hej!
igår åkte vi ännu mer bil och åkte längs Atlanten! Det är verkligen superfint här men väldigt kallt!

hej!
nu är vi på väg till campingen där vi ska spendera natten. Idag har vi åkt trollstigen och herregud vilken utsikt! Det var så fint!

Vi började dagen med att åka färja

För att åka vidare till Europas brantaste vägg

En massa bilder från trollstigen

Vi avslutade dagen med en båttur

Här befinner vi oss just nu. Pappa har en app som säger att vi befinner oss 1077 meter över havet

idag har jag, mamma och pappa suttit i bilen närmare 11 timmar för att ta oss till Norge. det är min första gång i grannlandet så jag är excited! Vi är nu i en stad Tynset och här ska vi sova en natt och sedan åka längre ut mot kusten! Idag på väg hit stannade vi ett par gånger vilket var skönt men det gjorde att allt tog väldigt lång tid. När vi kom upp till svenska fjällen fick vi se en älg och nio renar som sprang på vägen!

hej!
idag är sista dagen för mig på kreta. samtidigt som jag är nöjd med mitt beslut så känns det inte helt lätt att åka hem men jag tror att det kommer bli bra ändå! idag var det tänkt att jag och Sarah skulle åka parasailing men det blåser för mycket så det får bli en heldag på stranden istället. hoppas på att få lite bränna innan man kommer hem men vi får se..

Bilder från sista dagarna här

En efterlängtad Mojito som var värd sina 8 euro

hej!
idag var min första lediga dag på en vecka och den spenderade jag i heraklion. ville shoppa en sista gång innan hemfärd eftersom alla mina favoritaffärer finns här. dock köpte jag inget från de affärerna, haha.

Jag tog bussen in till stan vid 10 och gick runt och kollade och gick i en massa affärer. Det var megarea överallt men jag fick i alla fall med mig två toppar och en liten väska med mig hem. Jag hade sedan innan sagt att jag ville till jumbo också vilket ligger typ mitt emellan heraklion och där jag bor. Jag gick Längst med vattnet hela vägen men när jag skulle svänga ner mot affären blev det helt fel. Hamnade först i ett industriområde och när Google Maps så åt mig att svänga hamnade jag på en grusstig som bara blev smalare och smalare ända tills ett litet bostadsområde uppenbarade sig bakom buskarna. Haha. tur jag hade Google Maps som jag kunde lita på i alla fall.

en väldigt bra dag som snart ska avslutas med middag på hotellet.

Jag har nu fått hemresan klar! Jag åker på natten mellan tisdag och onsdag nästa vecka! så vid den här tiden precis om en vecka sitter jag på bussen mot Chania airport!

• TUI

Ja, som rubriken lyder så ska jag åka hem och mitt beslut känns superbra. Det här blev inte alls som jag tänkt mig och jag har känt mig väldigt nedstämd och förvirrad sen jag kom hit. Jag tror inte det här jobbet är gjort för en nybakad student på 18 år. Men jag kommer hem med nya erfarenheter och ny kunskap om mig själv. Om ett par år kanske jag är redo att göra något sånt här igen men nu ser jag framemot att få uppleva den svenska sommaren med min familj, släkt och vänner. Helt enkelt med dem jag älskar mest!

hej!
inte bloggat på ett tag för här inte så mycket att skriva om. förra helgen firade vi iaf midsommar här men fick ingen känsla alls. saknade mammas tårta och alla traditioner.. well.. Det blir nästa år! Vi hade iaf en midsommarstång och på minidiscot körde vi små grodorna och en massa andra midsommarlåtar.

Vi hörs!

• TUI

Imorn är jag ledig och då blir det stranden! Men sen börjar det riktiga livet här! Och hur ser det ut då? Jo, jag har inte hundra procent koll på det men det kommer...

Jag bor som sagt 7 minuter från hotellet på ett annat litet "hotell". Det är mer ett rum man hyr då man måste tvätta och städa själv. Vi äter all mat bland gästerna i all inclusive restaurangen. Detta är något som jag redan nu efter 8 dagar börjat tröttna på. Jag gillar hemlagad mat och tycker att det är mysigt att samlas vid bordet där hemma och äta ihop!

Jag saknar alla där hemma extremt mycket!

• TUI

Igår var det dags för utflykt igen! Denna gång åkte jag iväg på jeep safari! Jättehäftigt att åka off road uppe i bergen. Dagen innebar ett par olika stopp. Vissa för att kolla på örnar och vissa för att kolla på utsikten. Fick lära mig mycket om kretas historia och kultur. Under ett stopp uppe i bergen fick vi se hur de gör getost. Den var inte alls som hemma men väldigt god! För er som känner mig vet ju att jag lever för ost! Alla former och smaker är gott!

I huset längst till höger för de alltså osten. Det är en man som sitter utanför huset ich kontrollerar elden som värmer upp mjölken och så är det en man som håller reda på temperatur och om det behöver röras om inomhus

Senare under dagen stannade vi vid Zeus grotta. Det var väl värt pengarna att gå ner där! Jättehäftigt faktiskt! Är så fascinerad över hur jorden kan bli i så olika former. Till pappa: jag vill åka tillbaka till Kleva för att gå in där igen!

Spenderade lite tid där och vi åkte sedan till en restaurang där vi fick grekisk lunch! Supergott var Det! Börjar bli ganska trött på all inclusive maten här på hotellet, haha.

• TUI

I tisdags var det dags för ytterligare en utflykt. Denna gång till knossos och heraklion. Knossos var intressant att se men den 2 timmar långa guidade turen blev ganska snart ointressant.

Väldigt fint där i alla fall och knossos är ju ett ställe man ska ha varit på om man varit på kreta.

Sedan bar det vidare till heraklion vilket är kretsa huvudstad men också Greklands fjärde största stad. Väl där fick vi en kort rundvandring. Jag gick sedan till markanden och kollade men hittade inget jag ville ha. Gick lite i affärer också men hittade så fina grejer i Chania så inget mätte sig med det. Jag hann också ner till hamnen för att kolla. Jag tänkte på dig pappa då!

På väg tillbaka till bussen hittade jag ett glasställe som såg drömmigt ut men det får bli nästa gång då jag redan hade ätit en glass!

Dagens var bra och det var skönt att äntligen få se heraklion då jag troligtvis kommer åka tillbaka dit ett par gånger.