Idag är jag ledig från jobbet 😊
Nu ska jag snart åka till biblioteket och låna en bok inför högskoleprovet sen ska jag på middag hos pojkvännens föräldrar 😊 senare ikväll får vi se lite hur det blir 😊

Livets frukost i morse, rostat bröd med ost och hallon sylt, varm oboy med massa grädde 😍 just nu ligger jag dock i soffan och mår fett illa, haha alldeles för onyttig frukost 😉

Eller inte ;)
Ni idag blev det fryst ost och broccoli soppa, helt okej men mycket godare med hemma gjord :)

Jag älskar soppa och här får ni ett gott sopp recept :)

4 potatisar
1 gul lök
1 msk olja
250 g färsk eller fryst broccoli
1 l grönsaksbuljong (tärning + vatten)
100 g färskost med vitlökssmak
1 krm vitpeppar
ev salt

Gör såhär
Skala potatisarna och löken. Skär dem i mindre bitar och fräs dem i olja i en gryta.
Skär broccoli, färsk eller fryst, i mindre bitar. Lägg broccolin i grytan och häll över grönsaksbuljong och låt soppan koka under lock ca 15 minuter. Mixa soppan slät i matberedare eller mixer och häll tillbaka den i grytan.
Låt soppan koka upp och vispa ner färskost med vitlökssmak. Smaka av med vitpeppar och ev salt. Servera soppan med bröd.

Jag brukar göra utan potatis, och sen istället för gullök hackar jag i massa Charlottenlök ist 😊 super gott 👌

Modet i höst har jag inte bestämt mig än om jag gillar eller inte. Skinnjackor är fortfarande höst mode och jag älskar verkligen skinnjackor och ngn härlig halsduk till. Något annat jag också gillar som kommer mycket av nu i höst är de knähöga stövlarna, så jäkla snyggt. Även polotröjorna är tillbaka, matchar man det rätt kan det bli hel grymt :)

När det gäller skönhets trender så är det fortfarande low ponytail som gäller, även sidbena är något som sägs vara väldigt hett i höst :) När det gäller ögonbryn fick jag höra av min frisör att det är tjockare ögonbryn som gäller i höst, vet inte riktigt vad jag tycker om den trenden 😉 Sjukt snyggt på vissa men mindre snyggt på mig kan jag ju tycka, haha 😊

Nyss gått upp ur sängen för att käka frukost, blir yoghurt med flingor :)
Sov as dåligt inatt, drömmer hela tiden om ormar.. någon som vet vad det betyder? :) Har en drömbok hemma så ska kolla sen vad det står i den :)
Idag ska jag iväg och jobba, inte hemma igen förens vid 10 tiden men ska försöka blogga där emellan. Klockan 12.00 kommer det upp ett inlägg om den nya hösttrenden som man kanske vill ha lite koll på 😊

Nu ska jag kolla gårdagens avsnitt av ph, gillar att kolla det på morgonen till frukosten :) Gillar dock inte denna säsongen, bara massa lip... men men den kanske blir bättre snart 😊

Titta tillbaka på gamla sommar bilder kan behövas en sånär grå morgon :)

puss och kram ha en bra dag 😘

Hej! Vart dåligt med bloggandet på senaste tiden, Idag har jag inte gjort mycket alls, jag har städat och varit på hundkurs.

Igår var jag och köpte nya MC kläder då min pojkvän köpt en ny hoj 😊
Blev ett par byxor och en ny hjälm, min andra var så utsliten 😊 Hade redan en jacka sedan innan, köpte den förra säsongen på mc-mässan i gbg, dock inte hunnit använda den något än, så igår var det premiär för alla nya grejer 😊

Allt förutom jackan är köpt på Yamaha center i Göteborg 😊

​Satte ihop med ett collage av mc kläder, byxorna jag har ser typ exakt ut som de på bilden. När jag åker mc så har jag inga skor jag köpt just för motorcykel utan jag använder mina Primeboots. Primeboots är ju faktiskt ursprungligen motorcykel skor 😊

Klicka på bilderna för att komma till köpsidan 😊

Ingen har väll undgått de nya på snapchat? Om det nu är någon som missat detta tänkte jag visa hur det funkar 😊

Innan du ska ta en selfie så håll in fingret på ditt ansikte så kommer du få upp en meny rad med olika roliga saker man kan göra 😊

Exempel dessa populära, vill du filma samtidigt som du använder detta filter är det bara att hålla ner själva symbolen 😊

En annan sak är att man kan ändra färgen på texten. Skriv en text markera texten (som om du ska kopiera den) välj sedan färg 😊

Många har ju saknat färgen svart och vit bland färgerna, för att få fram färgen svart klickar du upp färgerna som vanligt men du drar fingret längst ner på skärmen, vill du ha vit färg drar du fingret mot vänster hörne 😊

Sista tipset är att du kan ändra filter samtidigt som du har kvar tid filtret eller hastighets filtret. Ta en bild, bläddra till tex hastigheten, genom att dra åt höger, när du fått fram det filer du vill ha tex tiden eller hastigheten, så håller du ner fingret och sen fortsätter dra med ett annat finger 😊 alltså kan du då kombinera 2 filter med varandra 😊

Sitter just nu på förkrök med tjejerna 😊 det blir en vända på stan sen! :)

Nu kör vi sista delen av Kefalonia. Har så mycket fina bilder där i från så vill ju dela med mig av alla.

Vi tog bilen ner till hamnen vid 10 tiden för att vi hade fått höra att dessa jätte sköldpaddor brukar visa sig nere vid hamnen då, det är så att alla fiskare kommer in vid 9 tiden till hamnen och rensar sin fångst, allt som blir över från rensningen ger dom till sköldpaddorna som är i hamnen.

Efter åkte vi till den kända Melissani grottan, finns bara 10st sådana grottor i hela världen, beroende på hur solen står på himlen så lyser det olika färger i vattnet.

Sedan åkte vi vidare till ett annat känt ställe som hette Antissamos bay beach 😊

En ganska så cool båt vi såg i en hamn, egen helikopter och allt, hade ju inte varit helt fel att äga den båten 😉

himmelsk middag, så sjukt j*vla gott, till förrät var det tzatziki ofc, och några andra röror, mums 😍

Sen åt jag en sjukt god huvudrätt, kallas tydligen för räksaganaki. Det är en rätt med räkor, lök, vitlök, paprika, tomater och någon as god ost + fetaost 😊

Sen var det dax för min födelsedag där nere i Kefalonia, 20 år. Fick en jätte fin bukett med blommor av pojkvännen

En klocka som jag gått och suktat efter så länge :)

Himmelsk frukost på rummet

Vi tog en båttur över till Lixouri halvö, syns inte så bra på bilden men sanden var helt röd

Vi stannade inte jätte länge på den stranden för det var så himla knökat med folk, så på vägen hem hittade vi detta lila guldkorn, i princip nästan helt ensamma här

Hotellfrukosten, hur finit som helst :)

utsikten från hotellrummet :)

lite snorkling hann vi med också :)

​🐟

Kommer bli väldigt dålig uppdate idag då jag ska jobba, kom precis fram till jobbet nu och är inte hemma igen förens efter 22 någon gång 😊 sista delen av kefalonia kommer upp i morgon ist 😊
Haft en lite stressig morgon, städat osv på morgonen, ätit och varit ute med hunden sedan stressa till affären och nu till jobbet 👍
Ha en bra dag 😘

Tre av dagarna vi var på kefalonia så hyrde vi en bil, vi hittade på massor av olika äventyr så som att stanna och bada på "öde" stränder, testade olika restauranger, kollade solnedgångar och utsikter, allt var helt magiskt 😊

Första dagen gick turen upp till Fiskardo, ligger typ högst upp på kartan och vi bodde nästan längst ner, i Lassi/Argostoli.

Karta över ön som vi var på, vi åkte runt i princip hela ön, även över till halv ön på vänster sida på kartan 🚙

En liten ficka som vi stannade till på för att kolla på den häftiga utsikten.

Så himla söta hus överallt, alla hus var i så fina pastellfärgen. 😍

De små små vägarna för att kunna ta sig ner till de "öde" stränderna 😊

Stob typ getter överallt längst vägen

Ett jätte mysigt ställe vi kom framtill efter en lång bil tur.

Den super kända stranden Myrtos Beach, vi åkte dock aldrig ner till stranden då det var sjukt lång kö.

En annan stenig liten vik vi kom fram till efter promenerat genom en skog i ca 2-3km.

framme i Fiskardo 😊

Avslutade Fiskardo trippen men varsin behövlig drink/öl och massa god mat 😊