Tillbaka i San Diego! Faktist inte så illa haha, lite kallare men fortfarande varmt och sen kanske inte lika fina bilder som Hawaii, men ändå!

Började dagen ned att ligga i nya hammockarna i solen och sola lite och Skypea med syrran. Mys!

Colleen skitglad över att vara tillbaka på the suits och käka bistro-mat haha...

Sedan gick jag och Colleen runt till våra kompisars rum som lämnat och tog vad vi ville ha som de lämnat haha. Alltså massa skit .... Den enda grej jag faktor verkligen gillade var nack-kudden, men efter att vi skypeat med Luiz så visade de sig att han bara glömt den och vill ha den tillbaka så de var ju surt haha ;)

På eftermiddagen åkte jag, Colleen och Jelene för att kolla på Leonie som hade en tennismatch, skitkul och ännu roligare att hon vann! Så nu har hon en till match nästa vecka!

Vi hikeade upp till ett jättefint vattenfall som hette Maunawili falls. Hiken upp dit var skitlerig, alltså enormt lerigt haha. Jag hade skitroligt när vi gick upp och hade en leende på läpparna hela vägen upp medan Colleen och Luiz gick bakom helt tysta och man kunde höra Colleen mumla för sig själv "I hate this hike" och "I just want this to be over". Vilket bara fick mig att garva mera haha.

Väl uppe vid vattenfallet tyckte alla att det var värt det iaf haha och alla var glada och nöjda, iaf tills vi började hikea ner igen då mumlandes började igen haha.

Det var i en regnskogen och skitvackert vart man än tittade och det luktade så där som inne på skansens tillgjorda regnskogar haha.

Efter hiken åkte vi till en jättefin strand med jättefå människor som hette Waimanalo Bay. Medan jag och Colleen chillade lite åkte Luiz till flygplatsen och hämtade upp Junior, en annan brasilianare från the suits som skulle spendera de två sista dagarna med oss typ.

På kvällen gick vi till Waikikis bästa recenserade restaurang som hade en sjukt lång kö till sig haha. Men de gick rätt snabbt så vi behövde bara stå runt 30 minuter. Maten de sålde var gourmet nudlar vilket jag var väldigt kritiskt till, men det var faktist skiitgott! Verkligen så där riktigt riktigt gott, jag är fortfarande förvirrad över hur de kunde vara så gott haha.

Sedan gick jag och Colleen runt i downtown Waikiki och kollade runt och shoppade souvenirer. Jag köpte ett par skitsöta shorts med "Hawaii" på baken, Colleen köpte en hatt och sedan så köpte vi tillsammans en Hawaii skjorta till Luiz.

Så dagen efter var vi alla redo för stranden i alla våra nya kläder hahah.

Denna dag började vi med åka till Hanauma Bay vilket är Oahu's bästa snorkling plats. Det är ett maximum på hur många som får vara där samtidigt så när vi var där tidigare i veckan var det fullt. Så denna dag åkte vi dit klockan 7 på morgonen haha och lyckades komma in 😄

Reven var rätt fina och det fanns mycket fisk! 🐠😃

Sedan åkte vi tillbaka till Waikiki och provade på Hawaiis kända "Shaved Ice" vilket är is typ som är smaksatt haha. Faktist gott men kanske lite för stora storlekar för att vara en small, som vanligt i USA dårå haha

Sedan åkte Junior och Luiz till någon till hike men jag och Colleen bestämde oss för att gå till Waikiki beach. Men på väg till stranden gick vi in på Sheraton hotel för Colleen var tvungen att kissa haha och kom då till deras pool som var så himla underbar. Så vi bestämde oss att vara lite rebels och stanna där ist haha. Det var skitskönt efter en vecka i saltvatten att bara chilla i solen vid en pool.

Nej då jag posar inte haha....

Så vi käkade lite ananas och vattenmelon och chillade lite där innan jag faktist gick unnade mig med en manikyr och fick mina naglar målade och filade vilket behövdes efter en vecka i sand. Jag passade då även på att vaxa mina ögonbryn för första gången haha, vilket ändå blev väldigt bra i och för sig haha. En riktigt bra dag!

Downtown Waikiki. En väldigt fin och ren stad faktist. Men det är bara turister som bor här, på riktigt haha, en tourguide vi sprang in i berättade de för oss haha. Det märks även på priserna i staden haha. Men men, man är ju inte på semester ofta!

På kvällen gick vi sedan på stranden och kollade på solnedgången innan vi gick och käkade lite mexikansk mat. En härligt kväll!

Sedan unnande vi oss även skitgod glass till efterrätt 😍

Dax att åka hem till San Diego!

Började med att käka lite bagel och kaffe på starbucks innan vi åkte till Pearl Harbor och kikade runt.

Väldigt intressant att läsa om faktist

Vi besökte museumet och en ubåt som de använde

Sedan käkade vi lite lunch innan vi åkte flygplatsen för att flyga hem! Det har verkligen varit en grymt bra vecka, kan knappt beskriva den. Vi har haft så himla roligt och verkligen varit en bra trio haha.

Förhoppningsvis flera roliga resor som denna i framtiden!

Bilder Jelene's mamma tog på oss haha, solbrända jag 😄👍🏼

Sedan åkte vi till Waikiki där vi har en lägenhet de sista dagarna. Vi började morgonen med att hikea upp till koko head vilket var en trappa med 1048 steg rakt upp. Haha skitjobbigt för ben och rumpa 😄 men väldigt fin vy!!

Sedan käkade vi lite frukost på starbucks innan vi åkte till Hilton lagoon och Padle boarded. Skitkul!

Sedan låg vi i skuggan, den enda vi kunde hitta haha eftersom vi är solbrända som små krabbor. Vi smörjer in oss med 50 varje dag och de har varit ganska molnigt från och till med på något sätt så är vi fortfarande illröda i slutet av varje dag haha.

Sedan avslutade vi dagen med middag och stros i downtown Waikiki. En jättefin stad faktist, väldigt turistig dock men fortfarande jättemysigt att gå runt i 😊

Denna dag var vi lite sega och tog lite sovmorgon. Men efter det tog vi oss till Lanikai beach som tydligen är Obamas favorit strand (vet inte om de är sant haha, kan någon verifiera? 😄)

Vi började även dagen med att smaka på ananasen vi tog med från plantagen, seriöst dock, godaste jag någonsin ätit. Shitt vad gott!! 😋🍍🍍🍍🍍

Vi började med att gå på en hike där vi hade världens bästa vy över stranden och de klarblåa vattnet. Jättefint!! 😍😍

Sedan gick vi ned till stranden och spenderade en timme eller två där innan det faktist började regna. Vädret här på Hawaii är väldigt skumt, de är solsken ena sekunden och regnar nästa. Det är därför de är så himla grönt 😊🌺

På kvällen åkte vi sedan hem till Jelene's moster och blev bjudna på en jättegod middag! 😍 henne moster och hennes man var jättetrevliga och han var faktist Dansk och de ska flytta tillbaka till Danmark i oktober så det var jätteroligt att snacka med honom om Skandinavien. Man uppskattar verkligen "familjemiddagar" när man varit utan dem på ett par månader haha, även om det inte är ens egna familj 😄

Idag vaknade vi upp och lämnade vårat airbnb för att åka till vår kompis Jelene som bor på östra sidan av ön. Vi började med en acai och kaffe till frukost innan vi åkte iväg!

På vägen stannade vi på Dole pineapple plantation, vilket var jättehärligt. Vi åkte på en liten tågtur runt plantagen som var jättegullig 🍍🍍🍍

Took a cute couple picture haha.... Me, myself and my pineapple 😄🍍

Vi åkte sedan till Jelenes hus som var jättefint uppe på en kulle. 😍😍

Vi hämtade sedan upp en kompis till henne innan vi åkte på en liten kort "hike", mer som en promenad upp till Makapu'us lighthouse vilket hade en underbar utsikt!

Sedan gick vi ner till vattnet på ett ställe som kallades "Alan Davis" vilket var jätteklart vatten, jättefint! Det är roligt för här där Jelene bor är det mest locals, inte så många turister 😊

Efter det spenderade vi sedan en timme eller två på en strand som kallades Sandy Beach, men då var jag så trött så jag däckade totalt i sanden som ni kan se på bilden nedan haha och vaknade när solen började försvinna bakom bergen haha. Skönaste napen jag tagit på länge haha 😴😂

Sedan blev vi bjudna på traditonella hawaiiansk mat vilket var väldigt intressant och väldigt gott! Mycket ris, nudlar, sjögräs och sådant haha.

Jelene håller ananasen vi köpte på plantagen och tog med till familjen Wong haha 😊🍍

Hennes mamma var så gullig hon hade gjort lappar till allt som de bjöd på så att vi visste var det var. Sedan hade hon köpt något som hon inte var säker på var det var i så hon skrev frågetecken efter varje hahah. Fish? Pork?

Sedan fick vi traditonell Mochi glass till efterrätt som tydligen är glass inlindat i sött ris, faktist väldigt gott 😋😋

Började dagen med att åka tillbaka till Haleiwa till Island vintage coffee company och drack lite kaffe och mötte upp med en vän till Colleen från Chicago som är med i armen och stationerad här på Hawaii, han var jättetrevlig :)

Sedan åkte vill Waimea bay och chillade på eftermiddagen och blev helt solbrända haha. Det var skitmysigt iaf 😄☀️☀️☀️

På förmiddagen hyrde vi surfing brädor och surfade på turtle beach, det var skitroligt men vattnet var jättelågt och revet väldigt vasst så vi gick alla därifrån med rivsår och hack i fötterna, men vi alla överlevde iaf haha. Vi ska försöka surfa någon annan stans bättre senare i veckan 😄😍😍

Vi sa sedan hejdå till Jon och åkte hem och duschade innan vi åkte till sunset beach och tittade på solnedgången, skitfint!

Vi käkade sedan middag från olika foodtrucks, jag käkade köttspätt som var skiiitgott. Det var skitmysigt, man sitter precis vid vattnet. Food trucksen är de ända restaurangerna som finns här uppe på the North Shore, men de är väldigt härliga, precis som man ser på tv och filmer haha 😄

Arriving at the airport 😍😍😍

Blir upphämtade av en kille på flygplatsen, som kör oss till våran hyrbil, han var såklart brasilianare, som alla tydligen är nu för tiden haha. Jättesmidigt med bilen dock 👍🏼

Framme på vårat airbnb, vi har ett rum i ett hus som vi delar med fem andra människor, litet med gulligt hus. Och ägaren är såklart, vem är förvånad haha, brasilianare. Och nej vi visste inte om de när vi bokade haha... Väldigt trevlig dock 😄

Första stranden vi kommer till, Kawela beach, underbart fint 😍😍

Åker sedan vidare till turtle bay för att titta på solnedgången 😍😍

Första dagen! Vi vaknar upp, käkar frukost, gör lunch och åker sedan iväg till stranden! Chillar på kända banzai pipeline, enorma vågor med skithärligt! Vattnet är så underbart varmt, tio gånger varmare än San Diego 💦 och även luften, trots att de är lite molnigt är det fortfarande väldigt varmt, du fryser aldrig ☀️

Efter det åkte vi till sharks cove som är känt för sin snorkling, rätt mycket fina fiskar, såg en sjögurka och en enorm krabba bland annat haha., skitroligt att snorkla dock! 😍😍

På eftermiddagen åkte vi hem och duschade innan vi åkte iväg till Haleiwa som bestod av en liten mysig gå gata med affärer och restauranger. Så vi stannade på ett ställe och käkade hemgjord glass. Jag käkade världens godaste ananas cheesecake glass, eftersom att de odlar ananasen på dole's plantage bara tio minuter här ifrån på ön. Underbart gott! 😍😍

Good by bbq at the suits med alla bästa, så himla kul sista gathering 💗💗 åkte först med Kelly och Leonie och köpte lite decorations 😄🌴

Va sedan på hike med Leonie till three sisters waterfall, skitsvårt men skitcoolt och kul!

Sista festen jag var på med majoriteten av mina vänner, så kul det var 😍

Sista festen jag var på med majoriteten av mina vänner, så kul det var 😍

Okej en jättestor snabbspolning av vad som hänt! Först åkte jag och Emily upp till San Luis Obispo och hälsade på hennes pojkvän ☀️☀️

Tog en selfie med en random människa medan vi körde upp på motorvägen haha

The gum-Wall har ni på bilden över och pirate cove bilderna under

Käkade kakor downtown Slo på bilden över, käkade pizza i bilden under haha

Vi gjorde pannkakor, första gången jag hade kök sedan i julas, var skittaggad haha

Vann allt detta i en tävling från där jag bor

Hittat en ny god grej, Starbucks drive thru. Här med Colleen haha 😄

Var och kollade på tide pools i point Loma med Shelby

Hade sista bistro festen med Aziz, till höger på bilden som åkte tillbaka till Kuwait i måndags

Hikeade upp till potato chip rock

Trodde jag skulle bli avkastad från potato chip rock haha

Idag hikeade till Cedar Creek falls vilket var skiiiitfint!

Snabbuppdatering klar! Hoppas det inte dröjer tre år igen innan jag uppdaterar nästa gång haha