Igår hade jag Lovisa över för movienight och boka mer flyg och hotell! Så nu är inrikesflygen till Portland och Seattle bokade och hotellet i Cali när vi kommer dit och Portland hotellet bokat! I Cali blir de ett favorithotell hos mig, Hyatt regency newport beach! Bott där fyra gånger tidigare så vet att det är ett toppenhotell och med gångavstånd till Fashion Island!

I Portland blev det hotell som ligger precis bredvid floden och supercentralt, behövs när man inte kommer ha nån bil att köra runt i. Ska dock finnas gratis bussar från hotell som kör runt en och även gratis cyklar att låna! Staypineapple Hotel rose heter det!

I Seattle har vi inte bokat hotell än, men blir nog ett Staypineapple hotell där också. Hittade ett fint som låg 500 meter från The space needle, kan ju inte bli mer perfect?

Sista 6 nätterna kommer vi vara i Cali igen och det lutar mest åt att det blir samma hotell som i början då också! Läget är ganska oslagbart och speciellt med hur nära det är till både min bror och Bailie och Fridis!

Så glad att vi bara har två hotell och tågresa mellan Portland och Seattle kvar att boka, snart kan vi planera mer riktigt vad vi ska göra där sen! 😄

Mellandagsrea fynd från MQ, jag älskar att göra ett bra fynd men man ska inte luras av alla billiga priser. Köp plagg som du får användning av och som är klassiska. Inte en massa saker som är supertrendigt just nu, som är inte så inne om tre månader. Klassiska plagg i basfärger som jag kan jobba i och ha till vardags! Klänningen är väl den enda som sticker ut lite mer med snörningarna vid axeln, men den är svart och en LBD finns det alltid plats för i garderoben 😉

Två fynd på senaste tripen till väla på Vero Moda.

Detta året som har passerat nu, gick väldigt fort kände jag. Har hänt otroligt mycket på detta året dock. Började året med att åka till USA 1:a januari med mina föräldrar! Californien och Las Vegas var de ställen som besöktes denna gång!
Sen kom våren och jag jobbade mycket, träffade mycket vänner, min sötnos Saga fyllde 3 år och min älskade vovve fick tyvärr lämna oss för att åka upp i himlen i Maj. Du lämnade ett stort hål i mitt hjärta som jag har svårt att fylla ❤
Sommaren kom och varma dagar med sol och utekvällar kom, min fina Tyra fyllde 5 år (hur kan du vara så gammal redan?!) jag åkte till Wien för min födelsedag med mamma och pappa, hade 4 fantastiska dagar och fick uppleva så mycket. Fantastisk 22-års dag! Kom hem och blev firad flerfaldigt av mina vänner och familj, ni är så mycket värda för mig så ni anar inte.
Det började närma sig för att bästa Fridis skulle flytta till USA och vi hade en sjukt kul kväll med överraskningsfest för henne! Månaden efter hon åkt så åkte jag dit för att hälsa på henne! Var så kul att få hitta på massa roligt där och se hennes amazing skola! Var svårt att åka därifrån men visste att vi ses snart igen! Hösten gick vidare och jul och nyår kom snabbare än vad jag hade väntat mig.

Helt enkelt haft ett ganska fantastiskt år, massa resor (USA x2, Wien, Göteborg) många kvällar, dagar, nätter med vänner och familj. Många nya kollegor och gamla kollegor som slutat. Fester och kalas. Men också motgångar och otroligt sorgliga dagar. Det goda kommer tyvärr alltid med det onda. Tack för mig 2016, Nu kör vi 2017!!

Idag är det "bara" 160 dagar kvar tills vi åker! 18 dagar av underbara USA!

Men till andra saker, har äntligen en ledig helg efter att ha jobbat alla helger sen november 😴 Meen såklart så ska man ju bli sjuk! Feber igår och ont i halsen, hatar att jag är en magnet till förkylningar. Men jag slipper ju iallafall ta sjukdagar då jag redan är ledig, the silver lining 😂

Välkommen 2017! Hade ett underbart nyår igår med nya och gamla vänner! Började kvällen med att Lovisa och Emmie kom till mig efter jag slutat jobba, fixade oss lite tillsammans och sen bar det av till Jennie! 14 pers var vi där som åt god middag tillsammans och lekte lekar och bara hade det allmänt kul tillsammans! Vid halv 11 tog vi taxi till Klara och Casper som bor inne i stan! Så var vi där ett tag innan vi gick till torget för att lyssna på Lotta Engberg och kolla fyrverkerierna till tolvslaget! Två nyårskyssar fick jag in med ett glas champagne på det haha! Kvällen fortsatte på Belle Epoque nattklubb i stan! Mycket dans, drinks och nattamat fick avsluta mitt nyår på topp!

Idag har Lovisa och Emmie varit hos mig för ultimata bakismyset: pizza, filmer, godis och girltalk. Älskar mina vänner ❤

Lovisa och jag har bokat USA till sommaren också! Finally är det bokat och nu ska vi bara hitta den bästa hotellen att bo på! Så sjukt att detta blir tredje gången USA på 1 & halvt år och 8:e gången totalt jag har varit i mitt älskade USA ❤🇺🇸

Haft underbara dagar runt jul! Julafton var så fint, fick lite fina saker bl a inneskor från Sheperd, nya ögonskuggor, "Säker stil" m.m! Så roligt att få vara hela familjen samlad innan Fredde och Bailie flyttar till USA. Juldagen var också rolig, Louise och jag var på två olika förfester innan vi gick ut på Belle Epoque i stan! Sjukt mycket folk men var ändå trevlig kväll! Dagen efter började mellandagsrean på jobbet, som vanligt kaos med människor haha! För övrigt så har jag varit ute och ätit på Torstens med Lovisa och kollat den nya Star Wars filmen! Så bra 👏🏼 Varit på middag hos Fredde och Bailie, älskar deras food! Imorgon är det nyår, längtar! Vet inte vad jag ska ha på mig än, men det är väl så de alltid är för mig haha.

En underbar kväll med mina fina kollegor förra tisdagen! Var på en fantastisk ny restaurang i stan som heter Grytor och Glas. Så fin inredning, guldiga stolar och maten var sjukt god. Ja menar liksom kolla på desserten? Smälter