Reseuppdatering

Hallåååååå, nu va de ett tag sen jag uppdaterade här på bloggisen. det har hänt väldigt mycket sen senast haha. Jag har flyttat in i en lägenhet i surfers paradise som jag delar med 2 sköna killar från frankrike, en tjej från spanien o en tjej från kina. jag flyttade in efter 2 dagar och jag ska ha detta rummet i minst 3 månader haha så det gick väldigt snabbt men det känns bra! lägenheten ligger mitt i stan och är 1 minuts gång till stranden haha, havsutsikt både från vardagsrummet och mitt sovrum så kan ju knappst klaga!

igår lämnade jag lite cvn i grannstaden broadbeach för jag hörde att det skulle vara enklare att få jobb där men idag så hann jag bara lämna på ett ställe innan dom ville att jag skulle komma och provjobba samma kväll! det är en kubansk resturang, spännande! jag fick jobba 1,5 timmar sen kunde jag gå, huvudkocken skulle prata med ägarna och dubbelkolla och säga vart han tror jag hade passat bäst (dom har 2 resturanger) så nu håller jag tummarna och hoppas på att jobbet är mitt! allt känns bra annars, lite skrämmande ibland att jag faktiskt är helt själv på andra sidan jorden men har träffat en del svenskar så det känns bra och det känns grymt med mina roomies!

Mood

okej allt just nu är riktigt oklart, det blev tydligen ingenting med jobbet här så det suger. har dock hittat ett jättemysigt hostel, arts factory som man kan jobba på 10h/vecka och då få gratis rum så jag funderar på att göra det istället ett tag och avboka det andra hostelet som jag bokat... tror jag kommer åka till surfers paradise och satsa på att settle down där istället.

• Mood

Reseuppdatering

Hello alla där hemma i kalla sverige! just nu ligger jag vid poolen vid huset jag ska bo i fram tills på tisdag och njuter! jag har ett köksjobb på g här i byron som känns väldigt lockande men det är riktigt svårt att hitta boende här så jag funderar på att röra mej uppåt till surfers paradise när mina rumsbokningar här i byron är slut, dvs den 6e december. surfcampet va grymt och jag träffade massa sköna människor så det va absolut värt det! här i byron har jag mest hängt med en vän hemifrån göteborg och vart på stranden, kollat runt och festat. igår på stranden så fick jag dock lära mej en liten läxa som inte var så kul... vågorna är sjuka och ibland när dom blir riktigt stora så spolas vattnet upp lite för långt på stranden... exakt där låg vi😁👍 med mobiler, cigg, kläder och allt. så det var en mindre kul erfarenhet men nu har jag lärt mej att lägga mej lite längre bak på stranden iaf! ha de så gött nu ska jag laga mat, sallad på avokado, spenat, kål och ägg. smask!!

Upplevelser

Idag har jag haft mina 2 första surflektioner och jävlar vad naiv jag har varit som inte fattade hur utmattande det är. Att ställa sej upp på brädan, att kämpa mot alla strömmar för att komma ut och kunna ta vågor men bara att bära brädan, shit det sliter verkligen på hela kroppen! Jag har haft superkul verkligen och det har gått mycket bättre än förväntan fram tills min kropp blev alldelles för trött haha. Annars är det soft här på campet, god mat, sköna instruktörer och människor över lag och så mycket mer sommar än sydney både i luften och vattnet! Ända negativa är väl att det inte finns nån fön, att det är cpvarmt i vår stuga när man vaknar och att jag vaknar varje gång personen som ligger under mej i våningssängen rör sej...

• Upplevelser

Reseuppdatering

Nu har jag tagit förväl av Sydney för den här gången iaf, det blev en väldigt tidig morgon för att hinna till tåget, redan kl 5 fick jag gå upp. Bussarna här är ofta så knökfulla redan efter första hållplatsen att dom inte ens stannar förens någon ska av, självklart hände detta imorse för mej så fick beställa en uber istället. Trött och röksugen är nog bästa sättet att beskriva hur resan har varit hittills. Fick ta min första cigg efter 4-5 timmar och den smakade väldigt gott! Några timmar kvar innan vi är framme vid surflägret, Spot X heter det och ligger lite söder om Byron bay. Tydligen mitt i ingenstans så är lite spänd på hur det ska funka med internet och mottagning på mobilen, men men det vore väl inte the end of the world heller så att säga, får omvänja mej med att surfa på vanliga vågor ist för internet(oj vad rolig hon va)! Lite övervlivna bilder från Tamarama, Manly, Bondi och stan fick oxå följa med!👆👆

Mood

Efter en promenad på någon minut från mitt nya hem så sitter jag på en gräsmatta precis vid Bondi Beach, med oslagbar utsikt, oslagbart vin och oslagbar musik och bara njuter av livet. En liten stund för mej själv tycker jag att jag är värd efter denna tid med människor runt om mej 24/7. Jag är inte annat än glad över att jag faktiskt tog steget och genomförde denna resan. Jag känner mej nöjd och glad helt enkelt.

• Mood

Reseuppdatering

Igår var den klart bästa dagen än sålänge sen jag kom till Sydney. Låg på stranden på Bondi beach i princip hela dagen och framåt kvällen köpte vi lite vin och satt o tjöta me go musik i en park, världens goaste pasta på det och sen läggdags. Just nu ligger jag på stranden i Manly och mår som en kung om man bortser från alla flygande insekter som inte förstår att jag inte gillar när dom sitter på mej haha. Vädret är helt underbart och jag har hittat ett grymt crew i form av Emelie och Jonathan. På tisdag checkar jag ut från rummet jag har nu i Bondi Junction och flyttar ner till Bondi beach och på fredag bär det av upp längs kusten! Har ett rum på g i Surfers paradise så vi får se lite hur det blir och vart jag stannar! Men allt känns verkligen superbra just nu, ciao!

Reseuppdatering

Okej nu har det som sagt blivit lite change of plans här i mitt huvud. Både jag och Jenny har kännt att det inte riktigt funkar mellan oss att leva så tätt inpå varann och samtidigt insett att vi vill ha ut helt olika saker av denna resan. Jenny vill bo mitt i en storstad medans jag vill bo någonstans mindre vid en strand. Jenny gillar klimatet här medans jag inte kan sluta tänka på värmen i Singapore och känna att jag bara vill tillbaka dit. Så vi har helt enkelt bestämt oss för att gå skilda vägar. Jag har hittat en tjej via fb som har samma mål som mej så den 25e rör jag och hon på oss och åker upp längs östkustens medans Jenny stannar här i Sydney och flyttar in mot stan. Detta beslutet känns så rätt och det har verkligen hjälpt mej släppa nån slags stress som jag känt inombords sen vi kom hit. En liten update bara men ja, det känns jättebra iallafall och det är ju huvudsaken!☺️👍

Reseuppdatering

Äntligen framme i Sydney! Hittade ett mysigt café "superfood" så tog varsin smoothie och jag tog även en sallad med massa kål, morrötter, avokado och rökt forell bland annat. Smaskens, nu ska vi hitta på något att göra i 3 timmar med våra 30kilos-väskor innan vi kommer åt rummet vi hyrt för första veckan.👏👏