Gili Trawangan, the island for party, sunbathing and diving.

For a while ago I went to Gili T, a beautiful small island with no cars, no police and ..well no rules...
I liked This place, very nice beaches and good party!

Here I meet Lewis that I haven't seen for at least 9 months. Lewis and he's friend Ali was traveling around USA last year like me and Felicia did so we meet this to crazy guys in Florida the first time and now in Indonesia. The world is smaller then what it looks like.

Kan konstatera att jag är nog världens lataste människa när det kommer till att blogga...
Jag ska bättra mig, ni som läser ska få höra vad jag gör, vart jag är, allt kaos jag ställer till med, hur många gånger som jag klantar mig och vad för människor jag träffar!

Jag åkte till Bali för två veckor sedan och stannade där 11 dagar. Lite för kort tid har jag konstaterat nu i efterhand... Men jag hade så roligt här! Indonesien har så mycket att bjuda på!
Jag har gjort allt från vandring upp till en vulkan, snorklat med sköldpaddor, badat i otroligt fint vattenfall, water rafting genom djungeln, testat på fest livet på Gili Trawangan, haft apor hoppandes på mitt huvud, magsjukan, varit helt lost och ja allt där i mellan!!!

Jag kan verkligen rekommendera Indonesien till folk som vill ha lite av allt! Min tid här var underbar ☀️👌

För några dagar sedan så åkte jag ifrån underbara Koh Tao med massa fina minnen. Jag struntade i mitt flyg som skulle tagit mig tillbaka till Bangkok och tog istället båten och två bussar till staden Kuala Lumpur i Malaysia!
Vilket äventyr det blev, efter 28 timmars resande så var vi äntligen framme! På bussen så träffade jag en Kanadensisk tjej som också skulle till Kuala Lumpur. Vi började genast prata om allt den himmel och jord och klickade direkt! Så roligt när man träffar någon från ett helt annat land och kan ha så roligt ihop. Så jag och Jenna bodde på samma ställe och gjorde lite utflykter i Kuala Lumpur tillsammans.
Vi åkte till lite parker och ett museum som ligger ganska nära China town som vi senare strosade runt i.
Både jag och Jenna insåg efter bara en dag hur fantastisk denna stad är! Vi förälskade oss i den och vi har bestämt att hon och jag ska mötas upp där igen senare i mars månad och fira hennes 23 årsdag!

Senare på kvällen begav vi oss till night market där vi hade en mysig middag tillsammans med en annan tjej från England.
Kvällen fortsatte vidare till en skybar för att se tvillingtornen som Kuala Lumpur är väldigt känt för! Vi hade en fantastisk kväll tillsammans innan jag tog flyger vidare mot Bali!

What to say. I'm moving on after my 5 amazing nights on the beautiful island Koh Tao in Thailand.
You did stole my heart, you made me fall in love with this places and the people. I never thought that, and you made me find it hard to leave this paradise island, but now I know that I need to go back and see you again.

Goodtimes beach hostel, thank you for your hospitality, thank you room Ocean : Bianca, Kira, Tygenne, Jordan and the other crazy people in my room. You made me laugh so much that it was painful to smile after a while. Your craziness and love you gave me is something that I will bring with me for a long time. I will miss sitting up all night totally sober trying to make some shitty as song with to much inside jokes that no one else would understand. " Onion-raaang, puckaki, poo, kuk, kock, Sup bitch what that's smell like?!?
Haha we'll guys you are a like some crazy bitches that I would love to spend more time with. That's the sad part about traveling, to say good bye and knowing that we might never see each other again, but the memories will be with us, thanks for everything, room-mates in Ocean, you have my heart.

So in Koh Tao is a lot to do all the time but most of the people who comes here are doing scuba diving. I'm one of this people who didn't do to that. And I don't regret it because I did so many other things!
Me and my two friends from Germany rented scoters and drove around the island, it's defiantly something I will recommend to do if you want to go and see some other cool spots, beaches or WHAT ever.
We went first to a place called, Shark bay that I already talk about hehe. Alas the Mango view point, absolutely gorges view!! That's a view on point!

The day after that I went on a snorkeling tour to a small island close to Koh Tao, we were gone the whole afternoon and we came back to sunset. Also something you need to do when you are in Koh Tao!
At the snorkeling tour I meet Neil, he's a diving and claiming instructor so the day after me Neil, his brother and a other girl went claiming and snorkeling on a beautiful spot in Koh Tao. We didn't really do any "begging claiming" so me and the other girl Lucy was pretty scarred at first but after I while it was so cool!
It's pretty hard in the beginning when you don't really know how you should claim, I mean it's nothing to really hold on to haha. You need to practice and feel safe and using your legs and just hold and with your arms.
After the calming we did snorkeling at the same area, at it was a really good day, a day with a lot of adventures!
My last day in Koh Tao was my first real beach day so work at my tan and tried to do as little as I could, hehe.

Now when I'm writing all of this I'm on a night ferry, on my way to Kuala Lumpur in Malaysia, it will take me 24 hours to get there so wish me luck!!
Hopefully I can get some sleep too. We are laying on some thine madrases and where I'm sleeping it's not even a "glas window" it's just opened,  that's doesn't really help!!
Safe travelers, right?

Koh Tao is probably one of the most "chilling" places I know. You just take the day for what it is.
Everyone here is very friendly and just trying to have a good time. Koh Tao makes me lazy, in a good way. The beautiful ocean, great bars, good views, snorkeling, scuba diving, the good Thai food I mean whatever, it's the place to take a chill pill and just go with it!

My roommates are great. We are hanging all the time, we already have this "inside jokes" and made a terrible song of it.
The first day here I didn't do anything, just enjoying me time on this incredible island!! The second day me and my two roommates Bianca and Kira rent scoters and drive around the island. We went to a place called Shark Bay, and it's called shark bay because it's baby sharks swimming around that area until they get bigger and getting out in the big ocean. To bad that we didn't see any of them.

After that we drive to a view point called Mango bay view point, that was breath taking!!!
So peaceful and nice place to just take a drink and look out over the island.

Koh Tao is a party place, it's something happening every night, me and my little crew = two Germans and two Americans and one Swedish (me) have been out playing beer-pong and partying almost every night and I'm so great foul for being here with this people. It make me realise that travel is not just seeing a lot of things and city's it's a lifestyle!!!

Now it's time to get ready for some party together with my crazy friends.
Koh Tao is the place to be. Ciao

Vem om inte jag klantar sig ...som i vanlig ordning. Just nu är det inte lätt att sova då jag fortfarande inte vant mig vid tidsskillnaden. Så vid ett tiden på natten vaknar jag upp och behöver göra ett toalettbesök.

Nu ska jag förklara så ni förstår hur jag bor. Man går igenom två glasdörrar då kommer man in i ett sovrum med sex sängar, till vänster är det en dörr till ett till rum med fyra sängar, alltså det lilla rummet ligger i det stora rummet. Vi har alla en gemensam toalett som ligger efter det lilla rummet (jag bor i det lilla rummet).

Jag går ut ifrån mitt rum och in till toaletten som jag gjort tidigare under dagen, sedan när jag kommer ut från toaletten och ska in i det lilla rummet så är dörren låst!?!!
Där står jag och drar i handtaget som en idiot mitt i natten samtidigt som jag försöker att inte väcka någon i stora rummet. Jag knackar lite försiktigt och försöker få någon i det lilla rummet att vakna men dem sover som stockar, måste träffat John-blund eller nått. Herregud vakna!! Jag går ut knackar på fönstret, ingen reaktion. Plötsligt kommer min fulla room-mate från England på 44 bast och vinglar. Blir superglad för hon har ju nyckel in till vårt rum!!!! YES!!
Full som ett kryss tappar hon alla sina saker och hon har ingen aning om vart hon lagt sin nyckel eller sitt liv, ja hon visste nog inte ens om hon var hemma i England eller Thailand.
Min room-mate blir sjukt arg för att dem låser dörren när vi redan är inlåsta av en annan dörr så hon knackar så in i h*lvete. Men ingenting händer .... Eller jo hon drar ut och festar igen samtidigt som alla i rummet vaknar och glor på mig .... Jag som precis hade övervägt att sova ute på en madrass på hostelets utegård. Men nae nu undrade dem vafasen det var frågan om.
Var bara att förklara och en asiatisk kille hjälper mig knacka på fönster och dörrar och till slut öppnar en dörren, länge sedan jag skämts så mycket!!! Hahaha!

Men nu är jag tillbaka i sängen 02:00 och nu lär man inte direkt få någon sömn inatt, får nog ta på mig skäms hatt imon och kanske min nyckel!!

Vad är en resa utan lite kaos??
Igår blev det en lååång dag. Först 11 timmar flyg till Bangkok, väl i Bangkok åkte jag buss 45 min för att ta mig till den gamla flygplatsen Don Mueang. Sedan flyget till Surat Thani, efter det fortsatte resan med buss en timma till hamnen där färjan skulle ta mig till Koh Samui.
Det visade sig att färjan stannade på andra sidan ön från mitt boende och chaufförerna tyckte det var för långt (jag med). Så satte mig i en mini-buss med 10 andra thailändare och bara åkte och åkte. Visste inte ens vart vi var påväg med brydde mig inte riktigt heller, otroligt skön känsla samtidigt som jag hade lite panik ifall jag inte skulle hitta någon stans att bo. Men allt löser sig om man vill, hamnade på ett hotell i Chaweng beach, väldigt bra läge då det låg 1 min ifrån stranden och restauranger och även barer precis nedanför, så allt slutade bra!!

Idag blev det lite strand häng tillsammans med en tjej från Sydafrika innan det bar av till mitt hostel som jag egentligen skulle bo på.
Nu ligger jag här på Chill Inn beach hostel och njuter av att höra vågorna i mina öron och bara njuter av atmosfären, ett otroligt lugn, exakt vad jag behöver jetlaggad och sliten.
Imon bär det av till Koh Tao! Lets go

Helt plötsligt så är det första mars, tiden springer iväg och idag ska jag bege mig ut på ett eget äventyr till Asien. Självklart känner jag mig lite nervös men är också väldigt förväntansfull på vad mitt äventyr kommer ha att ge. Tanken är att jag ska backpacka runt Asien i 2,5 månad och åka till några av de fina länderna som Asien har att erbjuda och första veckan börjar jag i Thailand, resterande länder och städer är utanför Bokning men inkluderade i mina planer.
Saknar min vapendragare Felicia såklart som gjorde så att jag tog steget ut i världen och började resa.

Detta kommer vara ett sätt att kunna följa min resa för dem som vill de, jag ska försöka uppdatera så ofta jag kan!
Nu åker vi!! See you soon Thailand

Mitt flyg är redan 2 timmar försenat för försöker fördröja tiden här på Arlanda flygplats med en kaffe och lite gott!
Vill bara hälsa att min mamma är världsbäst och att hon behöver inte oroa sig mer över denna resan för nu är det redan kört, jag är redan iväg mohaha.