Imorse var jag hos frisören till ca 13:30, sen åkte jag hem och sov lite innan Philip kom hem strax innan 17. Då åkte vi och storhandlade på Citygross, sen åkte vi hem och packade upp samt hetsstädade en liten stund innan han var tvungen att skjutsa mig till jobbet. Jobbar 19-05 idag och imorgon eftersom jag stänger, mysiga timmar 😎💰

Ska åka till frisören om tio minuter och äntligen ta tag i mitt hår, har inte varit hos en riktig frisör på 3-4 år men nu är det hög tid, ser hemsk ut i håret. Stay tuned, jag har ingen aning om hur jag ska färga det.

Det finns liksom stunder då man ångrar att man skaffade katt, till exempel när han får för sig att vår sänggavel är en klättervägg och klösbräda.

Hej bortglömda bloggen. Borde verkligen bli bättre på att uppdatera men det är svårt att få in som en vana. Hursomhelst så har jag tröttnat på att ha ont på grund att mitt diskbråck och tränar ingenting överhuvudtaget sen tre veckor tillbaka ungefär. Jag jobbar i princip 6 dagar i veckan på Burger King i centrala Uppsala och det är det enda jag gör haha. Denna vecka stänger jag onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag, roligt va? Nej jag är inte schemalagd så, men eftersom jag inte har något liv så tar jag på mig extrapass hela tiden för att det är bra för min rygg att jag går omkring hela dagarna, och det känns bra när lönen kommer 👌🏼

Idag har jag bara myst med Atlas och även tagit en promenad i spöregnet till Ica för att köpa mat åt honom, ska åka till jobbet om ca 30 minuter och jobba 16-23. Ska käka ProPud Vanilj med blåbär först som mellis, sen fixa ordning lite hemma innan jag åker!

Nu åker vi mot flygplatsen, ses om ett dygn Sverige.

Nu har vi packat allting och ätit den sista frukosten här på hotellet. Om en halvtimme går stora bussen mot Phnom Penh igen där vi ska sova en natt innan flyget hem går på måndag kväll.

Bilderna är från restaurangen/baren/hotellet The Snake House igår!

Gick upp 6:20 idag för att åka ut på en dagstur och dyka lite. Jag och Philips systers pojkvän har dykcertifikat så det var vi två som drog iväg imorse. Åkte med en dykbåt som gick väldigt långsam, fick frukost direkt och sen tog det 2,5h ut till Koh Rong Samloem där vi hämtade dykutrustning. Sedan gjorde vi två dyk på två olika ställen strax utanför. Blev lite besviken på sikten då det var knappt 5-6 meter, men annars var det helt okej.

Vid 15:30 gick båten tillbaka mot fastlandet och 2,5h senare nådde vi land igen. Livet kändes ganska bra uppe på övre däck och softade i hängmattan större delen av resan.

Jag och Phille lämnade de 8 andra i gänget och vår privata strand, för att ta tuktuk in till stan och Serendipity beachen där alla andra turister och försäljare hänger. Fick en skaplig bränna av att konstant sola i typ 4-5 timmar. Fick threading på underbenen och ofrivilligt även bikinilinjen, käkade fish and chips och hoppade i vågorna.

När vi kom tillbaka till hotellet duschade vi och gick sen ner till hotellets privata (Independent) beach och tittade på solnedgången tillsammans med Philips ena syster och hennes pojkvän.

Nu chillar vi en stund i hotellrummet innan vi ska ta hotellbussen till stan och därefter vidare mot The Snake House för att äta middag🐍🐊