Vilket galet åskoväder det blev helt plötsligt igår. Satt på nattbussen när det började blixtra och när jag sedan gick från bussen till huset va det nästan lite obehagligt att vara ute så började springa haha.

Efter att jag vinkat av mamma igår så mötte jag upp Victoria i Camden för att gå på en spelning. Det va ett band jag aldrig hört talas om men de va riktigt bra och det va jättekul att gå. Drack några öl, snackade med bandet en stund efteråt och sen va ja på väg hem till Victoria för att sova där när jag kom på att städerskan kommer på morgonen och då kan inte larmet vara på så jag fick sätta mig på nästa buss tillbaka hem vilket sög. Vaknade upp imorse, alldeles för tidigt och alldeles för trött men städerskan kom i alla fall och jag har inte gjort något speciellt alls. Imorgon börjar jobbet igen och C ska på utflykt med nursery så jag ska lämna henne redan kl 8 och inte hämta henne förrän 17.00 så det blir lite extra ledigt imorgon men det gillar vi.

Vilka härliga dagar jag fått ha med min mamma. Värdfamiljen åkte ju bort i några dagar i lördags så det passade perfekt att ha mamma här. Dagarna har bara rusat iväg och just nu sitter vi på tunnelbanan då jag ska vinka av mamma på Heathrow. Igår hann vi som mamma önskat med en liten trip till Brighton. Det va perfekt att göra det på en Måndag då det inte va lika mycket folk som på helger och vädret va kanon med sol och 25 grader. Jag lyckades ju glömma badkläder hemma så det blev bara dopp av fötter och ben, men skönt det också. Vi tog sen på eftermiddagen tåget tillbaka och spenderade sista kvällen på hotellet och baren igen. Det va verkligen ett perfekt hotell så vi kommer definitivt bo där igen i framtiden. Idag gjorde vi inget speciellt, checkade ut från hotellet, åt frukost och sen åkte vi hem till Kentish Town där vi gick runt lite i området. Det kommer bli tråkigt att säga hejdå nu, men vi ses i alla fall om ca 1 månad igen.

Ingen söndagsångest här inte och det är så skönt. Nyss vaknat upp i typ världens skönaste hotellsäng, svårt att behöva kliva upp.

Mamma är ju här nu och fram till tisdag och det är så kul att spendera tid bara med henne. I fredags möttes vi upp utanför vårat hotell och åt lunch på Wagamama, sen gick vi ner till themsen en stund innan jag åkte hem för att jobba. C va väldigt excited över att min mamma skulle komma och äta middag med oss på kvällen och det va jättemysigt. Fick även försenade födelsedagspresenter, jättegulligt verkligen. Sen åkte jag och mamma in till hotellet och kollade på en film innan vi somnade. Igår tog vi först båten till Greenwich för att gå runt lite och kolla i bland annat parken och observatoriet. Vi avslutade med lunch på Bill's där jag åt en riktigt god Hamburgare och sen tog vi oss in till stan igen där jag försökte hitta något på H&M men misslyckades haha. Vi avslutade vår dag med drinkar på hotellets fantastiska bar med en helt otrolig utsikt och sen även lite Prosecco och en film igen på rummet.

Idag är planen bland annat Tate Modern då mamma vill dit, men sen får vi se. Imorgon blir det Brighton.

Efter att ha kämpat i en 1h med att få en envis C att somna och när man typ bara vill ge upp så får man helt plötsligt sekunder innan hon äntligen blundar höra I love you Gabriella. Hur kan en mening få en att glömma allt annat och bara le. Älskade unge.

Den här veckan har för övrigt gått väldigt fort, i söndags efter att jag kommit tillbaka hem till huset sov jag en stund innan jag mötte upp Victoria i Shoreditch på kvällen för att dricka lite öl och prata om allt möjligt. Det känns alltid lite tråkigt att lämna Sverige men när man väl kommer tillbaka förstår man varför man valt att bo här. Älskar livet i London och att flytta tillbaka till Sverige känns inte alls som något jag vill göra än på ett tag. Sen i måndags va det back to normal igen, C va glad att se mig och jag va jätteglad över att se henne också. Resten av veckan har rullat på och imorgon kommer mamma till London. Ska möta upp henne runt lunch och sen har hon blivit bjuden på middag av värdfamiljen här så det ska bli kul innan vi sen tar oss till vårat hotell som vi ska bo på i 4 nätter. Vi har lite saker som är inplanerat och det ska bli kul att spendera några dagar bara med mamma.

I alla fall för några dagar. Har som sagt några dagar, 15-19 ledigt också, något att se fram emot.

För att sammanfatta den här veckan så slutade hemresan i Söndags inte riktigt som vi tänkt då bilen slutade fungera vid Ulricehamn vilket slutade i bärgning till Borås där vi i sista stund fick tag på hyrbil. För att gör allt ännu jobbigare fick jag av någon anledning feber på resan hem också, men det gick över ganska snabbt tack och lov. I måndags tog jag det lugnt hela dagen och försökte vila upp mig efter en massa förlorad sömn. I tisdags fyllde jag år och spenderade dagen med familjen och trevlig middag på kvällen. Annars den här veckan har jag hunnit med lite fika, bio och en trip till Skövde för att hälsa på mormor. Veckan har gått alldeles för fort enligt mig, hade gärna stannat hemma lite till för att hinna träffa fler vänner då alla inte va hemma den här veckan. Har i alla fall bokat hemresa den 21 Augusti också för en veckas semester i Göteborg och sen även Budapest i några dagar för att hälsa på Susie. Sen back to London för min kanske sista månad som Au Pair och sen får man se vad som händer.

Hann som sagt med en liten sväng till Stockholm den här helgen så gårdagen spenderades i princip bara sittandes i flygplan och bil, haha. Blev även försenad hem till Sverige igår med nästan 2h pga fel på flygplanet. Jag hade satt mig på flyget och va så nöjd och hade nästan somnat när kaptenen säger att de har tekniska problem och vi va tvungna att byta flygplan. Absolut bra att de tar säkerheten först men jag va verkligen såå trött. Ett plus i alla fall till kabinpersonalen som va otroligt trevliga och hjälpsamma. Landade tillslut i alla fall och satte mig direkt i bilen från Göteborg till Stockholm, hade jag bara vetat om släktträffen tidigare så hade jag såklart bokat flyg till Stockholm istället men nu va det inte så.

Nu sitter jag i alla fall i bilen igen på väg hem, är vid farmor och farfars gravar i Linköping och sen åker vi direkt hem till Göteborg. Ska bli skönt att lägga sig tidigt då jag har mycket inplanerat nästa vecka som jag verkligen vill hinna med att göra.

Bilderna är från i påskas när jag åkte hem men nu är det äntligen dags igen. Sitter på Heathrow nu efter att ha fått gå upp 2.30 imorse så det är väl det enda jobbiga. Flyger till Göteborg men åker direkt till Stockholm så ska försöka sova i bilen då det tar några timmar.

Annars har veckan rullat på, i torsdags gick jag och C och besökte hennes nya skola där hon börjar Reception i September så vi va där i ca 45min innan jag tog henne till nursery fram mot lunch. Igår va jag med henne fram till 12 för hennes lärare från nya skolan gjorde ett hembesök, fick i alla fall extra betalt så det va inga problem. Sen på kvällen hade jag inga planer mer än att packa och sova så jag hängde med värdfamiljen till en Pizzeria vilket va så gott. Nu ska jag äta upp min frukost här på flygplatsen innan jag går på planet. Åker tillbaka till London om en vecka så ska verkligen njuta av att vara ledig.

Börjar med måndagen då. Träffade Olivia en sväng i Hampstead Heath då det var enda dagen den här veckan som det skulle vara sol. Pratade om allt vi gjort seden vi sågs senast (ja mycket kan hända på bara en vecka) och sen var det dags att hämta C. Gick till en lekpark i en timma ungefär och sen hem för bad och middag med familjen. Tidigt imorse åkte värdpappan till Amsterdam som han gör varje vecka och eftersom värdmamman är i Köpenhamn så fick jag vara uppe extra tidigt med C då hon va vaken redan kl 6 så nu är jag ganska så trött. Mötte i alla fall upp Olivia idag igen för lite shopping blev bland annat ett par byxor och två tröjor för min del så jag är nöjd. Ikväll kommer värdmamman hem igen men innan det är jag barnvakt och imorgon har jag inga planer alls, packa lite kanske eftersom jag flyger till Sverige på Lördag, woho.

Hej på er, hoppas alla haft en bra midsommarhelg för det har jag. Här i London firades det i Hyde Park igår med hur många svenskar som helst. Så himla kul att det blev så stort. I fredags efter att jag jobbat hela dagen åkte jag till Izabelle och Ellen i södra London och gjorde midsommarkransar, det gick tillslut och det var den första jag någonsin gjort själv, nöjd haha. Sen i Lördags va jag med C som vanligt på morgonen så fick stressa lite efteråt för att hinna göra mig i ordning, gå till Sainsbury's och sedan möta upp tjejerna. Vi kom i alla fall fram till platsen där alla satt och eftermiddagen och kvällen blev verkligen så bra. Va helt slut på vägen hem men landade väl i sängen strax efter 3 och vaknade upp trött imorse men inte alls bakis, kanske tack vare donken i natt haha.

Detta vädret alltså, man smälter och jag vet inte om jag gillar det eller hatar det, haha. Idag blev det över 30 grader och det passade utmärkt att åka till Southend och havet. Träffade Carolin vid Stratford och tog sen tåget tillsammans som tog ca 1h. Väl framme köpte jag först en badhandduk och sen gick vi till stranden. Tyvärr var det lågvatten till en början och det hade tagit hur lång tid som helst att ta sig ut för att kunna simma så vi solade lite innan vi åt en sallad till lunch och sen mot eftermiddagen började vattnet närma sig stranden så vi kunde simma lite. Väldigt förvånad över hur varmt vattnet faktiskt va, hade inte trott det men det var verkligen hur skönt som helst. Sen solade vi lite till innan vi båda började få lite ont i huvudet och tog tåget hem igen. Jag har nu duschat och gjort rent mitt sår jag lyckades få i vattnet när jag slog i knät i en vass sten. Klumpig som alltid med andra ord, hehe.

Imorgon ska det bli ännu varmare så jag tänker stanna inne, orkar inte en dag till ute i värmen + att jag lyckats bränna mig igen, suck.