I tisdags var det dags för ett nytt litet äventyr. Vi gjorde en dagsutflykt till 4 små öar som ligger utanför Krabi längs västkusten i södra Thailand. Det var en fantastisk upplevelse för ögat, kristallklart vatten, snorkling bland korallerna och en lunch med en härlig vy.

Öarna som vi besökte hette: Tup Island, Poda Island, Chicken Island och Tungming Island.

På ena bilden posera våra nya vänner, Malin och Tanja som vi träffade på Koh Tao för några dagar sedan. Vi håller ihop än så länge, deras resa slutar dock om 1 vecka!

På den andra bilden kan ni se den ön som heter Chicken Island då den ser ut som en kyckling med lite fantasi!

Vi har för övrigt 3 nätter kvar i Ao Nang, innan vi kommer fortsätta vår resa mot Phi Phi Island.

• Resa

Här på Ao nang beach har vi hittat vårt nya favoritställe när det kommer till mat. Denna killen gör lätt godaste pad thaien som finns!

• Resa

Även fast det kanske inte har synts på alla bilder så har vi haft väldigt otur med vädret. Detta var även anledningen till att vi åkte vidare från Koh Tao till Krabi lite tidigare än planerat. Innan vi lämnade Koh Tao ville vi dock testa på snorklingen. Under dagsturen med snorkling som tog oss runt hela ön stannade vi på en annan lite ö som var magisk. Dessvärre spöregnade det men så fort det blev uppehåll sprang vi ut på stranden och knäppte lite bilder. Just nu befinner vi oss i Krabi och vädret börjar arta sig. Vi är båda rätt trötta på att resa runt nu så här stannar vi nog lite mer än en vecka.

När vi bodde vår sista natt på hotellet uppe i djungeln stötte vi på två trevliga tjejer från Malmö. Det slutade med att vi bestämde oss för att dela en taxi in till stan för att sedan äta tillsammans. Kvällen slutade på stranden med lite drinkar och en grym eldshow🔥

• Resa

Efter en vågig båttur ut till Koh Tao tog vi en taxi till vårt hotell. Det visade sig ligga mitt ute i djungeln vilket var lite jobbigt samtidigt som det hade sin charm. Johannes gnällde på myggorna och jag började gråta när jag såg en spindel vars kropp var större än min hand😳 Poolen var väldigt mysig och hade även lite havsutsikt, dock har vi inte haft så mycket sol än så länge så på dagarna har vi mest gått runt i staden och ätit gott.

Idag var vår sista dag i Hua Hin och vi bestämde oss för att promenera ner till stranden efter att ha sovit i ca 12 timmar. Båda var trötta igår vilket resulterade i att vi bestämde oss föra att inte ställa något alarm, är ju trots allt semester. Vaknade kl 13.20 och var båda chokade över hur vi kunnat sova så länge. Måste varit den långa resan som tagit på krafterna. Väl nere på stranden tog vi en mangodrink som var bland det bästa vi smakat😍 verkligen 100% färsk och mogen mango!

På kvällen drog vi ner på stan för att hitta något gott att äta. Efteråt blev det även lite efterrätt och fotmassage. Imorgonbitti går vår resa vidare till Koh Tao där vi planerar att stanna lite längre och båtluffa mellan öarna i närheten.

• Resa

Det har varit en lång resa men nu är vi ÄNTLIGEN framme. Hungriga, ont i huvudet och jetlag är orden som skulle kunna beskriva denna dagen.

Efter att ha vilat lite på hotellrummet drog vi ut för att kolla läget i staden. Vi hittade en supermysig marknad men blev varken friterade kackerlackor eller larver till middag ikväll. Imorgon tänkte vi dra till stranden om solen kikar fram och även leta efter boende för de kommande nätterna. Hoppas ni har det bra där hemma och ja mamma (Eva) vi lever och mår bra trots att vi inte ringde direkt efter att vi landat😚💋

• Resa

Den 5:e November klockan 14.00 lyfter vårt plan från Köpenhamn och vi beräknas vara framme i Bangkok 07:10 dagen efter lokal tid. Efter att vi landat är planen att ta första bästa buss till Hua Hin där vi har bokat boende för de två första nätterna på Sofia Hotell. Förvånansvärt fräscht för att kosta 49kr/person och natt! Får väl se hur länge vi lyckas hålla "backpacker-budgeten" men än så länge ser det ju lovande ut. Vi planerar inte att stanna i Hua Hin speciellt länge men eftersom det endast låg 3 timmar från Bangkok kändes det som ett bra första stop innan vi drar vidare till de thailändska öarna.