Herregud vilken dålig natt jag har haft, det tog jättelång tid innan jag lyckades somna och sen vaknade jag massor av gånger av att det varit för varmt, för kallt, drömt något konstigt, katten trampar mig i ansiktet eller ligger och purrar i örat på mig etc. Vaknade 9 av mitt larm men gick upp vid tio because I'm worth it.

Drog en proteinshake med vatten när jag vaknade, det brukar räcka som frukost när jag går upp så pass sent då jag äter lunch vid 13-14. Jag jobbar 16-23 idag och min rast brukar vara vid 18, då passar det bra med aptiten om jag ätit lunch 4-5h innan. Idag är planen att rensa i min och Philips garderob (speciellt hans, där är det kaos), och rensa ur min låda med hår- och hudvårdsprodukter då jag inte använder hälften av allt.

Somnade ganska sent igår efter stängningen på jobbet men gick upp vid 10 idag och har gjort massor av småsaker hemma för att vara produktiv då jag var ledig idag. På kvällen åkte jag till gymmet med Philip och Andre och mitt pass såg ut såhär:

• Massor av set med marklyft bara stången
• Chins och pullups med hjälpvikt
• Sidoplankan
• Plankan
• Enbens leg raises
• Stretching för höften och baksida lår/rumpan
• Två set biceps curl för skoj

För ungefär två veckor sen var pappa här för att hjälpa Philip att bygga altan hemma hos oss. Det är inte riktigt helt klart än, lite småfix som är kvar bara. Det blev sån stor skillnad, riktigt fräscht! Med en ny grill sen så blir det the place to be nästa sommar for sure 👌🏼

Vi kom hem sent igår kväll, planet var försenat och vi somnade runt 02. Hade sovmorgon imorse och gick upp strax efter 11, skönt med tanke på att vi har vaknat 08 hela semestern. Idag har jag jobbat, känns bra att vara tillbaka i ekorrhjulet igen faktiskt. Körde stängning 16-23 och är nu på bussen påväg hem igen.

Idag tog vi tummen ur och masade oss upp till toppen av La Rocca - ett berg precis bredvid stan. Det var magiskt där uppe och så himla fina vyer. Det finns även gamla ruiner efter fästningar, murar och byggnader ända från 400-talet där, så mäktigt. Väl värt att gå i uppförsbacke en halvtimme i 30 graders värme för att skåda allt detta.

Åt lunchen vid en restaurang vid stranden, det blev panerad kyckling med pommes och majo, så enkelt. Till middag gick vi till en restaurang som heter Ti Vitti, där åt jag en musselsoppa som förrätt och pasta med tomatsås, zuccinisås och ricottaost till varmrätt. Förrätten var supergod men när jag smakade ricottaosten blev jag påmind om varför jag tvekade på att välja den - tycker verkligen inte om smaken. Åt upp det mesta och skrapade bort så mycket ost jag kunde!

När vi kände oss klara med solandet idag gick vi in till en restaurang vid stranden och åt lunch, det blev tortellini med skinkfyllning och ostsås - så himla gott, godaste maten hittills 😅 sen satt vi där ett tag och åt glass innan vi gick till hotellet för att duscha och kolla lite One piece. Vid middagsdags gick vi in till stan, bokade bord på en restaurang tills på fredag och satte oss på en pizzeria vi hade gått förbi tidigare som såg intressant ut. Åt en Calzone med ost, tomat, skinka, champinjoner, bacon och basilika, så god! Sen och vi och satte oss på en uteservering och tog en drink, som var lika äcklig som den igår. Det var sista drinken jag beställde här, suck.

Gjorde en enklare bålträning och stretching imorse medan Philip solade, jag har bränt mig för mycket för att sola idag vilket inte gör mig något då det kommer vara molnigt mestadels hela dagen.

Dagen i bilder: solade på hotellets uteplats hela dagen, Lasagne Al forno till lunch, gick ut och gick lite innan middagen, åt supergod middag på en restaurang i stan - Grillad svärdfisk med friterad potatis och majonnäs 👌🏼