Hallå där!
Som sagt vart det final i Bundesliga igår, jag ställde klockan på halv åtta och klockan nio bar det av till Frankfurt där finalen alltid spelas varje år. Väl där vart det så sjukt varmt och såå mycket folk väntande på att få komma in. Matchen drog igång klockan ett och efter ett par timmar stod det klart att Düsseldorf vann med 3-1 i matcher. Det blev champagne och konfetti överallt, trots att de vart nära på att inte ens komma till slutspel stod de här som vinnare, så kul!

Efteråt åkte vi till en restaurang med hela laget och firade med både tal och dans, lite speciellt var det då mannen byter klubb nästa säsong och det blev ett farvältal med någon tår i ögat hos mig, dock kommer bror min till dem så jag får ju ändå träffa det härliga gänget fortfarande. Just det, tog en bild på toaletten de hade på restaurangen då jag kände att en exakt sån toa kunde jag tänka mig i framtiden, hehe, vi får väl se på det. Idag måndag är jag ledig och det blir till att slappna av och ladda batterierna, vi kom hem sent inatt och behöver komma tillbaka till verkligheten!😊

• Travel

Hallå där
Japp, det vart ett bra tag sen nu. Har egentligen ingen förklaring till varför jag inte varit aktiv förutom lathet. Men tänkte långsamt börja skriva lite igen när jag känner för det. Denna lördagen startades med frukost med mannen på vårt favoritcafé, efter detta lämnade jag honom på centrat då han skulle med laget åka till Frankfurt där de imorgon spelar Bundesligafinal.

Därefter hade jag lunchdejt med Lisa nere på stan, det vi inte visste var att idag är Japans dag i Düsseldorf vilket innebär att det kryllar av utklädda människor (speciellt när det är 25 grader och sol på det också). Vi kände båda att det vart lite som att vara med i Pokémon då de flesta var manga inspirerade. Iallafall så blev det tillslut en lunch bestående utav sallad med bakad potatis, mums. Sötsugna som få hittade vi även en liten söt butik med lite plockgodis och vem säger nej till det? Efter lite strosande i värmen och folkmassan åkte vi hemåt åt varsitt håll. Nu sitter jag hemma framför datorn, ska handla lite smått och planera inför morgondagen för då vankas det final! Hoppas ni får en härlig lördag!😊

Hallå där!
Ni vet den känslan när man är såå sugen på något sött men har inget hemma? Så kände jag idag och slängde därför ihop världens godaste samt snabbaste dessert på fem minuter. Man behöver varken ugn eller elvisp, det enda som krävs är en mikrovågsugn!

Ingredienser

1 msk smör

2 msk mjöl

1 msk kakao

2 msk socker

2 msk mjölk

1/2 tsk bakpulver

1/2 tsk vaniljsocker

Smält smöret i en kopp som rymmer minst 2 dl, blanda ihop de torra ingredienserna och häll över smöret, tillsätt sedan mjölken och rör om till en slät smet. In i micron på högsta effekt i ca en minut, ha ett öga så att inte smeten rinner över!

Guten apetit!
😊

Hallå söndag!
Just nu sitter vi på vårt favoritcafé och tar oss en snabb lunch. Dock en lätt lunch då vi ikväll ska till vår favorit sushi restaurang där det vaknas buffé, så det gäller att vara hungrig. Strax ska jag hämta upp bror min som landar tjugo över tre, egentligen tar det max tio minuter att åka till flygplatsen, vilket är sjukt bekvämt att bo så nära, men när vi idag gick utanför dörren insåg vi att det pågår ett marathon i Düsseldorf idag och självklart springer de just i vårt område vilket resulterade i att man varken hittar hit eller dit pågrund av alla avspärrningar överallt. Men jag får helt enkelt hoppas att de inte springer på Autobahn mot flygplatsen så jag kommer dit i tid, hehe.
Hoppas ni får en härlig dag!

Hallå där
Som rubriken lyder, long time no see, så har jag vart borta här ifrån över en vecka nu. Har egentligen inget vettigt utan att skylla på utan att jag bara vart för lat och inte haft inspiration. Men jag tänkte köra igång lite smått igen. Denna veckan har bestått utav jobb samt restaurang besök, härlig kombo. Vi var på en utav de finaste restaurangerna jag någonsin varit på i torsdags med pojkvännens coach. Alltså den maten... Allting bara smälte i munnen, köttet, fisken, efterrätten, ja allt var magiskt gott! Det är absolut ingen restaurang man besöker ofta men jag hoppas att vi går dit igen i framtiden.

Idag kickade jag igång lördagen med ett magpass på gymmet, alltid lika skönt. Sedan åkte jag och storhandlade inför helgen då det blir besök utav pojkvännens pappa med respektive samt att min bror kommer på en kort vistelse då han ska ha fotografering med sin nya klubb här, wiiiiie! Så jag har laddat upp kylskåpet med det ena och det andra och som vanligt köpte jag som ni ser på bilden ovan, en yoghurt med mangosås samt torkade jordgubbar och pistagenötter, den är sååååå god. Funderar på att bunkra upp kylskåpet med dessa då jag är sjukt rädd att de ska slutas säljas. Ja så goda är dom.

Hoppas ni får en härlig lördag!

Hallå där
Har haft en sjukt härlig ledig dag. Det har vart riktigt varmt de senaste dagarna vilket har njutits till fullo. Märker dock att min hud är känslig för solen efter min sjukhusvistelse tidigare i år på grund av en allergisk reaktion så det gäller att ta det lite lugnt och inte pressa i solen det första jag gör. Som sagt har dagen bestått utav god mat och sol. Testade en nytt ställe idag vilket levererade en sjukt god sallad med get ost, valnötter samt karamelliserade vindruvor och ja, så gott vart det. Nu är vi hemma igen och det vankas fotbolls kväll med grabbarna för mannen så jag tänkte dra till gymmet och smälta den goda glassen jag drog i mig förut. Hoppas ni får en härlig kväll!😊

Hallå där!
Äntligen har vi bokat våran semester! Detta året är lite speciellt då det vankas OS vilket innebär att vi har semester de två första veckorna i juni, men det funkar ju det med. Efter många om och men blev det tillslut detta underbara hotell The White Palace i Kreta. Vi valde all inklusive, mest för att han jag åker med behöver käk konstant, samt istället för ett hotellrum att betala lite mer för att få en bungalow med pool, jaja det är ju bara semester en gång per sommar även om det svider i plånboken. Jag är iallafall jättenöjd och ser såå mycket fram emot dessa åtta dagar i en solstol!

• Travel

Hallå där
Då vart man hemma igen, känns skönt efter fyra dagar borta, även om hotell är avkopplande är det också lite långtråkigt, finns inget och pyssla med. Så idag startade jag dagen med ett gympass och sedan ett besök i affären för att fylla upp kylskåpet, fruktfaten osv. Nu håller jag på att förbereda lunchen som kommer bli en riktig annorlunda kombo bestående av sötpotatis, zucchini samt paprika i ugn med köttbullar och hemmagjord lingonsylt, men jag kände varför inte? Ikväll ska vi ut och käka på en restaurang då mannen fått ett presentkort utav klubben där. Vi hörs sen!😊

Hallå där
Just nu sitter vi och käkar lunch på älskade Vapiano, det fick bli en Caprese för mig då jag hade sånt fruktansvärt sug efter mozzarella att jag kunde utan problem äta fem stycken hela just nu. Iallafall, idag är sista dagen här i Saarbrücken för denna gång, vi har checkat ut ifrån hotellet och passar nu på att ta en sväng på stan då solen lyser och det är allmänt mysigt.

Såg en grå keps förut i en butik som jag blev riktig sugen på att ta med hem. Jag har blivit sån keps brud nu det senaste och det är riktigt snyggt enligt mig med en kepa, kappa och ett par sneakers. Efter turen i staden åker vi sakta hemåt igen mot Düsseldorf!😊

Hallå där
Alltså jag måste bara ge så himla mycket cred till denna stad, speciellt för deras restauranger. Det finns för det första ett enormt utbud utav restauranger och för det andra hög kvalitet på maten. Detta kan bero på att Saarbrücken ligger precis på gränsen till Frankrike och vi alla vet ju hur noga fransmännen är med maten. Jag är iallafall so far grymt imponerad utav denna stad än så länge, en extremt mysig stad som trots deras hundraåttiotusen invånare är en relativt lugn stad. Idag tog vi iallafall en lunch mitt på stadens torg och det blev soppa till förrätt med burgare samt hemgjorda chips till, mums!