På julafton vaknade jag och Nico upp rätt sent, käkade frulle och gick vidare till stranden där vi mötte Elsa. Vi hängde på stranden en stund och gick sedan o handlade. När Lovisa kommit hem från jobbet käkade vi vår variant av julbord vilket blev otroligt lycket. På kvällen gick vi ut och drack vin på en bar, annorlunda men mysig jul.

Juldagen är ju dagen som är "julafton" för oss här i aussie. Vi gick och hade bbq hos våra grannar och gick sedan till stranden. Mysigt!!!

Nu har vi landat i Melbourne, bokstavligt talat. Boende är fixat och även jobb, känns väldigt skönt om jag får säga det själv. De senaste två veckorna har vi vart på jättemånga husvisningar samt gått runt på i princip varända gata och sökt jobb. Det har iallafall visat sig löna sig. Idag är det julafton. Jag och nico sitter just nu och lyssnar på julmusik och käkar frulle medan våde lollo o elsa är och jobbar

Vi åkte ut för att dyka och snorkla i barriärrevet, jag fick inte dyka, blev asledsen. Jävla skit. Men de var fint

Väl uppe i Cairns hyrde vi bil och åkte på roadtrip till olika vattenfall, utsiktsplatser och även en glassbar. Nu har man kört bil på vänster sida av vägen.

Efter Fraser stannade vi en natt på vastlandet för att sedan spendera ytterligare en natt på nattbussen mot Whitsundays. Kl 14 blev vi upphäntade vid en busshållplats med resten av vår grupp för att sedan ta oss vidare till Bride of Arlie, båten vi skulle spendera de nästkommande dagarna på.

Första dagen på Whitsundays åkte vi raka vägen till resorten vi bodde på. Topp två det finaste vi bott på hittils, där bjöds det på middag, vi lekte dricklekar och jag vann en rockringstävling.

Dag två seglade vi i princip hela dagen, först till ett snorklingsrev där jag klappade en sköldpadda och därefter till whitehaven beach, så vackert. På kvällen var det karaoke och thaimat.

Sista dagen gick vi en hemskt varm buchwalk, nico öppna en kokosnöt och vi kolla på. Sedan bar det av till fastlandet igen för ytterligare en nattbuss till Cairns.

Turen startade i torsdags då vi gick upp jättetidigt på morgonen för att åka ut till ön. På onsdagen hade vi samlats och bestämt matgrupper osv så allt var förberett och bilarna var redo att packas. För att få köra bil på fraser var man tvungen att vara över 21 med två års körerfarenhet krav jag uppenbarligen inte uppfyllde, tyvärr. Vi hade turen att av någon anledning få lyxen att bo på resort första dagen istället för tält vilket vi uppskattade när vi såg hur det såg ut på kampingen andra natten.

I vilket fall åkte vi bara till en sjö första dagen, en sjö som uppskattades mycket efter en 40 minuter gångtur i 40gradig värme. Jättevackert ställe där jag fick känslan av ett fjäll med snö så fort jag såg all sant runt lake wallaby eller vad det nu hette..

På eftermiddagen kom vi fram till resorten och helt ärligt var det topp två det bästa stället vi bott på hittils. Vi käkade hamburgare allihop samt satt utanför på vår tomt och drack allihopa inpå natten.

Dag två spenderades till en början på två olika utkiksplatser, så vackert. Vi körde sedan till ett skeppsvrak och sist badade vi i eli creek, bästa stället enligt mig. Det kallas även hungover creek och är en liten flod på 17,5 grader där man bara flyter med floden och ser naturen, bilder från det kommer senare då jag inte kan ta kort vid vatten med min telefon.

På kvällen kom vi fram till campingen och fick panik, jag hade en krabba eller spindel eller något sådant på min fot inne i tältet, man skulle sova rakt på marken utan varken täcke eller kudde och blixten slog ner hela tiden, lite som sist jag tältade. (Bråvalla) kvällen var kul men slutade i lite kaos då de flesta blev lite för fulla för sitt eget bästa.

Idag var alla jättebakfulla och bara hängde med som sengångare. Vi var vid två jättevackra sjöar med helt fantastiskt vit sand som man kunde glra spabehandlingar både på hud hår och tänder med. Bildera gör verkligen inte verkligheten rättvisa tyvärr.

Nu är vi i vilket fall tillbaka på hostellet i hervey bay, skönt men samtidigt tråkigt att vara på "land" igen. Jag är så nöjd med denna miniresa och människorna vi mött var verkligen över förväntan!!!!

Med tanke på att vi bara är på vissa ställen i två nätter är det lättare att slänga ihop allt om platsen i ett inlägg då wifi ofta är sämre än sämst. Imorse var vi iallafall i Noosa, där vi vart sedan i måndags eftermiddag. Då vi kom fram checkade vi in på hostellet, i rainforest room, ett mysigt rum med 16 bäddar som låg som en bungalow precis i skogen. Vi gick ut på stan och kollade läget och jag o Nico gick o käkadd sushi vilket vi suktat efter i en evighet. Efter maten gick vi till stranden, till en liten gräsplätt vid vattnet och bara väntade in kvällen.

Klockan 18.00 skulle de nya hostellgästerna träffas på ett litet välkomstmöte där det bjöds på vin, mysigt. Meningen var att man skulle träffa nya människor och lära sig lite om hostellet, vilket vi gjorde. På kvällen gick vi till bettys burgers, nog de godaste burgarna jag ätit tillsammans med tre andra svenska killar från göteborg.

På tisdagen gick vi på en mils lång promenad genom national park i hopp om att se koalor vilket vi inte gjorde, men det var mys ändå. Med oss hade vi två av de svenska killarna Mårten och Philip vilka vi även umgicks med iprincip hela dagen fram tills vi fick och la oss.

Nu har vi kommit fram till hostellet och företaget som ska ta oss till fraser island efter en ca 5h lång busstur vi tog tidigare idag. Vi får se vad som komma skall.

Fyndiga titlar jag använder mig av.. Men här är bilder från sista dagen i Brisbane, som spenderades i botaniska trädgården och på the coffe club, mys. Morgonen efter bar det av till Noosa där vi befinner oss nu, wifit är extremt dåligt så mer av det får ni se senare!

Igår lännade vi Surfers och Gold Coast för Brisbane, är mer än positivt överraskad! Brisbane är sååå fint!! Vi satte oss på en gratisbåt som åkte genom hela kanalen så att man fick se hela skylinen. Jättefint verkligen.

Idag har jag vart hemma och sjuk. Gick upp och åt frulle med de andra men gick o la mig igen och sov till tre på eftermiddagen :(. Nu är de andra ute och festar o jag ligger o kollar på film haha. Har några roomies som ligger och sjunger tyska sånger just nu

Igår hängde vi på stranden i princip hela dagen, tillsammans med jossan lisa och jennifer. På kvällen gick vi hem till deras lägenhet och lagade hamburgare samt drack goon och förade inför utgången. Vi hade extremt kul där men mindra kul ute enligt mig men sånt är la livet.