Header

Nu är vi hemma efter våran fantastiska weekend igen. Vi har haft det så underbart bra och england levererade mer än vad vi trott. Vi började med att socialisera oss runt hotellet där vi bodde, åt mat på en jättefin resturang och packade upp våra saker på vårt rum. På fredagen hade jag en tatueringsti bokad!!!!!! Så numera har jag två tatueringar på min kropp och är så himla nöjd! Senare på fredagen tog vi en buss till Fusion Festival och njöt av livet till fullo. Ed Sheeran var helt otrolig live och hela festivalstämningen var verkligen på topp! På lördagen gällde shopping och utgång på en av Birmingham största klubbar. Vi stod med på gästlistan, så vi fick gå före alla i kön och hänga på VIP:en hela kvällen, vilket var amazing! Hela söndagen reste vi med både buss, tåg och flyg innan vi var framme i Sverige igen. Jag har gjort en video till er från vår weekend som kommer upp på bloggen inom kort, håll utkik efter den! Puss

Flytta din blogg till Nouw - nu kan du importera din gamla blogg - klicka här!

Likes

Comments

Snart åker vi! Jag, Emilia och Victoria. Vi har hela helgen planerad och den kommer bli så så så bra! Jag kommer att berätta mer för er under helgens gång, och även göra en film om vår weekend! Håll uuuut. Puss!

Likes

Comments

Hej fina bloggläsare! Jag tänkte berätta lite för er angående mitt kostschema som jag kör på då jag har fått lite frågor angående detta!

Basically går kostschemat ut på att äta mycket protein, grönsaker, vitaminer och fibrer och nästan utesluta allt socker och alla kolhydrater.

Till frukost brukar jag äta havregrynsgröt med färska bär, kvarg och lite fun light eller ägg/äggröra.

Till lunch äter jag oftast tonfisksallad, men annars protein och grönsaker. Till exempel på skolan kan det bli att jag inte hunnit göra en matlåda eller hunnit köpa hem tonfisk till exempel, då äter jag det som bjuds på lunchen och skippar helt enkelt kolhydraterna till. Jag äter alltså inte pasta, potatis, ris (om det inte är råris, alltså brunt ris) eller mackor.

Till middag gäller samma princip. Mycket protein och grönsaker istället för kolhydrater!

Utöver detta (som ni redan vet) dricker jag proteinshakes och celsius. Där får jag i mig en hel del socker, vilket kanske inte är det ultimata för viktminskning. Men läs - jag dricker enbart dessa drycker i samband med träning!

Andra mellanmål jag kan äta är:
Naturella riskakor med jornötssmör och banan.
Fiber och proteinrika bars.
Kvarg.
ägg.
Bär och frukt.
Hårdbröd med mycket fibrer.

Jag formar detta kostschema utifrån mina mål och det jag behöver för att orka. Jag har som sagt varit sockerberoende innan och har därför inte tagit bort allt socker helt och hållet. Jag dricker celsius, kan äta en bar osv osv och detta fungerar för mig. Bara på en vecka känner jag väldiga resultat på insidan av min kropp. Jag orkar mer, är inte lika sötsugen, håller mig mätt längre och har mer energi! För att sammanfatta detta inlägg så fungerar detta schema jättebra för mig!

Är det något mer ni undrar över så är det bara att lämna en kommentar! Puss

Likes

Comments

Jag har fått en hel del kommentarer som handlar om träning och kost, samt vad mina mål är med denna resa.
Jag tänkte nu försöka besvara dessa frågor så gott jag kan, och undrar ni över något annat eller något mer är det bara att lämna en kommentar!

Hur ser dina mål ut inom träningen? När 10 mån har gått, hur vill du att det ska se ut då?
När dessa 10 månader har gått ska jag kunna säga "fy fan vad jag är snygg" och samtidigt känna att jag aldrig någonsin har mått såhär bra. För mina mål handlar inte bara om att forma kroppen, utan även om att få min kropp att må bra, varje dag. Det handlar om att min kropp ska vara frisk, stark och hälsosam. Men även också såklart, snygg och precis så som jag vill att den ska se ut.

Har du någon speciell vikt du vill uppnå? Eller bara få en snyggare kropp?
Jag har en drömvikt jag strävar efter. Dock så känns det målet ganska luddigt då jag ännu inte vet om jag kommer gå upp eller ned i vikt under denna resa. Med tanke på att jag styrketränar så kommer jag förmodligen inte att rasa i vikt, som jag antagligen gjort om jag enbart kört cardio. Därför fokuserar jag mer på cm. På hur många cm jag har tappat sedan jag började min resa, och på hur många jag hoppas på att tappa!

Hur mycket skulle du vilja väga för du skulle bli nöjd med träning?
Som sagt så är inte vikten ett fokusområde hos mig då jag alltid vägt mycket även om jag inte varit så stor. Därför är det också svårt att sätta en drömvikt. Jag skulle väl vilja väga mellan 57-60kg, men vet att det nog inte kommer hända med tanke på att min vikt alltid varit högre än vad man kanske kunde tro. Kanske är det för att jag har en grov benstomme, är bred över axlarna, eller har mycket muskler? Jag vet faktiskt inte vad detta har berott på och vet därför inte hur "lite" jag kan väga för att vara vältränad och hälsosam. 65kg känns därför som ett mer realistiskt mål, så det är dit jag kämpar!

Hur mycket vägde du innan du började din träning?
Jag vägde FÖR mycket, enligt mig själv och enligt mitt BMI.

Hur går träningen för dig nu, tränar du ofta?
Träningen går jätte bra och över förväntan. Jag tränar nästintill varje dag. Ibland stenhårda och intensiva pass, och ibland lugnare och långsammare pass. Jag har fyra olika pass som jag pendlar mellan varje vecka. Pass nr 1 är framsida överkropp - då kör jag armar och bröst. Pass nr 2 är ben och rumpa. Pass nr 3 är baksida överkropp - alltså rygg och axlar och pass nr 4 är kondition. Dessutom kör jag ALLTID mage, oavsett vilken muskelgrupp eller vilket pass jag kör!

Går du kvar på dieten än?
Jag går fortfarande på samma kostschema som förr, ja!

Är du långt ifrån ditt mål?
Ja, det är jag. Mitt mål ska jag ha nått i juni 2016, vilket är om 10mån. Jag hoppas att jag kan nå det innan och bibehålla det fram tills studenten. Det finns ju faktiskt inget bättre än att se resultat och känna att man uppnått något man verkligen strävat efter! Ca 12 veckor tar det att förändra sin kropp drastiskt, om man håller i träningen regelbundet och sköter kosten. Dvs att man kan gå från stor till liten, smal till vältränad, eller mullig till vältränad osv. (Detta beror ju helt klart också på vilken sorts kropp man har. Om man har lätt eller svårt att gå upp eller ned i vikt. Hur stor/liten man var när man började osv osv)

Hur mycket har du gått ner sen du började träna?
Jag vet faktiskt inte.... Jag vet att jag har gått ned ca 8cm i midjan och 4kg sedan förra året. Men just nu under denna period har jag inte hunnit få några resultat då den bara hållit på i ca 1 vecka. Jag lovar att dela med mig av mina resultat när de börjar komma!

Likes

Comments

​Just nu känns allt så bra. Träningen går över förväntan, jag har verkligen fått det till en rutin och älskar att vara på gymmet! Skolan har börjat och jag är såååå taggad på detta sista år. Jag ska läsa jätte roliga kurser och i klassen har vi kommit varandra jättenära! Hur mår ni?

​​Jag har fått en del kommentarer jag självklart kommer att svara på, så håll utkik på bloggen tills dess! Puss

Likes

Comments

Imorse testade jag att göra en smoothie i våran nya mixer till frukost. Jag blandade kvarg, citron, frysta jordgubbar och blåbär och det blev hur gott som helst! Bara nyttiga ingredienser och resultatet blev jätte bra. Tips tips tips!

Likes

Comments

Här ovan ser ni mitt startkit inför "träningsresan".

Det består av: Celsius (som för övrigt är världens bästa dryck!!!!), proteinpulver med smak av tutti-frutti, samt fettförbränningstabletter för morgon och kväll. Allt detta gick på ca 1000:- och skickades till mig på EN dag. Är så himla nöjd med bemötandet och servicen hos proteinbolaget! Vill ni beställa samma produkter som mig kan ni hålla musen över den första bilden och klicka er vidare därifrån! Nu ska jag till gymmet, puss!

Likes

Comments

Hej fina ni! Jag har lite nytt att berätta för er.

Jag har alltid haft svårt att trivas i min egen kropp. Jag har brottats mot mörka tankar, sockerberoenden och ätstörningar. När jag var yngre slutade jag under en period att äta, sedan började jag spy frivilligt. Jag har alltid tyckt om allt som innehållit socker, men alltid efter jag ätit det fått ångest. Jag har hatat mig själv och jag har kämpat för att någon gång må bra i min kropp och känna att jag duger som jag är, men misslyckats. Och nu, några år senare så är det dags att jag får bot på mina egna problem. Ätstörningarna var en del av mina tonår och har med åren försvunnit. Jag var osäker och missnöjd och såg det som en utväg. Men det var det inte. Det var ett självskadebeteende som inte var hälsosamt. Förstå mig inte fel - jag har aldrig varit så sjuk så jag behövt hjälp, men problemen har fortfarande funnits där. Nu, några år senare och massvis med erfarenheter rikare gör jag något åt detta. Jag har flera gånger, som ni också vet, testat dieter och träningsscheman och strikta regler för att förändra min kropp på ett hälsosamt sätt - men alltid misslyckats. Det kan ha handlat om att jag slutat på dieten eller trappat ned på träningen och slutligen tappat motivationen. Men inte nu.

I måndags startade jag och Stina vår resa mot vårt nya jag. Våra nya kroppar och vårt nya, hälsosamma och friska tankesätt och liv. Vi har våra egna matplaner och träningsscheman som vi ska följa under 10 månaders tid. För om 10 månader tar vi studenten och då ska vi vara stoltare och nöjdare än någonsin förr. Både jag och Stina känner oss så himla redo för detta. Trots att sockerberoenden funnits där innan så finns det inte ens ett sug till det längre, just för att vi har bestämt oss. Allt går bara man vill, attraktionslagen fungerar. Positivt tänkande attraherar positiva händelser och förändringar, tänk på det!

Med detta sagt vill jag bara välkomna er att vara en del av denna resa. Att följa med genom bloggen, att se resultat och höra berättelser. Är det något ni undrar över får ni mer än gärna höra av er och vill ni vara med själva går det hur bra som helst! Puss och kram världens finaste läsare!

Likes

Comments

För några dagar sedan lånade jag och mamma med oss min systerdotter till stranden och myste hela dagen. Lite komiskt är det ju att sommaren har börjat nu, när den egentligen ska ta slut. Men jag klagar inte eftersom jag inte är tillbaka i skolan igen förens på fredag! När börjar ni? Och vad ska ni göra om ni har slutat skolan?

Likes

Comments


Better Blogging Nouw