Igår va det dags att se IT på bio med Izabelle, typ den enda vännen jag har som också gillar att kolla på skräck. Har hört delade åsikter om filmen men jag tyckte den va helt okej, rolig och läskig, vet inte hur många gånger jag hoppade till i stolen hehe. Men ja, alltså jag har väl aldrig varit speciellt rädd för clowner innan men nu vet jag inte vad jag tycker längre haha. Åkte hem direkt efter bion då Izabelle skulle ut med Ellen men jag orkade inte hänga med och jag har väldigt svårt att hålla i mina pengar när jag är ute och festar så det va lika bra att skippa det den här gången. Annars händer inget speciellt i livet just nu. Jag går fortfarande runt och funderar på framtiden och blir inte ett dugg klokare. Har så himla svårt för att bestämma mig då jag trivs med hur jag har det nu, men samtidigt vill göra något annat. Nu ska jag snart ladda om för en ny vecka i alla fall, får se vad jag hittar på men jag skulle verkligen behöva ta en dag och rensa ut min garderob på sommarkläder, känns inte som att man kommer kunna använda shorts längre och mamma kommer hit i Oktober så då ska jag försöka skicka hem en del onödiga saker som just nu typ bara ligger och skräpar. Hoppas ni haft en bra helg och hittar på något kul nästa vecka. Jag ska försöka börja motionera lite mer då jag saknar min morgonpromenad jag hade när C gick på nursery.

Har haft en mycket bra helg, inget speciellt att klaga på. Började lördagen med C, värdpappan körde oss till Swiss Cottage i deras nya Tesla vilket va väldigt kul. Väl där klättrade C ännu en gång hela vägen till toppen av klätterväggen. Drog senare till Stratford och mötte upp Hanna och Victoria då vi skulle gå på bio och se Everything, Everything. Riktigt bra film så verkligen tummen upp. Sen gick vi runt lite på Stratford innan vi åkte hem och jag tog det lugnt hemma. Tog en riktigt lång sovmorgon i söndags och sen på kvällen träffade jag Lovisa i Highgate där vi gick till en pub och åt middag. En lugn men ändå trevlig helg och nu har nya veckan dragit igång igen.

En vecka fylld med aktiviteter, eller inte haha. Det enda jag gjort utöver jobbet är att jag firade Nicolina med några andra i måndagskväll. Hon och hennes syster hade åkt hit och det är alltid mys när bästis kommer. Drog direkt till Camden efter jag slutat och gick till en Pub där vi drack öl och åt Nachos, en välbehövlig kväll. Annars har veckan varit som vanligt, C började balett i tisdags och igår hade hon simning igen. Idag har vi spenderat massa tid i parken efter skolan och vi trotsade regnet. Imorgon ser det ut att bli klättring igen på morgonen och sen ska jag möta upp Hanna och Victoria på eftermiddagen, trevligt. Sen förra söndagen blev det ingenting med Lovisa då hon va sjuk så vi gör ett nytt försök den här söndagen istället. Resten av den här fredagen ska jag spendera i sängen, är barnvakt men värdföräldrarna kom precis hem så hade kunnat gå ut men en fredagkväll hemma är inte så illa när man sparar pengar.

På tal om något helt annat så har jag idag varit här i 11 månader, kan verkligen inte förstå hur fort det har gått och jag vet fortfarande inte hur länge jag ska stanna, beslutsångest.

Den här veckan har verkligen bara rusat förbi. Va inte riktigt beredd på att det va lördag idag utan va mer inställd på att ta med C till skolan. På tal om det så har hon nu i alla fall äntligen börjat Reception. I torsdags följde jag med värdpappan när han lämnade henne för att se hur allt går till osv. Har redan träffat läraren innan men alltid skönt att ha lite mer koll. Det gick förvånansvärt bra och när jag hämtade henne på eftermiddagen va hon på otroligt bra humör, gillar skolan och pratade om allt hon gjort, ätit till lunch osv. Hon ser så stor ut nu gullungen med sina skolsaker. Jag tog henne även på simlektion som kommer upprepas varje torsdag nu. Hon har verkligen utvecklats i simningen sedan jag såg henne simma senast, i maj. Igår träffade jag Izabelle på dagen och lunchade på Wagamama, inte setts sen innan hon åkte hem på semester så det va kul att träffas igen och skoldagen för C gick bra men hon va väldigt trött så för att hon inte skulle somna för tidigt så försökte jag hålla igång henne genom att bland annat hoppa på studsmattan. Va barnvakt på kvällen och för första gången frågade hon mig om vi kunde lägga oss i sängen och läsa böcker. Brukar inte alltid vara så lätt att få henne i säng annars.
Idag har jag på förmiddagen varit med C och klättrat och den här gången klättrade hon hela vägen upp, är så stolt över henne och va så kul att se hur glad hon blev. Efter det mötte jag upp Victoria rör lite shopping och nu ska vi snart ut på O'neills. Det blir en bra kväll hoppas jag, imorgon vet jag bara att jag ska träffa Lovisa på kvällen och sen på måndag är bästis här och då ska vi fira hennes födelsedag. Ni får ha en fortsatt bra helg så hörs vi .

And I'm back in London. Varför ska det alltid kännas så jobbigt dagen man ska åka tillbaka hem hit men när man väl landat och börjat jobba igen så känns det skönt och kul att vara tillbaka?

Åkte i alla fall med ett sent flyg i söndags som blev nästan ytterligare 1h sena så landade inte på Gatwick förrän strax efter midnatt och 00.15 skulle mitt tåg gå... gissa vem som inte hann? Slutade med att jag fick vänta mer än en timma på nästa tåg så landade inte i sängen förrän 03.00. Tack till min värdfamilj dock som gick till jobbet senare och lät mig ta en timmas sovmorgon. Va jättetrött när jag vaknade igår men allt blev så mycket bättre när jag fick se C igen. Man saknar dom mer än man tror när man är på semester i två veckor. Fick kramar hela dagen och hon sa flera gånger att hon saknat mig vilket får en på såå bra humör. Hjälpte också eftersom jag är hemma med henne 12h om dagen nu fram till torsdag då hon börjar Reception.
Igår va vi på soft play på förmiddagen, åt lunch där och sen gick vi hem så jag kunde vila, men det ville såklart inte C och hon vägrade leka ensam så ja. Tillslut somnade hon dock faktiskt i soffan så jag fick en timma då jag kunde ta det lugnt. Idag har vi varit på biblioteket och Transport Of London Museum vilket va väldigt uppskattat av C. Där sprang vi runt i några timmar och efter det har vi varit hemma. Imorgon vet jag inte vad vi hittar på så vi får se. Känns i alla fall skönt att vara tillbaka i London, jag älskar ju den här staden.

Vaknade senare idag pga utekvällen. Vi lämnande inte lägenheten förrän runt 12 och då gick jag och köpte min sista Chimney Cake för den här gången och sen tog vi tunnelbanan för att kolla runt lite i stan igen, köpte frappuccino och tog sedan bussen till slottet. Gick runt där i 32 grader och sen va det tyvärr dags för mig att ta mig till flygplatsen för flyget gick vid kl 19.00. Gick från att svettas i 32 grader värme till att frysa i 12 grader.

Har i alla fall haft världens bästa resa och har varit så kul att hänga med Susie i en vecka. Nu längtar jag till nästa sommar då jag ska försöka ge mig på att åka dit i juli istället då det tydligen är nästan 40 grader varmt, hehe. Då har vi i alla fall tänkt att vara lite fler dagar vid Lake Balaton och hennes sommarhus, bara 11 månader kvar.

Vi vaknade upp relativt tidigt på torsdagen för att ta oss ner till den privata stranden. Temperaturen hade stigit till över 30 grader nu så det passade bra att vi va där då. Vattnet va kallt men ändå behagligt och vi solade i några timmar, utan något vidare resultat för min del haha. Efter det åkte vi runt sjön och besökte lite olika ställen, med ännu mer utsikter. Åt glass och kollade in de mysiga husen innan vi åt sen lunch och jag åt riktig Gulaschsoppa, mums. Man måste ju passa på att äta Ungerns maträtter när man är där. Sen va det en snabb bilfärd tillbaka till Budapest för att byta om, göra oss fina och dra ut till en nattklubb. En av Susies vänner hängde på som jobbar som också jobbar som au pair i London så vi ska väl försöka ses där. Hade i vilket fall som helst jättekul med dans och hur billig alkohol som helst, betalade 3kr för öl och 40kr för en mojito. På natten strax innan de stängde tog vi taxi hem och näst sista dagen var slut.

Onsdagen började med lite "klättring" uppför backen och alla trappor till toppen där frihetsstatyn står. Det var kokande varmt och jag svettades men efter några pauser lyckades vi ta oss upp till toppen och möttes av en helt fantastisk utsikt. Den här staden har så mycket att se och upptäcka och jag kan absolut inte få nog. Vi stannade där uppe ett tag i alla fall och gick runt innan vi tog oss in mot stan och gick in i lite souveniraffärer. På kvällen var det sedan dags att åka till Balaton Lake då Susies familj har ett sommarhus där. Det var helt magiskt att komma dit och hinna se det sista av solnedgången och innan vi gick och la oss tog vi en skön promenad kring området. Mer om sjön i nästa inlägget.

Tänkte börja att berätta om dag 1 än så länge då jag sitter på tunnelbanan på väg ut till stan för en utgång.

Anlände till Budapest sent natten till tisdag då planet va över 1h försenat. Susies pappa hämtade upp oss och körde oss till Susies lägenhet och där somnade vi nästan med en gång. På tisdagen var det tidig uppstigning och vi hade planerat in ett besök och guidad tur inne på parlamentet som är otroligt stort. Fick en senare tid en beräknat så vi hann med en promenad till Margaret Island (en favorit här i Budapest) och där köpte vi Langos och satte oss på gräset. Sen tillbaka till parlamentet och efter det drog vi hem en snabbis innan vi åkte tillbaka in till stan för lite drinkar och för att även se staden upplyst. Älskar Budapest och jag hade en jättebra första dag.

En vecka här hemma, hur det har gått så fort har jag svårt att förstå. Har spenderat mestadels av semestern att sova känns det som. Vaknat 12 nästan varje dag och det har på ett sätt varit ganska skönt, man får passa på medan man kan. I fredagskväll åkte jag i alla fall till Landvetter och mötte upp Susie som äntligen kom hit. I lördags gick vi runt en del i stan, kollade runt på lite grejer där samt lite hästar som rörde sig runt i stan pga EM. Avslutade med middag på Pizza Hut och filmkväll hemma i soffan. Igår blev det Liseberg hela dagen, jättekul verkligen och vi hade tur både med vädret och att det inte va överdrivet mycket folk. Vi va där hela dagen så va väldigt trött på kvällen. Idag ska jag äntligen åka till Budapest, passande att åka tillsammans med Susie. Det ser ut att bli väldigt varmt så jag kan få använda sommarkläderna igen. Ska försöka uppdatera er om dagarna där, annars hörs vi på fredag eller lördag när jag kommit hem igen. Riktigt otaggad på att åka tillbaka till London på söndag också, vill ha längre semester haha.