ILLUSTRATIONS, PROYECTS

The term dark romanticism comes from both the pessimistic nature of the subgenre's literature and the influence it derives from the earlier Romantic literary movement. Dark Romanticism's birth, however, was a mid-nineteenth-century reaction to the American Transcendental movement. Transcendentalism originated in New England among intellectuals like Ralph Waldo Emerson, Henry David Thoreau, and Margaret Fuller and found wide popularity from 1836 through the late 1840s.The movement came to have influence in a number of areas of American expression, including its literature, as writers growing up in the Transcendental atmosphere of the time were affected .Some, including Poe, Hawthorne and Melville, found Transcendental beliefs far too optimistic and egotistical and reacted by modifying them in their prose and poetry–works that now comprise the subgenre that was Dark Romanticism.Authors considered most representative of dark romanticism are Edgar Allan Poe, Nathaniel Hawthorne, Herman Melville,poet Emily Dickinson and Italian poet Ugo Foscolo.


Fallen man's inability fully to comprehend haunting reminders of another, supernatural realm that yet seemed not to exist, the constant perplexity of inexplicable and vastly metaphysical phenomena, a propensity for seemingly perverse or evil moral choices that had no firm or fixed measure or rule, and a sense of nameless guilt combined with a suspicion the external world was a delusive projection of the mind—these were major elements in the vision of man the Dark Romantics opposed to the mainstream of Romantic thoug


Relation to Gothic fiction
Popular in England during the late eighteenth and early nineteenth centuries, Gothic fiction is known for its incorporation of many conventions that are also found in Dark Romantic works. Gothic fiction originated with Horace Walpole's The Castle of Otranto in 1764.Works of the genre commonly aim to inspire terror, including through accounts of the macabre and supernatural, haunted structures, and the search for identity; critics often note Gothic fiction's "overly melodramatic scenarios and utterly predictable plots." In general, with common elements of darkness and the supernatural, and featuring characters like maniacs and vampires, Gothic fiction is more about sheer terror than Dark Romanticism's themes of dark mystery and skepticism regarding man. Still, the genre came to influence later Dark Romantic works, particularly some of those produced by Poe.

Earlier British authors writing within the movement of Romanticism such as Lord Byron, Samuel Coleridge, Mary Shelley, and John Polidori who are frequently linked to gothic fiction are also sometimes referred to as Dark Romantics. Their tales and poems commonly feature outcasts from society, personal torment, and uncertainty as to whether the nature of man will bring him salvation or destruction.


El término romanticismo oscuro proviene tanto de la naturaleza pesimista de la literatura del subgénero como de la influencia que deriva del movimiento literario romántico anterior. El nacimiento del romanticismo oscuro, sin embargo, fue una reacción a mediados del siglo XIX al movimiento trascendental estadounidense. El trascendentalismo se originó en Nueva Inglaterra entre intelectuales como Ralph Waldo Emerson, Henry David Thoreau y Margaret Fuller y encontró gran popularidad entre 1836 y finales de 1840. El movimiento llegó a tener influencia en un número de áreas de expresión americana, incluyendo su literatura, como Los escritores que crecen en la atmósfera Transcendental de la época se vieron afectados. Algunos, incluyendo Poe, Hawthorne y Melville, encontraron creencias trascendentales demasiado optimistas y egoístas y reaccionaron modificándolos en su prosa y poesía-obras que ahora comprenden el subgénero que era oscuro Romanticismo. Los personajes más representativos del romanticismo oscuro son Edgar Allan Poe, Nathaniel Hawthorne, Herman Melville, el poeta Emily Dickinson y el poeta italiano Ugo Foscolo.


La incapacidad del hombre caído de comprender plenamente los recuerdos inquietantes de otro reino sobrenatural que parecía no existir, la constante perplejidad de los fenómenos inexplicables y metafísicos, la propensión a las elecciones morales aparentemente perversas o malas que no tenían una medida firme ni fija ni una regla, y Un sentimiento de culpa sin nombre combinado con una sospecha de que el mundo externo era una proyección engañosa de la mente-éstos eran elementos principales en la visión del hombre los románticos Oscuros opuestos a la corriente principal de la vida romántica


Relación con la ficción gótica

Popular en Inglaterra a finales del siglo XVIII y principios del XIX, la ficción gótica es conocida por su incorporación de muchas convenciones que también se encuentran en las obras románticas oscuras. La ficción gótica se originó con el Castillo de Otranto de Horace Walpole en 1764. Las obras del género comúnmente apuntan a inspirar el terror, incluso a través de relatos sobre las estructuras macabras y sobrenaturales, perseguidas y la búsqueda de identidad; Los críticos suelen notar los "escenarios demasiado melodramáticos y las tramas totalmente previsibles" de la ficción gótica. En general, con elementos comunes de la oscuridad y lo sobrenatural, y con personajes como maníacos y vampiros, la ficción gótica es más acerca de puro terror que los temas del oscuro romanticismo de oscuro misterio y escepticismo con respecto al hombre. Sin embargo, el género llegó a influir más tarde obras Dark Romantic, en particular algunos de los producidos por Poe.

Los escritores ingleses tempranos que escriben dentro del movimiento del romanticismo tales como señor Byron, Samuel Coleridge, Mary Shelley, y Juan Polidori que se relacionan con frecuencia a la ficción gótica se refieren también a veces como románticos oscuros. Sus cuentos y poemas suelen incluir a los marginados de la sociedad, el tormento personal y la incertidumbre sobre si la naturaleza del hombre le traerá la salvación o la destrucción.

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