Mixed

Igår var det ingen vanlig dag för det var Jennys födelsedag! 18 år!!! Blev upphämtad vid 12-tiden igår av Jenny, så åkte vi hem till henne och började fixa inför kvällens bravader. Vi åt supergod 3-rätters och efter några timmar med tjejerna fylldes huset på med ytterligare några tjejer och killar. Jag hade en rolig och trevlig kväll, TACK @jennyB <3 Vi var ungefär 15 personer som sov där, lite trångt men det funkade haha! Nu ska jag äta sushi med Anna och Thea och sedan ska jag åka hem och sova lite innan jobbet!

Mixed

Hey! Idag har vi haft en skrivning i skolan och eftersom jag och några andra var klara fick vi gå hem. Jag, Lina och @lindalinnea (som ni ser på bilderna ovan) gick en sväng på stan efter skolan och nu kom jag nyss hem... Jag fixa ihop något att äta och sedan gymma en snabbis innan jag börjar jobba! Slutar 20:00 och efter jobbet är planen att hänga med Alicia å Filippa. Dagen outfit kommer strax upp, stay tuned😉

Resor

En desto ovanligare utsikt från bilfönstret.

En av alla köer i Dubai, det är så mycket trafik... // Lilla jag på 125:e våningen i Burj Khalifa

Kamelerna vi red på ute i öknen...

Fiiina havet på Marinan

Maaat <3

Mixed

Hej å hå, nu är vi hemma i Sverige igen! Sammanfattningsvis har resan varit toppen, skall göra ett separat inlägg om Dubai med tips etc. Det kommer upp i veckan någon gång! Jag packade precis upp min resväska och min hårolja hade läckt, typiskt.... Det sjuka är att jag tänkte på min hårolja idag på planet, om jag verkligen tryck igen korken ordentligt. Attraktionslagen hörni! Jag slängde precis alla oljiga kläder i tvätten och nu skall jag lägga mig i ett bad och prata i telefon med Jenny!

Den perfekta strandklänningen från Zara, som jag lånat av Filippa <3

Hey! Idag är det vår sista dag här i Dubai, därför bestämde vi oss (trots blåsten) att åka till stranden. Det var väldigt blåsigt och lite kyligt faktiskt, menmen! Hoppas jag fått lite färg iallafall! Var precis en sväng på hotellets gym och nu skall jag fixa till mig för att sedan gå ut och äta. Vi lämnar hotellet suuuper tidigt imorgon bitti, så nästa gång vi hörs är jag nog hemma i Sverige!

Resor

Klockan 16:00 blev vi hämtade utanför hotellet av en jeep som skulle ta oss ut till öknen. Det tog cirka 1h att ta sig ut, men shit vad skoj det var! Vi åkte alltså över sanddyner, upp och ned. Svårt att förklara men det kändes ungefär som att åka berg-och-dalbana. Väl ute i öknen red jag kamel(!), kollade på någon slags show samt åt middag. Rolig utflykt och råkar någon befinna sig i Dubai - det är ett måste att ta sig ut i öknen!

Dagens ride😉

Resor

Hello! Vi har slappat vid poolen hela dagen... drack en god smoothie, bläddrade i en tidning och läste några kapitel i min bok. Vid 4-tiden tog vi en taxi ned till Marinan, då vi (som sagt) skall byta hotell. Anledningen till detta är att pappa inte kunde välja i vilket område han ville bo, så såhär fick det bli. Visst har vi fin utsikt från vår balkong förresten!

Nu skall jag fixa till mig och sedan skall vi se oss om i området samt äta middag. Hörs kanske latero, annars imorgon! Ciao så länge!

Resor

Jag älskar att känna mig effektiv, därför ringde klockan 8:00 och det var dags för träning. Sprang/gick i 30 minuter på bandet samt körde ben och rumpa! Klockan är 10 och nu väntar frukost, sedan sol och bad. Om solen kommer fram vill säga, det är molnigt just nu. Vi skall flytta till Marinan idag oxå, spännande! Enda området vi inte besökt än tror jag.