Förra helgen hade vi en helg i Helsingborg med Anna och Christian som körde ner från Stockholm. Lång resa för kort tid. Vi har tänkt köra upp flera helger men tjejernas förkylning och att det skulle bli många nya intryck varje dag där, gjorde att det aldrig blev av. Det får bli i sommar.

Vi bodde i mammas lägenhet medan hon var i Grekland på semester så det blev perfekt.

En mysig fredagskväll med en enkel och god pastarätt och lite vin.

I lördags mötte vi upp Helena som kom från Malmö med tåg. Vi tog först en dricka i solen medan hon och Otto åt lunch. Sen bytte vi till ett annat ställe nere i hamnen där vi åt lunch. Satt inomhus för där blåste det kallt, men det passade bra för det var dags att amma de små liven.

Någon glass i solen innan Helena åkte hem igen blev det inte, för vi frös.

Istället gick vi andra hem och satte oss med lite vin och snacks på balkongen. Där var det varmt och skönt. En liten stund hann jag sitta där innan det var amningsdags igen.

Ytterligare en mysig kväll, med högrevsburgare och mys!

I söndags körde vi förbi pappa i tårstarp på vägen hem och innan Anna och Christian körde mot Stockholm. Pappa bjöd på kåldolmar med kokt potatis, sås och lingon. Sen blev det en kopp kaffe och glassbåt till efterrätt.

Älskar se tjejerna i ens familjemedlemmars famn<3

Två månader har gått sen våra liv förändrades. Det har hänt mycket på den tiden. Förutom att de har gått upp över ett kilo i vikt, har de börjat le ibland, följa någorlunda med blicken och blivit jätte starka i nacken. Så roligt att se utvecklingen, men vad fort det går. Tror det första året kommer gå skrämmande fort...

Nu har vi börjat planera namngivelsen och det står mellan två datum i sommar. Faddrarna har hedrande tackat ja när vi frågade och på onsdag ska vi kolla på lokal, sen spika datum och börja förbereda resten.

I helgen har vi först fått besök av Daniels kusin Lina som kom på besök i fredags. Sen kom Biggan förbi stugan i ett par timmar igår, lördag. Ellen fick ligga i hennes famn under hela besöket och mysa. De fick jätte söta klänningar från Zara, en blå/vit randig och en vit med röda prickar.

De vill träffa dig snart igen B!!

Idag på Valborgsmässoafton kom mamma förbi efter lunch och hade köpt med sig fikabröd. Vi har kunnat sitta ute hela eftermiddagen och tjejerna har sovit i vagnen, ja förutom en amningspaus. Härlig dag!

Fler sådana här dagar tack!!

Enligt väderprognosen blir det lika fint imorgon. ​

0-3 månader, Min vardag

Det har varit mycket stillasittande eftersom det ska matas hela tiden känns det som. Nu är det lyx att få ta en dusch eller äta tillsammans utan skrik eller stressen av att någon ska vakna. Jag åt fort förut men nu slår jag rekord :)

Syns dagarna går så fort för jag vill hinna mer och framförallt känna mig lugn under amning eller tiden det tar att rapa tjejerna eller känna man hinner ge dem mer tid utan att så mycket annat kommer i kläm.

Men igår var vi inne i stan och besökte skattekontoret för att ansöka om personnummer till våra döttrar för att senare ansöka om pass. Nu har de som sagt enbart samordningsnummer och ett provisoriskt pass.

Skrev även in oss på arbetsförmedlingen på väg hem, eftersom de informerade oss om det på skatteverket. Detta för vi inte har någon föräldrapenning ännu och ingen av oss jobbar.

Gick ner till Ica förut för att få lite luft men mest för jag haft sug efter lösgodis hela dagen och saknat många av sorterna i Skottland.

Småbarnsföräldrar kräver sockerkick, egentligen hela tiden. Energi tack!!

Som vanligt köper vi gärna i varsin påse :)

I söndags var det äntligen dags för Agnes att träffa sina kusiner. Och för faster Jessica att träffa familjens nya medlemmar.

Agnes var jätteduktig med Olivia och Ellen. Hon såg så stolt ut när hon höll dem.

Hur fina är inte dessa bilderna!

Efter en vecka med fullt upp och stressiga dagar var det äntligen torsdag och dags för oss att flytta hem igen. Upp tidigt för att hinna göra sig i ordning, mata tjejerna, städa det sista och bära ner allt. Med elva kollin och två spädbarn så körde taxin oss till Edinburghs flygplats lite över tio. Tur vi beställt en stor bil.

Vilken skön känsla att låsa dörren och lämna städningen bakom sig. Kommer däremot sakna Glasgow för vi har trivts väldigt bra och det är såklart många minnen av både graviditet och första tiden som föräldrar.

Väl på flygplatsen körde vi tre vagnar med väskor och en barnvagn mot check- in. Fick plasta in easyfixen och liggdelarna innan vi checkade in. Vagnen och bilbarnstolarna kunde vi köra fram till vi steg på och att de tog hand om det då. Perfekt!

Visst var vi nervösa inför flygresan och hur det skulle gå med Olivia och Ellen. Kommer de skrika hela vägen? Bajsblöjor som ska bytas? Osv.

Men de sov hela vägen i varsitt knä på oss, fastspända i deras små bälten. Så skönt!

En timme försenade, landade vi äntligen i Danmark för svärföräldrarna mötte oss.

Sen körde vi över till svensk mark i vår nya bil i följe efter Roger och maria. Vi kom bara över bron i stort sett när det var kaos i bilen med två hungriga döttrar och blöjorna behövde bytas. Så vi tog två flugor i en smäll och åt själva middag på mc' Donalds. En och en halv timme senare kom vi till stugan vid elva.

Satt uppe sent men sen fick vi sova fyra timmar i sträck. Wow! Sen somnade jag om två timmar vid sju. Vaknade upp till bryggt kaffe, nyköpta frallor och goda pålägg. Lyx! Har saknat gott bryggkaffe och god skinka.

Idag har vi besökt BVC och allt gick bra med längd och vikt.

0-3 månader

Alla tips mottages om hur vi kan få tjejerna att rapa eller rapa snabbare? Just nu kan det dröja såååå länge, till och med att det aldrig kommer någon. Ofta är de så trötta och sover.

Hicka får de ofta och det händer rätt ofta att de kräks en längre tid efter matningen när de inte rapat.

Så kom gärna med tips!!

Min vardag

Glad Påsk allesammans!

En påsk utöver det vanliga men som inleddes med Daniels födelsedag. Även den blev annorlunda med två små barn och fixande inför kommande vecka. Eftersom vi fortfarande inte har passen klara för Ellen och Olivia så flyger vi inte hem förrän nästa vecka, på torsdag. Vi ska till svenska konsulatet på tisdag förmiddag och ordna deras pass. Bilder tog vi tidigare i veckan så nu är allt förberett.

Hemresa och flytt betyder att det är mycket som ska göras. Det ska rensas, packas och städas. Skillnaden från andra år är att det nu tar mycket längre tid med två spädbarn i vårt liv. Herregud vilken skillnad, särskilt när det tar hundra år att få dem att rapa efter att de har ätit.

Ena badrummet fick jag gjort på två dagar för det blev kaos mitt i städningen första dagen och skulle matas. Igår började vi packa och fick ugnen skrubbad och rengjord. Uppe på köksskåp tog jag häromdagen.

Idag har vi fortsatt packa, tvätta och rensa, ska även rengöra fläkten.

Som paus ska vi snart gå ut och gå med tjejerna en liten sväng så de får frisk luft. Är riktigt sugen på en Coca Cola idag igen, så det får bli en sväng inom affären.

Vårt mål för dagen blir att dra fram den stora och klumpiga soffan för att dammsuga bakom och under. Eventuellt även under sängarna.

Med detta sagt förstår ni kanske att jag inte har haft tid att blogga så mycket på sista tiden.

Hör kommer två bilder från idag!