Resor

Halloj! Nu har vi precis kommit tillbaka till hotellet efter en riktigt härlig första dag i här i Fuengirola. Vaknade vid 8-tiden och 9 åt vi frulle tillsammans med Kjellgrens. Sedan drog vi till deras radhus som dom precis har köpt. Badade massor i deras pol, solade och spelade lite basket med småkidsen. Träffade även på hästar utanför radhuset! Hästmänniska som jag är hade jag faktiskt som mission att träffa en häst här i Spanien och det kan jag ju checka av nu, första dagen! Lite kul :)

Lunch åt vi på en jättemysig restaurang och efter det gick vi ner till stranden en sväng. Jag badade lite i havet och det var så himla skönt! Helt lagom varmt i vattnet, 35 grader i luften och nästan helt vindstilla. Så jäkla skönt att vara här, ta det lugnt och bara vara, utan att behöva göra något alls. Känns som om vi alla behöver det efter denna våren. Det blev sen middag och vi åt på en liten restaurang nere på strandpromenaden.

Imorgon ska vi spendera större delen av dagen på stranden, men innan det ska vi åka en sväng till Mira Mar som är ett shoppingcenter här i Fuengirola. Jag och Becca ska även se om vi kan vlogga lite och lyckas vi få till något hyfsat bra material, så länkar jag det i mina blogginlägg. Hoppas ni har haft en bra dag <3

Resor

God morgon alla sköna! Hade skrivit ett inlägg som jag skulle publicera igår, men när vi kom fram till hotellet och hade köket middag med Kjellgrens däckade jag direkt. Så jag skriver ett nytt nu :)

Resan igår gick bra. Jag fick köra bilen hela vägen ner till gränsen och det gick superbra. Känner att jag verkligen har koll på allt i min körning, så nu är det bara att vänta på dagen jag fyller 18! Flygresan gick ändå ok, men det var inte roligt för fem öre och jag mådde jättedåligt både på flygplatsen och när vi lyfte. Trotts det satte jag mig på planet och lät inte min extrema flygrädsla stoppa mig från att ta mig till Spanien och bästa Kjellgrens. Bara att bita ihop och göra det! När vi hade landat i Malaga hämtade vi vårt bagage och sedan hämtade vi ut vår hyrbil. Bilresan till hotellet är en hel historia för sig. Kortfattat: Mamma körde, pappa läste kartan tills jag tog över och Bea satt i baksätet och undrade om vi någonsin skulle komma fram. Vi lyckades ta oss upp för ett berg, in i något bostadsområde och ut på några konstiga småvägar. Efter mycket om och men kom vi fram till hotellet och kunde checka in.

Hotellet vi bor på är jättefint och vi har en fantastiskt fin utsikt över havet från vår lägenhet. Idag ska vi bekanta oss med Malaga och Fuengirola, och framför allt så ska jag sola! Hästmänniska som jag är, längtar jag redan efter ponnybusarna där hemma och ska jag vara ärlig så gjorde jag det redan när vi åkte igår morse. Men jag vet att dom har det toppenbäst och jag får ju träffa dom på lördag igen <3 Men nu, nu ska jag bara njuta av att vara ledig och inte behöva göra någonting!

Nu väntar en härlig vecka här i Spanien! Förbered er på MASSA bilder, både här på bloggen och på mina andra sociala medier :) Hoppas ni har det bra <3

Calmiak, Copernicus Arden, Resor

Hej hopp och glad midsommar på er! Allt är nästan packat nu, bästa ponnyvakter och husvakter är installerade och allt är fixat och klart. Eftersom både jag och Bea var på läger i veckan började vi packa igår. Lite stressigt att hinna tvätta allt som ska med, men det får gå. Hade inte velat hoppa över lägret för det :) Jag är supertaggad på att komma ner till Spanien och det ska bli skönt med lite sol, bad och att träffa Kjellgrens igen! Jag är säker på att det kommer bli en toppenvecka! Dock är jag inte lika taggad på flygresan ner och hem. Är flygrädd och hatar rent ut sagt att flyga. Får sån panik både innan och under själva flygresan, det är riktigt jobbigt. Men samtidigt kan jag inte låta min rädsla styra mitt liv, utan jag måste ändå kunna göra saker som jag vill utan att flygrädslan stoppar mig. Det är inte kul och när jag väl sitter i flygplanet vill jag bara ta mig ut, men om jag inte fortsätter pusha mig själv kommer jag ju aldrig lyckas besegra rädslan. Envishet, vinnarskallen och den härliga känslan som kommer när man lyckades med något som var motigt, är det som driver mig att fortsätta flyga. Rädslan ska INTE få ta över mitt liv eller hindra mig från att göra roliga saker. Det är ett som är säkert!

Mitt favoritquote just nu är följande: "A comfort zone is a beautiful place but nothing ever grows there."

Hoppas ni får en fortsatt fin midsommar <3

Finisarna <3

Calmiak, Copernicus Arden, Hästäventyr

God morgon! Igår hann jag tyvärr inte skriva detta inlägget, men bättre sent en aldrig! Det var sista lägerdagen igår. Jag red på morgonen vid 07.30 och då hoppade jag Bella lite. Hon var lite trött men tyckte det var roligt ändå, och bra gick det. Sedan åt vi lunch och efter det var det dax att plocka iordning alla grejor. Eftersom hästarna ska vara där nere ytterligare en vecka, behövde vi inte packa ihop alla deras saker. På kvällen åkte vi hem och väl hemma tog jag och en kompis mopparna ner till havet och badade lite. Det var mitt andra bad detta året, och jag kan säga att det kändes inte som att det är mitten av juni. Så himla kallt och vi höll på att frysa ihjäl, men roligt var det.

Utvärdering utav lägret: Jag tycker att dessa fyra dagar har varit riktigt roliga! Har träffat nya människor, ridit nya hästar och lärt mig massor! Det har varit riktigt roligt att rida storhästar, både i hoppning och dressyr, och nu tror jag att jag börjar få kläm på det. För det är ju inte alltid helt lätt att gå från ponny till storhäst. Att rida storhäst krävs lite mer styrka och stabilitet, och det är mycket mera häst att hålla koll på. Sedan är det ju självklart beroende på vilken idivid hästen är, vissa är ju lättare än andra att rida. Så det var riktigt roligt att faktiskt få rida storhäst dessa fyra dagar!

Nu ska jag faktiskt dra mig till gymet en sväng, sedan ska jag packa hela dagen. För på lördag, då går flyget till Spanien! Det ska bli så himla roligt och jag är riktigt taggad. Men hästmänniska som jag är så kommer jag sakna ponnybusarna. Tur då att dom har det bra på ponnypansionatet! Hoppas ni får en fin torsdag <3

Tack Eppie och Wille för ett riktigt roligt, intressant och lärorikt läger!

Calmiak, Copernicus Arden, Hästäventyr

Halloj! Nu blev det ett sent inlägg idag igen. Har verkligen fullt upp hela dagarna, så hinner inte skriva på bloggen förutom på kvällen... Tiden går fort när man har roligt! Idag gick jag inte upp lika tidigt som igår. Klockan ringde 07.00 och vid ca 8 var det frukost. På schemat för första ridpasset var det hoppning som gällde. Jag red Bella och det gick faktiskt riktigt bra. Det känns verkligen som om jag har kommit ur min "svacka" som jag har haft under våren och att det går framåt nu. Har flyt i min ridning, är mer följsam och inverkar rätt. Plus att jag inte trillar av längre!

Efter ridpasset åt vi lunch, byggde om och la till några hinder till banan och bara tog det lugnt en stund efter det. Passade på att lägga mig i sängen en stund och jag somnade direkt när huvudet nuddade kudden, trotts att klockan bara var 12. Stensov i ca två timmar innan det var dax för pass nr 2, dvs. uteritt. Hela gänget red ut och det var riktigt mysigt. Väl hemma fixade vi stallet, åt tisdagstacos till middag och fruktsallad med glass till efterrätt.

Imorgon är det sista lägerdagen. Det har verkligen varit ett roligt och lärorikt ridläger, men fina vänner och massa skratt och bus. Så det är lite tråkigt att det är slut imorgon. Men som sagt, tiden går fort när man har roligt! Nu ska jag sova, imorgon ringer väckarklockan 06.45. Natti natt <3

Ja, såhär ser mina dagar ut. Inte så dumt faktiskt :)

Calmiak, Copernicus Arden, Hästäventyr

Go kväll! Nu blir det ett sent inlägg, men har haft fullt upp hela dagen. Igår em löshoppade vi några hästar och det gick kanon. Efter det var vi dock så himla varma och svettiga, så vi drog ner till havet en sväng för ett dopp. Det blev årets första för min del och det var faktiskt riktigt skönt!

Idag ringde väckarklockan tidigt, kl 06.00. Vid 7 åt vi frulle och 07.45 började vårt första ridpass. Det var markarbete som stod på schemat och jag red Bella. Det gick bra, kul var det också! Efter det tog vi det lugnt en stund innan vi drog ner till havet. Vi åt pizza till lunch, badade, spelade kubb och åt glass. Riktigt mysigt! Kl 18.45 började dressyrpasset. Jag fick rida Kenny som är en stor storhäst kan man säga, haha! Mycket häst att rida och det kommer förmodligen kännas i benen och magen imorgon, jag som är van vid ponny. Men det var riktigt kul, både dressyrpasset och även att få rida en ny häst igen! Bra gick det också :)

Kvällen har bestått av jättegod middag, ännu mera glasskäkande och nattning av ponnysarna. Imorgon ska jag försöka lägga upp inlägget tidigare än vad jag gjorde med detta. Hoppas ni tycker det är kul att läsa vad som händer här på dagarna och kommentera gärna om det är nått speciellt ni undrar. Nu ska jag sova, väckarklockan ringer 07.00 imorgon. Godnatt <3

Calmiak, Copernicus Arden, Hästäventyr

Hej hopp! Igår kväll kom vi hit till Varberg med ponnybusarna. Vi packade upp, lastade ur hästarna och sedan käkade vi lite middag med de andra. Kvällen avslutades med lite jordgubbar, godis och en bra film innan vi gick och la oss runt tolv-halv ett...

Nu är kl 15:31 och vi har hunnit göra en hel del. Dagen började med att klockan ringde 07:00, upp och hoppa, fodra hästarna och på med ridkläderna. 08:00 åt vi frukost och 09:30 satt vi på hästarna. Vi skrittade ut en sväng innan dressyrpasset. Eftersom Copernicus har sommarlov så får jag låna hästar här hos Eppie, vilket är riktigt roligt! Visserligen rider jag andra hästar på t.ex. ridskolan, men där har jag ändå ett hum om hur dom är. Men idag hoppade jag upp på en ny häst, Bella, som jag aldrig ridit eller sett bli riden innan. Det var både lärorikt, roligt och det gick faktiskt riktigt bra! efter ridpasset gjorde jag en ordentlig borstning på Copernicus innan det var dax för lunch, både för två- och fyrbenta. Efter lunchen gick vi en sväng i skogen. Bea och Alice tömkörde Molle, en shettis medan jag och Eppie red Ocke och Kenny.

Det är faktiskt riktigt roligt att rida storhäst, även om jag älskar att rida ponny. Det är kul med variation och det är så annorlunda att rida antingen ponny eller storhäst. Så att jag faktiskt får rida bara storhästar under dessa fyra dagarna är verkligen kul, för det kommer en dag när jag faktiskt har storhäst själv och min plan är att om två år gå unghästutbildningen på Flyinge. Då är det ganska bra att ha vant sig vid storhäst!

Nu ska jag bara slappa en liten stund, kanske powernappa innan vi ska löshoppa lite hästar i manegen. På morgondagens schema står två ridspass, glasskäkande och en sväng ner till havet. Hoppas ni får en fortsatt fin söndag <3

Lite blandade bilder från dagen.

Calmiak, Copernicus Arden, Hästäventyr

Halloj! Idag är första dagen på sommarlovet och det känns riktigt härligt. Fint väder, 30 grader i solen och på utflykt med hästarna. Det kan inte bli mycket bättre! Dagen har bestått av packning, packning, packning och vi åkte även in till stan en sväng för att handla lite grejor. Men just nu sitter vi i bilen, med ponnysarna där bak, på väg ner till Varberg för fyra dagars läger! Är riktigt taggad och det vet jag att både Bea och hästarna är. Copernicus har förmodligen känt att vi skulle göra något spännande när han såg oss springa runt och packa, för han varit tagga hela dagen och varit välldigt pratglad! Det är kul att se att han faktiskt vill ut och åka, och att han visar det så tydligt. Riktig liten sötnöt! Calmiak var också taggad, men han vet att han är stor och rutinerad, så han har lärt sig att ta ett chillpill till skillnad från Copernicus.

Ikväll ska vi fixa allt med hästarna och packa upp alla saker. Imorgon börjar lägret på riktigt och det ska bli kul! Ska försöka ta så mycket bilder som möjligt och jag har som mål att skriva ett inlägg/dag. Hoppas ni från en fin kväll <3

Calmiak, Copernicus Arden, Hästäventyr, Vardag, Resor

Äntligen har jag sommarlov! Så jäkla skönt att veta att jag kan göra vad jag vill i nio veckor och slippa skolan. Denna sista skolveckan var riktigt seg. Började med kemiprov på måndagen och fysikprov på onsdagen. Passade på att styrketräna lite på torsdagsmorgonen, för alla mina lektioner var inställda eftersom betygen redan var satta. Det var faktiskt riktigt skönt och senare på kvällen åkte jag ut till Vallda för att gå på min torsdagslektion på NHRK. Skolavslutningen idag var mysig, men jag kommer sakna klassen under sommaren!

Så, nu har jag alltså sommarlov och det betyder massa roliga planer! På lördag åker jag, Bea och ponnyerna på ridläger nere i Varberg. Copernicus får hänga med som sällskap eftersom han har sommarlov, så jag ska få låna en häst vilket ska bli roligt och spännande. Man lär sig så himla mycket på att rida andra hästar! Ridlägret håller på till och med onsdag v. 25 och efter det åker vi hem igen, fast utan ponnyerna denna gången. Dom ska få stanna kvar i Varberg ytterligare en och en halv vecka. Väl hemma ska jag skynda att packa inför nästa utflykt. För på lördag v. 25 åker jag och familjen till Spanien! Där ska vi träffa Kjellgrens och bara ha det skönt. Det ska bli riktigt skönt att ha en vecka med bara sol, bad och att umgås med familjen. Så förbered er på bildbomber under hela v. 26, haha! Dock kommer det kännas konstigt utan hästarna, men jag tror det är bra att längta för då inser man hur bra man har det <3

Efter Spanien kommer jag göra massa olika små utflykter. Förmodligen åker jag på ännu ett ridläger, Falsterbo ska jag kanske gå på och sedan i augusti kommer EM (hoppning, dressyr och körning) till Göteborg! Sedan ska jag bara mysa med hästarna, träna (kommer bli mycket gymmande), plugga körkortsteori för bilen, ta mc kort, träffa kompisar och bara njuta av livet. Jag tror och jag hoppas att sommaren 2017 blir grym och härlig på alla sätt och vis!

Jag kommer självklart uppdatera bloggen och mina andra sociala medier som vanligt under sommaren. Det kommer komma mängder med bilder och blandade inlägg om allt möjligt, för det mesta hästiga men även icke hästrelaterade. Hoppas ni gillar det och feel free att kommentera om det är nått speciellt ni vill att jag skriver om.

Ni hittar mig på följande sociala medier:

- Instagram: gabriiellasvensson

- Snapchat: sk8star

- Facebook: Gabriella Svensson

Hoppas ni får en härlig fredag <3

Calmiak, Copernicus Arden, Vardag

Halloj! Idag är det tisdag och snart är det helg igen. Jag har precis pluggat klart inför mitt sista prov (fysik) som jag har imorgon. Efter det är jag klar med allt, vilket känns riktigt najs. Ska bli skönt att bara kunna vara och göra vad man vill! Hästarna har det bra. Calmiak och Bea tränar för fullt och Copernicus njuter i hagen. Han har lite överskottsenergi om man säger så och undrar varför han inte får följa med på träningarna. Nu har han även kommit in i ännu en växtfas och växer supermycket just nu, så att han fick sommarlov lite tidigare är nog bra trotts att han vill jobba och träna hela tiden.

Nästa inlägg kommer upp på fredag och det ska handla om sommarens planer. Så är ni nyfikna, kolla in här då! Jag har inte så mycket att skriva idag, så jag passar på att lägga in massor med positiva och peppande quotes :) Hoppas ni får en fin dag <3