hej!
så kom vi till det sämsta med semestern: hemfärd. Har aldrig lämnat Chicago utan tårar och en stor klump i magen. Jag älskar verkligen släkten här! de är så mysiga och välkomnanade!

Dagen började med att jag och joy satt och pratade om allt möjligt medan pappa och Stefan åkte till en verkrygsaffär. Vi prövade att åka med fyrhjulingen också vilket var så roligt!

vi åkte till lokalpuben för att äta lunch och gjorde oss sedan iordning för att åka. Vi avslutade med en swedish fika med amerikan cheesecake!

planet lämnar amerikansk mark om 2,5 timmar och jag har en klump i magen. vill verkligen inte lämna de människor jag älskar mest och jag har redan bestämt mig för att det inte får gå 4 år innan jag åker hit igen! men snart tar jag studenten och får mer frihet vilket gör att jag lättare kan ta mig mig både till san Fransisco och Chicago vilket gör mig så glad! den här semestern har verkligen varit en av de bästa!

hej!
Dagen började ganska segt och jag låg kvar i Lauras säng VÄLDIGT länge! världens skönaste säng! efter det åkte jag, pappa och Stefan ut och gjorde det jag längtat efter sen jag var här förra gången. SKJUTA! efter det åkte vi till the gun shop för att kolla och på kvällen kom Paul och nia över med barnen för barbeque. när dom hade åkt hem stannade vi uppe väldigt länge och pratade men det var okej för det var sista kvällen! :)

Vi målade ägg eftersom det var påsk!

min kusin har köpt en ambulans för att ha när han campar! så vi provkörde Den, haha

hej!
idag flyttade vi från våra kusiner som bor i ett samhälle till våra kusiner som bor ute på landet. Dagen började med att paketera de 180 kanelbullar vi bakade igår kväll och prata en hel del och säga hej då. pappa och jag åkte sedan till mitt favorit köpcentrum här. Det är en outlet där jag äntligen köpte en svart väska!

Vi besökte också en cool outdoor affär

Vi åkte sedan till mina andra kusiner vilket tar 1,5 timme. väl framme myste vi och gick sedan ut och åt middag på en local pub. där det blev riktiga amerikanska hamburgare med pommes frites!

väg till kusinerna såg vi en starbucks drive thru och ett drive thru apotek! Det hade aldrig funnits i Sverige!

hej!
Hela tisdagen gick åt att ta oss från hotellet till våra kusiner. på kvällen åt vi bara middag och myste. vi gick inte och oss förrän 2 på natten. I onsdags hälsade vi på farmors bror Lars Jerker i ett par timmar och därifrån åkte vi och shoppade. Vi gick in i en speciell mataffär där all mat och alla saker var superstora och man fick smaka en en hel del!

hej!
idag var sista dagen här i san Fransisco och om jag ska vara helt ärlig så känns det hemskt. Saknar redan Malin så att hela hjärtat brister. Det är svårt när ens bästa vän och syster flyttar runt halva jordklotet och att man bara kan prata via Skype och telefon.

Dagen började med frukost och sen åkte vi till Malins hus för att kolla :) vidare därifrån åkte vi till hennes skola där det blev rundvandring. Väldigt intressant att se ett riktigt college och inte bara på film som man annars får se och väldigt roligt att få  se det man hört så mycket om!

Vi åkte sedan till det stora köpcentrumet nära Malin för att äta lunch och träffa Anna, malins kompis som ocnså är svensk och pluggar också här i san Fransisco. Malin åkte tillbaka till skolan för en lektion matte medan pappa och jag jobbade oss igenom de flesta av affärerna vilket i alla fall jag inte hade något emot. fick med mig lite smått och gott!

Malin hämtade oss efter skolan och vi började åka tillbaka mot san Fransisco vilket tar en timme. på vägen stannade vi till vid Google headquarters för att kolla på Android och Google gubbarna. väldigt roligt att se:)

Vi åt middag på en thairestaursng precis vid hotellet och sen var det dags för det jag dragit mig mest för hela resan. att säga hej då. Grät när vi kramades om och när bilen inte gick att se längre började jag storböla och kramade om pappa en lång stund. vi tog en kort promenad för att jag skulle kunna gråta av mig lite.

världens bästa och finaste syster. Jag älskar dig så otroligt mycket och saknar dig varje dag. Känns riktigt jobbigt att lämna dig igen! <3

hej!
idag var det dags för Alcatraz och Angel Island så dagen började ganska tidigt. vi tog båten över till Alcatraz vid 09.30 och spenderade två timmar där. herregud vilket ställe.. Skulle aldrig klarat av att spendera flera år där. man fick hörlurar med en guide och vissa av inspelningarna var med ljudeffekter och man fick höra fångarna prata vilket ibland kunde vara riktigt läskigt..

runt 12 tog vi en lite mindre båt till angel Island vilket är den ö på västkusten dit emigranter kom från exempelvis Asien. ganska sjuk historia och det var synd att man inte underhållet husen för det mesta häll på att falla..

Vi var tillbaka i san Fransisco vid halv 4 och vi gick då till ett museum där det fanns spelmaskiner som var hundra år gamla. man kunde fortfarande spela på dom om man ville. vi fick vidare till Pier 39 vilket också är ett måste i fishermans wharf. en väldigt fin pir men väldigt mycket människor! Vi fick även se sälar på utsidan av piren!

Därifrån tog vi en taxi till Chinatown. Detta är den största Chinatown i hela USA så det kändes som man ville se den. den sträcker sig hela 24 kvarter.

Vi gick sedan i lite affärer och till Target igen för att sedan äta middag och gå till hotellet där jag och Malin försökte vika ihop bäddsoffan när pappa satt i huvudändan, haha. han tyckte inte det var så roligt...

hej!
Första heldagen i san Fransisco. Vi började att åka till lombard Street för att åka serpentingatan där som är ett måste här i san fransisco.

Vi fortsatte sedan mot Golden Gate Bridge vilket också är ett måste här. Vi vevade ner Malins lilla takruta för att få fina bilder och känna vinden. Vi åkte upp till en view point där man kunde se hela san Fransisco och bron. riktigt fint var det!

Vi fortsatte sedan längre ut från stan för att åka till redwood national park för att kolla på de traditionella träden härifrån. väldigt coola och stora!

på vägen hem besökte vi Target  (haha) och sausalito vilket är en lite kuststad här och väl tillbaka åkte vi förbi Alamo Square där många filmer är inspelade och serien huset fullt.

på kvällen åkte vi till ett samhälle 30 minuter härifrån för att äta middag med Malins kille Joakim. väldigt trevligt och väldigt god mat!

hej!
När jag fick jobb på TUI insåg jag att jag inte kommer kunna träffa min storasyster på hela sommaren när hon är hemma så jag och pappa bestämde oss för att åka hit och nu är vi här!

Vi landade mitt på eftermiddagen i fredags efter en superskön flygning på 11 timmar från Manchester. väl där kramade vi om Malin och började ta oss från stan och checkade in på hotellet där vi tog det lugnt ett tag för att sedan gå ut och äta och sova ganska tidigt då vi var jetlagade.