Träning, Resa

Äntligen!!!! Så har vi hittat hälsosammare alternativ. Älskar whole foods, det är en superbra matbutik. Det finns verkligen något för alla. När det finns zucchini nudlar och rödbetor med ingefära i salladsdiskarna, då vet man att det är det bästa möjliga lunchställe och matbutik!!! Det är inte lätt att äta rätt när man är på resandefot. Bahamas hade sämsta tänkbara alternativen. Jag provande att ta kyckling, fisk och sallader men jag fick antingen in friterad mat eller sallad dränkt i dressing. Även om jag älskar fetmat och sötsaker så har även jag gränser innan jag mår sämre. På söndag eller måndag kommer jag droppa en bomb angående hälsa och kost, så håll er uppdaterade!

Vi kom till Miami Beach när solen hade börjat gå ner och jag drog fram kameran direkt. Miami är en stad med mycket liv men inte alls som jag hade förväntat mig. Staden är väldigt utspridd och jag skulle säga att det inte går att promenera som förbindelse mellan de olika stadsdelarna, som man kan göra i bland annat London.

Resa

Nu åker vi vidare till Miami. Det ska bli så härligt med storstadsvimmel efter ca två veckor i paradiset. Men jag så verkligen så trött, det blev en tidig morgon med lite sömn. Det gäller att rycka upp sig nu, för att det första vi ska göra är att shoppa!!!

• Resa

Resa

Nu drar vi oss tillbaka till Nassau!!

Resa

Idag är det vår sista dag på ön Great Exuma, så vi ska passa på att njuta och utnyttja dagen till fullo. Imorgon är det dags för oss att ta flyget tillbaka till Nassau och huvudön. Men endast för ett kort stopp över natten. För att på tisdag tar vi flyget igen men denna gång till Miami, där vi ska stanna ett par dagar. Jag gillar att ha ett stopp på vägen hem för att då känns det inte lika vemodigt att lämna ett paradis. Nu har vi något mer att se framemot!!

Igår var vi på en heldagstur. Vi fick träffa grisarna, simma i "The thunderball grotto" och prova den bahamska salladen "conch salad" ute på en sandbar. Grisarna var definitivt höjdpunkten på dagen. Men jag måste säga att grottan var överförväntan och så fin. Grottan hamnar utan tvekan på topp 10-listan på finaste plasterna jag har besökt. Min vattentåliga kamera gick sönder i veckan, så kunde tyvärr inte ta kort. Namnet på grottan kommer från från James bond filmen "thunderball" som spelades in där.

Dock så började båten ta in vatten (!!!) när vi kom fram till compass cay. Så det var bara att vända hem.. jag blev så besviken. För att på compass Cay kan man mysa med hajar. Det hade varit häftigt att göra och det var en av de saker jag absolut ville göra nu när vi är här på Exuma,Bahamas.

Vi har idag varit ute på vår efterlängtade tur, som jag har nämnt om i tidigare inlägg. Bilderna är ifrån när vi väntande på att få åka, mer uppdatering om dagen kommer imorgon!

Resa

Idag har vi spenderat hela dagen ute på en fanatiskt ö. Imorgon bär det av till min och Oskars drömtripp här på Bahamas. Vi ska äntligen ut till Pig Island, där finns de berömda simmande grisarna. Men först, är det BBQ och livemusik ikväll som vi ska på.

Resa

Vi har haft sämre väder de senaste dagarna, men det är så mycket härligare än Sverige. Idag är en typisk mysdag med en tur runt på ön och en god lunch väntar.

Resa

Simmar med rockor här på Exuma!! Vi har varit ute på en paradisö utanför Exuma två dagar nu och har levt ut vinterdrömmarna. Januari och 2017 levererar!!