Go kväll alla där ute

Jag fick min första diagnos när jag var 17år och när jag var 18år så blev jag sjukpensionerad, när jag var 26år så började jag provjobba och blev sedan anställd där jag jobbade i 7 hela år. Jag gick in i väggen 4 gånger och blev trakasserad på jobbet varje dag och fick kraftig ångest och panikångest 2009 och fick även diagnosen ADHD, manisk, depression, ångest, panikångest och även lätt psykisk störning sägs det.

Det var 2014 som jag slutade med min ångest medicin då den inte gjorde någon nytta och allt för bra knappt ett år innan allt rasade igen och allt blev svart.

Min ångest och min panikångest blev jätte jobbig att leva med och jag hade den ofta, jag flyttade ihop med min nu varande sambo och allt blev jobbigare med ångesten. Sökte hjälp och fick vanlafaxin igen och den slutade att hjälpa så jag började med cymbalta.

Den medicinen blev jag sjukt beroende av och jätte jobbig att gå av och jag hade otroligt många biverkningar på den med.

Fick ett svar från Psyk om det att jag inte kommer få ångest dämpande eller långvarig ångest medicin då den inte biter på mig då den är ADHD relaterad också.. Därför biter den inte på mig.

Så idag lever jag bara med Atarax som klipper topparna av min ångest - panikångest.
Jag har ingen adhd medicin i heller.

Jag blev sjukskriven i slutet av mars 2015 och jag är sjukskriven tills den siste februari 2017 till att börja med, pratas om att jag ska börja praktik 2 timmar om dagen och eventuellt sjukpensionär igen då min läkare säger att jag nog aldrig kommer ut i riktigt arbete igen eller klarar av det.

Inte helt enkelt när man har 3 barn som man träffar plus ett bonusbarn.. Den fjärde har jag ingen kontakt med tyvärr..

Inte helt enkelt att leva med detta, det syns inte men den är tyngre än många kan tänka sig.

Peace out

Mitt nya spö som jag ska köpa heter
Daiwa Lexa som tar drag upp till 100gram
Och det kostar 1599:-

Rullen heter Daiwa 4000sh och kostar 2399:-

Får en grym lina på 0,25 eller 0,30 som kostar 400:- per 100 meter

Grymt fodral på köpet som kostar ca 300:-

Och detta köper jag helt nytt på måndag från en fiskeaffär för 1900:- nytt

Och det skulle ha kostat allt som allt
4700:- och jag sparar hur mycket pengar som helst

Och så här se det ut det jag ska få hem på måndag

Tjillevippen

Nu är det färdig tvättat för dagen och mitt hjärta tog det mesta själv denna gången.

Idag har jag ringt till vaktmästaren och sade att vi har börjat tröttna på att vänta angående att dem ska kolla elen i hallen då det är kryp ström i taklampan och så har vi haft det dagen vi flyttade in plus att vi väntar på att dem ska kolla fuktskada/mögelskada på utsidan av lägenheten, alltandörren flammig så man set dåligt ut genom den och dörr listen både fram och bak. Om inget händer snart så får vi ta det genom hyresgästföreningen och miljö och hälsa.

Nu har jag precis beställt mitt gäddspö på cityfiske i Växjö, spö, rulle, lina för 1900:- plus att jag får ett kraftigt fodral till både spö och rulle för samma pris. Så jävla nice.. Jag får ett spö för 1900:- som kostar ca. 3500:- så det e nice..
Frågade om jag fick fireline på rullen, men ikke det jag jag inte.. Jag får någonting som är ännu kraftigare och dyrare än fireline.. Skulle kunna gissa på att linan jag får ligger på ca 400:- för 100 meter.. Riktigt nice det med..
När jag väl ska hämta det den 19:e så ska jag köpa ett Jerkbite drag, dopparen (drag) till regnbåge m.m. Samt att jag ska ha en burk med dom maskarna som jag skrev om innan som både smakar och ser ut som det fast att det är av gelé typ..

Må bäst och chilla lugnt

Over and out

Gooooood förmiddag alla där ute i cybervärlden.

Idag är det Måndag och Rapunzel väckte oss 05:40 idag, i natt har jag sovit dåligt för jag har vaknat någon gång under natten men jag har somnat om fort efter det med. inatt har Elise sovit ute hos sin mormor och morfar och idag körde vi vid halv sju tiden för att hämta hem henne till skolan. När vi nästan var i byn igen så vet jag inte riktigt vad som hände med bilen, men termometern på motorn sjönk och det ska den inte göra när motorn är varm? Fattar ingenting. Körde en extra runda där jag varvade lite mer på låga växlar och mataren rörde inte sig. Vette fan vad det e för fel, får se om det rättar till sig eller om han vi köpte bilan av får kolla på det.

igår kväll när vi skulle käka kvällsmat så tog vi fram Arla hushållsost och förra vi hade smulades i sönder och vi ringde och klagade och fick en check på 200:- för det, vi köpte en nu ost och skulle äta igår kväll och det var samma sak igen.. Blir till att ringa Arla igen, för det är ett produktions fel på denna med.

Efter tre tag med osthyvel så lossnade det en stor bit från osten.

Vi fattade ingenting kan jag ju säga.

idag är det tvättdag nu på förmiddagen och lite städ här hemma med. Tråkigt men det ska göras. Det är även bad för Rapunzel och idag tar jag och badar med henne iaf.

Idag mår jag sådär, jag känner fortfarande av min ångest, känner att jag har en dryg oro i kroppen och jag känner mig lite låg med.
Hoppas att det försvinner under dagen.

Hoppas att ni får en underbar dag

Go kväll

Idag har det inte hänt allt för mycket mer än att både jag och min sambo haft panikångest samtidigt idag, men mitt gick över rätt snabbt och min sambo tog en tablett Atarax för att det skulle lägga sig.

Fram mot kvällen så blev det bättre för henne med och vi var ute och gick en liten runda, varmt och skönt, blåste lite så man kände att man fick i sig lite luft.

Vi stannade till hos Monica och Rolf för att vattna deras blommor i krukor och vi tog en halv Ica påse med äpple och sedan gick vi ner till sjön Åsnen och satte oss en stund medans jag pratade med Elvira i mobilen och så, dock så fick jag inte tag i Sebastian, men han ringer nog när han kommer hem igen.

Vet inte om jag skrev det innan men jag skriver igen i så fall.

AIK vann över Sundsvall med 1-3 så det var rena sundsvall's krossen idag.
Så jävla härligt med 3 nya poäng och vi hänger med i topp 3 i tabellen ännu.

Jag och min sambo sitter fortfarande och klurar på vad man kan köpa i julklappar till
Elvira 10år, Elise 9år och Sebastian 12år.

Vi har börjat att planera in ekonomin denna månaden och hur vi ska göra m.m.
Men det blir nog så att jag köper mitt gäddspö redan den 19:e beroende på om jag får fram summan på mina pengar av försäkringskassan imorgon när jag ringer min handläggare om mina sjuk papper och se hur mycket jag ska få så vi kan planera in och spika allt med.

Jag kommer att köpa ett gäddspö, ett fodral till mitt nya spö då jag absolut kommer att vara otroligt rädd om det och vill inte att det ska knäckas av en olycka, sen ska jag köpa två drag med, ett Jerkbite och en dropp spinnare till öring och regnbågslax och så och ev en burk med mask i gelé typ som både luktar och smakar som mask så jag kan köra kast mete också samtidigt som jag kastar med gäddspöet..

Önskar er alla en underbar söndagskväll
Och hoppas att ni gillar min blogg.

Peace out

Nu är det bara ett test på att
Se om allt funkar
🦀🙈

Måste kolla emoje funkar och att
Den är kopplad till Facebook och att bilderna laddas upp som dom ska

AIK KROSSAR

ja idag krossade AIK Sundsvall
Med 1-3..

Härlig kross

Peace out

Byte av blogg plus att jag imponerar denna bloggen i den nya

2651167876

Tja

Idag har både jag och min sambo ångest och det är då inte enkelt när båda har det samtidigt,

Jag hatar verkligen ångest.

Men tack vare vår ångest så kör vi inte ut till min sambo's förändrar.. Det kommer inte att bli så bra, bättre att stanna hemma och försöka att bli av med det och bara ta det lugnt i stället.

Får se om sambon's pappa vill köra hem Elise i stället.

Fler som har ångest?
Om ja, hur gör ni för att bli av med den? Lägg kommentar på hur och vad ni gör.

Imorgon blir det att ringa läkaren för sambon's ångest och pusha på om psykolog med.

Over and out

Hallooj

Idag vaknade jag vid åtta tiden och jag låg och drog mig ett tag och efter en stund så fick jag sms av min brorsa om jag var vaken... Juuuuupp det var jag ju så han ringde mig och vi snackade ett bra tag idag, otroligt roligt att prata med han..

Medans jag pratade med han så klädde jag på mig, gick it och rökade, chillade i soffan, gick och handlade och började käka frukost innan han var tvungen att dra och tvätta lite kläder innan jobb o veckan för hans del.

Nu har jag precis satt om dessa två flaggor då jag tyckte dom hängda konstigt innan.

Idag har jag ingen aning om vad som händer mer än att vi ska ut till min sambo's föräldrar och eventuellt smaka val kött och så..

Idag är det Gameday !!!!

Bortamatch i Sundsvall, måste vinna idag för att hänga med i toppen.