Kod för att importera min blogg till Nouw: 7328691689

Hola,

Vilken vecka! Kan inte förstå att det är fredag imorgon?? Hallå? Kom jag hem för en vecka sedan? Vad hände med dessa sju dagar?!

Under veckan har jag hunnit träffa vänner, var ihop med Olivia de första 2 dygnen, familj - pappa, mamma, bror, farmor & farfar och sist men inte minst kusiner! Även hunnit med att jobba en del på Maxi, super kul att vara tillbaka och kom tillbaka i min Maxi-roll vääääldigt snabbt. Här har jag glömt x^2, kvoten ur, ja i princip all matte B, C och D haha, men däremot minns jag massvis med PLU-koder, lax 9004, Kamben 67172, kycklingklubba 573 - skulle kunna fortsätta i evigheter haha!

Hunnit fixa med nytt pass, vaccinationer, lite shopping hehe och om en vecka är jag på g till AFRIKA! Så galet!

I helgen blir det högskoleprovet, hej kom och hjälp mig.. Simons födelsedagsfest och på söndag kommer Erik ner tjoho! Riktigt roliga och mysiga dagar framför mig!

Hooola,

Jag är nu hemma i Halmstad igen, och det är grått och kallt, surpriiiiise! not.

Resan hem var ungefär lika rolig som när man hittar ett hårstrå i maten... Gick upp i grynningen för att vinka av min pojk och sedan hemåt för att packa det sista. Sedan kom Emelie och Kajsa över och det blev en brakfrukost med nybakade scones, nomnom. Flickorna följde mig sedan till flygplatsen och sedan for jag hemåt. (efter flygförseningar, missat bagage och Öresundstågs kaos....)

Men det jag skulle skriva om var inte min hemresa utan mina sista timmar under onsdagen med EBS!
Jag har jobbat med EBS Care sedan 1 sep 2014 (en mindre evighet hehe) och nu var det dags för denna saga att få sitt slut. Nu sista veckan har jag i princip bara tränat min ersättare, kramat alla mina kolegor extra mycket och druckit kaffe, hårt liv.
Så min sista arbetsdag kommer jag in och på alla (30 datorer) finns jag som bakgrundsbild. Då har Emelie letat upp bilder fårn när jag var ca.8år-idag och tror nog alla fick sig ett gott skratt haha. Vid min dator väntar frukost, fantastisk fin bild som Emelie gjort och så klart min lärling!

Vid lunch blev jag bjuden på indiskt och sedan rusade bara timmarna iväg - tråkigt.
Innan det var dags att packa ihop för dagen blir jag utdragen på terassen där min två närmsta chefer, personalansvarig, partners och Kajsa väntar: de har bokat in en spa-kväll för mig och Matilda som tack för allt hårt jobb och slit OMG så nice!
Jag har aldrig tidigare varit på spa och detta hade jag och Erik pratat om ett par dagar tidigare så när Anja (kollega) frågar vad som vore en passande avtacknings-present så säger han en spa-kväll med Tilda då det dröjer ett tag tills vi ses igen (ängel <3)

"Dear Frida, After more than a year of hard work, you deserve to relax. This will start tonight with a nice spa for you and Matilda. Special greetings from Andreas, who thanks you for all your hard work and good sales! Love, Your EBS colleagues"

Matilda hade (vad jag trodde) bokat upp mig på middag men det förstod jag snabbt inte var sant och att hon varit med på noterna från början.

Så efter jobbet rusar jag hem, packade ner bikinin så går vi mot spat. Innan det var vår tur hann vi med ett glas vitt och tjejsnack, myys!

Väl på spat blir vi helt otroligt väl omhändertagna! Börjar med 30 minuter massage och sedan går vi mellan de 6 poolerna och bastun, och bara njuter.

Känns helt knäppt att jag nu lämnat EBS bakom mig och ska viare på nya äventyr. Kommer sakna gänget, jobbet, stämmingen något otroligt, men är väldigt väligt extalterad för nästa resa!

Strax kommer även en lite Barcelona-tillbaka blick öve rmina senaste 10 månader, men första ska jag passa på att hälsa på moster, mamma och lite nödvändig shopping på stan!

Ha en toppen dag bloggisar!

Hola,

Läskigt, känns typ som det var förra veckan jag satt och bloggade hemma i soffan och skrev att det var 36 dagar tills jag kommer hem, nu är det en ny soffa och bara 8 dagar, wow vad hände där?!

Som alltid när jag ska lämna något jag tycker om, även om jag vet att jag går mot något bättre och roligare, så får jag separationsångest. Kommer bli jobbigt att lämna Barcelona, vännerna, jobbet, värmen! Som igår, början på oktober och man kan fortfarande gå i shorts, och bränna sig i solen på sin lunch haha.

Barcelona, Placa Real i strålande solsken igår, sköna 28C.

Men som jag skrev ovan, jag ska iväg på något roligare, ett nytt äventyr så jag är redo!
Och jag har lyckats få till att hinna träffa och hänga med alla nu min sista tid, och många av de jag brukade hänga med har åkt hem, sad but true. Förra året var det jag som åkte först och slapp alla jobbiga hejdå's, nu har jag sett alla åka, en efter en.

Kan försöka hinna med en summering av mina 10 månader här då jag vet att uppdateringen varit lite si så där ;)
Men först, en 10 timmars arbetsdag, woop woop, love life.

Hola bloggisar,

Förra veckan lyfte planet mot Ibiza! Uppdelade på två plan satte sig EBS Care redo för en spexig weekend!
Jag och Emelie var väl båda väldigt trötta när vi klev på men så fort vi satte oss i flygplansstolen så var det bara att inse att det kommer inte bli mycket sömn på detta flyg! Vi beställa in bubbel och börja leka lekar, tur att vi fyllde upp alla sätena längst bak i planet så inte ett stackars  spanskt par blev inkastade i vår fest.

Vi landade på Ibiza och sedan var festen ett faktum! Här var vi 25 kollegor inklämda i ett hotellrum, och jag måste bara säga så glad jag är över detta gäng! Ofta många långa dagar på jobbet och skitiga timmar men så fort vi kommer ut då är vi verkligen världens bästa team!

Min roomie var ju självklart min älskade Jessica. Så när jag gick och la mig på kvällen var hon uppe ett par timmar till den tokan och fick inte mer än 4h sömn! Släppte in partypinglan och somnade om.

Lördagen började med frukostbuffé sedan gick vi ner till scooter uthyrningen! Jag körde inte (efter min krock i Thailand sitter jag snällt bakom) men Jessica kastade sig ivrigt på den (tack o lov)

Vi blev uppdelade i lag och fick varsin skattkarta med olika uppdrag vi skulle hinna utföra på 24h, och alla dessa skulle dokumenteras på en engångskamera!

Slutalie & Ray

Elin & Emelie

Sedan åkte vi runt hela dagen mellan olika stränder, stanna och badade, tog bilder, käkade godis och pizza!

Så här glada är alltid Jessica och jag tillsammans! Så håller tummar och tår att vi ses snart igen så jag får ladda mina batterier.

Återvände sent till hotell, kastade oss i duschen för att sedan springa till middagen! Vi hade bokat bord precis vid solnedgången och riktigt bra tapas, top 5 jag ätit under året!

Våra smycken var speciellt utvalda till Bollywood-temat senare på kvällen! Dock satt de tyvärr inte så bra när man börja hoppa och dansa runt.

Hade någon mitt livs bästa entré till middagen... Vi, jag, Jessica och Nathalie, var sena till middagen, så när vi äntligen hittar till rätt resturang så rusar vi in. Vi ser att till vänster om oss står ett helt TV-team och spelar ut (vad ser ut som) Ibiza-Paradise Hotel,(fick sedan reda på att det var helt korrekt)
Så vi rusar förbi hela teamet, då ser jag att jag har trampat i något, så jag tar ner handen för att dra bort det BAD IDEA istället fastanar det på lin hand och jag försöker skaka bort det TERRIBLE IDEA nu fastanar istället klister grejen i Nathalies hår! (!!!!) Vi skriker, skrattar, gråter och allt hamnar på deras kameror...
Vi fick efter många om och men tack o lov ut den!

Såklart fångat på bild av en kollega haha

Efter middagen blev det lekar och dryck innan vi packade ihop gick tillbaka till hotellet och sedan till Partybussen till Elrow!

Elrow var riktigt fett! Bra musik, de kasade ut badleksaker, gick Bananas med konfettin och någon spydde på mig (absolut sämsta delen på kvällen)

Söndagen a la bakis-dag.
Vaknade efter 3.5h sömn släpade oss ut ur rummet, satte oss på bussen och åkte ner till en strand som tydligen "skulle vara jätte jätte bra". Och det hade den säkert varit om inte 1 miljon brännmaneter flutit in, Fml.  Bakis, trött, ville inget annat än att kasta mig i vattnet och så går det inte. Typiskt.

Vid 17 rörde vi oss in till stan, käkade tapas (igen) och sedan shoppade och strosade runt i Ibiza hamn.

Vid 22:30 gick färjan hem till Barcelona. 9 timmar sittandes under AC'n i ett lädersäte var inte något jag skulle rekommendera till en endaste levande själv, men vi kom iallafall hem i ett stycke.

Sammanfattningen av helgen:
OMFG, tusen tack EBS för ännu en helt fantastisk resa! Som jag älskar detta team, våra äventyr och knäppa påhitt! Att lämna detta företaget om 2 veckor kommer SUGA, men det är också dags att jag kommer vidare.

Ibiza var nice, inte lika sunkigt som Magaluf men precis samma känsla. Fulla engelsmän som vandrar utan tröja med en öl i handen dygnet runt. Folk sprang k korridoren i lucia-nattinnen och ryckte i alla handtagen.
Det fanns så man kunde köpa och göra sin egen Bucket ( Thailand Flashback <3 )

PS. Så här bra mådde vi på måndagen

Ds.

Hola bloggisar,

Om ett par timmar sitter jag på flyget med EBS Care mot den lilla partyön IBIZA!!!

Det är ju avslutningsfester för säsnongen i Europa just nu, så tyvärr missar vi Del Gran Fibnal i Barcleona, men kommer åka till partyt's party ö nummer 1, så inga ledsna miner här inte!
Lite stört att sommar offeciellt är över nu.. Går liksom fortfarande i short och linne här..

Detta blir min sista resa med EBS och det svider i hjärtat, men ska njuta till fullo av denna tripp!
Vi har fixat med boende tillsammans med pool (sista chansen att jobba på brännan) och under lördagen ska vi på en scooter-tripp. Vi har hyrt sccoters för hela gänget och så ska vi upptäcka ön - ja kameran är på laddning hehe.

Ett annat liv, ett annat EBS!

Ska hoppa från klippor, äta glass och försöka att inte krocka...

På lördagkväll ska vi först ha middag, jobbet står för mat och dryck.. Lär inte bli en lugnkväll! Sedan har vi fått biljetter till Elrow, ritkigt spacig nattklubb. Temat för kvällen kommer vara "Bollywood"... Fårse hur vi lyckas klä upp det haha.

Söndagen kommer man väl hem i gryningen, tar en powernap och sedan ut och utforka Ibizas stad! Klockan 22.30 ska vi åka tillbaka till Barcelona med färja.... omg... Vid klockan 7 på morgonen kommer vi in till Barcelonas hamn och då är det bara hem, ta en powernap och sedan gå till jobbet.

Kommer bli zombie-mood hela måndagen, med det får det vara värt! Trixet är kanske att inte sluta dricka.. Så om man dricker lör-måndag så får man ta smällen på tidagen, återstå att se hur jag gör!

Önskar er alla en trevlig helg!

Hola,

Tänkte gå igenom lite stadier och tankar som ändras när man flyttar hemifrån.

Först och främst var sista perioden jag bodde hemma hemsk. Men det har både jag och pappa kommit fram till var det absolut bästa för båda. Alla barn gör revolt innan de flyttar ut och tur är väl det annars hade vi väl bott hemma tills vi är 30. Och jag tycker ju mer som pappa nu och kan hålla med honom att han hade rätt vissa gånger men då skulle jag hellre bryta varje ben i kroppen än att erkänna det.

Så:
1.   kunde jag lämna en kopp/talrik/bestick/Kastrull i vasken åka iväg och träna och sedan diska. Kom pappa hem och den stod där var det ett gräl som väntade hemma.
Nu diskar jag kastrullen innan jag äter eller direkt efter för att bli av med det så fort som möjligt. Också för jag bor i kollektiv så någon annan kan få använda kastrullen.
Kan verkligen irritera mig på om andra lämnar disk efter sig och låter det stå i timmar, liksom kryper i hela kroppen.

2. åt jag det som pappa lagade eller så fixade jag kyckling och ris. Varje dag i 1 år. Vem bryr som om variation.
Nu lagar jag mat både till mig och andra varje dag, planerar inköp och matlådor så det ska räcka och vara ekonomiskt.
Har även börjar äta pesto nått som aldrig existerade hemma. Äter dock fortfarande kyckling och ris. Ofta.

3.  hade jag ansvar för mig. Mig. Mig. Mig. Att jag kom upp på morgonen. Att jag kom o tid till jobbet. Att jag la mig i tid. Att jag betalade telefonräkningen.
Nu har jag hyra, räkningar, telefon, mat - allt ska finansieras av min lön. Att leva spontant och shoppa kan bara glömmas. Speciellt eftersom jag jobbar mot provision och aldrig kan vara 100% på hur nästa månad kommer se ut.
Jag har ansvar för att allt ska funka, funkar det inte får jag ta tag i problemet. Och det har jag gjort i över 1.5 år och det har gått bra, hjälp.

Nu kanske inte kag gjorde den vanliga flytta hemifrån utan jag (och Tildus) valde att flytta 2300km söder ut. Kunde ej ringa pappa om spisen krånglade. Ringa mamma och jag behövde hjälp med att lägga upp ett par byxor. Gå över till farmor och farfar när det ekade i kylskåpet. Allt fick jag fixa själv, med hjälp av alla vänner kring mig förstås.
Bandet man får med sina vänner om man väljer att flytta långt hemifrån är magiskt.

Jag har så många roliga minnen att jag skulle kunna skriva en bok haha

T ex. Förra sommar fick vi stopp i avloppet i köket och det gick inte bort på 3 dagar så ALL disk stod på bänken och luktade skunk. Slutade med att jag tog all disk in i duschen och diskade, och vi bad vår hyresvärd ringa efter rörmokare.
Så de kommer hem till oss står 20 minuter i köket, tar 50€ och går. Vi går in i köket.. Då har de skruvat sönder rören släppt ut allt vatten på golvet satt ihop rören igen och rökt en joint. Classic Spain....

Ska bli kul att komma hem lite och landa lite i Halmstad. Men att bo hemma hos pappa en längre period en ett par veckor vet jag ej om någon av oss klarar av hehe ;)

Hola,

Detta blir kanske mest ett inlägg för min skull än för er. Ett inlägg som jag kan kolla tillbaka på när jag glömt hur vardagen var här i Barcelona. När jag bara kommer tänka tillbaka på alla de där tillfällerna som hade det lilla extra, men vill minnas mer än så.

Jag trivs väldigt bra i min lägenhet. Eget sovrum med dubbelsäng, stort vardagsrummsbordet vi brukar samlas roomies och kompisar och hänga, två badrum och en tvättmaskin som låter som att starta en jetmotor...

Jessica både sambo och kollega spenderar jag väl i princip alla mina vakna stunder med. Från att vi går upp på morgonen och kokar kaffe och ägg, äter Youghurt i soffan och halvspringer till jobbet, jag alltid 1.5-2 meter före Jessica. Till att vi pussas godnatt och kryper in i varsitt sovrum.

Jobbar mellan 11-20 (kl.10 mardröm och lyx kl.12) sedan kanske lite shopping på kvällen (mat... Roligare än så blir det inte) eller så går jag direkt till gymmet.

Hittat ett gym här nere som är nice ( och svindyrt... Men signade bara upp mig på 2 månader och då får man pynta mer)
Men lägger ju hellre tiden och pengarna på ett gym än alkohol och kläder så win win!

På kvällarna ser vi antingen på serier hemma, kollar på en gråtfilmer eller Paradise Hotell - kom hem nu Jessica så vi kan fortsätta kolla!!!!!!!!!

Detta året i Barcelona skiljer så otroligt mycket från förra året. Förra året skulle jag säga var som 6 månader semester. Kände vi för att gå ut 4 gånger i veckan, ja då gick vi ut. Beställa hem mat eller pizza slank ner mer än vad vi lagade mat och jobb, träning var väl inget super seriöst. Bodde utanför stan för att ha en billig hyra och leva för pengarna.

(Bild tagen kl.6 på morgonen förra sommaren, kan man inte tro ??)

Iår har jag ett jobb jag trivs med! Med ett företag som jag varit en del av i över 1.5 år och jobbat med i 1 år!
Jag jobbat mån-fre som vilken Svensson som helst. Betalar en svinhög hyra för att bo centralt, höra sopbilarnas tjut på nätterna, alla fyllon och kaos.. Tur jag sover som en sten när jag väl har somnat!
Mina tjejer<3

När helgen väl kommer och man får packa strandväskan  njuter jag!
Packa ner böcker, sudoku och ligga och lyssna på musik men vännerna, då blir varje helg till semester!

Om 36 dagar är Barcelona-äventyret slut även för denna gången.
Jag kommer hem, mellanlandar lite innan jag ska vidare på nya äventyr. Och jag längtar så förgrymmat mycket på att få sitta vid mitt köksbord med Olivia och dricka kaffe. Gå promenader med lillebror på galgberjet. Sitta hemma hos farmor och farfar och ära lunch och bara småprata! Min familj, höra hur de skäller på mig att jag borde ta tag i mitt liv, men ändå stötta mig inför det som komma skall.

Olivia, älskade bästa vän, snart är vi tillsammans igen <3

Sverige jag är redo!

Hola!

Igår blev en super mysig och lugn dag, precis i min smak!

Passade på att sova ut och inte sätta något alarm och när tror ni jag vaknar? Klockan 2, voi voi... Efter vi kommit fram till att vi ändå missat dagens alla bra soltimmar så stressar vi inte upp oss utan tar dagen lite som den kommer!

Så ligger en stund och drar oss i sängen innan vi går ner till Dia och handlar brunch! Hem till mig och hoppar in i köket! Äggröra, bacon, stekta tomater, smoothie, kaffe, juice, mackor, Yoggi och choklad croissant - fick väl i mig 1/3 haha

Efter en lång brunch snörde vi på oss skorna och var ute och gick i 1.5h. Strosade runt nere vid stranden, käkade glass och tittade på människor - Barcelona bjuder indeed på alla typer och former.

Vid 20 mötte jag upp Linn, Markus & Tilda vid metron och så åkte Tilda & jag på bio! Äntligen ( ni ska bara veta som jag tjatat) fick jag se "Inside Out"!

I filmen får man följa de 5 känslorna: Glädje, Sorg, Ilskan, Avsky, Rädsla och hur de styr oss innefrån som en kontrollpanel!
11 åriga Riley ska flytta med sina föräldrar till en nya stad, börja i ny skola och då krockar alla känslor och kaos uppstår. Hur hon lämnar barndomen bakom sig och växer upp till att bli en tonåring!

Vi beställde varsin liter Cola och största popcornen men allt var ändå nere efter halva filmen haha

Filmen var BRA! Jag hade ju hypat sönder den men den var bra! Pixar gör ju väldigt bra filmer!

Måndag
Imorse var jag uppe och körde ett gympass. Sakta men säkert kommer jag i form igen. Att få tillbaka kroppen och rutorna gick ganska fort, de har ju bara legat och vilat bakom godis och öl hehe.  Men att få tillbaka styrkan, det är en utmaning!

Nu ska jag tagga jobb! Bara 4.5 vecka kvar på EBS - och Barcelona!!

Hej alla nyfikna själar ute i bloggvärlden!

Har varit lite tyst här på sistonde men haft fullt upp iv verkliga livet. Åter igenom kommer hösten och jag slås av tankarnma "vad ska jag göra med mitt liv?" "är det dags att växa upp?" "ska jag plugga?" "ska jag resa?" "varför har jag inte mer kläder?" "Frida sluta shoppa börja spara!!"

Men så lyckas jag lugna ner mig och inser att jag bara är 21 år och att man får lov att göra fel och lära sig av det. Vad spelar det för roll om jag är 21 eller 22 när jag börjar plugga? Se vad mycket jag lärt mig på de åren jag pauasde från gymnasiet. Se så många olika ställen, och länder jag har hunnit bo i och besöka.
Som jag hunnit resa världen över, vänner jag skaffat mig och läxor jag lärt mig på vägen! Det finns inga rätt eller fel sålänge man gör det med ett leende på läpparna!

Så vad händer här näst? Jo det ska ni bara veta! Jag står inför flera riktigt häftiga resor! Jag filar på de sista detaljerna men ni komemr få veta så fort allting är spikat (och pappa & mamma fått veta) haha

Första resan som står på tur har jag redan avslöjat lite om! Den 18-20 september åker jag med EBS till Ibiza, woop woop! Det är helgen för alla avslutningsfester så kommer bli riktigt fett! Jobbet har fixat flyg, boende och klubbar så allt vi behöver göra är att dyka upp och njuta av helgen, amazing!!!!
Handen upp alla avundsjuka ;)

Under hösten kommer det bli mycket som händer och så också för våren, men det kommer senare! Det jag kan berätta är att jag kommer lämna Barcelona under hösten och komma i oktober vara i Halmstad, så vill ni fika, börja boka upp mig nu - skämt åsido!

Här kommer bilder från helgen!

Walter, Tom Jessica och jag fulla som kastruller på metron påväg till Gracia! Har blivit så att jag inte fetsar mer än 1 gng i måanden och då slår det mig hur lite jag tål.. Tur jag har vänner som håller koll på mig om jag skulle spåra hehe

Jag och Elin ville kramas med en dinosaurie!

Sist men inte minst, street art!

Ni ha en härlig dag så hörs vi snart igen! :)