Idag var som rubriken lyder sista dagen. Den började medvetet jag väcktes vid 07.00 av att josse snarkade så högt att hela rummet skakade. Klev upp och var rätt irriterad då hon redan stört mig halva natten... gick sedan ner till poolen där jag spenderade två timmar. Väldigt skönt. Tog en promenad till Miramar för att köpa det sista och gick sedan tillbak äta till hotellet för att träffa Alicia och Emily. Va med dom ett tag och gick sedan till ZARA för att köpa en kofta jag behövde och sedan traskade jag sista biten hem till värdis. Jag, hon, hennes kompis och Fredrik som bor där nu gick ut och åt på restaurang vilket var jättemysigt! Jag och Fredrik åt varsin jättegod köttbit! Började nästan gråta när det va dags att säga hej då till värdis. Fina, söta, gulliga hon! Ett väldigt fint avslut på denna resa!

Hola!
Ikväll är sista kvällen för hela gänget tillsammans. Imorn är det bara josse och jag kvar. Kvällen började med att Jenny, tovis och Moa kom hem från Miramar och jag, moa och tovis bestämde oss för att gå en sista gång till tjuren i Los Pacos. Påväg upp för sista backen så började det spöregna och det kändes som storm. Vi gick ändå upp då Moa inte hade varit där den här resan. Vi var där en kort stund och gick sedan hem till Moas värdfamilj då hon ville säga hej då en sista gång. Moas värdmamma sa att jag var jättebra på spanska vilket gjorde mig superglad då jag tycker att min spanska blivit sämre under mina 5 månader i Sverige. Moas värdpappa skjutsade oss tillbaka till hotellet då det regnade och blåste supermycket! Väl tillbaka köpte vi mat på mr noodles en sista gång. Jag åt wokade grönsaker och kycklingspett vilket var supergott. Nu sitter vi på hotellrummet och myser sista tiden.

Utsikten från tovis hotellrum som hon fick idag

Hola!
Idag drog jag och josse och killarna längre ner på kusten. Närmare bestämt marbella och puerto banus. Riktigt mysigt och vilken by/stad puerto banus är. Jättemysogt att vandra runt bland alla båtar och la superdyra affärer. Haha. Alla restauranger var svindyra så det slutade med att vi åt lunch på donken som alla andra dagar typ. Efter att ha spenderat närmare två timmar i puerto tog vi bussen tillbaka till marbella där vi vandrade runt i gamla stan och jag visade dem plaza de Los naranjos. Vi gick också ner till stranden där för jag hade aldrig varit där. Efter ett tag tog vi bussen tillbaka till funkan sunkan. Tyvärr blev det inte snabbussen på vägen tillbaka så den stannade överallt och tog lite mer än en timme...

Söndag vilket betyder att allting i funkan är stängt. Idag skulle vi egentligen åkt zipline men några var så sega efter utgången så det blev inte så. Istället solade vi mest hela dagen och jag och josse träffade Hanna på stranden där vi satt och snackade en bra stund. Så roligt när man träffar folk från förra året :) på kvällen gick jag hem till värdis igen åt spanska köttbullar :)

Sista selfien i spegeln i värdis trappuppgång. Asbra ljus och jättebra spegel!

Dagen började väldigt segt då nästan alla förutom jag var bakis så det slutade med att jag pratade en lång stund med mamma och la mig sedan vid poolen och solade. Lyckades få lite färg iaf :) på eftermiddagen var alla fortfarande så sega att jag bestämde mig för att ta en springtur till castillot där jag aldrig varit förut :) tog en sväng förbi Miramar också där jag köpte en underbar bar från Holland and barret. Skulle köpa andra saker också men det va för lång kö eller så fanns det inte kvar så sprang hem igen. På kvällen åt vi på conrados för att ingen orkade gå någonstans

En ny del av Miramar som jag aldrig sett förut

Hola!
Idag började dagen lite tidigare än vanligt. Vi skulle nämligen till Malaga. Vi tåg tåget och väl framme så åt vi och kollade mest i affärer faktiskt. Vi skulle gått till hamnen men jag och josse skippade det då jag ville gå till primark vilket låg en bot bort. Tillbaka i funkan så åt vi middag med Matilda som gick i klassen under oss förra året. Väldigt mysigt. Utgången efter middagen var bland det sämsta jag har varit med om i hela mitt liv...

Dagen började med lite solning och sen när alla andra åkte till PAD så drog jag ut på en springtur bort till tjuren i Los Pacos. Jätteskön springrunda med väldigt fin utsikt :)

På kvällen gick jag hem till värdis och åt paella och Ceasersallad. Väldigt gott med bra sällskap! Så himla glad att jag bytte värdfamilj och att vi fortfarande har kontakt!

Idag var det jennys födelsedag så vi började dagen med brunch på pan y chocolate. Dock åt jag ingenting för jag tycker inte det är så jättegott där. Efter det gick vi till skolan för att hälsa på. Det var lite mer ledsamt än vad jag trodde då vi inte kände någon där och nästan alla lärare hade bytts upp. Efter att ha varit där en stund så gick jag och josse och hämtade killarna på hotellet för att gå till Miramar där vi skulle shoppa. Fick med mig lite grejer :) på kvällen gick vi ut och firade Jenny med hela gänget och GH.

Påväg till skolan

Dagen började med promenad till marknaden och sedan gick vi tillbaka till hotellet en stund. Vi tog en lång promenad till till Miramar där allting tyvärr va stängt men vi åt lunch iaf. Väl tillbaka på hotellet var planen att sola men det slutade med att vi låg och skrattas en lång stund i Moa och jennys säng. Jag passade på att sova lite också innan vi drog till mr noodles för att köpa med oss mat till hotellrummet

Vi landade ganska sent på måndagkväll och checkade därför in på hotellet, gick till conrados åt åt hamburgare och sedan var det dags för utgång. Denna utgång blev väldigt lyckad