderade cirka 2 timmar där o sedan åkte vi tillbaka till hotellet då vi gjorde i ordning oss o klädde upp oss lite då vi en timma senare tog bussen till ett shopping mall. O alltså wow. Vilket fint mall. Det var öppet i taket så det var utomhus liksom med palmer överallt. Vi åt även middag alla tillsammas på Buba Gump resturang, alltså ifrån filmen forest gump. Så najs ställe som låg högt upp på shopping centret så man fick view över en del av staden. Maten var jätte god o vi hade det vääldigt trevligt ;D vi är verkligen en sån himla härlig grupp alla, man märker verkligen att alla är på utbytesår å är så mer öppna, sociala o bara allmänt mogna emot varandra!! Ikväll kom vi hem vid 9 så då chillade bara jag Nora o Hanna på vår ballkong o såklart knäpptes det lite bilder även då. PUSS.

SNYGGASTE HANNAAAA

Hej hej! Idag lämnade bussen vid 9, så imorse fick vi sova ut lite, väldigt skönt! Dock vaknade både ja o Hanna typ 45 min innan alarmet o va typ klar vakna? Så det var verkligen inte jobbigt o gå upp imorse. Vi åkte iaf en upp till Kailua som ligger på andra sidan ön. Vi åkte till en av dom finaste stränderna i världen, den hette Waimanalo. Den var verkligen så så fin, ljus sand o blått vatten. Men tyvärr hade vi lite otur med vädret så det var ganska molningt o blåsigt. Men vi hade det skoj ändå, spelade volleyboll o badade i dom sjukt stora o starka vågorna. Sedan åkte vi runt på ön o åkte förbi massa fina stränder längs kusten o utsikten var bara hav på ena sidan o på andra sidan mega stora berg. Så sjukt fin natur på här hawaii!! Vi stannade även vid en utsiktsplats så vi fick ta bilder o kolla på utsikten osv. Denna stranden som vi stannade vid utsikten hette Koko Head o det var där Nicki Minaj spelade in sin musik video starships;) Sedan påvägen tillbaka till hotellet åkte vi igenom ett av öns finaste område där endast miljonärer bor liksom. Inget hus låg under 3 miljoner dollar liksom, ni fattar standarden. Husen va helt magiska o de låg ju bara 3 minuter ifrån dröm stränderna liksom. Lyxxxx delux.

När vi kom tillbaks till hotellet fick vi fri tid i typ två timmar så då la ja, Hanna, Nora, Bennedikte o Iselin vid stranden o solade lite eftermiddags sol! Sedan prommenderade vi hela gruppen till hard rock cafe o åt middag, o efter middagen spenderade vi resten av kvällen inne på brandy mellville o forever 21 o shoppade. Yaaay. Shoppingen är så himla bra här. Trodde inte det. En väldigt bra tisdag med andra ord, imorgon fortsätter äventyret. Puss på er!

Ser ni vad alla gör med händerna, det heter "Shaka Shaka" o det är något som alla gör emot varandra här i Hawaii. Det betyder typ wasap, hang lose.

Älskar våra photo shoots ;')

Aloooha:)) Idag var det som sagt surfning som stod på schemat o bussen lämnade hotellet redan vid 7 imorse. Så ja o Hanna gick upp vid 5.30 , sjuuukt tidigt men man var bara så taggad på dagen så de var inte så jobbigt faktiskt. Så vi åkte iaf till en jätte fin o mysig strand typ 1 timma bort. Vi fick först då surf lektioner hur man skulle paddla, ställa sig upp på brädan osv o sen gav vi oss ut. Man åkte ut 2 o 2 hela tiden o asså så himla skoj var det!! Klarade faktiskt av att ställa mig upp o surfa med vågen, de va svårt dom första gångerna med det var så så skoj!! Men alltså sååå jobbigt, man fick ju paddla såå mycket. Så nu har man checkat av att man har surfat på Hawaii. YEY.

Sedan var det dags för lunch!!! Vi alla var verkligen så himla hungriga efter surfningen, var ju verkligen som ett tränings pass. Vi åt iaf på ett magiskkkttt hamburgar ställe. Shit va gott det var o man kunde beställa annan burgare eller avokado burgare. Aldrig testat annans o burgare innan men asså det var hur gott som helst!! hettt tips :D

Sedan fick vi gå runt lite i byn/stan där, var så himla mysigt där!! Vi provade även sån typisk glass här ifrån, shaved ice cream. Väldigt gott faktiskt! Sedan var det dags att lämna North Short o åka vidare till nästa aktivitet. Vi åkte längs hela North Shore stränderna o det var sjukt fint!! Helt ljusblått vatten med palmer överallt. Vi stannade med bussen på vägen dit vid en strand med mega stora vågor så vi fick gå ut o se de o ta kort osv! Sedan åkte vi till ett ställe som hette Hawaii Market Place o kollade på en show, lärde oss dansa hula hula dans, kollade på någon film om ön i en bio salong o bara gick runt där inne på testade på massa olika saker som är ifrån Hawaii. Jag, Hanna, Benedikte o Iselin gjorde även tatueringar i ansiktet haha så fula. Sedan åt vi middag på en stor bufe o provade massa hawaii maaat o sen var det hemgång med bussen cirka 19. Är så himla himla trött nu så måste verkligen försöka somna tidigt ikväll då vi har massa roliga saker imorgon med!! vi hörs!

Såhär såg miljön ut där vi gick runt o provade alla sakerna osv. Så himla fint verkligen!!!!

Alooohaaa. Nu tänkte jag berätta vad vi gjorde på andra dagen på hawaii. Klockan 8 var det samling vid lobbyn idag o då prommenerade vi tillsammnas till stranden alihoppa. Wakiki beach var vi på o den är så himla fin verkligen. Alltså allt här är bara så fint, som ett paradis allt ihop. Iaf så delades vi in i två grupper o så åkte vi ut på en båt tur i två timmar ungefär. Sån härlig båt o så skönt o komma ut på havet o åka runt o se på ön. Man fick gå runt hur man ville på båten o det spelades musik på osv. Efter båt turen fick vi fri tid i några timmar då vi käkade lunch, solade o badade. Sedan gick vi tillbaka till hotellet duschade o gjorde i ordning oss o sedan åkte vi ut på en tour med en jätte stor buss hela gruppen. Efter det var de äntligen dags för middag då vi åt på en jätte fin restaurang med väärldens finaste godaste pizza som vi åt. En av dom godaste ja smakat alltså! Vi var klara vid halv åtta ungefär o då fick vi fri tid resten av kvällen. Så jag Hanna, Iselin o Benedikte gick runt på stan, så himla mysigt när det är upplyst överallt med lampor i palmerna o lyktor med eldflammor överallt. Vi gick in i massa affärer då dom har riktigt bra shopping här!! Alltså har varit än sån bra dag verkligen o har skrattat såååå mycket. Ja o tjejerna har ju haft ett antal skrattanfall idag. Vi har de verkligen så kul ihop o vi upprepar hela tiden "vi är seriöst på hawaii just nu" Ingen av oss kan förstå det. Här kommer massa bilder ifrån idag!! o är ännu mer taggad på morgon dagen då vi ska SURFA :D

JAG ÄR FRAMME!!! flygresorna gick jätte bra men den sista flygresan vad 8 o en halv timma, haha ja som trodde den va 6h. Så kändes som vi satt på planet i evigheter verkligen. Var så himla coolt o se ön uppifrån och landa på ön, va verkligen hav överallt verkligen o så låg själva hawaii där mitt i ingenstans liksom. O alltså jag är redan helt förälskad i det här stället!! Det är så jäääävla fint o helt underbart. Vårt hotell är jätte fint o fräscht o ligger bara 3 minuter ifrån stranden, så himla härligt!!. O det sjukaste var ju när jag träffade Hanna här. Hon stod o väntade på mig när vi kom in med bilen o vi bara skrek o krama om varnadra huuur länge som helst. Sjukaste känslan, kändes verkligen overkligt. 7 månader sen vi sågs sist o man har ju bara sett varandra genom en data skärm liksom o nu ser vi varandra på riktigt. ÄLSKA! alla andra studenter här är jätte snälla verkligen o det är så kul o träffa massa ifrån norge, danmark osv!! Känner redan på mig att detta kommer bli världens bästa resa. Jag o hanna delar rum med en finsk o en brasiliansk tjej. Jätte snälla också! Känner mig dock såå sliten nu efter varit uppe sen klockan 3 inatt så ska bli så skönt o ta en dusch senare ikväll. Nu om en 15 min ska vi samlas i konferans rummet o ha välkomms möte o gå igenom allt osv.

Hej hjärtan! Direkt efter skolan igår (fredags) så skjutsade min värd mamma mig till Iselin (norsk kompis som ja ska resa till Hawaii med) som bor cirka 40 min ifrån mig. Eftersom vi skulle åka till flygplatsen klockan 3 på natten så var de mycket smartare om jag sov hos henne igår tills idag liksom. Vi hade iaf en jätte mysig fredags kväll o vi va så himla taggade, bara pratade massor om resan nu o tagga upp till Max. Dessutom va de himla bra väder ute igår!!! 18 grader o sol, vår i februari är inte helt fel?! Hörde de va 0 gradigt o regnigt hemma i Sverige, så typiskt feb väder för swe asså;(

Vi grillade iaf korv till middag framför en eld uthomhus och efteråt gjorde vi smores, sååå amerikanskt o så gott!!! Vi gick o la oss vid 12 tiden någon gäng o gick upp igen vid 3 o åkte till flygplatsen. Så blev 3 timmars sömn så ska ju försöka sova lite på planet osv. Vår första plan som vi sitter på just nu gick vid 6 imorse o vi är framme i Minneapolis cirka 8. Det är en stad som ligger i Minnesota. Snett ovanför Ohio ungefär!!
Iselin ligger sover nu bredvid mig, men de fanns wi-fi på planet så tänkte varför inte uppdatera bloggen ;-)

Godaste frukosten!! Bagels w cream cheese and Greek yoghurt 😍

Vi ska iaf vara i Minneapolis i några timmar innan nästa plan går emot HAWAIIII!!! o de flyget kommer ta cirka 6 timmar tror jag. Så vi kommer komma fram vid 4 tiden hawaii tid. Det ligger 5 timmar efter Ohio. Så istället för 6 timmars skillnad ifrån Sverige kommer det nu bli 11 timmar skillnad. Så blogg inläggen komma upp lite konstiga tider men då förstår ni nog varför:) kolla va fin utsikten var när vi lyfte förut, so preeeetttyyy

Hejsan!!! Som rubriken lyder tänkte jag ha en liten frågestund angående mitt utbytesår nu när ändå mer än hälften av gott o ja kan verkligen svara på frågor som har med ett utbytessår o göra. Tänkte svara på frågorna i en video också så det blir roligare att få svar på dom o tycker alltid det är roligare att kolla på en video med svar också än bara text!! Så är det något du undrar är det bara o fråga, allt ifrån hemlängtan, maten, vänner, engelskan osv osv. Vad som helst:)

Svars video kommer upp någon gång nästa vecka. imorgon är det fredag!! Kram på er <3