​SISTA DAGEN, SAY WHAT!?

​Det är ungefär så det känns nu, tiden har verkligen bara flugit förbi. Idag var alltså sista dagen för oss att jobba här på Reuma-Sol. Det var ingen direkt lugn dag för någon av oss, det har mer varit fullt upp men nya patienter. Lite tråkigt att få nya patienter nu eftersom vi inte får träffa och följa upp dem, men däremot har tiden gått väldigt fort idag. Vi har fått slängkyssar, kramar och en av Emmys patienter ville ge henne pengar för hon tyckte att hon hade varit så duktig haha! Sicken jäkla blivande fysioterapeut hörrni. Det är många som har frågat oss om det känns skönt att åka hem eller om vi hade velat stanna längre. Både jag och Emmy känner att det är ganska lagom att lämna detta nu, inte pågrund av att det inte är bra här för det är verkligen bra men vi har ju några som väntar på oss där hemma hihi :)

Efter jobbet, sista dagen som sagt det är då man ska steka järnet i solen va? haha nej. Det har ösregnat hela eftermiddagen här så det blev inget med det. Vi satte igång med packning och städning med en gång och nu är vi mer än redo för morgondagen som kommer bestå av en del resande men men vad gör det. Vi kommer bli hämtade på Arlanda vilket är såååå himla skönt, slippa att åka buss tillbaka till Linköping igen.

Vi hoppas att ni har haft en trevlig läsning under den tiden vi har varit här och haft praktik. Om vi får säga det själva är vi förvånade att vi är så duktiga på att uppdatera en blogg och ta mycket bilder :)

HAAAAA DEEEEEEEEEE!

Näst-sista dagen här i Spanien nu, helt galet vad tiden går fort alltså! 5 veckor är snart slut.. Igår hade vi det väldigt lugnt på jobbet (se bild när Becka sover på britsen). Det var tänkt att det skulle komma två fysio-studenter från Umeå denna veckan, och att vi skulle handleda dom lite. Men de dök aldrig upp.. Blev visst något missförstånd, men är lite småpanik här nu då de ju såklart hade räknat med två extra. Så därför har vi jättejätte fullt upp imorgon, eftersom vi har både våra patienter och flera av deras.. Men det är kul, dagarna går fort då!

Efter jobbet igår så simmade vi och körde lite vattengympa, i vår 34-gradiga pool, gött! Sedan tog vi en taxi till Altea och mötte upp många av våra kollegor. Så gick vi ut och käkade, himla trevligt. Avslutade sedan kvällen på ett annat ställe, där vi tog kaffe/vin/öl. Var hemma igen strax innan 23, lite sent för en vardag, men va tusan, man har bara avslutningsmiddag en gång!

Idag hade vi rätt mycket att göra på jobbet, många nya patienter så vi blev rätt sena därifrån. Sedan cyklade vi i regnet till Albir och handlade. På vägen så matade vi hästarna med de morötter vi hade kvar, de blev jätteglada! Även den "lilla" grisen kom med på kort. Sen åt vi tacooooos, mums! Köpte även hårfärg när vi var i affären, så nu har jag blivit mörkhårig igen. Mina längder har under våra veckor här blivit väldigt ljusa av solen, så det känns skönt.

Kram o sovgott!

Måndag och dags för jobb igen! Nu räknar vi ner dagarna till Fredag, då det är dags att ålka hem till Sverige, med blandade känslor. Känns ändå helt okej att åka hemåt, även om vi trivs väldigt bra här. Vi har börjat fundera så smått på packningen, var rätt så jättefullt när vi åkte hit och vi har ju shoppat lite sedan dess.. Men det löser väl sig!

Idag checkade vi ut från jobbet vid 15.45 (en kvart tidigare, busigt!), tog en snabb mellis och la oss sedan i solen en stund. Becka tog sig även ett halvt dopp i poolen. När vi kom hit för 4v sedan så låg vi ute till 18, nu går vi in vid 17.15 för då börjar solen försvinna. Vi tolkar det som att det är dags att lämna snart!

Vi tog oss sedan till gymmet och rev av ett svettigt pass. Fantastiskt varmt där inne, lägg på lite hård träning och ni kan förstå att det rinner om oss..

Imorgon har vi snackat lite med gänget och ska förhoppningsvis ta oss till Altea och äta, "för att sörja eller fira att vi åker" som vi så fint skrev. Dock ingen som svarade på varför de ville hänga med, så antar att det är fritt för egen tolkning 😉

Ha en fin kväll! Kram

..betyder att vi har det finfint! Helgen har susat förbi i ilfart. I Fredags var vi på stranden hela dagen. Vi åkte därifrån rätt tidigt, då vi tyckte det var för kallt. När vi gick så såg vi att det tydligen var 27grader ute.. Känns som att vårat perspektiv på värme börjar bli lite knepigt..
På kvällen gick vi in till Albir för att äta på en indisk restauarang tillsammans med våra arbetsterapeuter. Kvällen var jättetrevlig och maten supergod (så god att vi inte hann ta kort.. oops!). Efter vi käkat gick vi hem till dom, de bor i en lägenhet/radhus i Albir, högt upp så vääärldens längsta backe. Dock himla fin utsikt! Där satt vi på deras uteplats och drack lite vin och snackade i några timmar. Vid 01.30 dock vi en taxi hem. Bra Fredag!

I Lördags tog vi sovmorgon och åkte sedan ner till stranden, lika lugn dag som dagen innan ;) Sov några timmar på stranden och tog en glass på vägen hem. På kvällen gjorde vi oss i ordning och gick sedan in till Altea. Där hittade vi en supermysig restaurang med världens utsikt! Där var vi modiga och beställde tapas, och herregud så gott! Lördagen var 10/10 verkligen, så bra kväll.

Idag var vi uppe med tuppen och gick till gymmet, tog sedan en välförtjänt frukost på hotellet. Sedan (hör och häpna) så åkte vi till stranden igen. Vi var tyvärr tvungna att åka därifrån rätt tidigt för vi skulle handla på vägen hem, och affärerna här stänger tidigt på söndagar. Vi tog därför tillvara på solen hemma istället, vid poolen. Ikväll tog vi en långpromenad, och här är vi nu!

Bilderna är i kronologisk ordning, så ni får ingen vidare förklaring!

Halloj!

Idag har vi kämpat på hårt på jobbet och dessutom har det regnat hela dagen.. Därför belönade oss därför med lite shopping efter jobbet! Vid 17 åkte vi till Albir och tog tåg till ett shoppingcenter strax utanför Benidorm. Där gick vi till strax innan 21, då vi tog tåget hem igen. Gick en sväng i Albir för att hitta i en taxi, men hade världens tur så vi snubblade över en nästan direkt!

Nu ska vi snart gå upp och prova våra nyinköpta grejer 😎 Sen är det sovmorgon imorgon, med tillhörande frukostbuffé i hotellet! Ibland är det rätt gött här nere!

Bjuder på fina bilder även idag(dock i ologisk ordning): bilden på reuma-sol hemsida ang reumatiker dagen, Becka med alla sina shoppingpåsar, jag när jag över poser innan vi tog den gemensamma bilden och sen en från när vi väntar på tåget idag!

​Ja hörni, ni läste rätt det är en regnig dag i Spanien, men det väntas bättre väder till helgen och det är ju perfekt!

Idag är det en röd dag här i Spanien så det har inte varit så mycket personal här idag men vi har jobbat på som vanligt, vi har däremot inte haft så många patienter idag, men de som vi har haft har vi tagit mycket väl hand om :)

Imorgon tar vi helg och vi har lite småplaner på att åka till ett shoppingcenter, ut och äta med arbetsterapeuterna på en indisk restaurang på fredag, trevligt! Annars är planerna: beachen (hoppas att vädergudarna är med oss)! Resten tar vi som det kommer. Det är alltså sista helgen för oss här nere, vem kunde tro att fem veckor kunde gå så fort?

Nu finns det inte så mycket mer att skriva om denna onsdag, imorgon kommer ny uppdatering.

puss & kram

Jaa, Tirsdag som våra kära norrmän säger! Idag har det som sagt varit lite lugnare än föregående vecka. Vi blir båda två rastlösa när vi inte har något att göra på typ 15min, så lugna ställen passar inte alltid oss.. Men då har vi iallafall tid att slipa på våra pass, kolla upp konstiga sjukdomar våra nya patienter har och snacka lite med våra gulliga kollegor.

Idag gymmade vi efter jobbet (ja okej, vi hann med en timme i solen där emellan också). Igår var tanken att vi skulle spela volleyboll, men vissa är lite sjuka så vi var bara 4st.. Lite för lite för att få till bra spel!

Imorgon är det röd dag här i Spanien, så fysiosarna som är anställda på spanska kontrakt har ledigt. Det är därför typ bara vi och de som jobbar med svenskarna här imorgon! Imorgon är det också "världs-reumatiker-dagen" eller något (vi har bara hört det på danska, svårt att få ner det exakt på svensk då..), vi har tagit en snygg bild så håll utkik på reuma-sol Facebook och hemsida ;)

Inte mycket bilder tagna idag, så jag passar på att bjuda på bilder på Becka ;) hon är i rummet bredvid och pratar i telefon, och kan därför inte lägga in sitt veto! Asbra ju!

Första bilden är från mina föräldrars hotell, där Becka njuter till fullo av en kaffe i poolbaren. Andra är en från Altea i helgen. Sista är från nyss, när vi åt chokladboll till efterrätt! Jag fick det i födelsedagspresent från mamma och pappa, så nu lyxar vi ordentligt 😉

Idag påbörjade vi vår fjärde vecka här på Reuma-Sol, det är helt galet vad tiden går fort! Vi ska erkänna att vi hade lite måndagskänsla idag, alltså lite trötta o sega. Möjligen kan det vara så att vi har haft en superduper helg ihop med Emmys föräldrar så det har mer känt som vi har haft semester :)

Söndagen spenderade vi ihop med Emmys föräldrar, vi hade lyxen även denna dag då Emmys pappa kom och hämtade oss med bilen för att sedan visa dem söndagsmarknaden i Albir. Vi handlade med oss lite lunch därifrån men inte så mycket mer. Vart bar det av sen tror ni? Jo vi alla fyra tänkte: om man är i Spanien måste man besöka någon vingård, så vi chansade på att en vingård som ligger nära Reuma-Sol var öppen och åkte dit. Nej, såklart var det inte öppet, endast för att köpa vin. Vi åkte vidare för att ta lite lunch med havsutsikt. Vädret var inte topnotch så det kom en regnskur på oss, trots detta chansade vi på att det skulle dra över och vi åkte till Calpe (den fina sandstranden) men det blev inte så mycket sol och bad där inte! Det blev en go nap på hotellet istället. Avslutade som vanligt med liiite för god mat och god efterrätt. Därefter sov vi gött!

Sedan var det måndag ja... Denna vecka är det inte lika fullt upp på våra scheman som innan, vi har en känsla av att vi kommer bli lite rastlösa, men man vet aldrig vad som dyker upp.

Trevlig kväll på er!

puss o bamsekram // Becka

Som sagt, inga nyheter är goda nyheter! Vi har fullt upp och brist på internet, så därför blir bloggen lite lidande..

Igår efter frukosten åkte vi till Fons de Algar, fantastiskt vattenfall uppe i bergen! Där spenderade vi några timmar, gick runt och beundrade utsikten samt badade i det iskalla (18-gradiga) vattnet. Efter det åkte vi till päronens hotell, där vi låg vi solade och badade hela eftermiddagen. Tog även en fika i poolbaren, allmänt gött alltså 😎 Kvällen avslutades i gamla stan i Altea, där vi gick och åt och drack sangria!

Idag hämtade de upp oss (så lyxigt med bil!!) så åkte vi till Bendirom, vi tänkte ta en båg ut till benidorm Island. Dock är benidorm stort och vi turister är små.. Att hitta rätt var inte så lätt, med alla skyltar på spanska.. Vi gav upp efter en timme, när pappa lyckats köra på benidroms strandpromenad.. Hehe, är nog inte riktigt tänkt att man ska åka på den lilla gatan 😉

Men ändå kul att se Benidorm! Sen åkte vi till Calpe (den fina stranden) och hade en riktigt stranddag! Så himla skönt. Det har varit riktigt varmt idag, både på land (28grader) och i vattnet. Nu har vi precis gjort oss i ordning och ska ta oss in till Altea för att hitta en mysig restauarang.

Ha en fin kväll, för det ska vi ha!

Kraaam

igår fyllde jag år, vilket vi firade med min kära mor och far! Vi jobbade till 12.30 och sen hämtade de upp oss. Vi åkte till en jättefin sandstrand (är sten på de vi varit på), åt glass på en glassbar och hade det allmänt gött. Jag fick en badboll av pappa, så vi stod ganska länge i vattnet och spelade volleyboll. Jag misstänker starkt att jag fick den framförallt för att pappa själv ville spela 😉 Men helt okej för min del!

Sedan åkte vi till deras hotell, 5-stjärnigt och jättefint! Där drack vi ett glas vin i utebaren. Sen gjorde vi oss i ordning för att gå ut och käka. Riktigt bra dag!

Imorse hämtade de oss igen, så åkte vi till deras hotell och åt hotellfrukost! Så himla gott 😍 Nu är vi galet mätta och ska vidare ut på äventyr!