Hei dere, og god lørdagskveld!

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra jobb, og fått spist middag. Var kun meg til middag idag, så da ble det en kjempegod Buddha Bowl. Tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere snart :) Det var første gang jeg lagde en Buddha Bowl, men det blir virkelig ikke den siste! Så enkel og smakfull rett; og like grei å spise om man er mange eller om man kun er en person slik jeg var idag.

Nå skal jeg straks sette meg ned i sofaen for en liten seriemaraton for meg selv (har usette episoder av både Aber Bergen, Riverdale og Modern Family! Hvor fin lørdagskveld blir vel ikke dette? <3) og en skål med fruktsalat. I denne har jeg brukt både banan, druer, blåbær og bringebær. Og en liten "dæsj" mager vanilje kesam (som kom på etter at bildet ble tatt).

Jeg virkelig elsker frukt, og kunne sikkert overlevd på dette alene! Det går en del av både frukt, grønnsaker og bær daglig, men jeg har vært altfor dårlig i det siste på å bytte ut snopet med frukten. Det er egentlig litt rart, for følelsen etter å ha spist en sjokolade er så mye annerledes enn når jeg spiser en boks druer. Begge deler smaker veldig godt, men etter sjokoladen føler jeg meg uggen, sliten og redusert - totalt motsatt fra druene som gjør meg energisk og at jeg føler meg bra. For ikke å nevne at druene faktisk er mye bedre for meg og kroppen min.
Egentlig syntes jeg jo at frukten er bedre, så hvorfor går jeg da etter sjokoladen når cravingsene kommer snikende, haha?

Det er definitivt noe jeg vil bli flinkere til fremover. Jeg har klart det før, så jeg vet jeg kommer til å kunne klare det igjen, og denne gangen skal det ikke brytes! Huden min var finere, kroppen min slankere, jeg var mer våken og mer "på". Det er jo ikke tvil om at kroppen min var gladere da :)

Nyt lørdagskvelden!

Hva er planene dine for i kveld?

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - Klikk her

Likes

Comments

I dag fristet det virkelig ikke å trene, for å si det sånn, hehe. Siste to dagene har jeg verket i hele kroppen etter gangsperren på mandag. Jeg må jo faktisk nesten bare le av det hele, for herregud altså, den treningsøkten jeg var gjennom på mandag var virkelig ikke hardcore.
Men ikke prøv å si det til kroppen min, da: den har hatt problemer med å bøye knærne denne uken!

Allikevel: jeg bet tennene sammen og dro på trening. Den ble ikke så effektiv som mandagsøkten - det må jeg helt ærlig innrømme - men føler den var helt ok, allikevel. Hadde en halvtime kardio på ellipsemaskinen etterfulgt av en lett styrkeøkt. Hadde en del problemer med squats, men ellers var det veldig greit. Planlegger å gå en lang tur i kveld også; delvis for å kompensere for økten idag, men også fordi det endelig skal være oppholdsvær!
De siste dagene har det bare vært regn og vind - skikkelig høst, med andre ord - så da må jeg utnytte de dagene jeg kan være ute i skog og mark :)

Likes

Comments

God mandag!

Nå har jeg akkurat kommet hjem igjen fra en skikkelig god treningsøkt med en times kardio på ellipsesykkelen og styrkeøkt. Var ikke så ille gangsperr som forrige gang, men jeg holdt på å falle ned trappene på veien ut av treningsstudioet, så litt gelé i beina er jeg jo, for å si det sånn, haha!

Last week

Forrige uke gikk jo ikke helt som planlagt. Kostholdet var ok gjennom uken, men ble ganske ødelagt på lørdagskvelden og søndag ettermiddag. Endte opp med å gå opp 400g siden fredag, noe som helt ærlig var ganske forventet siden jeg spiste en del popcorn og salt mat. Mesteparten av dette er jo vannvekt da, så det går forhåpentligvis ganske fort å bli kvitt dem, og jeg er nok tilbake igjen på start onsdag morgen.
Treningsmessig gikk det heller ikke slik jeg ville forrige uke. Jeg hadde et par treningsøkter, men ellers var dagene preget av kraftig forkjølelse og lange dager på jobb.

Nå er jeg heldigvis så godt som frisk igjen, og klar for ny uke og nye muligheter :)

This week

Denne uken har jeg planlagt 5 treningsøkter, inkludert den jeg hadde i dag. Tirsdag, onsdag, torsdag og søndag blir det også en økt. Planen er like økter som denne dagens økt med en time kardio og styrkeøvelser.

Kostholdsmessig må jeg virkelig skjerpe meg denne uken. Jeg merker uke etter uke at det går fint i hverdagene, men når helgen kommer, går det regelrett nedover og alt det gode jeg gjorde de 4-5 tidligere dagene er reversert. Denne uken skal jeg holde meg helt unna snop - også i helgene, og i tillegg prøve å holde meg så langt unna halv- og helfabrikkert mat som mulig. Jeg bor fremdeles hjemme med foreldrene mine, og har begrenset styring på hva vi har til middag; men dagens to andre måltider kan jeg definitivt kontrollere.

Likes

Comments

God torsdag!

Da ble det en liten kveldsøkt på meg! De som har lest bloggen min tidligere vet at jeg foretrekker morgentrening; ikke bare fordi jeg da kan starte dagen med å vite at jeg har en ting mindre på to-do listen, men også fordi det er mindre folk på treningssenteret om morgenen. Jeg klarer bare ikke å konsentrere meg når jeg vet at det er mange rundt meg og ser for meg at alle enten a) dømmer meg utrolig for øvelsene jeg gjør, hvordan jeg gjør dem, hvordan jeg ser ut osv eller b) skal ha det apparatet jeg holder på med akkurat der og da, og syntes jeg bruker for lang tid.

Det er en ganske trist tankegang egentlig, for mest sannsynlig er det ingen der som bryr seg noe som helst om hva jeg holder på med, men det er rett og slett usikkerheten som tar overhånd. Alt dette gjør at jeg føler meg stresset og presset, og det er virkelig ikke et godt grunnlag for treningsøkten. Derfor prøver jeg å unngå slike situasjoner så godt jeg kan, og så lenge jeg har en timeplan som tillater meg det; så skal jeg gjøre det :)

Var en stund siden middag, så da ble det en kjapp proteinshake før trening.


Økten idag ble ganske grei da; var ikke så mye folk der, hehe. Satset på å gå der litt senere på kvelden, så da ordnet deg seg. Var utrolig tungt å komme igang med toning challengen igjen - er jo ikke helt vant til den typen trening, heller, så blir nok litt gangsperr imorgen ja!

Likes

Comments

God onsdag, dere!

Nå er jeg klar for ukas første treningsøkt, og den første treningsøkten på det som føles veldig lenge! Jeg tenkte at jeg samtidig kunne vise hva jeg har oppi gymbaggen min. Jeg elsker å se hva andre har oppi veskene og gymbaggene sine, og fikk lyst til å lage et slikt innlegg selv!

Selve treningsbaggen synes ikke på bildet, og det er det to grunner til: den er gigantisk og umulig å få til å se noenlunde fin ut, haha. Den er mer weekendbagstørrelse enn treningsbag! I tillegg er det treningssenterets logo og navn på den, og treningssenteret er ingen kjede - det er kun det enkeltstående senteret som finnes i Norge og det er ikke så stort. Så for å unngå å bli identifisert, så gjør vi det sånn :)

Mobil og øretelefoner. Dette er et must. Alltid. Brukes vanligvis til podcasts eller musikk, men det blir også et Netflix show eller en youtubevideo her og der.
Vannflaske.
Make-up wipes.
Til de få dagene jeg kommer rett fra skole eller jobb til trening. Disse er noen jeg pleier å hamstre hver gang jeg er på Primark for 1,50 pund pr to-pakning. Bruker ikke make-up wipes til vanlig, så disse holder lenge <3
Treningssko. Superslitne, som dere ser! Trenger nye (har dere noen anbefalinger?).
Hårstrikk. Jeg har mellomlangt hår og takler virkelig ikke å trene med håret løst!


Nå løper jeg straks ut døren for å rekke bussen til treningssenteret. I dag blir det en 45 minutters kardioøkt før jeg gjør toning challengen. Man kan vel trygt si at jeg har feilet på selve challengebiten, men jeg vil fullføre hele greia resten av måneden, også tenker jeg at vi prøver igjen i november :)

Nyt onsdagen!

Hva er dine planer for idag?
Hva har du oppi din treningsbag?

Likes

Comments

God tirsdag!


Hadde en veldig hektisk dag på jobb igår med masse rydding, bæring og klatring(!) på lageret og kjente jeg var veldig glad for at jeg hadde hevet i meg ingefær på forhånd. Vet ikke om det er en reell effekt eller placebo eller 50/50, men ingefær klarner opp forkjølelsen min på 1-2-3 hver gang.
I går kveld fullførte jeg den lille flaska med ingefærshot, og nå har jeg akkurat startet på den med kull. Tenkte at det hørtes ut som om det var mye godt i den, men nå lengter jeg faktisk tilbake til smaken av ingefærshot, haha! Og det sier litt, for som de fleste som har smakt ingefærshot vet: det er en veldig spesiell smak! I "Kull" er det eple, rødbeter, ingefær, fenikkel og lime. Ja, også kull da.

Jeg var egentlig ganske gira på å smake den med kull. Har fått med meg at activated charcoal (aktivt kull på norsk) har blitt en stor trend hos instagrammere og youtubere med fokus på helse og sunnhet. Spesielt en jente som jeg følger, KGMTL, er veldig glad i det. og tar det et par ganger i uken. Var ikke såå mye kull i dette da, men forhåpentligvis nok til å få bittelitt av alle helsefordelene det visstnok skal ha.


Uansett: jeg føler meg mye bedre enn jeg gjorde i helgen, og det ser dermed ut til at det blir treningsøkt på meg igjen imorgen! Kan ikke akkurat anbefale disse shottene her basert på smaken, men fy søren så sunt og det funker kjempebra mot forkjølelse.


Nå stikker jeg straks av gårde for en ny, lang kveldsvakt på jobb. Nyt tirsdagen, dere!

Hva er dine planer for idag?

Likes

Comments

God mandag og god morgen!

Skal jobbe lang dag i dag, og med inntog av masse nye varer så blir det nok å gjøre på jobb, så i dag blir det ingen trening før jobb. Er på vei ut for en liten gåtur, men lufta ute nå om morgenen er rå og jeg kjenner meg fremdeles litt nedpå og redusert, så tenker på å spare kreftene til jobb. Skal stikke innom 7/11 iløpet av dagen og kjøpe en av de små ingefærshotflaskene de selger. Er som sagt fremdeles litt redusert, selv om masse søvn og lite stress i helga definitivt hjalp. Krysser fingrene for at litt ingefær gjør susen!

God mandag, alle!

Hva er dine planer for idag?

Likes

Comments

God lørdagsmorgen!

Jeg har ikke fått blogget så mye som jeg ville denne uken, og grunnen til det er at etter jeg kom hjem til Stavanger igjen onsdag kveld, har jeg ligget sengeliggende. Er ikke noe mer alvorlig enn en kraftig forkjølelse, men jeg har holdt meg unna alt som heter fysisk anstrengelse. Istedet har jeg tilbragt tiden i sengen med både dyne, strikkegenser og pledd, uante kopper te, kaffe og sitronvann. Mine nye bestevenner de siste dagene heter CuraMed og Repsils, men jeg kjenner nå heldigvis at energien kommer snikende tilbake. Har brukt all energien min de siste dagene på studering og å prøve å bli frisk så fort som mulig. Skal jobbe en del neste uke, samtidig som jeg også har en del tid til å trene innimellom slagene, så satser på at jeg er i form nok til det :)

Bilde fra weheartit.com

I dag blir det også en del timer i senga med matteboken, før jeg skal noen timer i 2-årsdag utpå ettermiddagen. Blir litt deilig å komme seg ut igjen - kjenner meg så rastløs når det eneste jeg får gjort av bevegelse om dagen er å gå opp og ned trappene i huset, hehe!

God helg!

Hva er planene dine i helgen?

Likes

Comments

Da var mandagen her igjen, og jeg er akkurat ferdig med ukens første treningsøkt! Jeg er også nesten ferdig med gangsperren fra fredag i forrige uke, så nå er det på tide å vekke den til live igjen. Neida. Joda.
I dag ble det en 45 minutters kardioøkt, i tillegg til mandagsøkten av en fire ukers toning challenge som jeg har hevet meg på. Kom sent i gang i dag, men økten gikk kjempebra til tross for en noe fet helg. Gått opp 300g i løpet av helgen, men det var 100% forventet, for å si det sånn. Nå er jeg tilbake igjen til hverdagen og forhåpentligvis gode rutiner og nye mål.

Ukens mål
Er en stund siden forrige gang jeg skrev et innlegg om "Ukens mål", men jeg merker at jeg har savnet det litt. Jeg har et stort konkurranseinstinkt, og er en person som konstant setter meg nye mål og konkurrerer mot meg selv. Det hjelper litt ekstra å skrive det ned også har jeg funnet ut, og når jeg i tillegg publiserer det her for hele verden å se, så legger det et litt større press :)

  • Følge oppsatt treningsplan.
  • En uke uten snop, junk osv.
  • Drikke 3l vann hver dag, hele uken.
  • Gå ned 2,5 kg.
Ukens treningsplan
  • Mandag: 45 minutters kardio + toning challenge + uttøying.
  • Tirsdag: 1 times tur på morgenkvisten. Toning og halvtime kardio på hotellet om kvelden.
  • Onsdag: Toning challenge. 1,5 times tur.
  • Torsdag: 45 minutters kardio + toning challenge + uttøying
  • Fredag: 1 times kardio + toning challenge + uttøying
  • Lørdag: Fri
  • Søndag: 2 timers tur eller 45 minutters kardioøkt på treningssenteret.

Likes

Comments