Igår gjorde vi lite nattamackor och njöt av mörker och tystnad. Idag drog vi från hotellet och körde ner till Strippen och Rainbow Bar and Grill. Häftigt att äntligen komma dit och känna tidens vingslag. Har man lästa alla biografier av 70-tals musiker vet man vad som försiggått där, i alla bås. Vi tänkte lite på Lemmy och hur omtyckt han är! Vi satt såklart ett tag o åt lite.
Nu sitter vi på LAX och chillar innan flyget går om tre timmar, tidiga igen🙄Det ska bli skönt och roligt att komma hem till de våra. Men vi lämnar det vackra Kalifornien och funderar på vilka turer vi ska ta nästa gång🤔😃
Over and out🤓

Idag fick vi en kanonfrukost tillsammans med 4 amerikaner varav den ena drog en liten thank you Jesus for the food. Trevligt o sitta o snacka lite sådär familjärt👍🏼Sedan drog vi ner till Woodland Hills för lite shopping, hamnade på ett mall med Gucci o mucki o ja ni vet, där blev vi inte länge😳De hade en stor gammaldags karusell mitt i, ja du söte värld. Upp bland bergen igen och ner till 1:an. Hade tur o hitta Patriks roadhouse, så häftigt. The gouvernator Arnold satt tydligen sönder en stol så de fick göra en mer hållbar🙄Kanonkäk o kul place. Vi lyckades hitta en parkering nära Malibu, jodå💪🏼och traskade ner till beachen, så gutt o trevligt. Kaliforniaborna vet hur man picknickar👌🏽Vi köpte lite mat att tillaga "hemma" för nu vill vi bara njuta av tystnad, vyer, GT, varandra och vad det lider sitta o se solen gå ner över bergen i Topanga. Klockan är nu 18✌🏼

Tidigt iväg från Ventura. Körde inom Calabasas och slog ihjäl nån timme på Kardashians shoppingställe🙄Vi är ju så tidiga så vi får vänta på att checka in på våra boenden

På vägen till boendet uppe i bergen kollade vi in lite mysiga ställen i Topanga. Har ännu inte sett Niel Young👀🔦

Och boendet är fantastiskt! Återkommer till det.

Ut igen och körde inom Paramounts westerns- inspelningsplats. Var inspelning på g. Tog en tur upp i Santa Monica bergen och kollade in en snabbsväng i Malibu. Nu njuter vi av tystnaden, ingen tv👍🏼

Frukost på motellet i Glendale. Sedan vidare till Ventura och ännu en pir! Dessa pirer är fascinerande, gamla, trivsamma och sociala. Det märks att den 4:e juli närmar sig. Folk är lediga och har semester några dagar. Vi fick nån timme vid poolen och blev röda🙄. Knallade runt i Ventura, mkt nice, lite gammal bebyggelse och Goa människor.

Kvällsmaten blev som vanligt enorm! Dessa portioner😳Blev en doggy bag till i mon. Träffade Goa människor o några kalla Coronas slank ner. I mon drar vi till Topanga! Over and out🎸🍻

Som vanligt vaknar vi tidigt och hänger på låset när frukost serveras. Vi brukar ha egen frukost, men idag ville vi ha ägg o bacon😛Vi drog sedan ut på hwy 1 och ner till Long Beach. Vi kollade nere vid hamnen där det såg ut att hända saker, familjedag med pirater, kul👏🏼 När amerikanarna gör saker går de in för det!😆Mitt emot såg vi RMS Queen Mary, vi bodde där när vi första gången var i Kalifornien 1991. Den gick som passagerarbåt mellan New York och England mellan 30-talet och 60-talet. När allt folk började komma stack vi till nästa beach🚗💨

Nästa stop blev Redondo beach och piren där. Alla beacher med lite självaktning har en pir. De är alltid kul att vara på. Och där ska man äta seafood👍🏼Peter fick snacka lite fiske också😉

Färden gick vidare till Glendale där vi skulle bo över natten. Vi körde sedan till Griffith park och Griffith Observatory. Vi började med en planetarie-lektion i hur stjärnhimlen uppe hos oss i Norden påverkade vikingarna. Intressant men inget vi inte redan visste, lite faktafel också, Tor blev Oden. Men vi bara log och gick sedan ut för att titta på utsikt och solnedgång. Fantastiskt ställe🌗✨💫

Frukost på sängen och Air and Space museum. Mycket att se och lära.

Balboa park! Hur mycket som helst att göra och se på. Kanonställe👍🏼

Avslutat denna dag i Gaslamp quarter. San Diego rocks👍🏼🍻😎I morgon drar vi vidare på nya äventyr🚗💨

Tidigt uppe o frukost! Iväg från Palm Springs mot svalare trakter, skönt👏🏼 Vi åker nog inte hit igen men spelar man golf o åker hit annan tid på året så är här fantastiskt, rekommenderas⛳️ Som vanligt blev det bergskörning, denna gång i stenöken, så vackert. Körde inom Escondido där vi åt på In'n'out burger. De godaste snabburgarna enligt oss😛

Vi checkade in på La Pensione i Little Italy och gick ner till det enormt stora hangarfartyget USS Midway! Otroligt intressant!
Här i San Diego är det skönare, typ 22 idag.

Linbana upp i bergen! Hallå, nästan Kebenekajse höjd och jag i en roterande vagn rätt upp😳Men söte Gud så fantastiskt! Och svalt! Men detta är verkligen Kalifornien i ett svep. Underbar och oväntad natur, upp och ner. Så härligt👏🏼

Inomhus var det ja! Jodå, vi åkte till Palm Springs air museum och det var oväntat kanoners! Dessutom fanns det gamla flygveteraner där som både flugit i Vietnamkriget och varit med om både det ena och det andra som vi pratade med. Vördnad och respekt🙏🏻

Lite oväntat dock, så dök det upp en "airforcePete" som ville visa glädjen över att fixat både att testat fallskärmshopparsätena till cock pit🙄👏🏼

Kvällen har nu slutat nere i Downtown Palm Springs. Trampade lite extra på Chers ex. Han var en skitstövel mot henne😕
In i dimman o Over and out🤗