Header
View tracker

"Godmorgon"

Är ledig idag och gick upp vid 9, käkade äggmackor till frukost för en stund sen och funderar på hur produktiv jag ska orka vara idag. Tänkte hinna med att träna åtminstone. Och hinna med de första avsnitten av Shameless som har släppts från senaste säsongen. Det brukar alltid börja i januari så jag är helt förvirrad över att det sänds nu, klagar inte dock! Min all time favorite serie 🙌🏼

För stunden ligger jag i soffan med benen i 90° för att avlasta ryggen, har börjat fått ont i ryggen igen eftersom öppningspassen och skifthållningen på jobbet innebär så mycket lyft som irriterar nerven. Så jag jobbar på en lösning för det känns så jävla tråkigt att behöva backa igen efter att det har gått framåt de senaste veckorna. Träningen nu innebär som tidigare mycket statisk bålträning, stretching och stående icke-pressövningar eller övningar som innebär att luta sig framåt *suck*.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Ni vet när man står och pratar med sin pojkvän i köket, och när han ska trycka ner en grillkniv i besticklådan som sitter fast så är man för exalterad över det man berättar så man slår igen besticklådan, utan att vara medveten om det, och slicar upp hela fingertoppen på sin pojkvän som måste åka till sjukhuset och sy fem stygn? Och när det är blod på varenda vägg, alla köksluckor, golvet, halva taket och kylen? Hatar när det händer 🙄

Likes

Comments

View tracker

Efter mitt 7:45-16:45 jobbpass idag kom Philip och hämtade mig så åkte vi direkt till gymmet där vi mötte upp två till boys. Dom körde rygg och jag gick iväg och körde triceps och axlar själv! I slutet ville dom bidra med en instagrambild till Actics "Lyft en kompis" hashtag, så Philip bänkade André några gånger (bilden).

Mitt pass såg ut ungefär såhär:

Triceps pushdowns
Dips med hjälpvikt
Smala armhävningar

Militärpress
Hantellyft åt sidan
Baksida axlar i cablemaskinen
Hantelpress

Sen blev det lite plankan och stretching en stund 😇

Likes

Comments

När man jobbar 07:30-16 och är alldeles för tidig och inte har nycklar 👌🏼

Likes

Comments

Dagens ryggpass blev nästan enligt schemat, såg ut såhär:

- Uppvärmning crosstrainer
- Chins med hjälpvikt
- Rodd
- Baksida axlar i pecdeckmaskinen
- Militärpress
- Stretching

Skulle egentligen marka också, men det var så himla mycket folk och jag gillar inte att köra marklyft på Kraftkällan eftersom deras rack är för höga om man vill göra upphöjda marklyft. Tanken är att börja morgondagens pass med det istället, på Boländerna istället. Även axlar har jag lagt till i detta pass för att jag vill lägga mycket fokus på just axlar och köra det två gånger i veckan för att dom ska växa på sig lite. Dessutom får man lite extra baksida axlar när man gör chins och andra ryggövningar eftersom det är en assisterande muskel.

När vi kom hem (jag och Philip) åt jag mat, duschade och ska nu dricka en proteinshake som avslutande mål för dagen.

Likes

Comments

Blev samma mat som igår efter jag alltid lagar mat för flera dagar så jag slipper göra det varje dag. Ugnskyckling med potatisklyftor 😋 Bra uppladdning inför dagens ryggpass!

Likes

Comments

Var och körde ett benpass själv idag vid 14 eftersom jag var ledig, den tiden är det så himla lugnt och skönt på gymmet och allting finns ledigt 🙌🏼 Körde efter mitt schema till punkt och pricka, vilket blev benspark, squats i cablemaskinen med en rak stång, höftlyft och lårcurl. Jag kör inga bestämda set eller reps, utan jag kör tills jag känner att det räcker eller tills tekniken failar. Men generellt skulle jag uppskatta att det blir mellan 4-7 set och 10-20 reps per övning - nu när teknik och högreps är viktigare än styrka och lågreps.

Efter passet blev det några set med plankan och plankan med rotation, samt även stretching av hamstrings och rumpa som jag försöker få in som rutin nu då jag misstänker att min extrema stelhet i det området gör att jag inte kan utföra marklyft utan att buttwinka. Så det får jag jobba på!😇

Nu: äta ugnsstekt marinerad kyckling med potatisklyftor och lätt créme fraiche.

Snart: bli upphämtad av Philip och åka på shoppingäventyr i Boländerna.

Senare: kolla på senaste avsnittet av One Piece som släpptes i söndags.

Likes

Comments

Var precis på gymmet med Phillerill och körde rygg/biceps.
Passet såg ut såhär:

Marklyft
Rodd i cablecross
Roddmaskin
Bicepsmaskin
Hantelcurls
Curls i cablecross med rak stång

Jag har gjort ett nytt träningsschema åt mig men det går inte alltid att följa eftersom jag tränar på 3-4 olika anläggningar (Actic) och det finns olika uppsättningar av allt på de olika gymmen. Men huvudsaken är att jag tränar de muskelgrupper jag har planerat - oavsett övningar!

Likes

Comments

Fick hem ett paket går från nelly som innehåll en svart stickad tröja och en svart ribbad polotröja, sen köpte jag även ett träningslinne från stadium i helgen. Måste verkligen step up my game när det gäller att köpa kläder, senaste åren har jag slängt/skänkt mer än vad jag har köpt vilket har resulterat i en trist och tom garderob. Omvänt problem jämfört med de flesta om jag har förstått det rätt haha. Alla är vi olika.

Likes

Comments

Tog sovmorgon idag till 11:30 eftersom jag ska jobba 19-05 idag, vill inte vara tröttare än vad jag behöver vara liksom. Drack en proteinshake med mjölk till frukost och gjorde ungspotatis med stekt kyckling, wokgrönsaker och lätt créme fraiche vitlök & parmesan till lunch, så gott och nästan nyttigt 😋

Har faktiskt börjat titta på en ny serie idag också, den heter Easy och är en netflixserie. Det finns bara en säsong med 8 avsnitt, alla avsnitt är fristående med olika handlingar, karaktärer och platser etc. Den handlar om olika karaktärers vardagsliv i princip, och är faktiskt väldigt bra. Det han fått himla bra kritik!

Likes

Comments


Better Blogging Nouw