Bild:
Frukost, lättare lunch, mellanmål, nattmat, efterrätt, You name it!
Så enkelt o lätt: kvarg (utan tillsatser eller onödiga medel!


Det är det små förändringarna, måltiderna, träningspassen som spelar roll tänk på det !!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

  • Mat
  • 17 readers

Likes

Comments

Är du också en sån person som gärna hoppar lite måltider här och där och sover lite mindre för att du vill hinna med så mycket som möjligt på en dag ?

Det är jag i alla fall + att jag jobbar otroligt mycket !

Detta kräver ju nödlösningar för att man ska fortsätta sitt Go hela tiden!

En lösning är att äta på vägen, så här kommer lite tips på ta med mat!

- MELON är jätte härligt o äta (speciellt nu på sommaren)! Hacka upp melon dan innan och lägg i en Take away mugg eller gammal glass låda och ha som snacks på vägen dit du ska!
(Ps! Finns även o köpa färdigpackad melon på salladsbuffé på ica)

- MACKAN man tar med sig är ju en klassiker!
Finns inte så mycket mer att säga där.

- köp en YOGHURT MUGG!
Jag har köpt en hårdplast take away mugg som bokstavligen är skräddarsydd för yoghurt/kvarg ! Detta är en rekomendation, du sparar massa pengar på att ta med yoghurt istället för ett köpa på vägen !

Likes

Comments

Jobbar ju lördagskvällar nu för tiden när det finns ork! Så idag blev det sovmorgon för min del, blev därför en härlig brunch ala hemgjord med massa nyttigheter i bra kombo!

Min tallrik bestod av
> 2 vändstekta ägg
> 1 ristad fullkorns-toast
> selleri sticks
> tomat

Och till maten drack jag nypressad juice av apelsin och blodapelsin!

Likes

Comments

Jag är tillbaka på gymmet och jag hoppas att du aldrig slutade gå till gymmet!

I alla fall samlat på mig lite nya tränings idéer under min försylnings-tid så från och med idag ska jag försöka ha en rutin varje dag jag följer !

Here it is:
6.50 - gå upp
7.20 - äta frukost
- havregrynsgröt rårörda lingon
- Flingor, frukt och havremjölk
7.40 - gå till bussen
10.30 - lunch
16.00 - äta på jobbet
- keso & banan
17.30 - 19.30 - gymma
20.00 - middag

Kanske skapar inspiration till en rutin för dig?

Jag körde ben och mage som ett come-back pass idag på gymmet! Helt ok gick det för att vara första passet efter försylning! Körde hela 100 min (1h och 40 min) så känner mig nöjd!
Nu kör vi hörni !! Ny dag imorogn

Likes

Comments

Så då va det söndag och här har jag en frukost/ en del av frukosten som är något jag ser fram emot att sätta mig i soffan framför datorn/favorit serien att äta när jag är ledig!
Passar perfekt för den som har brottom på morgonen/ eller som ett lättare mellanmål !!

- - ................. - -
Recept:
(Jag använder ett glas i whiskyglas-form)

- Fyll glaset med naturell fil/ smaksatt om du vill det
- rör i 1 msk chiafrön
(Låt stå över natten för bäst protein-upptag av fröna)


Topping:
-kockos flingor
-torkade gojjibär
- 1/2 passionsfrukt

Jag använder även ibland som topping:
- torkade pump frön
- solros frön
- havregryn

Likes

Comments

Här är min ny favorit att avslut ditt magpass på, perfekt också på ett magpass i kombination med armar!

Väldigt värt att prova på om du strävar efter att ta ut dog lite extra på nästa gympass!

Likes

Comments

Halloj! Då har vi en fredag fylld med snö och dessutom en röd dag!

Enligt mig borde gymmet aldrig va stängt men idag passade ändå dom förkortade tiderna in i mitt schema! 9.00 öppnade dörrarna jag satte min fot där 11 och körde ett härligt ryggpass!

Efter det tog jag fram lite falafel kryddade biffar tillsammans med lite cous cous och en avokado! En riktigt enkel och bra måltid efter träning om jag får säga det själv!
Som min käraste alltid säger: ät en massa mat annars kommer du ingen vart med träningen ändå !!

DAGENS TIPS;
Nästa gång du slår en tanke på mat efter träningen, tänk till lite extra helt enkelt! På hur mycket och vad det är du tänker slänga i dig !!

  • 2017, Träna
  • 138 readers

Likes

Comments

Dom flesta har väl gjort nyårs löften, nu är utmaningen att uppfylla dom! Detta tips kan hjälp i dom flestas nyårslöften tror jag; köp en kalender!!

Det mesta man inte hinner göra har med en dålig planerad dag eller att man inte tagit reda på tiden man hade! Köp en kalender och börja redan nu med att planera hur dina kommande veckor/ våren eller till och med året ska se ut!

Inga men,DO IT!!

Likes

Comments

Oj vilken resa 2016 har varit! För ett år sen var jag definitivt inte på samma plats jag är idag !!

Dessa ord är mitt mål att säga nästa nyår också och jag råder dig till att göra det samma!

Detta år handlar det om nytt jobb, nytt umgänge och nya erfarenheten i mitt oj!!
Bland annat att Träningen har blivit en livsstil för mig och den livsstilen fortsätter, vill ni följa min kommande resa så vet ni var ni hittar mig !!

Nu till dig vill jag önska ett gott nytt år och ett lycka till med dina kommande mål! Som min kollega sa här om dagen "en förändring är sällan en dålig sak!!

Gott Nytt År

  • 2016
  • 133 readers

Likes

Comments

​Julen är firad, mellan dagarna är här och dom lugna stunderna har spenderats på gymmet för min del! invigt mina nya härliga julklappar som jag älskar !

Fick en massa härliga presenter från mitt nya favorit märke STRONGER som gjort succe både som mode och träningsmärke senaste tiden!! 

!! Spana in deras sida !!

http://www.stronger.se/se/ http://www.stronger.se/se/

Likes

Comments