Då är jag hemma igen! Det var tre slitna och leriga töser som satte sig i bilen i söndags. Eve och jag kände oss lagom snygga när vi traskande omkring på Ica med lera upp till röven..

Men trots all lera så har det varit en kanonhelg! Vi har skrattat, gråtit och skrikit en hel del! Jag stod med tårar i ögonen och tittade på Bastille. Vem hade anar hur jäkla grym karln är? Vi var rätt lyckliga när vi upptäckte att han riktigt snygg också...opsie!

På torsdagen var det kanonväder, även fredagen fram till klockan två då de började spöregna. Vi kröp in i tältet och rätt snart så såg vi en blixt lysa genom tältduken och direkt därefter en smäll. Ont i ören hög smäll. Det måste varit väldigt nära tänkte vi. Sen ringde Sabinas telefon och vi fick höra hur nära. På våran camping, bara några hundra meter ifrån vårt tält. Gissa vem som var supersnabb att smsa mamma innan hon fick reda på vad som hänt.

Dem som träffades av blixten lever i alla fall och verkar bli bättre!

Vi har haft det super, och skött oss utomordentligt. Vi börjar visst bli gamla vi också...

Puss & Kram

Nu ligger jag här i sängen och funderar över min packning. Har jag med allt, vad har jag glömt? Det viktigaste är iaf nedpackat så nu tror jag väl att jag borde klara mig!!

Mamma jag lovar att sköta mig, försöka hålla mig ut trubbel och försöka att inte bli nedslagen.

Imorgon 07.00 ringer klockan. Då ska man dra på sminket och packa de sista. Sen drar jag och eve vidare för att plocka upp två till resenärer längs vägen. De här kommer bli grymt, ännu ett minne för livet!!

Godnatt nu ska jag och fjärilarna som flyger omkring i min mage försöka sova.

Puss & Kram

Då var det dags igen, på torsdag så åker vi till  Norrköping och Bråvalla Festivalen. Ska bli jätteskoj, var länge sedan nu!! Så nu blir det upp till bevis om man blivit för gammal eller om man fortfarande orkar med festivallivet. Tredagars fylla känns väl inte så lockande efter de senaste veckorna. Men kommer njuta när jag sitter där i campingstolen med kvällssolen i ansiktet och en kall i handen.

Sitter här på min praktikplats. Det är dött och lite tråkigt här. Finns inget för mig att göra som praktikant. Men jag observerar dem som är här om dagarna och det är intressant att se hur folk beter sig. En del av dem som är på den här dagverksamheten är psykiskt sjuka, missbrukare och förståndshandikappade.

Det är lite annat än vad jag är van vid. Jag är van att ha fullt upp på jobbet, stressa på ordentligt på morgonen med kroppsligt sjuka människor. Nu är det otroligt lugnt och stilla, dem som är kring mig är kroppsligt friska. Men det är istället huvudet som sätter stopp.

Puss & Kram

Idag så åker vi hem. Om två timmar tar vi taxin till flygplatsen. Herregud så fort tiden går. Tycker att jag nyss kom hit? Har ingen som helst hemlängtan, tycker att det ska bli tråkigt att åka härifrån. Men man måste ju jobba också. Men nu funderar jag på att snart göra en ny resa, kanske till Australien den här gången!

Men ska bli skönt att träffa alla gofisar där hemma, ska mysa massa med min lilla prinsessa som jag saknat mest och lillSemlan såklart som ska få en liten present när jag kommer hem.

Puss & Kram

Lördag-söndag så har det varit songkran här i Thailand. De firar alltså det nya året. Man har då vattenkrig i hela landet för att man ska börja året som ren och sedan så kladdar dem med talg och något barnpudet liknande som luktar liniment i ansiktet på en vilket betyder lycka. Det här har varit två häftiga dagar. Minnen för livet, har kastat hinkar med vatten över folk och skjutit med stora vattenpistoler så att jag är alldeles blå om armarna. Det här är nog det häftigaste jag varit med om!

Man kan inte förstå hur häftigt och så otroligt kaosartat det är om man inte är med om de. Nästa gång jag ska till Thailand så ska jag planera resan så att jag får vara med om deras fantastiska högtid igen!!

Puss & Kram

Aldrig mer vitt vin.. Fy rutti!! Nu ligger vi här som två klubbade sälar i sängen och har dragit täckena över våra bankade skallar. Idag är det lite tungrott. Ont i hela kroppen och benen flagnar som aldrig förr!

Men nu ska jag gå upp och ta mig en simtur så att man vaknar till lite. För ikväll är det bara att ta nya tag. Då blir det vattenkrig på Bangla. Ska bli skitkul faktiskt!!

Puss & Kram

Idag så har vi försökt pressa lite, sista chansen nu! Och eftersom vi kanske inte skött oss så bra med skrubbning och insmörjning så har vi blåsor och flagnar som f*n. Jag ser ut som en prickig råtta.. Blek och jäklig.

Sen så drog vi på shopping och sen vidare till Wine Connection där vi drack mousserande åt ostbricka och lite små å gott. Underbart! Det förtjänar vi!

Nu har vi köpt med oss fyra vinflaskor för ikväll blir de partaj!!

Puss & Kram

Jävlar så snopen man kan bli när man inte får som man vill. Blev riktigt besviken på allt!!

Vi var på havsfiske, vi spanade efter black merlin som skulle göra oss lyckliga. Men fan vi fick då inte se nån inte!
Vi lunchtid så stannade vi båten mitt på havet och fiskade mindre fiska för hand. Som att pimpla med världens tyngsta sänke. Och ta mig fan fick vi inte upp två aborreliknande fiskar. Den ena hade ögonen så långt klämda utanför huvudet så den kunde då inte vara riktig. Så vi fick lite nylagad fisk till middag.
Sedan stannade vi vid Raya Island och snorklade. Har sett alla fiskar från Hitta Nemo nu. Samt några stora äckliga mal/lake/ål liknande saker som var mindre trevliga.. Är helt fantastiskt att något kan vara så vackert. En viktig del av min resa kan jag nu bocka av efter att återigen ha fått se vad havet har att erbjuda.

På hemvägen så fick vi inte ett napp, men det hade grannbåten tydligen fått som visade upp en stor firre på säkert 10kg. Fy fan så förbannade vi blev!!

Då vi kom hem så duschade vi och drog sedan och tröst drack lite vin, gott! Var hela havet gungar resten av kvällen efter en heldag på havet.