View tracker

Träning

Jag har varit dålig på att skriva mina träningspass denna veckan, skärpning!

Jag tränade som sagt i måndags, och tisdagen blev ett riktigt långt pass på 2 timmar med fokus på triceps, axlar, rygg och ben.

Intervaller på löpbandet där jag växlade hastigheten var 250:te meter i totalt 3 km.
Pushdowns
Latsdrag
Benspark
Dips på parallella stångar
Sittande rodd
Sittande bencurl
Hantelshrugs
Stående vadlyft med skivstång
Knäböj
Rygglyft
Väl hemma gjorde jag och M magövningar (utifrån en app).

Onsdagens träning blev många blandade övningar då jag var och jobbade med en som tränade. Så hade som tur va med mig träningskläder och kunde, under tiden min brukare gjorde övningar, även själv utföra en del i de olika träningsmaskinerna. Det resulterade i ett helkroppspaSs vilket är dag 3 på mitt träningsschema.

Igår, torsdag, var det dags för träningspass 4 vilket är liknande övningar som jag gjorde i måndags. Enligt schema tränar jag 5 dagar i veckan.

Dag 1 & 4 = bröst + biceps.                                    Dag 2 & 5 = triceps + axlar + rygg + ben.              Dag 3 = helkropp.                                                   Jag slänger även in cardio de dagar jag hinner och orkar!

Idag jobbar jag i 24 timmar och det får bli min vilodag. Imorgon blir det ytterligare ett triceps, axlar, rygg & benpass! 

Ha en fin fredag ✨

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Resultat

För exakt ett år sedan vägde jag 8 kg mer, jag hade inte märkt det själv att jag gått upp i vikt, men jisses va det syns på semesterbilderna från förra året... Det var någonstans då som jag tog tag i mig själv, men inte tillräckligt. Jag har nu på ett år alltså gått ner 8 kilo! Men bara på två veckor har jag gått ner 1,5 av de kilona! Jag har gått in stenhårt för träningen och min kost och känner mig redan mycket starkare, lättare och tryggare i mig själv. Huvudsaken är att jag mår bra, och jag kommer bara må bättre ju mer vikt jag blir av med från min kropp! Så det är bara att kämpa vidare! 👊🏽✨

Likes

Comments

View tracker

Träning

Det var ett tag sedan jag uppdaterade nu men jag har haft fullt upp med jobb. Totalt blev det 97 timmar på olika jobb på en vecka... Så igår var min första lediga dag på länge! Idag var det äntligen dags för min sambo att börja träna och han har en gång i tiden varit väldigt vältränad, men kom dessvärre ifrån detta. Så han vet exakt vad han behöver göra för att komma i form igen och har gått all in och gjort tränings- och matschema. Jag har inte ordnat upp ett matschema så sätt utan jag försöker hålla mig inom de ramar som känns bra. Detta gör genom att att exempelvis ersätta två mål mat om dagen med måltidsshake istället och vara noggrann med att äta med jämna mellanrum (mellanmål). Så maten än så länge idag har varit måltidsshake till frukost, 2 knäckebröd proteinshake till mellis och till lunch blev det pulled pork och majs.

Jag hakade på M med hans träningsschema eftersom han försökt att lägga upp det på ett sådant sätt som passar båda. Dock är han mer insatt i att få tydliga muskler, medan mitt mål är att gå ned i vikt, få bättre kondition och en stark kropp. Så vårt schema är inte exakt likadant men jag gör ändå de övningar han gör, bara lite annorlunda.

Dagens pass med fokus på biceps & bröst: 


Snabb uppvärmning - squats (till "Bring Sally Up" låten)                                                           Bänkpress
Bicepscurls med z-stång
Axelpress med hantlar
21-an (bicepsövning)
Halvt liggande hantelpress
Armlyft (hantel i handen och för hela armen utsträckt och framåt/uppåt från låren tills man är i brösthöjd)
Bröstpress (armar rakt ut från sidorna, vikter kopplade i handtag, dra framåt tills armarna är framför och möts)
Hammercurls

Likes

Comments

Träning, Vardag

Jag orkade åka till gymmet igår trots efter många långa intensiva dagar på olika jobb inklusive gårdagens 12 timmarspass som slutade 20. Sprang på bandet i 6 minuter för eftersom jag vill få bättre kondition, så är det bra om jag varierar mitt springande. Därför springer jag ibland flera kilometer i samma hastighet, intervaller där jag skiftar mellan olika hastigheter och som igår då jag körde gärnet i 1-2 km på väldigt högt tempo.
Det var tänkt att jag och Mikael skulle träna tillsammans men han lyckades bli sjuk till kvällen. Trots detta mötte han upp mig på gymmet och pushade mig i min träning! Det blir verkligen så mycket roligare att träna med någon eller åtminstone ha någon med sig på gymmet som man kan snacka med mellan alla övningar.
Jag bestämde mig för att testa på lite av brandmanstesterna så det blev 30 kg bänkpress där man ska klara 40 reps i en viss takt, jag klarade 26 igår så det är bara att kämpa vidare! Ville trötta ut armarna så körde ett set till tills jag inte orkade mer vilket blev 15 reps och avslutade med 10 till. Gjorde 2 olika underarmsövningar då ett av testerna är att man ska ha en gripstyrka på 420 Newton i båda händerna, och jag klarar det precis så vill träna upp mina nypor ytterligare för att inte vara på gränsen när det väl gäller. Avslutade med militärlyft 15 kg 40 reps som jag klarar galant ✨

Väl hemma vid 22 kunde jag och M äntligen umgås med varandra efter att inte ha setts på fyra dagar så vi tog plats i soffan, åt popcorn och kollade ett avsnitt av serien Supernatural. Vid tolvslaget var det läggdags då båda skulle upp tidigt idag för ännu mera jobb. Låångt pass på mitt schema, 9 till 9 i morgon bitti så ett helt dygn borta till... Men jag är ledig i morgon och hoppas på att få träna då antingen på gym eller hemma med hjälp av bänkpress, vikter och min egen kropp. 💪🏽🔥
Nu måste jag kila tillbaka till jobbet!

Likes

Comments

Vardag

Igår blev det ingen träning eftersom det inte var en bra dag för mig... Träningsverk i hela ryggen, axlarna och armarna efter senaste träningen. Det fick bli att fixa och dona hemma istället och åkte även en sväng till Ullared för att gå 2,5 timma på Gekås. Köpte lite tråkiga grejer till hemmet men bästa köpet blev nog träningsbandet. Jag ska se till att visa lite övningar som jag tycker om att göra med det. Det är så bra att ha alternativ hemma istället för att åka till gymmet om man inte kan ta sig dit på grund av för lite tid eller annat.

Idag jobbar jag 10-00 men hann med att göra bicepscurls i morse med vikterna hemma precis innan jag åkte till jobbet. I morgon efter jobbet (8-20) hoppas jag på att jag orkar åka till gymmet för att träna cardio som jag alltså missade igår... Vill jag så kan jag! 👊🏽

Ha en fin tisdag ✨

Likes

Comments

Kost, Träning

Jag hann bara med en mellanlandning på gymmet idag mellan första och andra jobbet. Jag började träningspasset med 10 minuter på roddmaskinen, (brandmanstesterna kräver att man klarar 500 meter på 1:45 sekunder) och fokuserade sedan på rygg & axlar.

Rygg/axelpasset bestod av:

Stångrodd (favorit), kabelrodd, latsdrag, smala latsdrag, dips & axelpress.


Kosten idag:

Frukost - måltidsshake & 1 ägg
Mellanmål - proteinshake
Lunch - liten portion kolpudding & 2 mellanstora tomater
Mellanmål - wienerbröd
Middag/kvällsmat - måltidsshake, makrillsburk, 1 ägg


Morgondagen är till största delen fri förutom kvällen som jag ska på löpträning med mina kollegor på gymmet, spännande och nervöst!


Nu ska jag äta lite jordgubbar! 🍓
Ha det fint ✨

Stångrodd 4 set med så många reps jag klarade per set för att trötta ut musklerna.

Likes

Comments

Kost, Vardag

Jisses va länge jag sov idag, strax innan 12 gick jag upp... Men inte sovit länge föregående dagar så var tvungen att verkligen vila ut! Kroppen behöver ju vilan för både återhämtning och muskelbyggande. Det blev frukost/lunch vid 13 som bestod av 2 ägg och 1/4 vattenmelon, glömde min proteinshake dock...
Vi (jag och M) tog en cykelrunda på en timma och väl hemma igen tog jag en mellanmålsbar och vi grillade kött och åt potatisgratäng samt sallad. Tänkte träna idag men hann inte till gymmet och blev stressigt på eftermiddagen för jag skulle åka och jobba... Det fanns alternativet att lyfta vikter hemma då vi har hantlar och en bänkpress, men jag hann verkligen inte eftersom halva dagen försvann för jag sov så länge. Men det blir nya tag i morgon för efter nattpasset slutat tar jag mina två lediga timmar till att hänga på gymmet för cardio, ben och axlar innan det är dags för nästa jobb!
Jag har ju tänkt att vara ärlig i bloggen kring det jag äter och dessvärre är det glassen som slinker i mig, absolut inga enorma mängder, men blev lite glass nu på kvällen och även en halv påse popcorn. Med det är trots allt lördag och efter gårdagen då min kost var väldigt bra, så kändes det okej.
Men nu är det läggdags så jag orkar träning och ännu mer jobb! Godnatt ✨

                                                       Min fina sambo som är galen i melon 🍉

Likes

Comments

Kost

Idag var det jobb hela dagen, vilket innebar en vilodag för mig! Ställde mig på vågen och den visade faktiskt 1 kilo mindre än senaste morgonen jag vägde mig förra veckan! Jag lyckades stå emot att köpa godis när en annan som jag jobbade hos köpte, tyckte det var starkt gjort för att vara jag!

Maten idag:
Frukost - måltidsshake
Mellanmål - proteinbar
Lunch - måltidsshake, senare en fin hamburgare på restaurang med sallad istället för bröd och lite pommes.
Mellanmål - proteinshake
Middag/kvällsmat - makrillsburk & apelsin

Imorgon blir det en välbehövd sovmorgon och jag vet inte vilken typ av träning det blir än, det får morgondagen avgöra. 💪🏽

Likes

Comments

Kost, Träning

Löpband: Uppvärmning 500 meter. 4 km intervaller där jag var 500de meter sprang mellan 10-13 km/h och sedan 8-9 km/h. Nedvarvning 500 meter.

Militärlyft 1 set x 40 reps - 15 kg (Ett av brandmans-testerna jag faktiskt klarar utan problem!)

Över- och underarmsövingar med 10 kg stång.

30 minuter spinning med mycket intervaller.

30 minuter tabata (magövningar, bicep-tricep-axelövningar, benövningar, konditionsövningar).

Efter tre timmar på gymmet är jag helt slut men så nöjd och känner att den där glassen tidigare idag är borttränad. Nä, visst måste man få unna sig som sagt och kanske var det glassen som gav mig den extra energi som behövdes ;)
Nu blir det proteinshake, makrillsburk och 2 ägg! Kanske en liiiten glassbit?

Gonatt ✨

Bild från tabatapasset där jag även idag fick bestämma övningar. Fokus på helkropp!

Likes

Comments

Kost, Träning

Träningen börjar 20:00 men känner mig uttråkad så åker strax. Tänkte springa på bandet en stund och lyfta lite vikter innan spinningen och tabtan börjar.

Maten idag:
Frukost - måltidsshake
Mellanmål - två knäckebröd med färskost & vattenmelon
Lunch - två vårrullar med lingon
Mellanmål - glass... vattenmelon

Middag - tänkte ta en måltidsshake och kanske två ägg

Bjuder på en sneakpeak på mig själv innan jag drar iväg ✨

Likes

Comments