I Siem rep kunde man verkligen bo löjligt billigt. Vi stannade där ca sjudagar och vi bodde kanon varjedag utom den första då vi bara hade bokat något via Agoda. Vi bodde fyra eller fem nätter på ett hotell strax utanför centrum och pub street som var fyrastjärnor med pool och ink frukost för 80:- för båda oss. Sen tog vi ett par lyxnätter också. En svit med vardagsrum jacuzzi på 60kvd, bästa hotellet vi båda har varit på..

Det var väldigt länge sedan vi la upp något på bloggen, vi har varit i Siem rep och nu är vi tillbaka i Thailand igen där vi avslutar dom två sista veckorna innan vi åker hem. Just nu befinner vi oss på Koh chang, vi båda stormtriv här en riktigt mysig och härlig Ö. Tänkte lägga upp lite bilder från tiden vi inte pallat blogga...

Vi skulle äta middag på vårat hotell på min födelsedag eftersom vi läst på recensionerna att köttet var to die for 👌
Vi gjorde oss fina och gick ner till restaurangen som ligger precis intill poolen. Ingen var där, inga ljus vid bordet (inge mysfaktor som mamma hade sagt) ingen musik och bara allmänt jätte omysigt och tråkigt.
Så det var ett stort minus med hotellet annars var det fantastiskt bra på alla sätt och vis.
Så vi bestämde oss för att gå ut från hotellet, och precis intill där vi bodde fanns det tydligen en resort.
Med tända ljus, poolen var upplyst, mysiga bord och skön musik. Så vi sa direkt att här äter vi, och maten var såååå god! Micke tog en hamburgar tallrik som var gigantisk och jag fick en rejäl pasta portion som var super god. Så god att jag åt en till lunch idag igen 😋
I alla fall, efter våran mysiga middag så gick vi till receptionen och frågade om priserna för rummen. Och dom var förmånliga. Så vi slog till och är inne på våran andra natt här nu med stor pool, resturang och bar och en skön säng med ett fräscht rum.
Ikväll blir det fotboll nere vid stranden och boka biljetter över till ön koh Rong. Så imorgon blir det backpacker boende igen - sunkigt och strandhäng 🌴☀️

Hotellet hade super mysiga ligg soffor runt om pool området. Med avkopplande musik och skugga, så härligt.
Vi satte oss där på eftermiddagen med en öl och satt och snacka och vi var hur trötta som helst eftersom vi sovit så dåligt natten innan. Så det blev en liten nap på sofforna. Sköööönt 👍

Vi avslutade kvällen med utsökt mat med gott att dricka. Jätte gott chilenskt vin. Efter middagen badade vi och drack lite mosserat bubbel och mös hela kvällen. En fantastisk födelsedag som Micke hade anordnat så fint 💕😍

Älskling överraska mig med lyxhotell på min 20 års dag. ÅÅÅ vilken bra dag vi hade.
Vi låg vid poolen hela dagen, sola,bada och drack massa gott.
Hahaha ni skulle ha sett hur vi bodde natten innan, vi kom fram till att det var det äckligaste/ruttnaste boendet vi haft på hela resan. Ni vill inte ens veta hur det var.
Så det var en fantastisk känsla att komma till ett fräscht hotellrum och ha en perfekt dag med den man älskar :)

Vi strosade runt och letade en mysig resturang att äta på, så ser vi en grekisk resturang med massa goda maträtter.
Alltså det var så himla gott, och man fick massor med mat. Tsatsiki,chicken kebab, sallad och hemmagjort tortilla bröd mums!
Vi njöt verkligen :)
Mycket tiggande barn här, så när jag ätit klart och var proppmätt så kom det två små gatubarn och jag gav dom Mina tortilla bröd med resterna av min mat. Dom blev glada, stackars små barn dom går runt och tigger hela dagarna och kvällarna :(