För ett par dagar sedan kom jag hem med flyget från Malta. Jag var på Malta i två veckor på språkresa med STS travel schools.

Jag åkte iväg till flygplatsen med en fullpackad resväska och ett nervöst pirrande i magen. Jag var supertaggad men samtidigt dundernervös för hur mina kommande två veckor skulle se ut och vara. På flygplatsen mötte jag upp mitt lilla resesällskap, vänner som jag redan känt sen tidigare, och vi vinkade hejdå till våra föräldrar. Nu var det på riktigt - resan som jag längtat efter såå länge skulle påbörjas. Flygresan och mellanlandning i Frankfurt (där vi fick träffa de andra internationella studenterna) gick bra och smidigt

När vi klev ut ur flygplansdörren på Malta omgavs vi av det varma klimatet. Inne i den maltesiska flygplatsen fick vi våra resväskor och begav oss till bussen som skulle ta oss till hotellet. Att se Malta genom bussrutan var ett vackert första intryck för mig som aldrig varit i landet innan.

Jag och tre av mina kompisar bodde på Seashells Resort, Suncrest medan de andra två tjejerna bodde på ett hotell nära vårat. I väntan på våra rumsnycklar såg vi oss omkring i hotellobbyn. Jag var verkligen nöjd över mitt val av hotell. Hotellet var superfint, fräscht och såg lyxigt ut. Det låg placerat precis vid havet och det fanns ett litet supermarket tvärsöver gatan samt en bankomat (vilket var toppen om man behövde köpa vatten eller ta ut pengar). Hotellet hade en stor pool, rutschkana samt mindre pool, bekväma solstolar och solparasoll. När vi ville svalka oss efter en stunds solade gick vi ner till havet och tog oss ett dopp.

Jag och Saga (min bästa kompis som skulle på språkresa med mig) fick dela ett rum med två andra svenska tjejer. Rummen var fina men väldigt små. Våra stora resväskor tog upp mycket plats i hotellrummet. Vi vande oss dock snabbt att leva i det lilla utrymmet, vi var ju trots allt inte i hotellrummet så ofta, endast när vi skulle sova eller göra i ordning oss på morgonen.

Våra dagar på Malta var fullspäckade med aktiviteter. Vi vaknade relativt tidigt på morgonen, åt frukost (frukost och middagsbuffé ingick i det man betalat för att åka på språkresa, lunch fick man köpa själv i skolcafeterian eller köpa från en affär och ta med sig i sin skolryggsäck) och gjorde i ordning oss. Sedan bar det av i minibussar till skolan. Jag trivdes bra i min klass och lärde känna många av mina klasskamrater. Vi arbetade mycket i häften och lärde oss bland annat hur man uttalar olika vokaler. När skolan slutat för dagen hoppade vi in i en buss igen och åkte till en fin strand eller en liten mysig stad. Vi badade och solade på stränder som Paradise Bay och Blue Lagoon, Comino (min favvis!). Sedan besökte vi även Valletta (en annan favorit!) och Sliema. Vi gjorde mängder med utflykter och man fick se mycket av Malta! När vi kom hem till hotellet fick vi snabbt slänga på oss partykläder och äta middag för att sedan åka till Numero Uno, vilket var ett partyställe.

Jag kände mig överlycklig över att (äntligen efter all längtan!) vara på Malta på språkresa. Att lära känna nya underbara vänner, bada i glittrande turkosblåa hav, strosa runt i mysiga städer, bo i ett hotellrum med sina crazy roommates, planera, knäppa fina foton och skratta, gjorde mig superglad. Förstås kände jag hemlängtan, men de positiva tankarna vägde ner de deppiga tankarna. Att åka utomlands själv är en liten utmaning, men nu efter resan känner jag att jag utvecklats mycket som person och blivit mer självständig.

Dessa två veckor på Malta kommer vara oförglömliga. Resan har varit väldigt givande och lärorik! Med mig hem fick jag minnen och vänner för livet, större trygghet i mig själv och såklart ett bättre engelskt ordförråd!

. . .

Om någon av er bloggläsare funderar på att åka på språkresa och har frågor får ni gärna lämna en kommentar! xx

Fredagen ägnade jag åt några ärenden med mamma. Vi tog bland annat en sväng till nagelsalongen där jag fick mina målade samt manikyr. Jag valde den klassiska franska nageldesignen med silvrigt glitter. Verkligen nöjd!

Blev återigen en dag på stan tillsammans med mamma. Första stoppet blev på affären där vi köpte solkräm och lite andra nödvändiga ting för min resa till Malta. Efter ett tag gick vi och tog oss en lunch på TUGG. Restaurangen var häftigt inredd och hamburgarna var utsökta! Tack mamma för en mysig lunch och dag!!

Strax efter att jag kom hem från stan stack jag och Fanny ner till sjön för ett kvällsdopp. Det var iiiiiskallt men kul på samma gång haha!!

xx

TRÖJA VILA I JEANS HOLLISTER

Jag bar även smycken från mbmj, jacka från lexington & sandaletter från marenas. Casual men snyggt!)

. . .

Jag tog bussen till stan tillsammans med Saga idag vid lunchtid. Vi kikade runt i butiker och satte oss sedan på ett mysigt café. Vi fikade och snackade om allt möjligt. Det är alltid så roligt att umgås med den tjejen!! Efter att vi fikat begav vi oss till ytterligare några affärer. Vi stannade till på JC där jag skulle leta efter ett par nya vita jeans. Jag bestämde mig slutligen för ett par jeans efter en timmas provade i provrummet. Att prova jeans är bland de tråkigaste som finns, men jag är nöjd över mitt köp!

När klockan närmade sig sex åkte vi hem till Saga. Där spelade vi kort, tittade på film och sjöng med till låtar som man lyssnade på non-stop som yngre. Jag har haft en superrolig dag och det hoppas jag att ni också har haft! xx

Lyxar till det med min fina mamma denna härliga sommarkväll! xx

I söndags hade Amanda och Matilda anordnat ett jättefint och somrigt kalas för att de båda fyllt år. Vi åt väldigt god mat och därefter tävlade vi i sångtävlingar. Det var kalaskul!

Tack fina Amanda och Matilda för att jag fick komma och grattis återigen!

One Direction konsert ikväll och jag är hur taggad som helst!! Jag ska gå tillsammans med mina vänner och det kommer bli superroligt. Let's gooo

xx

Jag firade min Midsommar tillsammans med kompisar. Det var en väldigt rolig dag! Under förmiddagen kom det ett par regnskurar men framemot kvällen kunde vi sitta ute med filtar. Vi åt god mat och förståss massvis med jordgubbar!

Hoppas att ni hade en trevlig Midsommar!

Mitt sommarlov kickar igång med tennisläger. Att få spela tennis i sommarsolen tillsammans med fantastiska kompisar är inget jag klagar på! xx

​skolavslutning i vitt ​I urgulliga presenter från mami och papi I läskande milkshakes i kvällssolen

Nu har jag sommarlov! Det känns underbart att säga det, men också helt overkligt! Tiden har verkligen bara rusat förbi. För mig väntar numera mängder med spännande och roliga äventyr och jag kan inte bli mer än gladare. Detta sommarlovet kommer bli en bland de bästa, det känner jag på mig! xx