Hej allihopa! Nu sitter jag här fullspäckad med inspiration för framtida blogginlägg, vilket känns jääättekul! Roligt att strukturera upp lite ;)

Idag gick dagen åt till att bland annat fylla i och gå igenom viktiga papper, städa rummet + rensa garderoben, tvätta, gå på promenad, titta på härliga bloggar och fika med lillebrorsan på stan. Imorgon väntas gym med August. Har inte träffat honom sedan i söndags så längtar sååå mycket tills jag får krama honom igen! Hehe.

Tyckte det passade bra med denna bild eftersom jag har sporttopp på mig ;)

I torsdags på dagen lunchade jag med bästa Nathalie som jag inte träffat på huuur länge som helst! Vi åt på ett toppenbra ställe - Gefle gourmetservice och efter det tittade vi på lite barnkläder på stan innan vi åkte hem på varsitt håll. Sen på kvällen var jag och min kära pojkvän till Fjärran höjder och badade och bastade i flera timmar. Man var tvungen att gå utomhus för att ta sig till bastun så det blev världens kick (och chock) när man kom ut i kylan och minusgraderna och kände isen under fötterna! Men det var värt det. Suuuperskönt att basta sen... Inne i badhuset var det tända ljus runt hela poolen och underbart mysig belysning så det var helt perfekt. Mysfaktor till 100 procent!! I fredags var jag faktiskt hemma för första gången på flera flera fredagar, så då blev det tacos och Idol med familjen, mammas kompis, hennes dotter och deras hund, vilket var jättetrevligt. Roligt med hunden som var supersöt och hade enormt mycket energi!

Igår åkte jag till Mimmi på kvällen och förfestade med dricka, dans, godis, musik, prat och spel. Riktigt superhärlig kväll!! Sedan mötte vi August och gick ned till Slick och dansade några timmar innan Mimmi gick hem till sig och jag och August tog cykeln hem till honom. Idag när vi vaknade gjorde vi lite brunch till frukost också tittade vi på massa härliga bilder från resan medan vi åt. Efter det tog vi en mysig promenad genom Boulognern :) Och himlen var rosa, såå fint. Sen tog jag bussen hem, och väl hemma kom senare en annan av mammas kompisar med sina tre härliga barn och hälsade på. Så nu är man lite slut efter kortspel, spel, hög ljudnivå och massa skratt, hehe. Så nu ska jag strax gå och lägga mig och sova så gott. Hoppas ni gör detsamma! ;)

Promenaden idag // hunden från besöket i fredags // dagens brunch // mysiga staden min // finaste Mimmi! // snackset // Mimmi & jag // Mimmi och jag igen ;)

De senaste dagarna har jag gjort följande:

* Haft avslutning med jobbet (LaserMaxx + mat & dricka på Harrys) * Varit på bockinvigningen * Blivit bjuden på hemmagjord sushi hos August * Tränat * Spelat Fifa med Malin * Gått på bio med Mimmi (Kvinnan på tåget) * Varit på stan med Amanda * Lagat mat till familjen. Toppendagar <3

Var det största locket jag hade när jag gjorde maten haha

<3<3<3

På den supercoola och lyxiga flygplatsen Doha i Qatar hade vi 7 timmar på natten innan nästa flyg, så vi hittade en sovsal och försökte sova lite, vilket gick sådär :P Bilden näst längst till höger skulle jag ta på oss när August sov, men precis då kikade han fram bakom ögonbindeln, haha!

Det här är bilder från själva Bali och innerstaden där vi spenderade de två första dagarna. Där gick vi i ett lyxigt köpcentrum, badade i havet och i pool, njöt av utsikter, åt mat och tog det lugnt på hotellet

Hard rock café där borta! :o Kul, men vi åt inte där. // Kaos-trafik kan man verkligen kalla Balis trafik, haha

I denna bungalow/hus bodde vi de två första nätterna på ön Gili Meno. We fell in love...

Första kvällen gick vi runt ön och tog massa bilder med mobilen. Sååå mysigt och fint <3

Sedan spenderades massa dagar såhär. Vi hade oftast sol, men ön mittemot oss (Gili Air) hade storm och regn nästan hela tiden. Coolt att se!! På bilden på mig längst ned till vänster ser ni hur bränd jag blev en av dagarna hahah! Det gjorde ont...

Ett av våra boenden (finns en till bild längre ned). Bungalow även där - på stranden <3

Fler bilder med systemkameran...

Maten åt vi oftast i dessa små bungalows på stranden. Bilderna är från olika dagar och oftast olika ställen. Det var underbart fint och mysigt med vattnet alldeles framför <3 Tröttnade aldrig på det. Ni ser även ett av våra andra boenden (längst ned till höger) + inifrån en av våra bungalows som vi bodde på på stranden :)

Här tog August superfina bilder med systemkameran!

Här gick vi väldigt ofta. I sanden... Drygt bara när vi var tvungna att ta med min resväska med hjul haha. Men som tur var är det inte långa sträckor

Vårt favoritställe där vi åt nästan varje måltid! Stammisar haha ;)

Sista boendet på ön :) Även de 6 bilderna ovanför tog August. Såå duktig!

Näst sista dagen tog vi båten tillbaka till Bali och shoppade och badade i poolen på hotellet. Julstämning även där haha, kändes SÅ fel!

Sammanfattningsvis: vvärldens mysigaste resa <3 Verkligen avslappnande. På ön där vi spenderade mest tid fanns inga bilar eller mopeder så det var ljuvligt skönt! De enda "fordonen" där var cyklar och häst & vagn :)

Godmorgon allihopa! Nu sitter jag i sängen framför datorn och myser med ett varmt täcke över mig. Jag vaknade för ca en timme sen så nu är jag pigg ;) Igår gick jag och la mig redan 20.40 för att jag var så otroligt trött och höll på att somna ute i vardagsrummet hela tiden haha... så inte konstigt att jag även vaknade tidigt.

I fredags var jag och August till Mimmi och åt tacos tillsammans och spelade spel, åt godis och drack lite god dricka. Sååå mysigt och roligt; en perfekt kväll! Sen igår efter att ha sovit hos August och ätit mat som frukost och tittat på film fortsatte jag hem till morbror Micke som bjöd på kalas. Och efter det var jag helt slut.

Idag väntas bockinvigningen här i stan och det ska bli så otroligt mysigt och kul! Jag har inte varit på den på flera år och i år är det även 50-års jubileum. Att August ska med gör bara saken massa gånger bättre! Men nu ska jag fixa ett till inlägg från Bali, skriva julönskelista, lyssna på musik och eventuellt titta på en film innan resten av familjen kommer upp och vi ska äta frukost tillsammans. Får se hur mycket jag hinner? Jag borde även ta fram en adventsljusstake eftersom det faktiskt är första advent idag och vi inte hunnit tagit fram så mycket julsaker än ;)

Mys mys mys

Nu är jag tillbaka hemma i Gävle igen efter en resa som har varit helt uuunderbaaar! Den kunde inte ha blivit bättre. Varmt och skönt, många olika häftiga boenden, jättegod mat, shopping, massa kärlek, mys och fantastiskt fint överallt <333 I nästa inlägg får jag berätta mer och visa fler bilder! Men här kommer i alla fall ett gäng bilder från de två sista dagarna på Meno då vi tog med systemkameran, gick runt ön och knäppte loss ;) Visst är det fint?!!

Solnedgång

Min snygging <3

August tyckte det var lika roligt som mig att fotografera, så ibland tog han över ;) Såå kul!

Ett hotell där vi åt lyxmiddag en kväll vid vattnet som ni ser på bilden nedanför

Love

Här tog August en bild på mig. Superduktig var han, tycker verkligen om bilden!

Jag bara ÄLSKAR bilderna!! Sen har jag även ett ton mobilbilder som jag får visa en annan dag när jag lyckats få över dem till datorn, haha!

Nu sitter jag troligtvis på flyget (tidsinställt inlägg ;)). Blir bland annat dessa låtar i mina öron!

Att köra och se fantastiska landskap är både helt otroligt underbart, men också frustrerande! Frustrerande för att man inte kan stanna var som helst och ta bilder och bara njuta av allt ännu mer. Men igår fick jag ett tillfälle på hemvägen från jobbet i alla fall, så tog bilderna här nere. Jag bara älskar berg! Och snölandskap...

Idag gjorde jag mitt sista skolfotografjobb (i alla fall för den här säsongen) och det slutade riktigt bra! Jag var på en härlig förskola i Bollnäs och fick massa gulligt beröm av personalen. Alltid så himla roligt med sånt! Jag älskar beröm, hehe. Sen gjorde vinterlandskapen jag åkte igenom på morgonen och eftermiddagen bara saken 100 gånger bättre, och ännu mera tanken på att jag imorgon åker till Bali!!! Kan inte fatta att det äntligen är dags :D Gud vad jag lääängtar...

Jobbdagen igår var dessutom också väldigt bra, och jag blir så fascinerad över hur hjälpsamma och omtänksamma vissa människor är. Igår tex. blev jag bjuden på mat och sen hjälpte dem mig att lyfta och dra min tunga utrustning i en kärra i korridorerna på skolan medan jag fick gå tomhänt bredvid. När jag sa att jag kunde ta den sa de bara att jag skulle njuta och ta det lugnt (haha, såå härliga!), så det gjorde jag. Det är inte varje dag det händer så gäller att passa på! Snacka om lyx ;)

Älskar ljuset i dessa bilder

Förra veckan hade jag en liten photoshoot här hemma. Det var som vanligt väldigt roligt men skulle verkligen vilja fota någon annan än mig själv också! Borde ta tag i fotoprojektet igen som jag började med förut, eller bara få tag på massa folk och börja plåta ;) Fler bilder kommer.