God morgon!
Igår var det avslutning på simskolan, blir alltid lika deppig när det roliga tar slut!Under de två veckor som går blir man nära med barnen, man kommer nära kollegorna. Ifall var det en grymt lyckad avslutning, så många duktiga barn!Efter avslutningen packade jag ihop mitt pick och pack och nu sitter jag på väg hemåt!
Kommande vecka kommer jag spendera hemma och jobba där, vilket verkligen behövs. Fastän jag gillar att vara överallt och alltid på resande fot, så har jag saknat hemma, familjen, syster jag inte alls hunnit träffa och vännerna där hemma! Och att få jobba tillsammans med Emil kommer bli hur kul som helst! Men först skall jag ta en lång och skön lördag och söndag!
Önskar er alla en riktigt skön helg!

Jag åkte tillsammans med Emil till Thassos andra sommarlovs veckan, Thassos är den nordligaste ön i Grekland! Jag har rest en hel del, och kan med gott samvete säga att det är garanterat den finaste platsen jag besökt! Har aldrig sett sådant turkost vatten och så många fina stränder och vackra vyer! Sjukt lyckad resa, det behöver jag egentligen inte skriva, allt med Emil blir alltid lyckat!!

Hade en av årets roligaste dagar när vi hyrde scooter och körde runt ön! The struggle is real när man måste stanna hela tiden för utsikten blir bara bättre och bättre!

Förra helgen var det midsommar firande som gällde! Mötte upp tjejerna på dagen, vi har som tradition att åka till byn och klä midsommar stången tillsammans med resten av byn!
Resten av kvällen gick åt, åt festande och minglande sent in på midnatt, Emil och hans kompisar kom också ut körande! Sjukt kul helg överlag!

Kvällen därpå var det midsommar dans, riktigt kul fast vädret var bajs! Och dagen efter åt jag denna super lunch! Rekommenderar design hill åt alla!!Finns i Salo vid Åbo motorväg, deras portioner är sjukt vackra och maten underbar!!

Hej på er sitter atm i flyget mot varmare breddgrader, och vad passar bättre då än att skriva ett blogg inlägg?
Har hänt så mycket sen sist!!
Bl.a. Hade vi paddlings och mountainbike kurs i skolan, vilket var hur kul som helst!!

En helg spenderade jag i Åbo, firade b.la fina Isak som fyllde 18, dansade sent in på midnatt! Dagen därpå mötte jag och Jenny upp Emma och Linnea för pizza på pub niska, så sjukt gott, rekommendera verkligen!!!

Bästa Emil gick ut skolan, och blev färdig idrottsledare!
En dag fylld av kärlek!!

En helg jobbade jag även på stafettkarnevalen tillsammans med min klass! Riktigt kul, vi fungerade som växlings kontrollanter, väldigt intensivt men verkligen en kul upplevelse!

Förra helgen var det studentfester som gällde! Även det en dag fylld av kärlek!

Världens bästa Linnea fick också hatten! Så stolt!!

Veckan som gått har jag spenderat på läger tillsammans med 60 barn, och 25 ledare!! Har jobbat som ansvarledare, kul med lite utmaning, men måste erkänna, jobbigt att inte få leda nått!!

En vecka semester på en härlig grekisk ö kommer bli hur underbart som helst! Och att få ha med som resesällskap bästa Emil, har alltid lika kul med honom!

1. Lämnat in allt plugg, har en så skön känsla i kroppen! Nu är de bara ett prov kvar jag skall skriva, och sedan kan sommarlovet börja

2. Har fått några första fräcknar på näsan och i pannan iih, första sommartecknet!

3. Skrivit på ett arbetskontrakt till i höst!!

4. Testat ett nytt sushi ställe, livsviktig information ju!

5. Bedömt inträdesföhör, alldeles otroligt! Två år sedan jag var på inträdesföhör, dessa år har gått såå fort! Jag bedömde instruktionen dessutom, verkligen kul att se hur de ledde!!

6. Besökte en "klätterpark" med klassen, hade sjukt roligt hela dagen, och träningsvärken efteråt haha

7. Firat vappen i Åbo med några fina tjejer, guldvärda!

8. Bokat resa!!! Iih har länge kollat in olika destinationer osv men inte hittat någon passlig resa men nu äntligen hittade vi något perfekt! Har redan börjat in olika aktiviteter osv såå taggad!

Hej på er!! Senaste tiden har varit riktigt stressig, skönt att vara tillbaka i skolan men endå riktigt ovant att ta itu med plugg! Dessutom har jag dragit på mig en förkylning som vägrar ge sig! Iallafall, förra helgen var jag från torsdag till lördag på fitness instructor kurs(3 veckor tills jag skriver provet hihi) var riktigt intressant och en hel del klarnade för mig(sådant som borde ha klarnat för länge sedan heh) dumt nog missade jag tränings gångerna pga jobb, menmen. Riktigt taggad för hösten och pt studierna dock!! Sent på lördag kväll åkte jag, Jeppe och Emil till Pargas på gymnasie fest! Glow stod på temat och såklart körde killarna reflex väst haha, en riktigt kul och livlig kväll!!

På onsdagen ledde jag tillsammans med klassen några engelska grupper ute i ösregn, enda gångerna jag tvivlar på ledar yrket! Efter en lång och jobbig dag, bestämde vi oss med Emil att vi var värda sushi, och Hanko sushi är ju bara de det bästa som finns helt enkelt!

Mäss besök stod på schemat Igår i Helsingfors, där vi bekantade oss med folkhälsans material för barn och unga och lyssnade även på två föreläsningar varav den ena var riktigt intressant!!

Några bilder från igår!! Plåtade tillsammans med Johanna och Jeppe några träningsbilder jag kommer använda till ett projekt i höst, mera om det senare!

Vappen skall förstås firas denna helg, grillning och vårdberget är det som gäller!! Innan jag kan ta helg skall jag skriva klart mitt tre månaders kundprojekt och lämna in de!
Hej me er!

Hej! Hoppas ni har haft ett skönt påsklov, för de har nämligen jag!
På torsdagen hade jag min IIA presentation för klassen och efter det hoppade vi i bilen och började styra mot skärgården!

På fredagen bestämde jag, Emil, Sanna och Axel oss för att besöka en naturstig, vi packade ner picknick och drog iväg! Tyvärr blev det mulet väl framme vid utsikts tornet!

På fredag morgon överraska jag och Emil de andra med brunch! Så gott& verkligen bästa sättet att börja en morgon på!

Igår var de Jennys 18 års dag och de firande vi förstås!! Rörande hur många födelsedagar jag firat tillsammans med henne! Vi har följts åt enda sedan barndomen och fortfarande är hon en av de allra viktigaste för mig! Blev mingel&tårta resten av söndagen!

Ikväll skall vi köra äggrullning med Emils familj och vänner, hur kul som helst!!

Hej! Har haft en riktigt kul helg!
På fredagen avslutande jag min 12 veckor långa praktik period, kändes riktigt jobbigt att säga hejdå, till alla de människor man kommit riktigt nära under veckorna som gått.
Samma kväll firade vi fina Johanna som fyllt 18! Vi åkte in till stan, mötte upp de andra och drog till o'learys där vi beställt bord! Så kul att träffa de andra jag knappt sett på de 12 veckor som gått!
På lördag morgon jobbade jag, och vid tre tiden hoppade jag på ett tåg mot Åbo!

Lördag kväll träffade jag Emma, hade en hel del att ta igen sedan vi senast setts haha
Söndagen spenderade jag med syster och hennes pojkvän, vi körde ett lång löppass som var väldigt behövligt, kvällen gick åt plugg och packade för kommande vecka!

Denna vecka är det dags att ta sig tillbaks till skolbänken, känns som om det är så lite kvar av terminen och massvis att ta itu med!
Idag skall jag leda stafettkarnevals uttagningarna, lite spännande att hålla i trådarna för det, men kommer bli hur kul som helst, och att fungera som funktionär på årets stafettkarneval det är någonting jag ännu mer ser framemot!
Hoppas ni får en fin vecka!
Kram

Hej bloggen!
Lovade ju faktist skriva ett inlägg om vår resa, så här kommer det!!

Vi åkte i början av februari till en av Kanarieöarna, Fuenteventura med familjen!

De första dagarna på resan chillade vi på hotellet testade poolerna, simmade i havet, spelade beachvolley och plöjde igenom några böcker i solstolen! Så skönt och behövligt. Vädret var toppen btw sol och varma kvällar!!

Vi tog bilen en av dagarna till Jandhia, en stad som är känd för sina långa vackra stränder, och mysiga strand restauranger! Så sjukt fint ställe, badade och åt väldigt gott! Dit kommer jag helt klart återvända!

Jag och Sanna bestämde oss för att pröva dykningen en av dagarna, och det var absolut värt! Vi åkte ut från närmaste staden Corralejo med tre andra turister och ledaren. En båt tog oss till ett rev, där vi sedan gick igenom utrustningen och hoppade i!
Blev väldigt förvånad över hur kallt vattnet var, skulle inte klarat mig utan våtdräkt!
Ledaren visade oss var de speciella fiskarna fanns, och vi fick mata fiskarna. De var så grymt coolt, massor med fiskar med olika färger!
Garanterat höjdpunkten under resan!

Efter fyra dagar på fuenteventura bestämde vi oss för att ta båten över till Lanzarote, grann ön!

Klimatet på Lanzarote var helt annorlunda, vulkaniskt och grönt överallt, fascinerade mig även i öns historia!

Detta var en aktiv vulkan, som en resturang använde sig av, helt fantastiskt!

En av morgnarna när vi var uppe med solen, så magiskt att springa längs med stranden och se solen stiga upp!

Maten var som vanligt så såå god, och såklart åt vi en dag asiatiskt för att sushi!!! Åt typ ihjäl mig haha

Det är någonting med sanddyner!!! På bilderna var sanden ännu varm efter solen, fast klockan var långt över 8, så härligt!

Sista dagarna bekantade vi oss med närmaste staden Corralejo, shoppade, gick längs med stränderna och så försökte vi också boka surflektioner men det var alldeles för blåsigt, för att fara ut på havet, vilket var sjukt synd, hade sett så mycket framemot de!!

Sista morgonen var morgonsolen helt fantastisk!! Sprang till stranden för att få några bilder!
Sista kvällarna på resan festade vi på hotellet, och karaoke hörde ju såklart till självklarheterna haha

Och ännu en bild från sanddynerna för att sanddyner haha. Summa summarum var det en så rolig resa, bästa resan jag gjort, så säger jag alltid haha. Rekommenderar varmt Fuenteventura som resemål!! Så fint och finns en hel massa att se!!

Hej! På er har haft en riktigt bra vecka! Förra helgen var också riktigt kul! På lördagen köttade vi loss ett ben och rumpa pass på gymmet med Jenny, fikade på Fontana, som var ett helt nytt ställe för mig, och tillbringade kvällen med många kära i Nagu! På söndagen åkte vi slalom med Emil, så kul!!

Veckan har gått så fort,har lett gympatimmar dagarna i ända, mycket dans har varit på scheemat, vilket har varit succé, så imponerad och stolt för alla elever som verkligen har gjort sitt yttersta!!
Har hunnit styrketräna, några länkar i solen, körlektion, jobb, pussat Emil hejdå som åkt till Alperna och en hel del plugg och planering inför alla timmar!

Idag var de närstudier och skola som gällde!Började morgonen med en föreläsning om näringslära/kost väldigt intressant och sög i mig en hel del, har jobbat en hel del med kost med min kund så kändes rätt skönt att få någon information svart på vitt!
På eftermiddagen körde vi löpskola, gjorde olika tester och analyserade vår löp teknik. Kvällen har jag tillbringat i simhallen som vanligt, och lett några grupper, atm sitter jag tåget påväg hem!
Önskar alla en riktigt skön helg!

Ida-Maria

Hej på er!
Jaa det är längesen sist, inget nytt då alltså haha.
Men har en hel del att berätta, och jaa det skall komma ett inlägg om vår resa!
De flesta har haft sportlov denna vecka, själv har jag jobbat, men det har varit riktigt kul de också!
På måndagen och tisdagen bekantade jag mig med badvakts jobbet, enligt mig låter det som det enklaste och mest chill jobb du kan ha, men icke, fick vara med om många olika situationer och man skall verkligen ha sin första hjälp kunskap uppdaterad!
Onsdag och torsdag var jag i olika simhallar och ledde roliga aktiviteter i vattnet för barn, många barn hoppade på och testade våra aktiviteter!

Glömde jag att nämna att vi hade cirkus som vårt tema haha

På fredagen hade jag ledigt, och åkte iväg till Åbo, där mötte jag upp tjejerna för skrinning och varm choklad!! Köttade loss ett helkropps pass med Jenny på gymmet, och tillbringade kvällen med hela tjejgänget! Vi fixade tortillas och skålade för nyblivna 18 åringen! Toppenkväll helt enkelt!

Inkommande vecka är fullspäckad, har mitt yrkesprov på måndagen och en praktik träff. Har en arbetsintervju gällande ett sommarjobb och körlektion och teorilektion i stan. Vår 18 års fest närmar sig även och det finns lite att fixa inför den.
Fullt upp, men de ju så jag gillar det!