View tracker

Äntligen fredag ! Plus att jag har ledig jobbjakt, har inte hänt på länge alls! Just nu är jag i skolan och ikväll vankas det fest ! Ska hem och städa lite först så de är klart inför helgen så man slipper tänka på det! Denna helgen ska jag bara njuta, träna och äta för i måndags satte jag nämligen godisförbjud för mig själv då jag äter det typ varje dag ! Så det ska bli så gott ! Har även skaffat mig ett gymkort 😀 har haft fullt upp i mitt egna liv men uppdaterar här då jag känner för det ! Kram










Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej har jobbat helg så har inte varit aktiv på median i huvudtaget. I fredags så åkte jag till Sundsvall där pappa hämta upp mig så åkte vi och köpte en soffa till mig ! Sen när jag kom hem så gick den inte in genom vardagsrummet så då blev jag riktigt less, ringande en vän och han kom och skruva av benen så den gick in sen! Tur de !


Nu ska jag iväg och kolla bio med martin


Likes

Comments

View tracker

Hej idag var det bara och kliva upp för skola, senare blev det jobb ! Martin kom och stängde ner med mig på Ica, sen handla vi mat och gick hem. Ligger och kollar på jägarna 2 nu! Snart läggdags, märker att jag inte får ut så mycket av detta bloggandet då alla mina dagar ser likadana ut så ska komma på lite roligare saker å skriva !








Likes

Comments

Ligger i sängen, har precis badat med min älskling och nu ska vi kolla på ph, tycker förra säsongen va 100 gånger bättre.. ! Sen ska jag sova för imorgon ska jag gå i skolan och senare jobba så blir en väldigt lång dag, tar så mycket på energin och göra allt hela tiden men tyvärr måste man.

Godnatt !




Likes

Comments


Jag är tillbaka med nya intressanta saker. Ne men jag har bestämt mig för att börja blogga lite smått igen, kommer inte lova en garanterad uppdatering men ska försöka göra mitt bästa, sen ska jag försöka ändra bloggdesigen med, för den passar inte in på mig någonstans längre haha tycker den är skitful alltså! Jag ska iallafall försöka göra mitt bästa för att bloggen ska bli läsvärd för er som är intresserade haha mitt liv är inte så intressant men det får bli va det blir!

Just nu pluggar jag fortfarande upp mina ämnen på Ålsta folkhögskola, börjde för 3 veckor sen men har varit sjuk i en vecka med halsfluss och feber typ. ASdrygt! men imorgon är det nya tag för nu känner jag mig bättre! Sen ska jag även försöka komma igång med träningen med! 


Men nu ska jag sticka iväg och hämta lite brev och post som jag skickat efter


kram  

Likes

Comments

Löning betyder shopping och så blev de, Michaela hämtade mig på centralen och sen åkte vi till Birsta, tror jag slösa 2500 idag på bar kläder och saker till lägenheten! Köpt en nu vårjacka och massa :😀 känns underbart att få nya saker. Nu ska jag hem betala löshåret och lite räkningar men först hämta Martin så ska vi hem och laga mat osv.

Posss

(bild1)
(bild2)

Likes

Comments

jag ska försöka ta tag i bloggandet för mina vänners del eftersom dom inte har den blekaste aning vad jag gör och håller på med i vardagen, sen såklart för andra som vill veta mer om mig och för min egna skull såklart för att få skriva av mig eftersom det hjälper mig på något sätt i vardagen.. att bara få släppa fri alla tankar och känslor.

I vilket fall så händer det inte å där super mycket saker i min vardag mer än att jag går i skolan och umgås med vänner. 

Just nu är jag pank och lever på 0 tills löning så har inte gjort ett piss på 2 veckor.


Idag har jag varit i skolan, extrem lång och tråkiga föreläsningar. Ska snart sticka iväg och sola sen handla lite mat till lägenheten, igår beställde jag bredband men kom senare på att jag inte hade något eljack.. typical frida ulander sak alltså blir så less.





I lördags var det party






Likes

Comments

Hej på er, bestämde mig för att byta blogg för en stund. Och det är för att bloggen Olivia gjort till mig inte ritigt stämmer in på mitt liv just nu, det är liksom min " alanya blogg " som jag kommer använda  när jag är i Alanya. Som ni säkert vet så drar jag och Michaela utomlands om 99 dagar. Slut pratat om det tänkte förkorta mina 3 månader utan bloggning på ett förstående vis.

- Jag har börjat folkhögskola, därav ska jag ta studenten med min gamla klass eftersom jag läser upp betygen på sidan om.

- Jag har flyttat till min gamla lägenhet igen

-  Jag har tagit tag i mitt liv extra mycket detta året, är jättestolt över mig själv har blivit en helt annan människa om man blickar tillbaka till året där innan, sen har jag även gått in på ett förhållande.


Likes

Comments

Nu hittar ni mig på www.fridanicoleulander.blogg.se

Ses där




Likes

Comments

Det finns inga enskilda träningsrörelser som tar bort celluliter, men all aktivitet är bra, liksom massage, peeling och torrborstning av huden, då dessa ökar cirkulationen i din kropp.
Träning som inte gör ordentligt ont gör ingen nytta.
Falskt
All form av motion har en positiv effekt på hälsan och den behöver inte alls göra ont för att ge resultat, snarare tvärtom. Om du tränar kondition ska nivån kännas lätt ansträngande och styrketränar du, så ska det kännas jobbigt men inte outhärdligt. Om din träning gör ont, så är det med stor sannolikhet så att du övningen på fel sätt eller att du tar i för mycket. Minska skaderisken genom att lyssna på din kropp. Ordspråket " för att vara fin får man lida pin" är lika gammalt som det är dåligt.
Träning är effektivt oavsett om du får träningsvärk eller ej.
Sant
Hur mycket träningsvärk vi får är helt individuellt och beror oftast på om kroppen är van vid just den övningen eller inte. Alltså är träningen precis lika effektiv även om du inte får träningsvärk. Träning av nya muskler eller nya träningssätt kan ge träningsvärk till en början, då musklen är ovan vid just denna rörelse. Minskad träningsvärk kan bero på en vältränad och smidig kropp. Tänk även på att stretcha kroppen ordentligt för att hjälpa musklernas reparation på traven.

Om man svettas mycket tyder det på att man är otränad.
Falskt
Svetten har bland annat till uppgift att kyla ner kroppen och därför svettas du mer ju mer vältränad du är. Det är däremot individuellt hur mycket vi svettas och det går inte att jämföra två personers svettmängd på vem som är mest vältränad. När du svettas, så rensar du ut slagg och gifter från din kroppen, vilket alltså gör det bra att svettas.
Gör du 100 situps om dagen blir du av med magen på nolltid.
Falskt
Det går inte att punktförbränna bort fett. Vill du minska fettmängden på magen krävs det att kroppens totala fettmängd minskar. Däremot får du fastare mage och starkare magmuskler av situps, vilket kan ge ett slankare intryck. Om du vill minska i fettvikt, så är daglig motion att rekommendera samt en träningsform som formar din kropp och utgår från just dina förutsättningar. Detta kan en personlig tränare hjälpa dig med!

En halvtimme motion varje dag räcker för att må bättre.
Sant
All motion är bra för hälsan och bara en halvtimmes aktivt tempo om dagen har bevisat positiva effekter. Lägg inte så mycket vikt vid hur länge du tränar, utan bestäm dig istället för att få till rörelse varje dag. Håll igång kroppen på ett enkelt sätt genom att ta trapporna, cykeln eller varför inte ta en promenad efter lunchen eller en joggingtur till bussen.
Efter träning kan du trycka i dig vad som helst för kroppen bränner bort det direkt.
Falskt
Visserligen ökar förbränningen efter ett träningspass men det innebär inte att du kan äta en chokladkaka utan att det märks. Däremot är det alltid viktigt att äta direkt efter ett pass för att återställa blodsockerbalansen. Det du äter efter träningen är nästan lika viktigt som själva träningen, då din kropp behöver återhämtning och påfyllnad i form av näring från kolhydrater, proteiner, fett och vätska. Kolhydrater ger energin tillbaka och proteinerna hjälper till att bygga dina muskler.
Man måste träna minst 20 minuter för att förbränna fett.
Falskt
Du bränner fett hela tiden, även i total vila. Mängden fett du bränner beror dock på hur mycket energi du förbrukar och hur mycket fett dina fettceller hunnit frisätta. Frisättningen blir dock effektivare av träning och är som bäst efter ca 20 minuter.
Man måste träna minst fyra timmar i veckan för att få muskler.
Falskt
Det räcker med tre 30 minuters styrketräningspass i veckan för märkbara resultat. Egentligen ger all typ av träning muskler, även promenad.
Man förbränner mer kalorier när man springer än går i rask takt.
Sant
Din totala energiförbrukning är betydligt större när du springer än när du går. Löpning är dessutom en riktig konditionshöjare, vilket för att du förbränner mer i vila.
Mer muskler förbränner mer kalorier.
Sant
Ämnesomsättningen ökar med varje kilo muskelmassa du lägger på dig. Det i sin tur gör att det blir lite lättare att undvika att gå upp i fettvikt.
Gymmet är enda lösningen.
Falskt
Du behöver inte ingen särskild utrustning för att hålla dig iform. Promenader, att gå i trappor eller en fotbollsmatch med barnen förbränner lika mycket som ett pass på gymmet. Dammsugning förbränner 7 kalorier per minut!
Smal = vältränad
Falskt
Smala personer som inte tränar kan mycket väl bära på en hel del osynligt fett och vara i betydligt sämre kondition än någon som är kraftig men tränar regelbundet. Vänd istället på steken, tjock=vältränad. Med detta menar vi att en överviktig person kan ha väldigt mycket muskler under sitt fett eftersom kroppen bär på mer vikt. En överviktig kropp kan vara stark och ha en hög BMR (basal omsättning), dock med högre fettprocent som döljer musklerna. En smal person behöver inte ha muskler på kroppen och kan istället ha en relativt hög fettprocent men ändå ge ett slankt intryck.
Bara man motionerar spelar det ingen roll vad man äter.
Falskt
När man motionerar, så blir det viktigare vad man äter, att vi äter och bygger upp kroppen på ett bra sätt. Vem vill motionera och inte få ett bra resultat från sin insats? Träning och bra mat går hand i hand och tillsammans med god sömn, vätska, regelbundenhet och en trevlig och lugn tillvaro, så finns alla förutsättningar för att få en stark kropp.
Ju längre träningspass desto bättre
Falskt
För mycket träning förhindrar framsteg. Vi måste se till vilken kondition vår kropp är i. Är vi vältränade och vana med träningspass på flera timmar i hög intensivt tempo, kan det vara bra för den personen, medan ett pass på en timma i låg intensivt tempo är max vad en annan klarar. Vi måste se till våra individuella förutsättningar. Det kan annars bli för mycket av goda.



Likes

Comments