Header
View tracker

Hej peps! Vaknade tidigt i morse och kunde inte somna om, synd för tror kroppen hade behövt lite mer sömn. Gjorde i ordning en stor portion frukost, havregrynsgröt, kvarg & björnbär som topping. Lite sjukt att jag inte tröttnar på gröten trots att jag äter det 7 dagar i veckan.

Var extremt trött så tanken av morgoncardio var ju inte direkt lockande. Men skam den som ger sig, på med varmare kläder och i med lite peppande musik i lurarna. Som vanligt var det ju rätt skönt ändå när man väl kommit ut. Benen kändes dock som bly i början av powerwalken men what to expect när jag fortfarande inte är helt hundra. Är nog lite bortskämd egentligen att ha tillgång till motionsspåren varje morgon. Det är verkligen en grym motivationsboost att starta dagarna med att omges av allt från satsande atleter till pensionärspar som förespråkar en sund livsstil. Brukade alltid köra min PW före frukost, men som alltid diskuteras det hur det bryter ner musklerna eller ej. Även om jag inte vet vad jag tror på så har jag valt att lägga om upplägget, fördelen är ju dock att jag nu slipper svälta ihjäl under powerwalken. 

Resten av dagen har jag spenderat framför filmer, tanken var egentligen att jag skulle en sväng till gymmet för att köra axlar men mår verkligen skitkasst. Så ska försöka sova en stund och hoppas på att det blir bättre, hoppas er lördag är lite roligare. 

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Har sett denna listan cirkulera runt överallt på olika bloggar så även jag tänkte hoppa på denna trenden. Kan nog vara rätt bra att lära känna mig lite bättre ni som inte redan vet vem jag är förstås.

Vad dricker du helst?

Jag hade nog inte överlevt utan varken Celcius, Nocco, Kaffe eller Cola Zero. Några måsten i livet.

Favoritmotto?

Faktum är att jag inte kan välja enbart ett. "The harder you work the better you get", "No pain no gain", "Hard work beats talent when talent doesn't work hard" samt "I never said it would be easy. I said it would be worth it" är några absoluta favoriter.

Var ser du dig själv om tre år?

Debuterat antingen Bikini Fitness eller Diva Bikini Model. Med andra ord utvecklat min fysik och träning otroligt mycket. Förhoppningsvis är jag fruktansvärt lycklig, tagit studenten och möjligen anställd någonstans?

Vad vill du jobba med i framtiden?

Har absolut ingen som helst aning. Med människor, träning, marknadsföring? Många tankar och inga riktiga svar på den fronten.

Var drömmer du om att bo i framtiden?
Har aldrig varit intresserad av att bo i storstad (möjligen i USA som LA men det är något helt annat). Stockholm eller Göteborg lockar inte för fem öre. Är nog rätt så nöjd att bo i en fin villa i ett bra litet samhälle.

Vad gör du helst en lördagskväll?
Hänger med favoritpersoner i livet. Middagar, fester, takmys och de spontana kvällsutflykterna till olika destinationer är några av de saker som ligger varmt om hjärtat.

Om du fick välja, vilken känd kvinna skulle du helst ta en fika med?

Megan Fox.

Vilken låt går på repeat hemma hos dig just nu?
Alltså The Weeknd's nya album, dör... Dör, DÖR. Så fruktansvärt bra, så i princip alla de låtarna. Acquained är nog absoluta favoriten.

Vart planerar du att resa nästa gång?
Planerna går mot antingen Dubai eller en sväng till London igen.

Vem ser du upp till? 

Arnold Schwarzenegger och Linnea Theodorsson.

Planer för hösten?
Utveckla samtliga muskelgrupper och helt enkelt förbättra min fysik. Mycket fokus på mina svagaste punkter. Men även kunna leva, faktist unna mig om jag vill. Ha en strukturerad vardag, förebygga stress. Hänga mycket med mina nära och kära. Växa som person, resa endel.

Likes

Comments

View tracker

​Idag var måendet inte på topp och räddningen fick bli soffläge med cola framför Generation Iron. Verkligen sjukt intressant och boostar med motivation, rekommenderas verkligen! Ska bädda ner mig och slå på ett avsnitt av någon serie innan jag ska sova, både trött och sliten. 

Likes

Comments

Brukar ofta försöka sätta upp mål för att ha något att eftersträva och möjligen förbättra, så här kommer samtliga för september både allmänt och träningsmässigt.

- Struktur i livet. Har blivit riktig duktig på att strukturera upp mitt skolarbete och börja med inlämningar och läxor i tid vilket kanske inte alltid varit min starkaste sida. Men att kunna fullfölja utsatta planer och dagsscheman tidsmässigt. Prioriteratera att faktiskt lägga ner den tid som krävs för att hinna catcha upp med gamla kompisar som tyvärr bor en bit bort.

- Positivt tänkande. Något jag blivit rätt bra på men allt kan självklart förbättras. Är dagen dålig, gör den bra.

- Prioritera hälsan. Har vätskebrist i kroppen och har inte orkat göra något åt saken trots det krävs så pass lite. Även värdesätta min sömn, sover alldeles för lite för tillfället och märker av det otroligt mycket. Tror de flesta känner igen sig i tänkandet på morgonen "ikväll ska jag sova tidigt" så händer det aldrig hehe.

& så träningsmässigt.

- Planera mina träningspass. Brukar alltid ha muskelgrupperna planerade och schemalagda så att jag vet precis vad som ska tränas när jag anländer till gymmet. Men hur många gånger har jag inte stått där på gymmet, kört mina övningar och tänkt "vad fan ska jag göra nudå?" Mindre utrymme för lallande dessutom, när jag är där så ska det köras hårt.

- Fokus på överkropp. Kommer självfallet jobba på att utveckla ben, gluteus och mage. Rygg ska fortfarande prioteras men framförallt är det full fokus på axlar, biceps och triceps. Känner att det behövs, speciellt biceps. Den muskeln jag har extremt svårt att bygga muskelmassa i och har dessutom tappat extremt mycket styrka under defftider. Tyckte redan jag var svag förut när jag körde på typ dubbla vikten så styrkan för tillfället är ingenting att hänga i julgranen. Sedan är det ju så extremt snyggt med vältränade axlar, crushar sönder på det.

- Lyckas med dieten. Detta kan väl egentligen ses från många olika aspekter. Men dels att fullfölja hela perioden. Även att få de resultat jag är ute efter och framförallt inte vara för spegelblind utan se det som förändrats. Inte hänga upp mig för mycket på vågen heller. Det hade nog kunnat skapa hjärnspöken i så fall med tanke på att min kropp förmodligen binder vätska nu av höjningen av kolhydrater.

- Uppskatta mina pass mer. Är van vid att köra tungt, hårt och sluta med att vara rätt slutkörd. Otroligt roligt och kroppen är trots allt byggd till att lyfta tungt. Så de passen där jag faktiskt nötar reps på låg vikt med visserligen grym kontakt som skapar träningsvärk till dagen efter - då ska jag inte vara missnöjd eller känna att jag inte tränat bra nog.

- Träna mer med folk. Brukar alltid träna själv för har fokuserat bättre då. Men känner att jag måste kunna klara båda samtidigt, många övningar då det är rätt bra att ha någon som stöttar och kanske ger den sista pushen som krävs.

Likes

Comments

Två bilder som beskriver en stor del av mitt liv för tillfället. Powerwalks, powerwalks i mängder. Alla möjliga - Ibland på morgonen, ibland till och från gymmet och ibland på kvällen. Har väl egentligen en hatkärlek till dessa. Någonstans är jag extremt trött på det och detta med cardio är tyvärr inte min grej någonstans. Men visst kan jag erkänna att det kan vara rätt mysigt ibland att starta morgonen på den vanliga rundan med ett avsnitt tyngre fredagsmys i lurarna.

Så har vi ju den vanliga standardfrukosten - havregrynsgröten. Så mycket kärlek, skojar inte när jag säger att kvällarna grundar sig på att längta till nästkommande morgon då jag får äta den. Nu har vi även börjat höja mitt intag av kolhydrater. Planen var egentligen att jag skulle äta kolisar i form av ris men kände direkt att det inte passade mig så kör istället på att lägga in ännu en portion gröt under dagen. Sedan en hel del kvarg på det.

Igår gick jag in på deffens tredje vecka. Känner mig trött, hungrig, motiverad men framförallt så känns det otroligt bra. Är tacksam att jag har rätt människor runt mig och får rätt stöd. Någonting som jag anser är rätt viktigt - speciellt i min ålder då det egentligen inte ens är till att rekommendera att hålla på såhär. But a woman's gotta do what a woman's gotta do, vad ska man göra när man har höga ambitioner? Har under de föregående veckorna inte haft någon cheatday och finns inte heller någon plan på att plocka in det i den följande perioden. Har knappt haft något sug helt enkelt för att det är så mycket eyes on the goal. Men för tillfället är inte måendet på topp och jag hade inte tackat nej till lite (rätt så mycket) godis. Men gäller att bita ihop, det ska ju inte vara lätt. 

Likes

Comments

Imorgon går jag in på vecka 3 & nu läggs en ännu högre växel i. Kolhydraterna ökades från och med idag för mer ork under gympassen och imorgon ska ännu mer cardio in. Taggad.

Likes

Comments

Hej & välkommen till min blogg! Vill påstå att detta nog är sjuhundraelfte gången jag skriver föregående mening, ljuger om jag säger att jag varit duktig på att hålla igång uppdateringen på mina tidigare (fruktansvärt ointressanta) bloggar. Men när samtalsämnet på gymmet idag drog mot detta hållet kändes det läge att ge detta med bloggandet en ordentlig chans.

Jag tänker inte dra någon längre presentation, samtliga som lyckas hitta hit till en början är nog enbart några stackare som fallit offer för min smygreklam på facebook respektive instagram. Men Sofie Greitans heter jag, är född -99, bor i Skåne och läser första året på samhällsvetenskapsprogrammet inne i Lund.

Med tanke på att detta är en blogg så kan ni nog snabbt koppla att jag kommer dela med mig av mitt liv & min vardag. Saken är det att min vardag består av väldigt mycket träning. Jag är varken Arnold Schwarzennegger, besitter ett bisarrt pb i marklyft eller vet hur man lagar dessa proteinpannkakor. Men jag älskar att träna, tror på att hårt slit lönar sig och har stora långsiktiga mål. Med andra ord så spenderas väldigt mycket tid inne på gymmet. Jag kommer också uppdatera om allt som kan relateras till träning som kost och hälsa.

Jag får dock meddela att jag har ett liv även utanför gymmet. Så du som föredrar att spendera dagarna framför Netlifx kan istället fokusera på de inlägg då jag delar med mig av mina besök på Espresso House, dagens outfit, shopping eller åsiktsinlägg. Känns som en rätt hanterbar kombination eller vad tror ni? Annars har jag inte mycket mer att komma med för tillfället, bara skriva en kommentar om ni undrar något! 


Likes

Comments