Jag har fått fem jättestora bett på benen.. Det liknar inte myggbett, så jag har ingen aning om vad det kan vara. Varma och svullna är de i alla fall.. Vi båda två har haft sån otur med att hålla oss friska, känns som att vi är på Apoteket hela tiden och köper medicin haha! Jag hoppas verkligen att det vänder snart, för jag är inte helt frisk ännu från mina halsproblem. Det blir alltid värre när jag snorklar och badar, så jag har försökt att undvika det. Istället går jag och drömmer mig bort nere på stranden när alla dykställen visar reklam om olika dagsturer..

Det blev ännu en mysig kväll nere vid White Beach! Det har varit lite dåligt väder idag. Strömmen har nog gått minst sex gånger på hotellet. Vi hoppas på bättre väder imorgon så vi kan sola och hänga på stranden!

Hotellet vi bor på ligger på stranden och det är en privat strand till för oss och hotellet jämte. Vi valde ett hotell med pool denna gången, vi tyckte det var dags. Det var nämligen väldigt länge sedan vi hade det. Hotellet ligger på andra sidan ön mot var man "vill" bo, så man får gratis skjuts in till centrum, vilket är väldigt nice! Det är dock på bestämda tider bilen går, men det är bara att planera efter den. Boracay är en ganska liten ö, så det handlar inte om stora avstånd, vilket jag tycker är skönt.

Tidigare ikväll när vi åkte in till centrum. Det var så mysig känsla i området vi åkte genom, riktigt fredagskänsla. Barnen lekte på gatorna och grillarna rykte för fullt precis innan solen gick ner. Fick samma känsla jag hade när jag var liten och det var fredag!

Ikväll när vi gick runt på D'mall och kollade i de olika butikerna så hittade vi Nothing but h2o. Det fanns så himla mycket fina bikinis och baddräkter, tyvärr kostade en del av en bikini minst 500-600 kr. Hittade en fin baddräkt för över 1000 kr. Väldigt dyr affär, men det fanns väldigt mycket fint att ha på sig på stranden!

Hittade så många mysiga restauranger nere vid havet tidigare ikväll! Vi har några dagar på oss att testa några av dem som tur är. Hitintills så gillar jag Boracay väldigt mycket!

Gårdagens plan var försenat, vilket inte gjorde saken bättre eftersom att vi inte hade mycket tid på oss för att ta oss till hotellet i tid. Vi kom fram 45 minuter efter att receptionen hade stängt, men till vår förvåning sitter det fyra trötta människor i lobbyn och väntar på oss. Vi var så tacksamma! Jag trodde att vi skulle behöva sova i lobbyn..

Idag har vi varit på D´mall, massor av restauranger och affärer nere vid havet. Väldigt mysig strandpromenad, den var hur lång som helst! Det fanns verkligen något för alla i matväg. Vi drog dock en nitlott, men bättre lycka imorgon!

Det blir en lång resdag idag.. en taxi hämtade upp oss på hotellet vid halv ett idag och körde oss till Tagbilaran. Färjan över till Cebu gick vid två. Två timmar senare var vi framme och tog då direkt en taxi till flygplatsen. Vi har varit här i tre timmar och ska nu äntligen gå på planet till Kalibo. Vi kommer landa vid nio ikväll och ska sen lyckas ta oss till vårt hotell på Boracay. Det är dock en färja över till Boracay och vi vet inte om den går så här sent på kvällen + att hotellet stänger vid 11. Vi kanske inte hinner fram tills dess, så vi får se hur det här slutar!

Idag har det regnat till och från hela dagen och vi hade tänkt att åka zipline, vilket kanske inte är det roligaste i regn så vi valde att åka och kolla på spökdjur istället. Tyvärr hade de stängt när vi kom fram dit, så det blev ändrade planer. Vi åkte till Tagbilaran city, kollade runt i lite butiker i de olika shoppingcentrumen och åt lite sen lunch innan vi åkte tillbaka till vårt hotell. Vi bor vid Alona Beach, vilket är den mest populära stranden på Bohol.