Vad säger vi om lite lunch nu då? Jag har Precis vart på gymmet och kört lite intervaller på bandet. Jag kör väldigt varierade former när jag kör min cardio det kan vara crosstrainer, powerwalk i backe, intervaller, roddmaskin mm. Men till dagens pass då! Idag ville jag utmana mig då jag bokstavligen ALDRIG springer jag tycker det bara är usch och fy, rena pesten faktiskt men! Idag tänkte jag strunta i att det är tråkigt så jag gjorde en kortare session med intervaller då och riktigt korta sådana. I 30 minuter så sprang jag på 11an i speed varannan minut och varannan minut gick jag. Till min förvåning så var det inte så illa som jag trodde att det skulle vara utan faktiskt helt okej! Man ska verkligen utnyttja dom dagarna man är extra pigg och på bra humör att prova sånt man har dålig inställning till eller tycker är tråkigare för man får ett mycket mer positivt intryck av det då så nästa gång så har jag ett bättre ingångsvärde, så dagens tips är att prova det och se om man får en ny inställning till övningen då. Var dock trött efter och stretchade då en längre stund innan jag gick hem för att äta lunch. Lunchen blev en sallad med potatis från middagen igår som jag delade och värmde i pannan sen hade jag lite bacon och halloumi i samt ruccolasallad, tomat och gurka.

Här kommer bilder på efter träningen samt lunchen, kram!


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Godmorgon alla sköna!

Idag var det inte någon enkelmatch att ta sig ur sängen då träningsvärken från gårdagens Bodypump har tagit sin plats! Igår kväll var det ju så jag åt min veckas dos av godis då jag anser att man kan unna sig men det som inte får hända att det blir 4-5 ggr i veckan utan det räcker med 1 dag sen vilken dag i veckan kan man ju bestämma själv men jag tycker fortfarande det är mysigt att ha det en helgkväll när man ser film. När jag äter godis så äter jag begränsat alltså ett visst antal lösviktsgodisar (det antalet bestämmer man helt själv så länge man håller sig till det). Jag köper 10 lösviktsgodisar och ibland byter jag ut det mot en djungelvråls påse på 70 gram. Ska man strikt gå ner i vikt kan det ju vara ett tips att ha 1-2 månader utan godis helt och bara fokusera på vikten men sedan när man är nära målet eller vid målet kan man börja med belöningarna. Jag är ju endast en hederlig vardags människa som inte strävar efter att få en tävlingskropp eller några jättemuskler, endast träna så jag är nöjd med min kropp och mår bra och då tycker inte jag att det finns någon större mening med att inte få njuta lite också! Jag tror inte jag hade tyckt träningen var kul om all min mat räknades i gram och kalorier det skulle kännas för tråkigt att få skuldkänslor om man inte höll måttet eller unnade sig något. Jag anser att det är en onödig press då jag inte är överviktig eller särskilt otränad heller. Nog om godiset! Nu ska jag äta upp min frukost och sedan ska jag till gymmet och köra lite intervaller på rullbandet! min frukost består av ett stekt ägg, en avokado och smoothie som jag använt dessa ingredienser i!

Yoghurt

Blåbär

Hallon

Banan

Citronsaft

Lite vatten för en lättare konsistens skull

Såhär ser min frukost ut, kram!

Likes

Comments

Hej alla läsare!

Idag har jag vart på ett av mina favorit pass på gymmet, Bodypump! Jag tycker att det är ett grymt pass men bra upplägg. Passet är uppbyggt på 10 låtar och varje låt är fokuserad till en viss muskelgrupp. Det som jag tycker är så bra med detta pass är att man får träna hela kroppen ordentligt med vikter man själv väljer utifrån vilken muskelgrupp som tränas. Musklerna tränas funktionellt under passet dvs man tar inte det tyngsta man kan få gånger utan tvärt om med lättare vikter så man orkar träna muskeln uthålligt under en hel låt. Denna träningsform tycker jag är perfekt om man gärna vill få lite flås och förbränna mycket i kombination med styrka. Ett tips är att ge passet några gånger att vänja in sig då det är mycket nytt ibland, man känner sig dålig och att man inte hänger med men det kommer om man vågar sig på det några gånger. Det mest använda redskapet underpasset är en stång som man lägger på vikter av eget val på men det förekommer även fria vikter och att man använder sig av endast kroppens egna vikt. Bodypump släpps i "releaser" var tredje månad kommer en ny och då är det ny musik med nya kombinationer av övningar för att utmana sin styrka men det är alltid samma ordning musklerna tränas i. Så här ser upplägget ut för ett Bodypumppass!

Låt 1: Uppvärmning av hela kroppen med stång med lätta vikter på.

Låt 2: Benen tränas med övningen benböj i olika kombinationer med stång.

Låt 3: Bröst, liggandes på en stepbräda övar man bänkpress i kombinationer med armhävningar (varieras i releaserna)

Låt 4: Rygg i kombinationer mellan rodd, marklyft, frivändningar mm vilket varieras med stång.

Låt 5: Triceps tränas i väldigt varierande övningar beroende på release med stång, fria vikter, stepbräda, egen kroppsvikt.

Låt 6: Biceps tränas varierat med stång och fria vikter i en bicepscurl.

Låt 7: Benen tränas med mestadels utfallssteg med endast kroppsvikt men man kan välja vikt samt lite benböj.

Låt 8: Axlarna tränas i väldigt varierande övningar samt kombinationer med fria vikter, stång och ibland armhävningar.

Låt 9: Magen tränas med olika kombinerande övningar.

Låt 10: Nedvarvning och stretch.

Här kommer en bild på redskapen som används under ett pass, kram!

Likes

Comments