Sommaren flög bara förbi, har knappt märkt att den har börjat och nu är den nästan borta. Har fått jobb på Kappahl och det tog väldigt mycket av min tid. För nån vecka sedan fick jag även veta att jag kom in på högskolan, företagsekonomi... fast skolan ligger i Visby på Gotland. Helt plötsligt stod jag framför ett stort dilemma. Ta sabbatsår, ta en paus från skolan eller flytta, börja ett nytt kapitel i mitt liv.

Från första början var jag bestämd att ta ett sabbatsår men. efter flera funderingar, har jag bestämt mig att jag åtminstone vill veta vad jag i sånna fall tackar nej till. Jag och Sebastian kontaktade massor med lägenheter i försök att hitta en som skulle ta emot våran vovve. Till slut åkte vi till Visby. Det var så fint där, skolan var precis bredvid en fin park, med massor med fina blommor och fontäner. Det finns strand en stenkast från skolan. Staden var lugn, historik och vacker.

Jo mer vi kollade på hus samt mina kurser, scheman och all nytt material till skolan desto mer blev jag taggad på att börja skolan och flytta till Gotland. Fick mycket stöd från min pojkvän som direkt packade sina saker, sa upp sig från jobbet och nu är 100% beredd att flytta med mig och börja ett liv. Så jag bestämde mig att testa på ekonomi och vi har nyss skrivit på ett kontrakt om boende! Vi flyttar nästa vecka! ♥ Tänkte försöka vara bättre på att uppdatera bloggen och kanske till och med göra nån video så mina vänner och ni läsare kan följa med mig när jag flyttar.

Har varit borta ett tag, nu innan jag tog studenten. Det var mycket i skolan, jag skaffade ett nytt jobb på Kappahl så hade massor med utbildande pass. Hade inte riktigt haft tid för bloggen. När jag inte pluggade eller var på jobbet så hade jag många studentaktiviter i skolan, tänkte lägga upp några bilder från olika studentskivor jag var på ♥

Den 14 maj åkte jag och min pojkvän till Paris, huvud syftet var att fira våran ettårs dag men även för att besöka ett fint land, se välden och ta liten paus från vardag. Det blir så mycket nu innan studenten och det var så skönt att låsa in sig i en bubbla och ta en paus. Resan var helt underbar, vi var där i fem dagar och hann göra så otroligt mycket. Varje dag var fylld med äventyr och jag rekommenderar verkligen att besöka Paris om du inte redan har.

Vi besökte värld kända museum, Louvren för att se Mona Lisa, Louvren var gigantiskt, det var nästan svårare att hitta runt i museet än att hitta runt på gatorna i Paris. Verkligen värt att se, speciellt om du är under 25 år då kommer man nämligen in gratis. Notredame och trumfbågen var andra saker som vi besökte. Vi gick dock inte in i Notredame för det var alldeles för varmt att stå i den långa kön.. men ångrar det lite nu. På Eiffeltornet åkte vi därrimot till högsta våningen och sedan promenerade ner, utsikten var magisk.

Förrutom alla kända byggnader besökte vi typ alla park runt hela Paris, vi tog ofta med oss piknik, tog bilder och bara umgicks. En dag gjorde vi ett besök till ZOO där vi fick se unika arter djur, djurparken heter "Parc zoologique de paris"

På våran årsdag den 16:de maj firade först och främst med en lunch kryssning på floden Siene, det var verklige en av de bästa upplevelserna jag har varit med om. Romantisk live musik, lyxiga champagne och vin prövningar. God och exklusivt förrätt, huvudrätt och efterrätt. Utsikten var fantastiks. Under 2.5 timmers kryssning fick vi se hela Paris och njuta av varandras sällskap. ♥

Livet är så kort och vi alla har säkert många mål och saker vi vill göra innan man dör. Men hur ofta händer det att man kan bocka av alla saker på sin lista innan döden? Inte så ofta skulle jag gissa, varför ska man vänta egentligen? Sätt upp dina mål och sträva åt det hållet. Sitt inte och vänta på bättre tillfälle, var spontan ibland och upplev saker medans du kan!

Här är några saker jag vill uppleva innan jag dör!! Tänkte att jag skippar saker som att gifta mig, ha barn och lycklig familj för jag utgår från att de flesta vill samma sak, nån gång i framtiden.

1. Åka på en jorden runt resa och besöka alla jordens kontinenterBildresultat för jorden runt resa
  2. Se vilda djur i naturen - Geparder, Leoparder, lejon ect.
  3. Se norrsken!
  4. Bada med delfiner
  5. Fira nyår i ett varmt land på stranden
  6. Sova över i ett ishotell Bildresultat för ishotell rum
  7. Äta middag på Eiffeltornet
  8. Köpa en snygg villa
  9. Bo i en bungalow ovanför vattnet Bungalow
  10. Gå på Lantern Festival i Chiang Mai Thailand
  18. Sova under bar himmel
  19. Bo på en 5- stjärnig hotell
  20. Prova på bodyflight Bildresultat för bodyflight

Våran generation har lärt sig att allt kommer lätt i livet, vill du få reda på nått behöver du i princip bara skriva in din fråga på google så får du svaret direkt, Vi slipper springa runt och leta svar i till exempel biblioteket vill du bestämma en dag som du och din vän kan ses. kan ni kommunicera på några sekunder genom tusentals sociala medier. Vill du lära dig nått, behöver du bara kolla på en Youtube video. Vi har lärt oss att allt går att fixa snabbt och så fort något inte funkar från början eller tar långt tid för sig för synliga resultat ger vi oftast upp. Men sanningen är att de mest värdefulla sakerna och saker vi kan vara mest stolta över, som även oftast kan ge oss mest lycka är just de saker som kräver tålamod. Kämpa!

I fredags firade vi min underbara vän Auro! Hon fyllde 19 år, kan inte fatta att tiden går så jävla fort. Det känns som det var igår då jag och hon träffades och så inser man att det var för 8 år sedan... iallafall, vi alla samlades hemma hos henne och hade en liten mysig förfest. Vi lärde känna varandra, spelade spel som Jag har aldrig, drack drinkar och käkade massor med chips. Sen drog vi till en nattklubb som heter Colosseum och dansade löss resten av natten!