Ja förra onsdagen (19/11-2014) vart det att resa uppåt i landet för att gå på möte. Stockholm - Mora var det tågresa, vilket var smidigt. Sedan Mora - Ytterhogdal var det buss som gällde. Vart en massa timmar resande som dessutom var utan internet vilket var ett helvete. Inget att läsa och bara gammal musik i luren.

Var mycket post att sortera och gå igenom. Sedan var det soffan framför tvn som gällde. Vart dock inte mycket sömn, kan vara pga resandet och alla människor runt omkring.

Torsdagen den 20/11-2014 var det tidigt bussen gick till Sveg där jag skulle ha mötet kl. 13:15 bussen var inne runt 9:45 så det fick bli en tur in på Banken och Apoteket. Samt in på Ica för att köpa nåt ätbart; kakor och mjölk. Sedan var det att sitta i ett väntrum till klockan vart 13:15. Mötet gick bra och så. Fick rekvisition för min medicin samt till lite mat från Ica. Vart Coca-Cola, Yoghurt, Pepparkaksgifflar, samt Choklad. Hämtade sedan ut all medicin, därav min nya dos av Elvanse vilket jag nu har 70mg en kapsel om dagen. Nu var det bara att traska till busstationen och vänta ca 2 timmar innan bussen gick.

Ca

Har sovit som en kratta inatt. Vaknat fler gånger än jag somnat. Börja dagen med mediciner och vatten och sedan dra sig mot bussen.

Hinner inte åka långt innan panikångesten attackerar mig från alla håll och kanter. Vart tvungen att hoppa av tidigare än beräknat. Vart en bit att gå.

Köpt mig lite frukost och alla måsten innan mötet kl 13:00 är gjorda, så sitter på soc och äter frukost.

Ligger i soffan och kikar på Criminal Minds klockan tickar på: tick, tack, tock. Ska upp tidigt för att åka till Sveg på soc-möte. Hoppas allt går snabbt och bra.

Hämta ut mediciner också: Elvanse 70mg samt Seroxat 20mg. Sen åka hem till älsklingen igen, blir galen här i min ensamhet. Saknar henne så himla mycket.

Nu är det dags att vända på sig och försöka få lite sömn...

Ja nu så här 3 veckorElvanse 50mg så känns det som vardagen är åter är här. Sömnproblemen är tillbaka och känner mig mer eller mindre som innan jag började på medicinen. Var på läkarbesök den 4 november och har fått gå upp i dos till 70mg och ska påbörja det imorgon om allt går som planerat på mötet med soc.

Ja mer skrivande kommer...

Ja nu har man under 8 dagar varit medicinerad. Har väl varit en bra en vecka, var på bio i fredags med tjejen. Firade halloween genom att se Motorsågsmassakern från 1974. Det var 40-år sedan detta mästerverk såg dagens ljus. Dock ingen skräckfilm som dagens ungdom uppskattar men grymt bra för oss uvar.

Satt och analyserade lite angående biverkningar som man tydligen ska få:

Svettningar (Har inte det i samma utsträckning som förut, nu har jag det mest i sociala samband.)
Sömnproblem (Hade kraftiga sömnproblem innan då jag låg och hade tusentals tankar som höll mig vaken. Nu somnar jag lättare, sover inge bättre dock. Vaknar upp massor.)
Tappar aptiten (Äter på som vanligt, inga konstigheter med det.)

Ja det är väl det jag klurat på hittills.

Har även funnit tillbaka till spelandet och funnit ron att spela som när man var ung.

Efter ca 12-13 år av väntan fick jag under våren 2014 äntligen påbörja min ADHD utredning. Genom en remiss fick jag tid på Inside Team i Stockholm. Och under sommaren fick jag min diagnos, ADHD.

I början av Oktober fick jag träffa en läkare i Uppsala. Han tyckte jag skulle påbörja en medicinsk behandling. Så jag fick recept på Elvance 50mg. En kapsel på morgonen var ordinationen. Pga den höga kostnaden så hade jag ej råd att börja då.

Måndagen den 27/10-2014

Jag hämtade ut min medicin och tog min första kapsel inne på Apoteket. Tog mig hem och lämnade medicinen och packade lunch åt tjejen och tog bussen till hennes jobb. Efter att jag lämnat lunchen tog jag bussen hem. Fick känslan av att vara mera levande än innan jag påbörjade medicinen. Väl hemma så la jag mig för att vila lite inför den planerade visiten på mataffären för att storhandla. Kände ett stort lugn i mitt huvud, då jag är van med att ha tusentals tankar som snurrar kontinuerligt. Runt 17 tiden kom tjejen hem och vi tog en kopp kaffe innan vi skulle åka och handla. Kände då att jag inte var i rätt läge för att åka och handla, hade en ungefärlig känsla som om man tagit för mycket Amfetamin. En känsla jag upplever som obehaglig då jag känner mig spänd och att kroppen inte riktigt hänger med. Fick för mig att jag skulle utstråla en påtändning med grimaser. Var tvungen att fråga tjejen om jag såg påverkad ut, vilket hon inte tyckte, som tur var. Men jag kände att jag ej skulle klara av att storhandla denna dag. Vart pizza och soffmys resten av kvällen.

[Uppfattning av natten]

Jag tyckte att jag inte sov någonting men hade enligt tjejen snarkat till ett par timmar. Jag har vanligtvis väldigt svårt att få ro när jag väl ska sova. Svårt att hitta rätt läge att ligga så det snurras en massa samtidigt som att det är full rulle i huvudet, tankar som trängs för att nå fram. Tankar som sträcker sig utöver alla olika plan och nivåer. Fast nu hade jag inga tankar eller funderingar alls vilket var underbart.

Tisdagen den 28/10-2014

Fastnade med att spela på mobilen mer eller mindre hela förmiddagen. Fick ihop min ansökan om medicinpengar som jag skickade iväg. Träffade tjejen och vi tog bussen till affären för att handla. Det kändes rätt bra trots alla människor. Blir så stressad av människors närvaro, jag gillar dem inte alls. Trångt inne på affären då man vandrade runt och fyllde vagnen. Försöker att hålla skenet uppe trots obehaget jag har bland människor. Vi lyckades att genomföra detta och ta oss hem med buss. Vart att sedan ställa sig vid spisen och laga middag. Hade inte riktigt samma aptit som innan medicinen men hade inga problem med att äta. Sedan vart det kaffe framför tv'n. Vart väldigt utmattad efter dagen och kände mig härligt sänkt. Somnade utan problem när vi väl gick och la oss.

Onsdagen den 29/10-2014

Vaknade tidigt i vanlig ordning och gjorde frukost till oss då tjejen gjorde sig iordning för att åka iväg till jobbet. Vart en lugn dag, enda "rycket" man gjorde var att köpa en mjölk i kiosken för att ha till kaffet. Vart rester på kvällskvisten, åt som vanligt och sedan kaffe framför tv'n. Vart sent i säng och jag somnade väl till nån timme runt 4-5 på morgonen.

Torsdagen den 30/10-2014

Vart en varm dusch innan man gjorde iordning frukosten till mig och tjejen. Har varit en lugn dag idag. Sett på tv och sammanfattat denna vecka hittills till detta inlägg.

Kommer att försöka göra dagliga inlägg för att hålla lite koll på hur det går med medicineringen. Mest för att jag har dåligt närminne, vill ha lite underlag till läkarbesöket i November.

Nu blir det kaffe och en snus!