Igår åkte vi upp till min bror med familj. Vi tåg tåget den här gången så resan tog bara ca 3 timmar. Det var ett intercity tåg vi åkte med och det kändes så lyxigt. fast vi köpt billig biljetter utan plats reservation. Vi hittade ett ledigt 4 bord och slog oss ned. Resan började med att vi åt medhavda pizzabullar. Barnen satt snällt på sina platser ca 1 timme. sen var det dax att utforska tåget. Men resan gick snabbt och smidigt. Jag hade köpt oss en resevagn veckan innan och den funkade toppen att ha med. När vi kom fram lekte barnen en stund innan det var dax att sova.

Jag blev fadder och fick fadderbrev.

Vi sjöng 2 st sånger på dopet. Det blev: "Gud tycker om alla stora" och "Ingen är som du, ingen är som jag". Jag tyckte dom sångerna passade bra på dopet och vi fick mycket beröm för vårt framförande. Speciellt vår nästan 4 åring som var så gullig.

Efteråt var det mat och lek i församlingshuset och givetvis tårta och present öppning.

Vi gav en personlig doptavla.

Vi har semester och har bokat en stuga på Lalandia, Rödby. vi kommer vara här tis-sön med undantag för utflykter. Vi har badat i badlandet 2 gånger. Vattenruschbanerna var roligast. Vi tog med mycket mat i kylväskan då vi hört att maten här mest var dyr. Så vi har bara ätit ute en gång och det blev pizza. På kvällarna brukar det vara nån show med Monky och Maja som barnen gillar. Jag hittade ett gömt slott lite snett bakom scenen som snabbt blev populärt. Spelhålan Las Vegas är annars oxå väldigt populärt. Barnen får 10 kr per dag att spendera. Det har blivit karusell eller godismaskin de flesta gånger. I vissa spelmaskiner vann man tickets som man kunde lösa in mot leksaker. Det gick bra för oss, jag vann storvinsten en kväll 500 tickets! så det blev: en bebis docka, en Rapunzeldocka, en Filly häst, en spindel och en orm.

Vi besökte även djurparken Knutenborg en dag och det var häftigt. Man körde runt med sin egen bil i parken och på vissa ställen kunde man parkera och gå ut till djuren. Där fanns apor, getter, dromedarer, kameler, hästar, åsnor mm som man kuner klappa. Sen fanns det även områden där man var tvungen att låsa både dörrarna och fönsterna när man körde. Då var det tigrar, vargar, noshörning, bufflar, antiloper, giraffer, zebror mm. Så häftigt och man kom verkligen nära djuren. Även de farliga.

Påvägen hem till Sverige körde vi inom Bon Bon land och det var väldigt populärt. 5 timmar var vi när innan vi var tvungna att åka vidare!

Håret har växt mycket men hennes dröm är att ha lika långt hår som Rapunzel. För då kan hon kasta ned håret från tornet när prinsen ropar så att han kan klättra upp till henne.

Har plockat ner lite plommon från vårt plommonträd. Jag tog alla jag kunde nå. Så vissa är lite omogna. men annars tar getingarna dom..

Jag undrar varför det inte finns så många lila bilar, men massa röda, blåa, svarta, vita, silvriga bilar osv.
Jag vill gärna ha en lila bil med dragkrok och så vill jag att den skall vara Eco. Den på bilden är har 7 st sittplatser men 5 st sittplatser räcker än så länge.

Mästerverket är en kör för alla barn från 4 år och uppåt och nu låter vi även föräldrarna vara med och sjunga, spela och lära sig rörelser! Sång och musik är välgörande för oss alla och vi tror att det kan bli en rolig familjestund att tillsammans med andra familjer träffas och sjunga tillsammans.

Har bytt mobil abonnemang till Vimla. Billigt och bra! https://vimla.se/?201608042148380607

Idag har vi varit hos polisen för å fixa pass till barnen. Det gick jättebra och barnen var så duktiga

Idag har jag gett blod för första gången. Det gick väldigt snabbt och bra. Kändes lite grann när nålen sattes. men ingenting under eller efter själva blodgivningen. Känns bra att kunna ge blod till någon som behöver det

Det gick snabbare än jag trodde att få lägenhet såld. sån tur är så hade vi redan förberett vår lägenhet inför en försäljning genom att värdera, ta bilder och skriva beskrivning. Så den var bara ett telefonsamtal ifrån att komma ut till försäljning. så skönt!