Hemma, trött, har precis lagt en mask. Tittar på Johan Falk, dig precis en snubbe. Äter Belgisk choklad och minns. Här i Sverige va de snö å kallt.

Nu skulle väl vem som helst tro att vår korta bloggkarriär är över, men då har ni fel! 😏 vi tar ett uppehåll på cirka 11,5 månader give or take a few weeks, but then we will be back 😉 vi kommer blogga om vad vi gör i Östersund då, och fokusera mer på fritiden då än själva skolprogrammet. Så see you om ett år guys!!

Just nu är vi på flygplatsen och helt ärligt är jag less på det här nu, våra belger var så fantastiskt roliga att spendera veckan med och jag tycker om dem allihopa! Jag har bara positiva ord att beskriva dem alla med och det var så sjukt tråkigt att skiljas åt för ett helt år i fredags... vi har redan fått erbjudande av några av de att komma tillbaka i januari men vi får se hur det blir med det 😂

Efter att ha haft 2 dagars distans till det hela så känner jag fortfarande att allt var värt det, från paniken vi hade på tåget innan vi träffade alla, till att bo hos främlingar i en hel vecka ända till att behöva hantera grade A assholes som the russian doll. Vi alla har växt på olika sätt och kan inte nämna tillräckligt många gånger hur jävla kul vi haft. Nästa år will be a blast!

Om det är några belger som läser det här (vilket det skulle kunna va), ni är riktigt fina och gulliga allihopa och vi lägntar tills vi alla ses nästa gång!

Bye for now B-land! I do hope I'll see you again!

Har varit i Brugge sen ca 5 igår eftermiddag och vi satt på hotellrummet och badade i poolen innan vi gick på restaurang runt 8 tiden. Restaurangen hette Carlitos och det var italiensk mat. Anna åkte till himlen och tillbaka när hon åt Carbonara det är allt jag har att säga.

Så efter frukosten imorse gick vi på Historium som visade en del av Brugges historia och vi fick även åka igenom 1400-talets Brugge genom ett VR-program vilket var coolt. Efter det så var det fri tid vilket är lika med shopping för oss! Vid 4 åkte vi mot Bryssel och sen kom vi till hotellet som var ett Scandic! Men de hade inte några Svenska kanaler 😒😒

Dagens middag 👌🏻

Nu har vi ätit klart och sen ska vi på hotellet och smälta maten några minuter innan vi drar på hotellgymmet förhoppningsvis, innan vi åker hem imorgon 😢

Lite finare bilder från resan, bästa bästa bästa! Nu är vi i Brygge, å har haft en kul kväll med mat å bad. Haffat lite killar som vi aldrig kmr träffa.

hörs hEj

Vi har sagt hejdå till Jacob, Robbe, Sebastiaan, Benjamin och Andris nu. Jag höll tillbaka mina tårar haha 😂 Om några av er belger råkar läsa det här, vi saknar er redan och ni är skyldiga oss en kram när ni kommer tillbaka! Do it the Swedish way 😭😂. Gulligaste pojkarna någonsin! Emelie, Anna, Tilde och jag är lite emotionellt instabila just nu och vi står och väntar på att få åka till tågstationen och vi utvärderar alla människor vi har träffat den här veckan. Innan vi åkte så fick vi programmera Legobilar och det var ganska kul och spännande

Sista dagen idag... Sa just hejdå till mamman och mitt hjärta gör så ont. Tre kindpussar fick ja också<3. Igår va de avskeds middag å ja hade sååå kul! Bästa<3

Vi har varit på sightseeing med alla och våra belgare var de enda belgarna som fick följa med vilket var kul. Nu sitter vi på ett Café och pratar och har kul! Vi fick kolla på astronomigrejer och det var måttligt intressant. Sen shoppade vi och de har Primark... Livet ❤️ vi ska äta sen och sen åker vi hem
Har inget att säga än så länge haha

Vi fick prova en slags dator som heter RaspberryPi och jag och Anna (mest jag) fick programmera i det, först programmerade vi låtar och sen hackade vi Minecraft. Tilde fick programmera med foto på nåt sätt men vet inte hur.

Current mood

09.50
Jag har haft det bra hittills här, men det är ganska svårt att höra ifall de pratar engelska eller flamländska så ibland fattar man inte att man ska lyssna förrän halva meningen är sagd redan, och ibland så tror man att man ska lyssna och så pratar de sitt språk med varandra. Har inte riktigt koll på vad vi ska göra idag, men nån sa att det är tråkigt haha. Idag sitter belgarna vid vårt bord och pratar flamländska istället för att sitta vid sitt egna så det är väl en framgång.

11.30
Lunchdags nu, fick med en macka från värdfamiljen för de hörde om maten 😂😂 vi får se om de toppar spenatmos och mystisk schnitzel idag. Det luktar fisk och barnmat, och det känns inte så lovande sen ska jag och Anna göra musik i program efter lunchen. Vi har upptäckt att det finns wifi på skolan, BLESS.

Min "inspobild" av lunchen, det serverades även fisk men det tog jag inte, sen var potatisgratängen godkänd med ett plus i kanten. Morötterna får inga kommentarer. Vaniljbullen var väldigt god, men liiite mycket vaniljkräm i. Dagens lunch får en stark 5/10