// Solbrillorna-H&M // Svarta offshoulder skjortan-Stradivarius // Svarta byxor-Ginatrico // Skor-dinsko //

Hej på er finisar!

På torsdagen åkte jag, Olivia, Tiitu, Limu och Cesca iväg mot Tallinn med båten.
Båten åkte iväg från Skatudden 21.30, och anlände till Tallinn 00.00 men vi övernattade på båten med tjejerna. På båten sjöng vi karaoke, dansade vi och hade så himla roligt så det blev mycket med skratt.
Nästa morgon gav vi upp hytten 6.45, uj så tidigt.
När vi steg i land gick vi och äta morgonmål till Sokos hotel Viru allt där smakade super, rekommenderar verkligen ifall man är i Tallinn och skall äta morgonmål någonstans!!!
Efter vi ätit började vi gå mot butikerna, vi snurrade runt i butikerna i fler timmar innan vi belv hungriga och måste hitta på en plats att äta på.
Efter en lång stund bestämde vi oss för att äta på tråkiga men goda Vapiano. Efter vi ätit började vi gå mot terminalen, varifrån båten skulle åka tillbaka till Helsingfors.
16.30 åkte båten iväg från Tallinn, på båten gick vi bara runt i taxfreen och "halvsov" eftersom vi inte sovit alls natten innan. 19.00 anläde båten till Helsingfors.
Vi hade en super rolig resa med mycket skratt, 1 resa till avklarad med bästa tjejerna!

Hej på er finisar!
Det var en stund sen jag skrev sist, men som valigt har det varit stressigt med skolan, slutprojekt arbete osv.
Men nu är det bara precis en vecka kvar av skolan och sen får jag äntligen sommarlov, som jag väntat på ända sen julen.
Det känns skönt med ingen vanlig skola mera, hela nästa vecka är bara special program.
Nästa lördag har jag skolavslutning, är så himla taggad för att få ha min "finare" klänning på mig. Satsar i år lite extra på klänningen och klackarna eftersom jag avslutar grundskolan. ( lägger bild på avslutnings klädseln senare).

//Jacka-House/Skjorta-Zara/Jeans-Ginatrico/Skor-Dinsko//

Idag gick jag och Maj till Gäddvik båthamn och fotade lite oufit bilder, som jag faktiskt blev väldigt nöjda med.
Vad gillar ni om min jacka?
Själv gillar jag den massor, då jag köpte den förra sommaren gillade jag den inte alls, men nu älskar jag den. Perfekt för våren och början av sommaren då det ännu kan vara lite svalt eftersom jackan är tunn och lång, o förståss super snygg.

Söndagen var våran sista dag i Danmark:(
Vi hade väckning 8.30 så vi skulle hinna packa klart och fixa oss inför dagen eftersom utcheckningen var redan klockan 10.00. Vi åt morgonmåk och checkade ut ur rummet, efter vi checkat ut satt vi bara i loungen och tog det lungt, alla var super trötta. Efter några timmar hoppade vi på bussen mot matbutiken varifrån vi skulle köpa lunch & snacks inför våran picnic. Den goda turen somvi hade var att det fanns en litenfin & mysig park helt nära matbutiken vi i, parken hade namnet Ørstedsparken, det var så vackert i parken. Vi satt med tjejerna i parken i fler timmar och snackade, vädret var också fint.
19 tiden hoppade vi på bussen mot flygfältet.
Vi åt på flygfältet på en restaurang med namnet Groms, jag åt en ChickenCeasar sallad som var himla god.
21.05 åkte flyget iväg mot Finland, skulle ha kunnat stanna kvar i Danmark verkligen en längre tid! Kommer verkligen sakna Danmark!
Denna tiden var en av de bästa sakerna som hämt i mitt liv! Nu får vi börja planera på nästa resa med bästavännerna, tagga!!

Sista hela dagen, alltså lördagen spenderade vi på Tivoli. Vi vaknade 9.30 till väckar klockan med tjejerna, vi steg upp snabbt som är konstigt för det händer väldigt sellan. Alla fixade sig och sedan drog vi och äta morgonmål som på lördagen fick bli batong, äppeljuice & cornflex.
Efter vi ätit började vi gå mot Tivoli, vädret var super bra och jag t.o.m. brände mig i solen. Vi var några timmar timmar och snurrade i olika maskiner tills vi hade en liten matpaus, vi åt på Donken. Efter vi ätit gick vi tillbaka till Tivoli och åkte maskiner ända till 18 efter Tivoli gick vi till hostellet via butiken. Vi åt pasta bolognese som vi fixade i hostellets kök, efter maten gick vi upp till rummet och fixade oss som vanligt inför kvällen. 22 tiden drog vi tillbaka till Tivoli, var vi åkte i maskiner ända tills midnatt, vid midnatt sköt man sjukt fina raketer från Tivolin.

Efter Tivoli gick vi länge ännu ute på stan innan vi drog tillbaks till hostellet. När vi kom till hostellet packade vi sakerna färdigt för nästa morgon då vi skulle checka ut.
Om ni reser till Danmark, rekommenderar jag verkligen Tivoli!🇩🇰🎡

Tjena
Fredagen startade med väckning klockan 9.30, det var soligt och fint väder ute, blåsten var bara lite kylig emellan åt.
Vi alla steg upp ganska snabbt och började göra oss klara inför dagen. Vi åt morgonmål innan vi började gå mot Baisikeli varifrån vi skulle hyra cyklar för dagen.

Efter vi hyrt cyklarna började vi cykla mot
Papiroen var vi skulle äta lunch. På vägen stannade vi vid en butik för att köpa vatten och glass.

När vi kom fram till Papiroen gick vi runt och kollade
hurdana olika matplatser det fanns vid Streetfood.
Efter ett långt tänkande bestämde jag mig för att äta en hamburgare med pooledpork och världens godaste pommes. Hamburgaren var inte riktigt till min smak, men tyckte ändo det var helt okej.
Efter vi ätit hoppade vi igen på cykelsadlarna och fortsatte cykla mot Norrebro.
Efter 6 timmars cykling kom vi till hostellet för att fixa oss för kvällen. På kvällen träffade vi igen några danska killar som vi spenderade en stund med, hade en super rolig dag på fredag!

Nu är vi äntligen i Köpenhamn med tjejerna!🇩🇰🇩🇰🇩🇰 ( inlägget kommer upp 2 dagar för sent) Denhär lilla resan är något vi väntat på ända sen hösten, känns så ljuvligt då vi nu äntligen är här & ännu helt påriktigt!
Flyget från Finland åkte 9.20 i finsk tid & anlände till Danmark 10.10 i dansk tid. Efter vi anlänt köpte vi bussbiljetter och hoppade på bussen mot hostellet.
Till hostellet fick vi genast checka in som var super skönt! Vi fixade oss lite grann och åkte in till centrum om gick runt, allt är så himla fint här! Vill nog verkligen flytta hit som äldre, kanske och studera?

Vi gick många timmar runt och tog massor med bilder,besökte också Christianshavn 17 tiden kom vi tibaks till hostellet via butkun, vi lagade mat på hostellet och sedan kom vi upp till rummet för att fixa oss inför kvällen.
20.30 tiden åkte vi in till Nyhavn, och därifrån fortsatte vi bara gå runt i standen, vid midnatt kom vi tibaks till hosellet, var vi bara chillat och skrattat så magmusklerna värker...
Men nu måste vi med tjejerna och sova så vi åker vakna imorgon, skall troligen hyra cyklar & cykla runt staden men får se!
Nati & Pus

Igår hade vi grillkväll hemma hos Cesca med tjejerna.
Skolen sken, det var varmt och på alla sätt så bra väder. 17 tiden mötte jag upp Olivia, Wilma, Limu och Tiitu sedan hoppade vi på bussen mot Cesca. Vi satt ute på terassen lyssnade på musik och snackade, vi kollade också med sidoöga på VM hokey matchen var Norge-Finland, Finland vann med 3-2. 19 tiden började vi grilla, vi grillade massor med god mat höna, kött, majs, grillpinnar med paprika och halloumiost och korv. Till efter rätt hade vi massor med godheter, som godis, chips, jordgubbar, mudcake, glass kex med smält choklad och marshmallows.
Vi satt ute på Cescas terass ganska sent och bara snackade, det var en så himla kul kväll, älskar verkligen mina bästavänner!

Hej finisar!
Denna helg har varit så härlig, har spendera helgen med mina närmaste och bästavänner. Valborgsmässoafton startade med att vi alla flickor hoppade på bussen mot Tiitu
, var vi alla fixade oss tillsammans. 18 tiden hoppade vi på spårvagnen mot centrum var vi skulle äta innan vi skulle på fest. Efter vi ätit, gick vi vi Tiitu till festen. Kvällen var super rolig med mycket dans, skratt och snack.

Idag vaknade jag konstigt nog ganska tidigt för att fixa mig eftersom jag skulle åka in till stan. I stan mötte jag Maj, Anna, Isla och Ulrika. Med flickorna gick vi bara runt i Brunnsparken och tog lite blider, inge speciellare.
Har haft en super rolig valborg och första maj, känns inte alls rätt med skola imorgon.

Hej fina!

Idag vaknade jag 7.00 till väckarklockan, hade ingen motivation av att stiga upp från sängen, men klarade av det ändo somtur. Jag fixade mig lite grann, och hoppade på bussen mot skolan. Skoldagen startade med ett internationellt matematiksprov som enligt mig var svårt, men blev godkänd ändo, tack godegud! Skolan slutade vid 14, och därifrån hoppade jag på bussen mot Äpplet där pappa väntade på mig. Jag och pappa skulle alltså på tumis på lunch efter skolan. Vi åt så himla god mat på en mysig restaurang som hette MOMO TOKO, rekommenderar restaurangen verkligen, maten var såå god enligt mig och papsen! Jag åt höna med teriyaki sås, ris, gurka, majs, sjögräs, ärter, ägg, purjolök och ruccola, med maten fick man en liten salladskål.
Senare på kvällen åkte jag ännu in till stan för att hälsa på mamma eftersom jag inte sätt henne på ett tag, vi satt på café o hade det mysit!
Ikväll skall jag mer bara plugga på geografi, som jag har prov på imorgon men kan typ inge, wish me good luck!

Hej finisar!
För precis en vecka sen på onsdagen var jag hos frissan och gjorde en stor förändring (enligt mig själv) i mitt hår. Det fick bli en ny mörkare färg och 5cm kortare än för och sen kliptes håret i vångigar, håret känns så kort fast 5cm inte är så mycket. Allt frisören klipte var torra ändor... ups. Frissan var jag var heter "Purple" som ligger på Mechelingatan i stan. Hon som färgade & klipte mitt hår kan verkligen sitt jobb! Till början blev jag inte ett dugg nöjd med håret, och när det var färdigt tänkte jag börja gråta, håret kändes för kort och för mörkt.
Men nu efter en vecka gillar jag håret verkligen, tycker massor om längden och färgen. Det som känns bra är att jag fått mycket positiva kommentarer om håret!